Ivka3 |
|
(10.4.2018 15:29:39) Zdravím...máte někdo zkušenost s foniatrickou klinikou v Žitné ulici v Praze? Dcera (8let) stále velmi špatně mluví, psala jsem tu kdysi...po kolečkách u dr.diagnostikována vývojová dysfázie, resp. specifická vývojová porucha řeči-kombinovaný typ. Na doporučení logo jsme opět šli k psychiatričce(někdy negativismus při logo) a paní doktorka zmínila onu kliniku. U dcery je vidět, že někdy nerozumí úplně přesně, co se jí říká, musí se to zopakovat atd. Slyší ale dobře. Kdysi ji ve zprávách proběhl i termín "porucha centrálního sluchového vnímání". Takže zvažujeme a hledám další info. Děkuji
|
Ivka3 |
|
(10.4.2018 17:29:36) DR. právě doporučuje ten měsíční pobyt s intenzívní logo. Měli jsme klinickou logopedku, kterou mi doporučila dětská i neuroložka. Chodili jsme k ní 5 let a posun minimální. S tou prací doma je to velmi složité. Při sebemenším neúspěchu, opravě apod.má blok a nehneme s ní, ani kdybychom jí slibovali hory doly nebo přerazili. U ní prostě není jen "klasická" logopedická vada, ale má to složitější. Výborně pracuje ve škole, na zájmové činnosti, nikde s ní není problém, jen doma. Takhle to vyznívá, že to s ní neumíme, ale psych.nám to vysvětlovala max.důvěrou, kterou v nás má ..nevím
|
Ivka3 |
|
(10.4.2018 18:01:10) Ano, takto to taky děláme. Dokud ji neupozorním na chybu nebo ona sama pochopí, když znovu opakuji, že to řekne špatně. Proto se děsím spojení intenzivní práce doma...uvědomuji si, že to neděláme. Nejde to. Ani logo mi nevěřila, až když jí tam vyšvihla ten svůj blok. Jinak s doktorama spolupracuje dobře. Fakt už nevím, co s ní. Jinak je velmi chytrá, ale tohle jí strašně sráží
|
TaJ |
|
(11.4.2018 1:07:34) Báro, přesně takhle jsme to dělali i my, doma, jakmile zavětřil něco, co jenom trochu souviselo s "učením" nebo procvičováním u stolu, tak okamžitě zdrhal nebo nespolupracoval...takže časem jsem se naučila skoro v každé běžné činnosti vidět něco, co při tom můžeme procvičovat a trénovat .
|
|
|
TaJ |
|
(11.4.2018 1:11:35) Šuplíku - jojo, opravovat u nás taky znamenalo prostě to po něm jen zopakovat správně, někdy to sám hned zopakoval po nás, někdy ne hned, ale časem jak to pořád dokola slyšel, tak to postupně začal používat správně... třeba jsme takhle museli zautomatizovat takové to JSEM....takže on pořád říkal "já byl, já šel, já viděl..." a já jsem jako ozvěna prostě po něm "já JSEM šel, já JSEM viděl, já JSEM byl..." A třeba počet slabik ve slově jsme místo vytleskávání dělali tak, že za každou slabiku řadil jeden vagónek z vláčkodráhy...
|
|
|
|