| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Nevhodné chování, projevy - jaká to je porucha?

 Celkem 28 názorů.
 Citronove koliesko 


Téma: Nevhodné chování, projevy - jaká to je porucha? 

(18.10.2018 11:21:29)
Syn v 7.triede má spolužiaka. Učenie vcelku ok, dvojkár sem tam trojka. Problémom je (aj bolo) správanie. Z posledných dní:
- omotá sa nejakou girlandou a behá po triede, vykrikuje (cez vyučovaciu hodinu)
- cez prestávku si komplet pomaľuje tvár a zuby centrofixou
- bežne sa kŕmi papierom (hlad to nebude, desiatu si nosí, veľkú)
- vyskočí na lavicu, spieva, vykrikuje...(cez vyučovanie)
Dohovor nepomáha, nevie prečo to robí, počas dohovoru sa smeje, pozerá do zeme, o chvíľu to robí zase.
Naznačuje to nejakú poruchu?

Ešte doplním, že má aj svetlé chvíľky, je celkom fajn, správa sa ústretovo, pomôže, je empatický...ale potom mu "prepne" a už to ide...
 Pole levandulové 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 11:39:04)
Typické ADHD. On opravdu neví, proč to dělá, dělat to nechce, ale neklid ho nutí. Ve slabším provedení to mám doma, vyzkoušeli jsme kdeco, nakonec mu lékař po zhodnocení situace předepsal Ritalin, ale byla to opravdu až ta poslední možnost. Na zhodnocení výsledků je zatím brzy.
 Citronove koliesko 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 12:12:43)
Ja tomu verím, že nevie prečo to robí. Len teda čo s tým, rodičia asi vidia hlavne známky (tie sú OK) a nechcú aby bol integrovaný, čo chápem lebo s učením problém nemá, tu ide len o správanie. Pritom nejde o to, že by robil iným zle, bol zákerný, chodil za školu a pod... len proste narušuje vyučovanie a stupňuje sa to.
 Slída 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 12:31:39)
Jitys, takže bys svolala rodičovskou schůzku, sice nevíš jak to řešit, ale rodičům bys to tam pěkně nandala... moc nechápu, co a komu by tento způsob řešení něco přinesl...
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 12:48:24)
Takže ti rodiče by tam byli jako na pranýři.
 Slída 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 12:54:05)
Jitys, také mohou být ti rodiče v pasti, kluk má problémy, ale ne takové, aby dosáhli na neznámou pomoc, k tomu jim schhzky s ostatními rodiči fakt nepomohou....
 Slída 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 12:51:06)
On ten tvůj postoj je takový lehce přednasraný a dokážu si představit, reakci jakou to spustí, nikdo není povinen ti vysvětlovat dg a způsoby jakým jeu svého dítěte řeší. Ne to věc školy a rodiny, pokud asistenta měl a nemá, měli by se ty dvě strany dohodnout, nak to udělat, aby bylo lépe.
 Slída 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 13:12:26)
Jitys, přednasrané mi to prijde proto, že píšeš, ze by jsi svolala schůzku s rodiči, kde by se to řešilo. Je to nevhodné řešení, automaticky to rodiče staví do pozice, kdy by měli ostatním vysvětlit co se děje, proč se to děje a jak to budou řešit. Já bych se takové schůzky nechtěla zúčastnit ani v jedné pozici....
 Karkulína 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 16:45:49)
Nechápu tady ty reakce na Jitys. Já bych taky měla potřebu to řešit, protože ať už za to ten kluk může nebo ne (toť otázka, taky to může být rozcapený fracek, který zkouší, co si může dovolit, a za "ADHD" se dnes schová kdeco), tak to každopádně s prostředím, kde se má dítě něco naučit a rozvíjet se, nemá absolutně nic společného. Nebo vám by nevadilo, že mají vaše děti ve třídě takového rušiče? Vážně byste byly tak tolerantní, jak se tady prezentujete?
 Slída 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 17:27:32)
Jitys, ani já tě nechtěla rozhodit, ale někdy je těžké náročné dítě někam umístit. Rodiče standartních dětí si to občas představují dost jednodušše. Ale není a věř, že nikdo moc nestojí o rady druhých, kteří o tom přehled nemají vůbec.
 Slída 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 18:22:30)
Jitys, celá inkluze mi přijde šita horkou jehlou, dětí by mělo být max 20 a pokudje ve třídě dítě s různým stupněm podpory, měl by se počet snížit. Což je v současné chvíli scifi. Bohužel pro všechny děti takové i makové. 😭
 TaJ 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 19:45:01)
Slído, souhlasím, ideální by bylo těch 15 dětí ve třídě, max 20...kdyby bylo v běžné ZŠ 15 dětí ve třídě, tak dám syna s dysfázií do běžné ZŠ...ale jelikož je pro něj počet 25 a více už celkem neúnosný, tak jsme v logopedické třídě, kde je 8 dětí a osnovy jedou běžné, učení zvládá na jedničky...
 Slída 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 20:38:04)
TaJ, uvítaly by to všechny děti, všechny potřebují klid a pohodu, ty počty mi přijdou v našem školství to nejvíc nervy drásající..
 Slída 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 17:21:26)
Karkulino, tolerantní netolerantní... pokud bych byla v kůži kolieska a můj syn měl problém s pojídáním sešitů a rušením spolužáka, zašla bych za učitelkou, řekla jí, že to syn těžce nese, nesoustředí se a nevím co a ať ho načas presadí. Pokud by to nepomohlo, kluk se mi horšil,nechtěl do školy, tak bych řešila dál, ale svoje dítě ne to cizí.
 Citronove koliesko 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 12:44:28)
Jitys
priznám sa že pred pár rokmi by som možno tiež takto reagovala. Postupne ako spoznávam rodičov s podobne problematickými deťmi som zmenila názor a je mi jasné že tieto "poruchy" sa nedajú riešiť zo dňa na deň. Chápem že stačí napr.vysadiť nejaký liek alebo prejsť na iný a je s tým problém. Problémy sa menia aj ako deti rastú a čo doteraz fungovalo môže zo dňa na deň nefungovať.

Tento konkrétny chlapec nerobí zle deťom, skôr naopak, syn s ním celkom rád spolupracuje pri kolektívnej práci.

 bdo 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 12:58:22)
Tohle je naprosto nevhodné řešení. Ty máš řešit svůj problém se školou. A škola ho pak bude řešit s rodiči a s tim klukem. Pokud to škola neumí nebo nechce řešit, ukazuje to na neprofesionalitu. Nejenom děti tiše sedící mají nárok na vzdělávání, jen je třeba reálně upravit podmínky, aby byli dlouhodobě spokojeni všichni.
 Danik78, P+D 7/09, H 4/11 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 11:53:02)
Velmi podobě se chová syn kamarádky s těžkou cukrovkou.
Než mu cukrovku diagnostikovali, byly projevy daleko horší. Nyní je na inzulínu, jeho chování se neuvěřitelně zlepšilo.
No a také má vysoké IQ a ve třídě se nudí~2~. To pak troubí na folii.... začarovaný kruh~6~
 Citronove koliesko 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 12:09:52)
Trúbenie do fólie...presne, zabudla som napísať, trúbi na lepiacu pásku ktorú si prelepí cez ústa.
Bavíme sa o tom so synom, syn vraví, že je fajn a pre iných by sa rozdal, len teda tie prejavy už idú každému na nervy (učiteľom aj deťom), je to denne a nedá sa pri ňom vyučovať. Učiteľka matematiky je už zúfalá, bola by najradšej keby počas matematiky niekam odišiel, učivo plus-mínus ovláda ale narušuje napr.výklad vykrikovaním výsledkov alebo inými nevhodnými prejavmi. Minulý rok bol integrovaný a to znamenalo, že matematiku a slovenčinu mal oddelene. Lenže tento rok už integrovaný nie je, nakoľko učivo ovláda a nemá žiadne dys...

 Slída 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 12:29:03)
Myslím, že by to měla řešit třídní učitelka s rodiči chlapce. Nikdy nepochopím, proč rodiče zavírají oči, přece tomu chlapci nemůže být dobře, musí se cítit odstrcene, jeho chování vzbuzuje u ostatních negace, což mu dají ""sežrat"", on sám možná vůbec nechápe proč to dělá a proč ti druzí reagují tak, jak reagují... někdy stačí málo a hned bude všem lépe. Také je možnost, že už to řešili a řeší, jen to jde pomalu...
 Cimbur 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 13:08:54)
Poruchu to naznačuje, otázka je, co ty s tím.
 Citronove koliesko 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 13:21:01)
Syn s ním sedí, pracujú spolu na projektoch...a popravde hnusí sa mu ked spolužiak cez hodinu zje časť svojho zošita, alebo "prdí" cez lepiacu pásku na ústach, alebo si olizuje pomôcky...a naopak sú chvíle keď je chalan celkom fajn, aj spolu pokecajú, nerozumie prečo mu zrazu tak "prepne"...tak sa o tom doma so synom rozprávame resp. rád by vedel prečo to ten spolužiak robí a ja sa mu snažím vysvetliť, že za to asi nemôže, prípadne by chcel vedieť čo môže urobiť on aby ho v tom chovaní zastavil, lebo chalan v tej chvíli vyzerá že nevníma, nepočuje, rehoce sa....
 Cimbur 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 19:02:14)
Ja myslím, že nemad moc možností to ovlivnit, jedině snad požádat o přesazení.
 Tizi 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 19:33:01)
Syn měl takového spolužáka, tedy bylo to v mírnější formě, ale ještě v 6. třídě vykřikoval a rušil při vyučování. Byl to jedničkář, s učením neměl žádné problémy. Syn se s ním kamarádil, ale to vykřikování a strháváni pozornosti na sebe při hodině mu taky vadilo. Kluk štval děcka i o přestávkách, byly to různé slovní provokace, a ti mu pak dávali sežrat. Teď přešel kvůli neshodám v kolektivu do jiné třídy.
 Koliha velká 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 20:26:27)
Tohle byl přesně můj bratranec v dětství. Dokonce dělal i stejné věci (akorát fixem pomaloval lednici a ne sebe, jedl tužky a ne papír apod.). Bylo to s ním náročné. Tehdy byl veden jako LMD, dneska by mu vyšili ADHD už od dveří.
 ivaxx 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(18.10.2018 23:47:49)
Promluvit s učitelkou, poptat se, zda se to řeší a případně požádat, aby byl syn přesazen alespoň na část hodin jinam.

Jinak mi to také připadá na poruchu pozornosti. Mám dítě s ADD (ne ale hyperaktivní) - naštěstí nevyrušuje, ale tužky i na střední má okousané, sešity vymalované, obaly rovněž. Ohryzané je občas i pravítko, tkaničky od mikin... Ilustrace má občas i v písemkách (naštěstí slušné, navíc umí malovat ~;)). Prostě se neudrží a co dělá si uvědomí až po chvíli. Je si toho i vědom, ale sám říká, že i když se snaží (hlavně když je unavený), tak není schopen se soustředit, vypíná a pak si uvědomí co zase dělal. Štve ho to, ale dělat se s tím moc nedá.
 Citronove koliesko 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(19.10.2018 7:47:53)
Len aby nedoslo k omylu...syn sa nestazuje, skor sa pyta, a ja sa mu snazim vysvetlit. On je s nim v pohode len teda nechape to spravanie co som popisala. Sedia spolu na niektorych hodinach pripadne ked robia spolu projekt. Vcera si spolu s nim a este jednym chalanom spolu sadli a riesili bonusove priklady z matiky.
 K_at 


Re: Nevhodné správanie, prejavy - aká to je porucha? 

(20.10.2018 10:27:31)
Ivaxx, jojo, podobne lozenych deti jsem loni v predskolacich mela cca 5, k tomu jeste dalsi deti s ruznymi drobnostmi. A bylo to vyzivny. To teda jeste nedelaly podobna alotria jako onen spoluzak. Ale udrzet chvili pozornost byl nadlidskej ukol.
 Tragika 


Re: Nevhodné chování, projevy - jaká to je porucha? 

(20.10.2018 10:18:51)
Takové dítě nemá v klasické základce co dělat. Ve třídě nad 18 dětí a bez asistenta? Nedá se s tím dělat nic, bohužel. Měla jsem syna, který zdaleka nedělal taková alotria a přesto bych ho na spádovou ZŠ nikdy nedala, protože především pro něho by to byl trest. V malé třídě se speciálním pedagogem a ve škole, která se na děti s diagnozami specializovala, měl ráj na zemi. Ano, nebylo to zadarmo a škola byla 25km od našeho domu. Jezdila jsem s ním 5 let a musela i změnit zaměstnání. Prostě jsem si pořídila dítě a s takovými výdaji a omezeními by měl počítat každý zodpovědný rodič. Bohužel, zodpovědnost mnozí hází na stát, na klasickou ZŠ, na učitele........

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.