Epepe |
|
(27.6.2018 9:58:46) Celé dva roky se jí na něm něco nelíbí, na nás taky ne. Slyším stálou kritiku, jak je líný, nepořádný, zapomíná. Na začátku druhé třídy byl v poradně, má ADD, dysgrafii, dysortografii. Ale "když se na něj zařve, tak najednou píše dobře" (ano, celý rok to trénujeme). Pokaždé to doprovodí slovy, že je chytrý, nadaný na toto či tamto, jen kdyby nebyl tak líný a víc se o věci zajímal. Přemýšlím v poslední době, že si na něm chce udělat výkladní skříň pedagogických schopností. A celý tenhle projekt Pygmalion se mi protiví.
Možná prostě syn nemůže, nebo nechce být lepší. A já jsem naprosto v klidu s jeho rozhodnutím, že bude průměrný, i když má na víc. Podle mě je to čistě jeho věc. Jak o tom přesvědčit paní učitelku?
|
Epepe |
|
(27.6.2018 10:03:54) Především ten koncept "mohl by" do práce s lidmi vůbec nesedí.
Úspěch přece nezaručuje jen nadání, ale spousta dalších vlastností, jako píle, ambice, atd. A když je syn nemá, tak jak je v něm máme vykřesat?
|
Sopka |
|
(27.6.2018 10:19:24) Já bych se z něj snažila vykřesat co nejvíce, aby ti to jednou nevyčítal, že měl na víc a že jsi na něj nedohlédla nebo více netlačila. Je ještě malý, aby se mohl sám rozhodnout, že bude jenom průměrný. Kdyby mu bylo 18, tak je to o něčem jiném.
|
Epepe |
|
(27.6.2018 10:20:47) On je ten typ, co se nedá ohnout, jedině zlomit...
|
Sopka |
|
(27.6.2018 10:23:17) Co nějaká pozitivní motivace, poradna, jiná škola, jiný přístup k němu ? Něco na něj přece platí ?
|
|
|
|
libik |
|
(27.6.2018 10:26:23) Epepe, je super, že nemáš život ničící ambice na chlapečka, který "by mohl, kdyby chtěl", já jsem je bohužel měla
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(27.6.2018 10:38:39) Já si naopak myslím, že je škoda, že ty ambice nemá. Za pár let tu může rozebírat nesmyslnost přijímaček, nesmyslnost známek a nespravedlnost ve známkování svého syna... jen proto, že kluk nebude umět zatnout zuby a máknout. Sama říká, že má na víc.
|
Epepe |
|
(27.6.2018 10:39:41) Škoda to možná je, ale já nevím, jak to změnit... Ambice se neprodávají v prášku. Prostě je v sobě nemá.
|
x x |
|
(27.6.2018 19:46:25) Jojo, používám na syna. Ovoce to nese, měl vyznamenání.
|
|
|
|
|
Epepe |
|
(27.6.2018 10:38:54) To je ironie, nebo ne?
|
|
|
|
Pruhovaná |
|
(27.6.2018 10:38:43) No a ve dvaadvaceti ti sice v legraci, ale přece vyčte, že jsi ho nenutila ;-). Se mi stalo.
|
Pruhovaná |
|
(27.6.2018 10:43:31) Přičemž jsem sama neambiciózni a draví lidé mne neohromují. Ani přístup učitelky jak ho popisuje nic moc. Nicméně rezignovat na schopnosti je taky na prd.
|
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(27.6.2018 10:40:51) Promiň, třeba jen nechce,aby syn opouštěl první stupeň jako trojkař nebo dokonce čtyřkař. když má na dvojky...
|
Eudo |
|
(27.6.2018 10:46:02) no jo, jenze toho kecanim a kritikou nijak nedosahne...
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(27.6.2018 10:48:02) Tak možná by jí v tom ohlip omoci rodiče, ale ty na to podle zakladatelky dlabou - neb šťastné dítě se nesmí prudit
|
jak |
|
(27.6.2018 11:17:50) No hlavne mate pusobit vy jako rodice. Ucitelka to mysli dobre.
|
Eudo |
|
(27.6.2018 11:19:07) "Ucitelka to mysli dobre."
no, pokud to vyjadruje tak, jak je to popsano, tak by se potrebovala zamyslet nad svou "roli".
|
|
|
|
|
|
Eudo |
|
(27.6.2018 10:41:47) Epepe, tohle by mne velice nadzvedlo a spani ucitelkou bych si promluvila o jeji praci s detmi (=doporucila vzdelani, jak se chovat k detem a jak ucit a NAUCIT dite). - tohle je me presvedceni jako ucitelky nekolik desetileti =muj ukol je najit cestu, jak kazdemu diteti neco dat do zivota. Samozrejme to neni nijak jednoduche, ale kritika ditete a vycitani, co by kdyby DITE (=ne ja, kdo to ma za ukol najit), tak by.
Mas obavy ji to rict na rovinu? Ze se to posleze vyradi na diteti jako "pomstu", ze jui kritizujes? Pani ucitelka ma za ukol najit styl, ktery na to ci ono dite funguje. Ne kritizovat a vykladat, jake by DITE MELO BYT, KDYBY....
Ona uplne zrejme vubec nechape, jak to dite do budoucnosti nici. Dite =jakekoli = potrebuje povzbuzeni, posouvani, pomoc - ne kritiku a vycitku a negativni posudky, jake je a jake by mohlo byt.
|
Eudo |
|
(27.6.2018 10:45:12) Jeji styl je totiz presne opak toho, jak se z deti einsteini pestujou. Bud to dite v sobe ma a prese vsecko se k tomu SAMO dostane, nebo nema a jedine ho to do budoucnosti jeste vic ponici: jsi linej, nic neumis, nic se nesnazis, nic z Tebe nebude.... se zakoreni a na sebevedomi mu to vubec nic neprida.
|
Eudo |
|
(27.6.2018 10:51:21) ale bez obav - ani nahodou jsem si to blbe neprecetla.
Pani ucitelka muze mit nazory jaky chce - ale porad je JEJI ukol najit cestu, jak to z toho ditete "dostat".
Na to mam desitky let praxi. Jeste tedko potkavam v okoli dospele byvale zaky, kteri si to uvedomujou - a vidim, co z takoveho ditete je mozne udelat - bez okecavani, bez kritiky, najit si cesticku, kde dite se pro neco nadchne aZACNE.
Kritika a stiznosti vetsinu lidi udupe hned na zacatku.
|
|
Eudo |
|
(27.6.2018 11:40:09) "syn to podle učky v sobě má a je bohužel línej"
to slovo "linej" je taky velice abstraktni. Kdyz nekdo nedela to, co "ja" chci, neznamena, ze je linej, ale jenom, ze to tak vidim ja podle svych kriterii: ze nedela to, co ja chci jak ja chci. (a vsecko ostatni pozitivni mi unika)
A kdyz jsem ja od toho, aby z dotycneho neco vydobyla, je na mne se zamyslet, jak na to, aby delal, co "j
a" chci jak ja chci. Z druheho muzu kritikou jenom dostal truc (=no, stejne jsem linej a blbej, tak co se snazit) (=jusem blbej, nikdo to nezvladnu, jinak by mi to furt nerikali) (na co se snazit, nemam na to, jsem linej, nikdy se nic nenaucim), blby sebevedomi, udupat ho do dlouhe budoucnosti, nez potka nekoho, kdo prijde na to, jak na nej.
|
|
|
|
Epepe |
|
(27.6.2018 11:13:50) To je právě ono, když mu řekne, že je línej, ale že ji je to líto, protože na to má, tak on slyší jen tu první větu. Momentálně si myslí, že je ve třídě nejhorší, přitom je jeden z nejchytřejších (nikoliv však známkami).
|
Epepe |
|
(27.6.2018 11:46:16) On má 1-2-3, většinou tak dvojky. On školu nenávidí, nerad tam chodí, nic ho nebaví.
|
Epepe |
|
(27.6.2018 12:01:21) Mluvím o vysvědčení. Jinak už slíznul asi i dvě pětky.
|
|
|
|
Epepe |
|
(27.6.2018 12:00:52) Syn má IVP.
|
Alena |
|
(27.6.2018 12:10:14) Myslim,ze v pripade Lorax slovo individual znamena domácí skola.
|
|
|
|
|