kosatka2 |
|
(21.2.2019 9:33:11) Třeba s tou supervizí je to vtipný, mám informace, že ledaskde ji nabízeli, ale učitelé odmítali, že oni jsou experti a nikdo jim do toho nemá co kecat, nic probrat nepotřebují. Taktéž z nejmenovaného oddělení v Motole, když chtěli dělat školení o komunikaci s pacientem. Ohledně psaní projektů dělá náš magistrát nárazově školení.
Na jedno z tebou jmenovaných témat jsem tak trochu odbornice (nechci to rozvádět). V rámci naší práce jsme nabízeli do škol k učitelů dojít v čase, kdy jim se to hodí a téma mohli specifikovat - nezájem. Když jedna neziskovka organizovala setkání pro pedagogy ohledně výchovných problémů, záškoláctví, ohroženého dítěte spolupráce s OSPODem, nepodařilo se jim z učitelů tam dostat nikoho (ale vím, že jinde se třeba potkávají.
Někdy může být žába na prameni vedení školy, že informaci nepředá dál, totéž zabedněnost pedagogických fakult. Ale možná byste vy akční učitelky měly tyhle podněty dávat. Protože má to snad dělat rodič? Jinak následující organizace dělají různá školení i zdarma:
ČOSIV - o inkluzi META, InBáze - práce s dětmi cizinců Varianty - všechno možné (určitě jich je víc, to jen co mě takhle rychle napadá)
Osobně jsem sama několikrát zvedla telefon a vyjednala si konzultaci v PPP či nějaké NNO - byli vstřícní a peníze po mě nechtěli.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.2.2019 9:57:02) kosatko, Škoda, že nespecifikuješ blíž, my jsme na škole rozdělení, asi jako všude jinde, někdo by chtěl školení, supervizi, změny, jiný se tomu brání, ale podle mě právě s těma je potřeba nejvíc pracovat, takže by tomu školení měla předcházet práce s těmito učiteli
|
|
K_at |
|
(21.2.2019 12:30:33) Kosatko, urcite mas pravdu. Mnoho ucitelu rezignuje, mnoho jich nechce novinky. Nekteri jsou proste jen omezeni. Ale myslim si, ze zasadni pruser je, ze ucitele nejsou predem vedeni prave k tomu, ze "ucit" je proces. Ze neni chyba neco nevedet, ze neni chyba hledat a ze neni treba jakoby hajit zakopy. Opak je, kdyz leckdy skolitele plkaji mnoho rad uplne odtrzenych z praxe. Ucitel vetsinou plave v mori rodicu a deti sam. A potom to vede k hajeni si pozic.
|
K_at |
|
(21.2.2019 12:37:40) Jak bych to rekla, subjektivne asi ze ucitel "nema cas" si hrat - nema prostor zkouset, zda v teto tride tito zaci budou reagovat na toto dobre. Ve skole. Skolka je trochu jinde. Nema to s kym konzultovat. Ono uz staci to, te nekdo znaly veci mu rekne, ze "nejsi blbej a nwschopnej, tohle dite je proste narocne", nebo " tohle je dobry, tady to neni ok". Proste skoc, plav, bacha na zraloky a treba i doplaves ke brehu".
|
|
...j.a.s... |
|
(21.2.2019 15:44:50) Kat, když jsem ještě chodila do školy, tak jsem bohužel měla tu možnost nahlédnout do učitelské profese a mrzelo mne, že mnoha učitelkám po 40tce ani moc nešlo o ty děcka. Některé se kolikrát chovaly tak, jako by děti neměly rády. Tak nějak tu svou práci braly jako nutné zlo, které nabízí benefity v podobě prázdnin. A přípravy používaly léta ty samé. Doufám, že to byl jen úkaz jednoho maloměsta. Asi to byla skupina vyhořelých učitelek nebo jen pohodlných, protože věděly, že rodiče vždy nějak zmáknou a o to, jak se kolikrát vyjadřovaly o děckách i před nima, nebyl důvod na vyhazov. Já bych byla i pro to, aby se víc posuzovalo, kdo a jak s dětma pracuje a aby škola nenechávala učit někoho, kdo má sice patřičný diplom, ale k děckám se chová otřesně. Nevím, jak je to teď. Zda jsou ředitelé přísnější a mají oni sami větší očekávání na chování učitelů k žákům.
|
K_at |
|
(21.2.2019 15:48:20) Jas, ne. Tihle jsou porad ve skolstvi. A budou. Pokud nebude vetsi konkurence. Jenze vis co, druha vec je, ze tohle muze byt proste jen dusledek vyhoreni. Pocit, ze je to vsechno vlastne jedno. Ze at delas, co delas, spoustu veci nevyresis, nepomuzes. A potom samozrejme proste carodejnice od prirody.
|
...j.a.s... |
|
(21.2.2019 15:58:44) Kat, možná by byla i konkurence, ale špatná učitelka nebo učitel je docela blbě vyhoditelný, když má prac. smlouvu na neurčito. Máš pravdu, lepší peníze, konkurence, aby se do školství nedostali ti, co na pajdáku skončili, protože nevěděli, co se sebou. Přijde mi, že Pajdák v tomhle nemá moc síto. Klidně tím systémem projdou lidi, co jsou rádi, že mají tu moc nad dětma. Takové to, já jsem dospělý a ještě k tomu učitel.
|
K_at |
|
(21.2.2019 16:25:45) Jas, pajdaky SŠ jsou bohuzel asi tristni. A VS asi taky pojme mnoho. Vis co,angazovanej ucitel,indivindy pristup,reseni a vymysleni, komunikace,spousta rozhodnuti behem zlomku vteriny,spousta drzkopadu,nejistoty,leckdy nulovy zpetny vazby - je to nekdy vycerpavajici. A snadno sklouznes k tomu jit cestou nejmensiho odporu,protoze odezva je furt stejna. Proste strasne snadno ztratis smysl snazeni se. Coz neomlouva. Samozrejme.
|
Ropucha + 2 |
|
(21.2.2019 16:38:29) Kat, já si myslím, že pokud má člověk rád děti, rezignuje třeba na lecjakou aktivitu, udělá si práci snazší, ale nebude jednat tak, aby dětem ubližoval. Obrátit svou frustraci ze systému proti dětem, to si neumím představit, pokud má člověk k dětem vztah. Upřímně jsem dodnes pořádně nepochopila, proč vstupují do školství lidé, kteří k tomu nejsou osobnostně disponovaní a hlavně proč tam zůstávají.
|
Okolík |
|
(21.2.2019 16:42:12) Ropucho, protože neprocházejí žádnými psychotesty apod. A mnoho z nich podle mého názoru ani neví, že se do školy nehodí. Myslí si třeba jak jsou skvělí a že vše dělají v zájmu dětí. Měla jsem takové učitele a i moje děti se s takovými potkaly....
|
Ropucha + 2 |
|
(21.2.2019 16:46:41) Okolíku, že je tam pustí systém, tomu rozumím (i když teoreticky by měli takové osoby odhalit a korigovat ředitelé, nejsou-li ovšem sami ten případ). Ale že oni sami nemají sebereflexi. Ale jak píšeš, nejspíš je možné, že sami sebe vnímají úplně jinak.
|
K_at |
|
(21.2.2019 16:51:00) Ropucho, nemaji, je to "ja bych chtela, ale ty deti! Ja to myslim dobre,potrebuji disciplinu a rezim! Copak to s temi detmi jde jinak?!"
|
Ropucha + 2 |
|
(21.2.2019 17:02:17) Kat, ona disciplína určitě potřeba je. Už jen z bezpečnostních důvodů. Ale mně se ježí chlupy, když vidím povýšené učitele, kteří na děti pořvávají stylem bachař. Je mi těch dětí líto a úplně se ve mně zvedá vzdor za ně. Jako by to nešlo stylem starší parťák.
|
K_at |
|
(21.2.2019 17:11:15) Ropucho,jenze ono to stylem starsi partak nekdy fakt nejde. A nemluvim ted o rvani na deti atd.Skupina deti,povahou,i vychovou,regulujici se sama-staci naznacit.Samy vi. Potom bezni raubiri. Domluvis se,nekdy musis striktne,obcas houknu-kdyz teda fakt hrozi neco,nebo toho uz je jako dost. A potom skupina,ktera je proste rezistentni domluvam,vysvetlovani= blablabla,strucne a jasne - furt nic. Teprve na zcela zretelnou emoci typu "DOST!" dojde k nejake korekci.
|
K_at |
|
(21.2.2019 17:15:59) Ona prave predstava toho,jak se s kazdym deckem domluvis v klidu a pohode,neni uplne realisticka. +- to tak nejak funguje,ale u nekterych deti je to domlouvani se,partactvi,atd vnimano jako plky. Slabost. Kdyz budes mit dost casu a prostoru, tak asi zvladnes prenastavit nektery zazity veci u ditete,ale nekdy nemuzes pul roku hledat,jestli to pujde tudy, nebo ne.
|
Ropucha + 2 |
|
(21.2.2019 17:26:43) Kat, já ani tak nemám na mysli, že by se děti nemohly rázně usměrnit, to je určitě někdy potřeba, ale mám spíš na mysli takový ten nepříjemný zupácký způsob, který některé učitelky používají. Cca takové to "No Nováku, co děláš, jsi normální, co si to dovoluješ, jak si to představuješ, co si o sobě myslíš??" pronášené ječivou fistulí.
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(21.2.2019 16:46:22) Ropucho,jiste, ve skolce muzes aktivitu upustit atd. Ve skole uz asi hur. Absurdne ale mozna ucitel, co ma ty deti rad, je optimalne emocne vybaven,muze padnout na usta driv,nez ten, kterej to tak nezere, neproziva a udrzuje trochu odstup. Magori a deprivanti jsou bohuzel napric profesemi,druha vec je,jak casto rodice drzi pusu,kdyz se neco deje. Ale leckdy mlci treba i kolegove. Coz je jeste hruznejsi.
|
K_at |
|
(21.2.2019 16:48:58) A ano, psychotesty se nedelaji.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(21.2.2019 16:55:14) Kat, z vlastní zkušenosti mohu říct, že rodiče se často bojí nebo mají blok jít do konfliktu. Jsem si vědoma, že je to velmi špatně a úplně iracionální a kontraproduktivní, ale také jsem byla několikrát posera. Dneska bych už nebyla, ale dneska jsem o deset let starší a sebejistější. X krát jsem s kritickými dotazy a připomínkami vystoupila, ale několikrát také ne. A vyčítám si, že jsem tím umožnila pokračování něčeho škodlivého, s čím nesouhlasím.
|
K_at |
|
(21.2.2019 16:57:52) Ropucho, jo, taky to chapu a taky mi trvalo, nez jsem dosla k presvedceni,ze nejsem hysterka a ze do toho jdu. Zase je to o tom, co psal Vazny - to vymezeni pravomoci,povinnosti. Misto hromad papiru by meli byt obe strany od pocatku vedeny ke komunikaci, ono by spousta veci vylezla uz asi pri dialigu s rodici....
|
Majákova |
|
(21.2.2019 17:03:04) Moje osobní zkušenost s jednáním se školou svých dětí také není dobrá. Přišli jsme rodiče s prosbou (formulováno skutečně jako prosba), chtěli jsme diskutovat o jedné akci, ale vedení okamžitě přešlo do opozice, jako co jsme si my rodiče dovolili jim do toho kecat. Takže už mám také černý puntík.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.2.2019 17:04:59) Ropucho, ozvala jsem se mockrát, vždycky to vedlo ke změně školy. A pokaždé to bylo dobře. Tak dlouho jsem se chodila domlouvat ředitelny gymnázia, až jsme na sebe jednou málem křičeli, ředitelovi vystouply žíly, ale došlo mi, že tam není snaha o pochopení a spolupráci. Teď jsou kluci spokojení. Do ředitelny si chodím popovídat o tom, co dál, domlouváme se, je to super a škole děkuju za přístup. Jde o rozvoj mimořádného nadání, ani to se některým školám nechce.
|
Ropucha + 2 |
|
(21.2.2019 17:18:51) Yuki, rozumím velmi. Já jsem debatovala několikrát ve školce, několikrát ve škole a vždy jsem si pouze vyslechla, proč to či ono nejde. Úspěchů jsem dosáhla jen nepatrných. Souhlasím, že lepší než se vysilovat bezvýslednou komunikací je najít jinou školu.
|
|
|
|
|
|
|
|
psibez PP |
|
(21.2.2019 16:53:47) Kat, ale to je řidič závitu, doktor, řidič autobusu, majitel penzionu u svahu taky.
|
K_at |
|
(21.2.2019 16:55:24) Psi, jsem ztracena???
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(21.2.2019 16:32:32) jas, tohle je podle mého názoru úplně nejhorší. Učitelky, které nemají rády děti. (Případně umějí mít rády jen některé, "hodné" podle jejich představ). Člověk, který má rád děti, má pro ně pochopení, nadhled, respekt, ten podle mě nadělá málo chyb, i když třeba nemá perfektní vzdělání. Člověk bez empatie a bez respektu k dětem může mít tituly před jménem i za jménem a přitom být pro děti neštěstím.
|
|
|
|
|