Ropucha + 2 |
|
(19.5.2017 10:06:47) Chápu to. Většina dětí není natolik ukázněná, aby je láhev stojící na lavici nerozptylovala a nesváděla k neustálé manipulaci. Za rozumnější považuji láhve schované v taškách a paní učitelku, která v hodině ve vhodné chvíli udělá párminutovou přestávku na napití, po níž se láhve opět schovají.
|
libik |
|
(19.5.2017 10:34:30) Já si myslím, že máme dostatečně vštípeno, že pít se musí, za mlada nikdo pitné režimy neřešil, pamatuji se, že matka nám ráno udělala nějakej nepitelnej pigi čaj, co jsme nechali a další dávka byla nějaká ropná šťáva školní varny po obědě. Nikoho nenapadlo, že to tak nemá být a ani si nepamatuji žádné trýznivé pocity žízně.
je tedy pravda, že dneska jsem schopná zavolat učitelce, ať půjčí dítěti dvacku na pití, když nechá doma flašku i peněženku, i mě dostal mainstream
|
Ropucha + 2 |
|
(19.5.2017 10:40:43) Libiku, způsobné děti většinou vydržely dělat velblouda celé dopoledne, ale ti odvážnější chodili pít z vodovodu. A učitelky je od umyvadel vytrvale odháněly, nesmělo se to (netuším, z jakých důvodů).
|
magrata1 |
|
(19.5.2017 11:11:28) My jsme měli na chodbách pítka- takové malé fontánky, ze kterých se dako hygienicky napít a nezacákat se. O přestávkách jsme museli na chodbu, takže jsme se i napili. Jednu dobu se muselo na chodbách korzovat, možnost chvíli se tomu kroužení vymanit byla obecně vítaná
|
|
|
ALL |
|
(20.5.2017 13:12:59) Přesně tak to bylo, ráno cucnout čaje nebo tajně vylít kakao do dřezu, celé dopoledne bez pití, u nás ve školní jídelně navíc k obědu mléko, žádná šťáva nebo čaj. První pití až doma odpoledne - většinou šťáva, večer limonáda. Dneska to nechápu, vodu popíjím celý den pořád. Kdyby mi to někdo zakazoval a povoloval mi pití jen ve vymezenou dobu, bylo by mi to hodně nepříjemné, takže bych asi měla problém to dětem zakazovat. Na druhou stranu chápu učitelky, že to děti rozptyluje a jim leze na nervy, ale neviděla bych to jako hlavní problém vyučování...
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(19.5.2017 10:35:48) Qweeerty, samozřejmě, 45 min. soustředění nejsou schopní ani starší žáci, natož prvňáčci. Práce se jim musí fázovat po kratších úsecích. Ale ty chvíle, kdy mají zabrat, by je nemělo nic rozptylovat. Napití vidím jako dobrou příležitost právě k přestávce.
|
Ropucha + 2 |
|
(19.5.2017 12:18:52) Qweeerty, jojo, větrání považuji snad ještě za důležitější než pití. Ve vydýchaném vzduchu nedokáži fungovat a předpokládám, že ani mozky malých žáčků.
|
|
|
Tante Bante |
|
(19.5.2017 16:52:32) Mně vydrží děti běžně 35 min. Ne vždycky, ne při všem atd., ale vydří a závisí to hlavně na mojí kondici a mém výkonu. Pití zakázané nemají, ale během prvního kvartálu jsem je bez použití moci v podstatě odvykla nasávat místo práce. Láhev cumlá jen agresivní neurotik s konfliktními rodiči (ten tu láhev potřebuje nutně, protože jinak kanalizuje jinak, většinou pruzením ostatních dětí nebo demolováním věcí) a příležitostně ještě asi dvě nebo tři děti, když nemají zrovna den s nejlepší kondicí. Jde to udělat, ale je to dřina.
|
K_at |
|
(19.5.2017 16:58:56) Prave mam pocit, ze ucitel uplne nema resit dumlani lahvi a vypotrebovat na to sve dusevni sily. Kazda trida je uplne jina. A to, co nekde jde relativne dobre, muze byt jinde obr problem.
|
Tante Bante |
|
(19.5.2017 17:06:28) Učitel v základní škole by to teoreticky řešit neměl, protože teoreticky děti mají do školy přijít vybaveny základním pracovním návykem. Jenže to nepřijdou, a tak si může vybrat ze dvou možností. Jedna je to vyřešit a druhá je ponechat děti nadále bez návyku. Možné je obojí, obojí je stejně placeno a to druhé se povrchním pohledem jeví jako snazší.
|
Z+2 |
|
(19.5.2017 17:43:16) Tohle je totální nesmysl. Co je takový základní pracovní návyk a jsi jim vybavená ty? Protože o tom jak je vybavený učitel je to daleko víc než o tom jak jsou vybavené děti nastupující do školy.
|
Eudo |
|
(19.5.2017 18:50:10) "Tohle je totální nesmysl. Co je takový základní pracovní návyk a jsi jim vybavená ty? Protože o tom jak je vybavený učitel je to daleko víc než o tom jak jsou vybavené děti nastupující do školy. "
Zetko, jak receno, moc uz nepremejslej. Zakladni navyky diteti maji dat rodice, nez deti vubec zacnou chodit do skoly, kde ucitel ma jiny povinnosti, a o tom, jak je vybaveny ucitel toho velice ocividne nevis ani to "zakladni vybaveni". Tak to nech na expertech.
|
Z+2 |
|
(19.5.2017 19:50:32) Ty jsi komik. Tyhle hloupé fráze, kterými se zaštiťují špatní pracovníci ve všech odvětvích a očekávání, že za mně měl práci odvést někdo jiný, jsou čiré zlo.
|
K_at |
|
(19.5.2017 20:01:47) Nikoliv, Zetko. Ty opravdu z vetsi casti netusis, o cem mluvis. Dokonaly ucitel neexistuje - to je mytus. V tvem podani jsou vsechny deti vlastne uplne stejne, vyvojove, povahove, vychovne. Jsou to prazdne nadoby, ktere ten tvuj dokonaly ucitel laskave a s usmevem vychova, vzdela a moralne obohati. To vse mezi psanim, ctenim, pocty.
|
Z+2 |
|
(19.5.2017 20:32:03) Ne o tom, že jsou všechny děti stejné jsem nenapsal nikdy ani řádku. To je tvoje tvrzení, které není založené na vůbec ničem. Každé dítě je jiné. Přesto dobrý učitel zaujme všechny. jako dobrý film. A ano, cílem je být dokonalým učitelem a k tomu svoji práci směřovat. Pokud je tvým cílem být špatnou učitelkou, těžko můžeš být dobrá. U školky můžu napsat, že tuším. Tu soukromou spoluvlastním. Lidi do ní chtějí dát děti a způsob vzdělávání máme se spoluvlastníky i pedagogy promyšlený a funguje. O škole jsem přesvědčený, že to taky vím, ale prokázané to nemám.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(19.5.2017 19:59:31) Eudo, chápu, že přemýšlení není pro Tebe. Nic si z toho nedělej, chápu, že za to nemůžeš.
|
Eudo |
|
(19.5.2017 20:59:22) Zetko, zachranils mi vecer. Diky, nemusim se divat na nudny program v TV.
Vidim, ze jsi rozsiril klientelu. Tuhle frazi nejcasteji pouzivas pro Kudlu. Cenim si, zes mne zaradil na svuj seznam.
|
|
|
|
K_at |
|
(19.5.2017 18:56:25) Zetko, zakladni pracovni navyk prumerne zdatneho predskolaka je napr. soustredit se na praci aspon tech 20 minut, aniz by u toho musel bumbat, vykrikovat, odchazet, mlit sebou po lavici a stouchat Lojzu tuzkou do zad atd.
|
Z+2 |
|
(19.5.2017 19:58:24) Tebe jsem se neptal. Zajímalo mně to od Tante. No a aby tohle fungovalo, měl by být učitel schopný třídu alespoň na těch 20 minut zaujmout. Což je pro současné učitelky nepřekonatelný problém. A ta jejich neschopnost zaujmout natěšené prvňáčky se na celém školství odráží.
|
Eudo |
|
(19.5.2017 21:01:15) Fakt Zetko, "vlastnit" skolku neni totez jako vyucovat.
Mel bys si skutecne zkusit na vlastni kuzi, co s tebou vyvedou. Treba i takovi prvnaci.
Pak se opet muzes zapojit do diskuze.
|
Z+2 |
|
(19.5.2017 21:15:15) Rok jsem učil TV. Jako trenér jsem s kadety i juniory vicemistr republiky a s juniory i vice mistr evropy. O jednání s dětmi něco tuším. Ale je to úplně jedno. Ty jsi bohužel úplně mimo. S Kudlo je to alespoň o něčem a kdyby nebyla manipulátorka, tak by ta diskuse byla smysluplná. S Tebou je to zbytečné. Ty jsi buď na práškách nebo úplně mimo. Je vlastně nesmysl na tebe reagovat.
|
Z+2 |
|
(19.5.2017 21:28:33) Šuplíku a o čem ta diskuse je? O ničem. Argumentace tipu, já učím a ty ne a tak mám pravdu , které jste jedině schopný je fakt tragická.
|
|
K_at |
|
(19.5.2017 21:34:52) A Zetko, jake argumenty chces? Chces se bavit o konkretnich detech? O konkretnich tridach? Jak to chces udelat? Tva mantra ve vsech skolnich diskusich je: ucitel si musi poradit - jinak je spatny a neschopny. Tudiz jedineho cloveka cinis odpovednym za chovani, jednani, konani cca 20 az 30 ruznych lidicek.
|
K_at |
|
(19.5.2017 21:42:15) A co mi dlouhodobe prijde zcela ujete, ze uplne opomíjis vliv vychovy, rodinneho zazemi, temperamentu a povahy. A vubec mi nezkousej rikat, ze hazim zodpovednost na rodice. Tu zodpovednost maji i rodice, i ucitele. Jestlize ja se snazim dite nejak posunout, ale rodice se k nemu chovaji jako k miminku, tak drobne uspechy a pokroky staci vymazat 14 dni doma. A jedeme znovu. A to mluvim treba "jen" o sebeobsluze.
|
Z+2 |
|
(19.5.2017 21:57:10) Házíš zodpovědnost na rodiče. Navíc podobnou důležitost jako má komunikace s dětmi ji má i komunikace s jejich rodiči. U školky teda určitě. I to je na učiteli jak je schopný o tom co je potřeba přesvědčit rodiče.
|
|
K_at |
|
(19.5.2017 22:01:57) Nepovidej? Fiiiiha! To jsem doposud fakt netusila! A vis ze nektere rodice nezajima, jak se jejich diteti dari v ms? Ze nemaji zajem? Maji treba stejny postoj jako ty, vis? A mmch. my s rodici konunikujeme velmi luxusne a to i v pripade velmi komplikovanych potizi. Ale vis co, rodice maji pravo vychovavat ci nevychovavat jak chteji. Nemusi vubec reflektovat na nase prosby, podnety. Asi tak jako ty.
|
|
K_at |
|
(19.5.2017 22:03:29) Pokzd ctes, psala jsem, ze zodpovednost maji I rodice, I ucitele. Ja jsem si sve zodpovednosti vedoma. I jako ucitelka, rovnez jako matka.
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(19.5.2017 21:23:34) Zetko, to uz to dlouho nebylo! Cekala jsem, kdy ten TV vytahnes. Treba mas nesporny pedagogicky talent. A tva vira ve vsemocneho dokonaleho pedagoga je mimo.
|
Z+2 |
|
(19.5.2017 21:32:21) Tak je to jen veskrze zbytečná reakce na ataky mimoňe Eudo. Argumentace, že to, že neučím znamená, že o školství nic nevím je prostě mimo. A dobrý učitel, zdaleka nemusí být dokonalý. Ale rezignovat na pozitivní přístup a jít stylem zbytečných zákazů se k tomu ani neblíží a toho byste si snad vědomé být mohly.
|
Eudo |
|
(19.5.2017 21:43:54) " na ataky mimoňe Eudo"
To vis, jak se do lesa vola, ze jo. Tak co rikas, mam te taky zacit nazyvat jmeny? Nebot ataky tu VZDYCKY vytahujes ty, kdyz argumenty vaznou, pak se divit nemuzes.
|
Z+2 |
|
(19.5.2017 21:53:48) Pokud by jsi byla při smyslech, tak si všimneš, že už to děláš.
|
Eudo |
|
(19.5.2017 21:56:47) .... a jsi na tom s chapanim textu?
|
|
|
|
|
|
Eudo |
|
(19.5.2017 21:42:08) "S Kudlo je to alespoň o něčem a kdyby nebyla manipulátorka, tak by ta diskuse byla smysluplná. S Tebou je to zbytečné. Ty jsi buď na práškách nebo úplně mimo. Je vlastně nesmysl na tebe reagovat. "
Vis, Zetko, on te nikdo nenuti na mne reagovat. Proste ti to neda, vid? Hlavne ty argumenty, ty se ti jen sypou z pocitace. A moc se mi libi tva oblibena fraze "Ty jsi buď na práškách nebo úplně mimo."
Tak jak jsi na tom ty sam?
(a nevidis rozdil mezi trenovanim sportovcu a vyucovanim? Proc jsi vlastne od te vyuky TV odesel, kdyz jsi takovy expert? Ze jsem tak smela....)
|
|
|
|
|
|
|
|