Cimbur |
|
(6.3.2018 14:58:15) Přednáška s názvem "Teorie gender a netušené zdroje katolické antropologie" proběhla na půdě církví zřizované střední školy poblíž. Byla široce propagována samotným městem, vcelku jsem byla zvědavá, jak moc konzervativně to asi autor pojme, ovšem dobrovolně bych tam nešla. Nemusela jsem, postery z přednášky ke mě nevyžádaně připluly mailem s dovětkem: určeno zvláště pro paní Cimbur. Docela mě to včera večer dorazilo, po emočně i fyzicky náročném dni. Pokud najdete čas a přečtete si tu snůšku konspirativních teorií a zastrašování, napište mi prosím, co si o tom myslíte a jestli se s podobnými názory také setkáváte. Díky.
|
Cimbur |
|
(6.3.2018 14:58:35) GENDEROVÁ IDEOLOGIE, ThDr. Jan Balík, PhD. 2018Základní postulát teorií gender- fyzická sexuální rozdílnost není důležitá;- role mužů a žen lze vykonávat bez rozlišení;- biologické pohlaví žádným způsobem nepodmiňuje lidské chování a psychologii;- odmítají mateřství žen a považují ho za přírodní podmíněnost, kterou je třeba překonat, neboť dnes ktomu existují technické možnosti;- psychologické pohlaví je otázkou výběru a každý člověk se může rozhodnout pro druh sexuálního chování, jaký se mu líbí; - biologické pohlaví považují za něco epizodického, a tedy mohou existovat muži se ženským tělem a ženy s mužským tělem.Zdroj genderových teorií- filosofie: marxismus, materialismus, ateistický existencionalismus a strukturalismus;- Freudova teorie polymorfní perverzity;- radikální feminismus ovlivněný marxismem.K čemu genderové ideologie směřují„Zamýšlí vetřít se do myšlení individua, aby dokázala přirozenou formou změnit způsob jeho chování ve společnosti. Genderová ideologie se snaží prosadit se totalitním způsobem prostřednictvím uplatňování absolutní moci, zvláště na úrovni nadnárodní, a odtud vstupovat do různých národů a států ovládnutím propagandistických prostředků a prostřednictvím kultury.“ Jorge ScalaUrčující principy genderové ideologie 1) Ženy, které se rozhodnou věnovat se svým dětem a rodině, jsou kulturně odcizené a je třeba se snažit vychovávat děvčata, aby se takto nerozhodovala.2) Ve všech aktivitách musí být mezi muži a ženami parita 50:50 a když tomu tak není, je to zřejmý signál, že existují chyby ve výchově anebo v institucích dochází kdiskriminaci.3) Pokud se ženy rozhodnou věnovat se přednostně dětem a rodině místo toho, aby šly pracovat mimo domov, bude nemožné dosáhnout parity a muži budou i nadále ovládat společnost. Proto je třeba převychovat ženy, aby se takto nerozhodovaly.4) Rodina je udržována především postavou matky, což způsobuje, že ona se nemůže stejně intenzívně jako muž věnovat práci mimo domov, a proto je rodina považována za kulturní konstrukci, kterou je třeba odstranit.5) Žena musí mít stejný sexuální požitek a rozkoš jako muž; to vyžaduje, aby se přijímal potrat a všechny druhy antikoncepce a sexuální styky zároveň byly svobodné na všech svých úrovních podle sexuálních preferencí každého člověka. Všechny sexuální tendence musí být přijímány a každá se má považovat za rozdílný rod. Děti jsou zvány, aby dooblasti sexu začaly být uváděny co nejdříve, experimentovaly, a tak objevily svůj vlastní rod.6) Pro změnu kulturní mentality vtěchto oblastech je důležité, aby děti nebyly podřízeny svým rodičům a aby se rozhodovaly, zda budou mít pohlavní styky samy nebo s poradou veřejných orgánů (které nejsou povinny sdělovat to rodičům), a to i kdyby se jednalo o mladistvé. Tyto veřejné orgány mohou zajišťovat dodávání antikoncepčních prostředků pro ně a usnadnit potrat, aniž by se to rodiče dozvěděli.7) Vyžaduje se, aby děti si mohly užívat sexu neomezeně a bez morálního dozoru rodičů. Proto vněkterých zemích, jako například ve Španělsku, byl až donedávna legální věk pro pohlavní styk 13 let (s ohledem na jeden případ, který měl velký mediální dopad, je to nyní 16 let); rodiče tedy nemohli zabránit své třináctileté dceři, aby měla pohlavní styk s dospělým. I ve Španělsku neplnoletá šestnácti- nebo sedmnáctiletá dívka může jít na potrat bez souhlasu otce a aniž by to rodiče věděli.Iñaki Guerrero Ostolaza František: Amoris Laetitia, 56„Další výzva vyvstává v různých formách ideologie obecně zvané gender, která popírá přirozenou rozdílnost mezi mužem a ženou a jejich vzájemnost. Vykresluje pohlavně nerozlišenou společnost a vyprazdňuje antropologický základ rodiny. Tato ideologie zavádí výchovné projekty a legislativní usměrnění, jež prosazují identitu osob a citovou intimitu v naprosté oproštěnosti od biologické rozdílnosti mezi mužem a ženou. Lidská identita se ponechává na individuální volbě, jež se může časem i měnit. Je zneklidňující, že některé ideologie tohoto typu si nárokují odpovědi na určité, někdy pochopitelné aspirace, se snaží prosadit jako uniformní myšlení, které má ovlivňovat také výchovu dětí.“Projevy ideologie gender1) Snaha, aby byla školka povinná od 2 let. Což zatím není.2) Pojetí rodiny v koncepci rodinné politiky vlády ČR: "Dnešní rodina je totiž velmi rozmanitou kategorií a stále se mění. Tato rozmanitost je důsledkem komplexních a často nových životních situací, kterým rodiny čelí. Rodinu v dnešním světě tvoří jednotlivci a páry s dětmi (biologickými i osvojenými), či bez nich (neplodné i vědomě bezdětné), manželské, registrované, nesezdané, pěstounské i tzv. seskládané, často vícegenerační, a vždy nehledě na jejich pohlaví." (MPSV 2016, s. 2.; Tato definice rodiny byla pak ve výsledném textu koncepce vypuštěna, i když se s ní vtextu počítá.)3) Sexuální výchova ve školách – tak, jak se děje. 4) Zákony o nediskriminaci.5) Úmluva Rady Evropy o prevenci a potírání násilí vůči ženám a domácího násilí tzv. Istanbulských dohod.6) Tlak orgánů EU na prosazování gender podporující zákony.7) Rozsudek Evropského soudu pro lidská práva ze začátku roku 2018 – ve Švýcarsku nemohou rodiče odhlásit své dítě z výuky sexuální výchovy.Všímejme siPolitická korektnost - strach znelíbit se někomu či někoho urazit.Matení pojmů - reprodukční zdraví, nediskriminace, rovnost pohlaví.Nepřijatelná témata: tradiční rodina, postabortivní syndrom, abortivní charakter hormonální antikoncepce, právo rodičů vychovávat své děti podle svého přesvědčení...Diktatura menšin – právní privilegia. Omezování svobody - sledování člověka v zájmu tzv. bezpečnosti. Pasivita většiny. Tváření se, že se nic neděje.Lidská práva jako libovůle mocných a ideologů.Racionální kritici označováni za netolerantní, rasisty, homofoby.Nehledí se na skutečné dobro a skutečná práva dětí.Reparativní terapie pro osoby s přitažlivostí ke stejnému pohlaví je zakázána. Smí se jen upevňovat v dotyčných to, co cítí.OdpověďPolitická a občanská angažovanostObjevit krásu katolické antropologieSociální nauka církveTeologie těla sv. Jana Pavla II.Fabrice HADJADJ„Jsme v situaci, kdy církev a křesťané brání tělesnost a sex. Naprosto jsme se zbavili puritánství a uvědomili jsme si, že sexualita, jak je nám dána, pochází od Boha a má spirituální hodnotu. A to je mimořádný krok vpřed, připravený Janem Pavlem II. Obrana těla a tělesnosti je totiž zvláštnost, která je typickou vlastností křesťanství.“
|
Z+2 |
|
(6.3.2018 15:18:34) No a?
|
Cimbur |
|
(6.3.2018 15:22:27) Nic, jenom jsem chtěla vědět, zda se s takovými pro mě docela extrémními názory setkáváte, popřípadě jestli vám nějak vadí nebo se s nimi naopak ztotožňujete. Pro mě je to třeba pocitově dost za hranou a dle mého názoru by to nemělo zaznívat na půdě školy, ač je zřizovatelem církevní instituce.
|
Vítr z hor |
|
(6.3.2018 15:28:32) Ani ne, i když tuhle se tu katolík a adventista chytli o Husa
Pán je evidentně pošahanej. Noooo, a kdybych měla dobrou náladu, tak bych si šla do dotyčné školy stěžovat, že propagujou homosexualitu (viz vyvozená mužská rozkoš bez bez antikoncepce)
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(6.3.2018 15:28:36) Nepracuješ náhodou v církevní nemocnici ?
|
|
Z+2 |
|
(6.3.2018 15:36:06) Je to újeté, ale myslím, že i přínosné to poslouchat. Inteligentní jedinci se zamyslí a dospějí k tomu, že fanatismus je nebezpečný. No a blbům je to jedno. Ne?
|
|
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(6.3.2018 15:35:29) LOL, stará misogynie v novém kabátku
|
|
Konzerva |
|
(6.3.2018 15:54:15) Mně zaujalo, jaký dopad do praxe by mělo tohle:
"Všechny sexuální tendence musí být přijímány a každá se má považovat za rozdílný rod."
Takže když jsem zaměstnavatel, tak musím zaměstnat: - jednu ženu heterosexuálku, - jednu ženu bisexuálku, - jednu ženu transvestitku, - jednu ženu, která neví co je, - jednoho muže heterosexuála, - jednoho muže bisexuála, - jednoho muže transvestitu, - jednoho muže, kterej neví, co je.
(A ještě to musí být rovnoměrně rozloženo, aby tam byli běloši, černoši, Asiati, cikáni, Indiáni, Eskymáci a mimozemšťani.
A ještě tam musí být někdo hluchý, slepý, autista, hyperaktivní, dislektik, disgrafik, DS, bez nohy, bez pinďoura a bez prsa.
A ještě jim musí být od 15 do 75 let.)
Dále, jak se budou řešit záchody a spaní? Pro každou výše uvedenou kategorii bude samostatnej záchod a noclehárna? Dva kosočtverce bude záchod pro ženy lesby, kalich a ostří bude pro ženy transvestitky, zatímco ostří a kalich bude znak pro muže transvestity?
A jak se to bude dělat, když někdo odmítne sdělit, co je a za co se považuje a jaký má preference?
A přizpůsobí se tomu i jazyk? Vytvoříme nový rody? Už se těším na nové vzory a shodu podmětu s přísudkem.
|
PavlaSukova |
|
(7.3.2018 17:11:16) Pokud sis z výroku, že všechny sexuální orientace a preference mají být přijímány, vyvodila tu snůšku nesmyslů, co jsi tady vyplivla, tak pochybuji, že má smysl, aby ses tím zabývala. Normální člověk si pod tím, že má přijímat lidi bez ohledu na jejich sexuální preference, vyvodí, že nemá na základě oné preference nebo identity jiné lidi diskriminovat. Takže ne, že musí zaměstnavatel mít na pracovišti po jednom zaměstnanci od každého genderu a zvláštní záchody pro lesby (vůbec nechápu, jak jsi na takovou hovadinu mohla přijít), ale že není správné, aby někoho vyhodil nebo nepřijal do zaměstnání, kdy zjistí, že je lesba, nebo že se narodil v těle jiného pohlaví. Nediskriminovat lidi je konzervativní hodnota.
|
Tante Bante |
|
(7.3.2018 17:29:28) Nediskriminovat lidi je konzervativní hodnota.
Fakt? Nemyslím to nijak ironicky ani ve zlém, jen mě to překvapilo. Myslela jsem, že konzervativní je spíš "respektujeme zákony přírody" ..nebo něco takového. Z čeho vyházíš, když to říkáš?
Mně ze zkušenosti vychází daleko spíš, že lidé, kteří se hlásí ke "konzervativním hodnotám", mají využití slabších jako fundament, na kterém fungují. A podávají to jako "přirozené".
|
|
Konzerva |
|
(9.3.2018 11:15:34) Pavlo, byl tam , čili byla to nadsázka pro pobavení.
Nicméně. Píše se tam, že ve všech aktivitách má být parita mužů a žen půl na půl. Jak bys to tedy vyložila ve směru k povinnostem zaměstnavatelů? Že v každé pracovní pozici musí mít muže/ženy na půl?
Dále se tam uvádí "Všechny sexuální tendence musí být přijímány a každá se má považovat za rozdílný rod." Já si myslím, že sexuální tendence je osobní a intimní věc každého. Pokud provozuje sex, kterým jinému neubližuje nebo nezpůsobuje jinou škodu, tak ať si ji v soukromí provozuje jak chce. Ale nechápu, co se rozumí pod tím, že sexuální tendence se má považovat za rozdílní rod. Můžeš mi to tedy vysvětlit.
A jinak tě mohu ujistit, že už jsem se v zaměstnání setkala s tím, že se řešilo ubytování na služební cestě pro lesbu nebo homosexuála. A byl to dost problém, protože dost osob stejného pohlaví s nimi nechtělo spát. A to je třeba zrovna věc, kterou nepovažuju za úplně nesmyslnou.
|
Žžena |
|
(12.3.2018 9:26:16) No pokud žena na služebce odmítne bydlet se ženou - lesbičkou, pomyslím si, že jí hráblo a že máme ještě dlouhou cestu před sebou, než rozdílnou sexuální orientaci přijmem. To je fakt absurdní.
|
|
|
|
|
byvala radka |
|
(6.3.2018 16:28:07) Základní postulát teorií gender - fyzická sexuální rozdílnost není důležitá; - role mužů a žen lze vykonávat bez rozlišení; - biologické pohlaví žádným způsobem nepodmiňuje lidské chování a psychologii; - odmítají mateřství žen a považují ho za přírodní podmíněnost, kterou je třeba překonat, neboť dnes ktomu existují technické možnosti; - psychologické pohlaví je otázkou výběru a každý člověk se může rozhodnout pro druh sexuálního chování, jaký se mu líbí; - biologické pohlaví považují za něco epizodického, a tedy mohou existovat muži se ženským tělem a ženy s mužským tělem.
myslím si, že pán asi nepochopil, co vlastně je gender, rozhodně ne to, za co jej vydává
|
Vítr z hor |
|
(6.3.2018 16:33:11) "myslím si, že pán asi nepochopil, co vlastně je gender, rozhodně ne to, za co jej vydává"
To už jsme tu taky řešili. Je třeba vymyslet si nepřítele, zesměšnit ho, a pak se proti němu vymezit.
|
|
|
fifa3 + jeden kousek |
|
(7.3.2018 15:51:27) kdysi za mlada jsem se zabývala i radikálním feminismem - ne úplně odborně, ale měla jsem toho dost načteného. Ty nejradikálnější větve ze 60tých, 70tých let něco podobného propagovaly - ale dávno je samo hnutí překonalo. Tedy zamítlo jako úlet, slepou uličku, zbytečné hrocení, přílišný radikalismus, který měl snad chvíli to opodstatnění ve své době. To, co pán přibližuje jako "gender hnutí" je čistý extremismus - je to strašná demagogie a SNAD to nikdo příčetný nemůže brát vážně. Je to hlavně nefér, takhle se s vaničkou vylije i dítě - genderové hnutí má své dobré stránky, i když se vším a se všemi metodami nesouhlasím. Zestručňuji, to by samozřejmě bylo na dlouhou debatu. Nejvíc mne děsí, že je to vpodstatě účelová lež, která pomůže obhájit zase další extrém na straně křesťanství, které se proti tomu bude vyhraňovat. jo a já jsem věřící - a přitom nemám problém být trošku feminismem načichlá, zas takový rozpor v tom nevidím ... A Cimbur, tebe na tom štve co přesně, že to štve proti genderu nebo že to zneužívá křesťanskou vědu?
|
Cimbur |
|
(7.3.2018 19:26:59) Co mě štve? Že se dětem ve jménu ušlechtilé víry předkládá extrémní ideologie. Vždyť jsou to naprosto zmanipulovaná fakta. Má to katolická teologie zapotřebí? Opravdu svět stojí na jedné privilegované skupině, tedy bílých heterosexualnich katolických mužích?
V auditoriu na fotkach z akce jsem poznala nejméně 5 známých, asi se zeptám na jejich dojmy. Nejvíc me zajímá jeden kolega, skvělý, ušlechtilý chlapík. Seděl tam zamraceny, ruce založené, nevypadal nadšeně. Je členem akademie, přednáší tam občas, děti ma na škole, asi proto tam byl. Tuším, ze ten názory přednášejícího nesdilel.
|
Tante Bante |
|
(7.3.2018 20:05:19) Cimbur, tak se proti tomu ohraď, ne? Argumentů po ruce milion. Nebo je problém, že když to uděláš, budeš mít obtíže v práci? Jsi věřící a chceš pracovat s věřícími lidmi stejného náboženství? To určitě jde taky, protože i já znám hodně katolíků, kteří jsou inteligentní, vzdělaní lidé a určitě podobné názory nesdílí.
|
Kudla2 |
|
(7.3.2018 22:37:48) Tante,
potíž může být v tom, že proti fanatikovi se rozumně argumentovat nedá.
Respektive je to strašná práce, zvlášť pokud je ten fanatik inteligentní a argumentačně zdatnej, a navíc Tvé argumenty nebude poslouchat, protože on sám "má jasno".
|
Tante Bante |
|
(8.3.2018 10:24:46) Samozřejmě by musela argumentovat ke studentům. Nikoliv k autorovi.
|
|
|
|
|
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(6.3.2018 16:47:00) Své teoložky, LOL, to je hezký, tu ještě nemám
|
|
|