Cimbur |
|
(3.10.2018 9:53:29) Dítě přineslo nehezkou známku z písemky a tohle byl ústřední problem. Při pokusu o vysvětlení jsem ale sama narazila. Pomnožná snad chápu. Všechny ty kleště, hrábě, Popovice, Klatovy i Kostelany. Hromadná, to je listí, zrní, kamení. I rostlinstvo a živočišstvo? Proč je zrní hromadné a káva latková? Látkové jsou voda, benzín, petrolej, železo, káva? A co maso, chleba, povidla, pečivo, chleba, ovoce, zelenina?
|
darinaa |
|
(3.10.2018 10:27:54) Proč? Abychom ty osnovy nějak zaplácli a měli z čeho zkoušet, když už ty děti ve škole neumíme správně motivovat, inspirovat, podpořit.. no nic.
Vzpomínám si, že v učebnici nějaká pomůcka byla v tom smyslu, že se nějak mění význam v jednotném a množném čísle. (něco jako že dvě kávy, představují dva hrnky kávy... když to domyslíš do detailu v kontexu s ostatním druhy, je to nesmysl)
tady jsem teď našla vysvětlení, kdyby mne z toho někdo zkoušel, tak to po přípravě dokážu okecat na výbornou, ale smysl to znát mi zcela uniká.
http://skolaposkole.cz/cesky-jazyk/pravopis-lexikalni/podstatna-jmena-pomnozna-hromadna-latkova
|
Cimbur |
|
(3.10.2018 10:35:17) Teď se teda ale uklidni. Já se vůbec na nikoho nezlobím. Moje lenive dítě s SPU toho v pisemce jistě zkazilo víc. Ja chci opravdu jen pochopit téma. Zajímá mě to. Stejně jak by mě zaujaly třeba záludnosti pohlavního života zajíce. Vůbec to prosím neberte osobně. Není to na učitelky. Můj zájem je čistě gramatický.
|
Cimbur |
|
(3.10.2018 10:36:16) Jinak za odkaz děkuji.
|
darinaa |
|
(3.10.2018 10:56:24) Nemas za co a neboj ja jsem v klidu.
|
Cimbur |
|
(3.10.2018 13:30:08) Ještě se omlouvám, myslela jsem, že to v úvodu myslíš ironicky, neb jsi učitelka a vnímáš příspěvek jako stížnost. Jinak jsem odkaz pečlivě prostudovala a mám v tom stále částečně zmatek - třeba taková povidla či pomeje jsou zároveň látková i pomnožná. A proč zrní je látkové, kdežto obilí jsem viděla uvedeno mezi hromadnými, ba dokonce si myslím, že dcerka měla obilí mezi hromadnými, nikoliv látkovými.
|
Vítr z hor |
|
(3.10.2018 17:27:52) Ucitelky za to nemuzou. Ale fakt by me zajimalo, proc se jeste porad uci tohle misto toho, aby se ten cas venoval ctenarske gramotnosti, matematice nebo cemukoli jinemu (ano, ucitele to uci, protoze musi, protoze se to taky ucili, a protoze kdyby se nekdy nahodou zacali ucit nejaky cizi jazyk, tak to budou mit mnohem a mnohem jednodussi).
|
|
|
|
|
|
|
|