SleepWell |
|
(21.11.2018 12:48:47) téma k zamyšlení.
Dcera (12) přišla s tím, že měli seminář o šikaně. Na závěr si každý vytvořil papírovou ruku, podepsal a poslal spolužákům, aby mu upřímě napsali, co si o něm myslí, co jim vadí, co se líbí.
Výsledek? Polovina pěkných, polovina hnusných komentářů. Holka je splachovací, té je to jedno, ale říkala jsem si, že jakákoliv citlivější duše to neustojí a doma obrečí, že ho/jí nemají rádi, zvlášť outsideři si potvrdí, že jsou fakt outsideři a propadnou se ještě do větší deprese.
No řekněte, co si o tom myslíte?
Mě se to zdálo minimálně nešťastné. Kdyby takovou věc dělali ve třídě druhé dcery, tak bych nejspíš musela volat její psychiatře, zda nezvednout dávky AD, protože by se hroutila i z jediného hnusného komentáře. Myslím, že to jen upevní postavení třídních hvězd a outsiderů. A rozhodně nepomůže těm, kterým to má pomoct.
Když už, tak si to měl vybrat, doma nastudovat a pak s nima pracovat další hodinu. Ale nezveřejňovat.
|
Z+2 |
|
(21.11.2018 12:59:59) To je dobrej úlet. Asi z nějakého školení odešel předčasně.
|
|
Ruth |
|
(21.11.2018 13:03:10) fuj
|
|
Barbar |
|
(21.11.2018 13:28:35) Oni to četli dokonce nahlas před všemi?Taky jsme to kdysi dělali,na gymplu, právě se to i četlo...
|
Buřt |
|
(21.11.2018 13:31:33) Kdyz se to cte nahlas, mozna se to tim da alespon korigovat a vysvetlovat, ze takhle ne ... no ale celkove se mi to nezda jako dobrej napad.
|
|
SleepWell |
|
(21.11.2018 13:32:54) ten vedouci to pry procital, ale nepochopila jsem jestli nahlas. Kazdopadne kazdej si tu ruku odnesl domu. Takze jsme to doma procitali co ji kdo napsal.
Pry prohlasil, ze je to horsi nez si myslel a ze si daji dalsi hodinu ve ctvrtek. Ve ctvrtek je rodicak, tak se asi ozvu, protoze tohle mi pripada hodne spatny.
|
|
|
K_at |
|
(21.11.2018 13:35:05) Jak by rekla holka: OMG WTF?!
|
|
Eudo |
|
(21.11.2018 13:39:00) desny! v JAKEMKOLI VEKU.
Ja jsem na nasi skole pred lety zacala "zivotni kompetenci" - 2 hod. tydne, se vsemi sedmaky. Prave z duvodu zamezeni sikanovani (=vsichni byli novi na skole).
Tady je jedno cviceni na zakonceni
1. Kazdy zak dostal na zacatku "skoleni" papir se svym jmenem a mel sam sebe popsat pridavnymi jmeny - positivnimi i negativnimi. Papiry jsem mela na zakonceni na porovnani, co si zak mysli sam o sobe a co si o nem mysli kamaradi.
2. DIPLOM na zakonceni celeho 10 tydenniho diskutovani na ruzna temata (vcetne "reci tela" ap)
3. Vzdycky jsme zakoncovali seznamem "pozitivnich pridavnych jmen", ktere deti psaly na tabuli. Potom se prochazely po tride akazdemu ve skupine postupne rekly nejake nahlas. (=vsichni velice sledovali, aby nekdo nerekl neco oskliveho…)
4. Kazdy zak si vybral z hromadky barevnych papiru s hezkym rameckem a slovem DIPLOM a datum. Napsal si na ne sve jmeno, rozlozilo se to po tride. Potom anonymne kazdemu kazdy napsal jedno - 3 pozitivni prid. jmena. Sebrala jsem to, ctla a deti hadaly, na koho to patri. Obvykle uhodli spravne. Potom jsem prectla, co zak napsal sam o sobe a jak se to lisi.
Zasada byla, ze NIKDO nesmel napsat negativni slovo na papir kamarada, v tom pripade by se papir anonymne vyhodil a "cviceni" se opakovalo.Taky to nikdo nikdy neudelal (nechteli to protahovat…). Jeste dneska po letech potkavam byvale zaky skoly a dost jich to ma doma schovany a pripomene mi to. Hezky.
|
|
Majákova |
|
(21.11.2018 20:17:01) Tak my to na kurzech také děláme, ale bez negativ. Děti mohou psát jen pozitivní věci, negativa ne. Když děláme ve třídě jakýsi sociogram klimatu ve třídě, mají informace jen třídní učitelé a nesmějí vypustit informaci o konkrétních dětech ani před dětmi, ani před rodiči. Mohou jen celkově zhodnotit klima ve třídě, nikoho nejmenovat.
|
|
Pruhovaná |
|
(21.11.2018 22:03:55) Kdo to vedl, ten "seminář",školník?
|
|
Barbar |
|
(22.11.2018 14:53:01) no tak v určitém procentu to přejde, ne samořejmě u všech. Další část dětí se to naučí lépe kompenzovat.A někdo ne, ale naděje na zlepšení tam je.
|
|
Mr. Miçkey |
|
(23.11.2018 2:29:46) To byl driv dost rozsirenej mytus, ze ADHS v dospelosti neexistuje...
|
|
|