Citronove koliesko |
|
(18.10.2018 11:21:29) Syn v 7.triede má spolužiaka. Učenie vcelku ok, dvojkár sem tam trojka. Problémom je (aj bolo) správanie. Z posledných dní: - omotá sa nejakou girlandou a behá po triede, vykrikuje (cez vyučovaciu hodinu) - cez prestávku si komplet pomaľuje tvár a zuby centrofixou - bežne sa kŕmi papierom (hlad to nebude, desiatu si nosí, veľkú) - vyskočí na lavicu, spieva, vykrikuje...(cez vyučovanie) Dohovor nepomáha, nevie prečo to robí, počas dohovoru sa smeje, pozerá do zeme, o chvíľu to robí zase. Naznačuje to nejakú poruchu?
Ešte doplním, že má aj svetlé chvíľky, je celkom fajn, správa sa ústretovo, pomôže, je empatický...ale potom mu "prepne" a už to ide...
|
Pole levandulové |
|
(18.10.2018 11:39:04) Typické ADHD. On opravdu neví, proč to dělá, dělat to nechce, ale neklid ho nutí. Ve slabším provedení to mám doma, vyzkoušeli jsme kdeco, nakonec mu lékař po zhodnocení situace předepsal Ritalin, ale byla to opravdu až ta poslední možnost. Na zhodnocení výsledků je zatím brzy.
|
Citronove koliesko |
|
(18.10.2018 12:12:43) Ja tomu verím, že nevie prečo to robí. Len teda čo s tým, rodičia asi vidia hlavne známky (tie sú OK) a nechcú aby bol integrovaný, čo chápem lebo s učením problém nemá, tu ide len o správanie. Pritom nejde o to, že by robil iným zle, bol zákerný, chodil za školu a pod... len proste narušuje vyučovanie a stupňuje sa to.
|
Slída |
|
(18.10.2018 12:31:39) Jitys, takže bys svolala rodičovskou schůzku, sice nevíš jak to řešit, ale rodičům bys to tam pěkně nandala... moc nechápu, co a komu by tento způsob řešení něco přinesl...
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(18.10.2018 12:48:24) Takže ti rodiče by tam byli jako na pranýři.
|
Slída |
|
(18.10.2018 12:54:05) Jitys, také mohou být ti rodiče v pasti, kluk má problémy, ale ne takové, aby dosáhli na neznámou pomoc, k tomu jim schhzky s ostatními rodiči fakt nepomohou....
|
|
|
|
Slída |
|
(18.10.2018 12:51:06) On ten tvůj postoj je takový lehce přednasraný a dokážu si představit, reakci jakou to spustí, nikdo není povinen ti vysvětlovat dg a způsoby jakým jeu svého dítěte řeší. Ne to věc školy a rodiny, pokud asistenta měl a nemá, měli by se ty dvě strany dohodnout, nak to udělat, aby bylo lépe.
|
Slída |
|
(18.10.2018 13:12:26) Jitys, přednasrané mi to prijde proto, že píšeš, ze by jsi svolala schůzku s rodiči, kde by se to řešilo. Je to nevhodné řešení, automaticky to rodiče staví do pozice, kdy by měli ostatním vysvětlit co se děje, proč se to děje a jak to budou řešit. Já bych se takové schůzky nechtěla zúčastnit ani v jedné pozici....
|
Karkulína |
|
(18.10.2018 16:45:49) Nechápu tady ty reakce na Jitys. Já bych taky měla potřebu to řešit, protože ať už za to ten kluk může nebo ne (toť otázka, taky to může být rozcapený fracek, který zkouší, co si může dovolit, a za "ADHD" se dnes schová kdeco), tak to každopádně s prostředím, kde se má dítě něco naučit a rozvíjet se, nemá absolutně nic společného. Nebo vám by nevadilo, že mají vaše děti ve třídě takového rušiče? Vážně byste byly tak tolerantní, jak se tady prezentujete?
|
|
Slída |
|
(18.10.2018 17:27:32) Jitys, ani já tě nechtěla rozhodit, ale někdy je těžké náročné dítě někam umístit. Rodiče standartních dětí si to občas představují dost jednodušše. Ale není a věř, že nikdo moc nestojí o rady druhých, kteří o tom přehled nemají vůbec.
|
Slída |
|
(18.10.2018 18:22:30) Jitys, celá inkluze mi přijde šita horkou jehlou, dětí by mělo být max 20 a pokudje ve třídě dítě s různým stupněm podpory, měl by se počet snížit. Což je v současné chvíli scifi. Bohužel pro všechny děti takové i makové. 😭
|
TaJ |
|
(18.10.2018 19:45:01) Slído, souhlasím, ideální by bylo těch 15 dětí ve třídě, max 20...kdyby bylo v běžné ZŠ 15 dětí ve třídě, tak dám syna s dysfázií do běžné ZŠ...ale jelikož je pro něj počet 25 a více už celkem neúnosný, tak jsme v logopedické třídě, kde je 8 dětí a osnovy jedou běžné, učení zvládá na jedničky...
|
Slída |
|
(18.10.2018 20:38:04) TaJ, uvítaly by to všechny děti, všechny potřebují klid a pohodu, ty počty mi přijdou v našem školství to nejvíc nervy drásající..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Slída |
|
(18.10.2018 17:21:26) Karkulino, tolerantní netolerantní... pokud bych byla v kůži kolieska a můj syn měl problém s pojídáním sešitů a rušením spolužáka, zašla bych za učitelkou, řekla jí, že to syn těžce nese, nesoustředí se a nevím co a ať ho načas presadí. Pokud by to nepomohlo, kluk se mi horšil,nechtěl do školy, tak bych řešila dál, ale svoje dítě ne to cizí.
|
|
|