Agniezska |
|
(5.5.2017 18:15:50) Zajima me, prosim, jestli je v nejakem zakone nebo nekde, jak postupovat v tomto pripade. Jeste chci zminit, ze jsou dg, kdy integraci chapu a vnimam jako rozumnou a i v tomto pripade ji chapu, ale i tak mam otazku. Druhy stupen zs, integrovany nevidomy zak. Deti ho prijaly dobre, integrace probiha ok, ale zaky rusi jeho Pichtuv psaci szroj(problem prvni), prizpusobili se, castecne si zvykli. Nynejsi problem. Trida ma jet na skolni vylet do Slovenskeho raje. Decka se hrozne tesi, ale ted natlak od skolniho poradenskeho pracoviste, ze to integrovany zak nezvladne a ze ma trida jet jinam. Je tohle jen na rediteli nebo opravdu se vsihni prizpusobi integraci? Pro jistotu prikladam, ze tridni ucitel i vsichni okolo jsou vstricni a vychazeji zakovi vstric. Co se tyka uzpusobeni tridy, akci apod. Jen by proste chteli jet na tento vylet a pry nelze. Pohybuji se ve skolstvi, mam kolem sebe integrovane deti, ale nekdy opravdu mi prijde, ze se 29 deti prizpusobi tomu jednomu.
|
Lada2 |
|
(5.5.2017 18:19:09) Neřekla bych, že jim to můžou přikázat. Co na to rodiče, to oni si stěžovali?
|
Agniezska |
|
(5.5.2017 18:24:07) Deckam je to lito, zatim se to resi. Nejspis pojedou a budou delat lehci vylety. Jinak si prave myslim, ze integrace je tak mocna, ze zakazat se to prave muze. Nebot z jine skoly vim, ze integrovane dite NESMI vyloucit ze skoly v prirode, pokud chce jet. (A to tehdy slo o mentalni postizeni a rodice samozrejme chteli, aby dite jelo). Ano, asi jim tridni nemel ten Slovensky raj odkyvat, ale probirali to v zemepise, zaujalo je to a proste chteli jet.
|
|
Vaitea |
|
(6.5.2017 8:50:05) Dětem bych poradila ať si dají při pisemce špunty do uší a pokud jim zohledněná destinace a trasa výletu působí zklamání a lítost ať zůstanou doma.
|
Zajímá Kohoto |
|
(6.5.2017 9:24:55) takže vzato do důsledku - ať si kluk klidně jede na školní výlet s učitelkou a asistentkou sám? já nevím, za mých časů se na školní výlety jezdilo tam, kam si odhlasovala většina třídy (pokud nešlo o výchovný výlet s předem daným cílem). jako inkluze je hezká, ale pokud jejím smyslem má být začlenění jedince do běžné společnosti, tak lze těžko očekávat, že se mu všichni za všech okolností přizpůsobí. nemluvě tedy o tom, že dost pochybuji, že by si učitelky vzaly na triko vzít třídu na nějaký jo adrenalinový výlet na obtížně přístupná místa, takže on ten problém asi nebude tak úplně zrovna ve volbě místa výletu. tohle mi nepřijde problém třídy, ale spíš asistentky, která z nějakého důvodu jet nechce. tak ať jedou rodiče. já se svými zdravými dětmi taky párkrát byla na školkovém či školním výletě
|
Z+2 |
|
(6.5.2017 9:28:00) Souhlasím, že přístup asistentky by mně zklamal, ať už v roli rodič, tak v roli učitele, ředitele školy.
|
|
|
Vaitea |
|
(6.5.2017 20:24:11) Šuplíku,
vím, že by nebyla rozhodně většinově vstřícná. Můj postoj je důvodem, proč bych nikdy nemohla být učitelem na nižším stupni vzdělávání, proč práci učitelům nezávidím a mám ji za velmi obtížnou. A přiznávám, že pro mě jsou ty uváděné důvody : klapání stroje a zklamání, že děti se přizpůsobí slabšímu nepochopitelný. Ještě nepochopitelnější jsou však pro mě podporující reakce rodičů. Zajištění bezpečnosti na takovém výletu bez přítomnosti asistenta i já vnímám jako rizikovou.
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(6.5.2017 18:40:42) Takže, podle tebe, ke cílem integrace ostatním postiženého spolužáka znechutit.
|
K_at |
|
(6.5.2017 19:08:12) Ja teda musim dodat jeste jednu vec: jsem pro smysluplnou integraci, pro pidporu integr.deti vsemi moznymi zpusoby. Jen tedy chci rict, ze jestlize dite nepojede, protoze treba rodina nema prachy, nikoho to nezajima. Dcera nejela ns svp mj i proto, ze ji zlobi koleno. Nikoho to nezajima. Dite s cukrovkou od ni ze tridy temer nejelo, protoze ucitelka sebou nechtela brat rodice jako dozor k onomu diteti....
|
|
Vaitea |
|
(6.5.2017 20:28:41) Inko ne. Cílem má být že si uvědomí, že do společnosti patří i lidé s handicapem. Naučí se, že tihle lidé někdy potřebují pomoc… Ovlivní to i jejich hodnotový systém, možná si začnou vážit taky toho, že mohou řadu věcí dělat "automaticky".
Ovšem pokud se budou zohledňovat především banální požadavky zdravých dětí ( klapání stroje) a tužby ( cíl školního výletu) je to k ničemu, to je fakt.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(6.5.2017 20:39:02) Jistě, ale měl by je někdo citlivě poučit, jestli na ně houknou dejte si špunty do uší, není to správný.
|
Vaitea |
|
(6.5.2017 21:05:49) Šuplíku, a co poradit dítěti/dětem který mají ujímání z toho, že je cíl přizpůsoben jednomu z kolektivu, který je hendikepem omezen. Z úvodního příspěvku vyplynulo, že děti vědí, proč je trasa taková. Nevěřím, že jim to učitel nevyložil. Ale nelíbí se jim, že je to omezuje a jsou z toho zklamané. Resp. nejsou ochotné se přizpůsobit. Pokud by nechtěla jet celá třída, je to podnět proto, aby s třídou někdo velmi rychle začal pracovat.
|
Zajímá Kohoto |
|
(6.5.2017 21:57:10)
|
X__X |
|
(6.5.2017 22:17:12) mně zase přijde velmi kontraproduktivní děti učit, že společnost je jenom tak silná, jako její nejslabší článek. a že pokud nejslabší článek něco nezvládá, tak je nejlepší se na to úplně vykašlat a přizpůsobit se tomu nejslabšímu, místo hledání řešení, jak mu pomoci to něco zvládnout v tomto případě - přítomnost asistentky či rodiče... děti ponechávám stranou, ty nenesou právní zodpovědnost za svého spolužáka.
sorry, nějak si po aktualizaci můj prohlížeč vzpomněl na moji dávno zapomenutou registraci a furt mi ji vnucuje... ten předchozí smazaný příspěvek jsem já.
|
|
Vaitea |
|
(6.5.2017 22:21:46) No, a mně zas přijde kontraproduktivní vyhovět především těm bez handikepu. Viz. škola měla zabezpečit asistenta, jak píše Šuplík. Tak nedokázala zajistit, důvody neznám. Takže přichází další krok, hledat řešení, tj. pozměnit plán. Nevnímám školu/ pedagogy jako něco/někoho, kdo musí vždy všechno zajistit k dokonalosti. Práci pedagoga pak vidím v tom, že to dětem vysvětlí, tak aby pochopily. Ne, že jejich "chci jet tam a tam" vyhoví z obavy, aby snad nakonec nebyly naštvané na znevýhodněného spolužáka. Pak znovu, v té třídě je něco špatně a je třeba to řešit.
|
X__X |
|
(6.5.2017 23:26:42) No, a mně zas přijde kontraproduktivní vyhovět především těm bez handikepu. Viz. škola měla zabezpečit asistenta, jak píše Šuplík. Tak nedokázala zajistit, důvody neznám.
asistent ale ve třídě/na výletě není kvůli tomu, aby se vyhovělo dětem bez hendikepu ten tam naopak má zajistit účinnou pomoc dítěti s hendikepem, pokud je jí potřeba. co zakladatelka píše, tak se akce uzpůsobují dítěti s hendikepem, ale tady děti chtějí vidět místo, o kterém se ve škole učili a které je zaujalo. na tom nevidím nic špatného, je to fajn propojení výuky se životem.
|
magrata1 |
|
(6.5.2017 23:45:07) Vy jste všichni jak umanutí. Já mám z vás jistě nejhojnější zkušenosti se slepci a jsem přesvědčená, že běžný slepec dětský výlet do Slovenského ráje zvládne. Myslím, že větší nebezpečí je tam třeba pro hyperaktivní dítě nebo pro třídního kašpara, který se chce předvádět. Nebo mi něco uniklo a ty děti tam mají podnikat nějaké adrenalinové výstupy? A třeba jedna moje dcera je po mně a nějaké žebříky by nedala, ač vidí. Máme chorobný strach z výšek. I s takovým dítětem by se mělo počítat. Já bych tlupu děcek z nižšího stupně na ty žebříky teda nepustila a být učitelem, snažím se jim vyhnout, respektive vyberu trasy, kde se vyskytují žebříky jen nějaké menší a aby jich bylo co nejmíň, kdyby se tomu nedalo vyhnout.
|
X__X |
|
(6.5.2017 23:57:44) Magráto, ale pokud se do toho montuje poradenské zařízení, tak si v něm zjevně někdo na výlet stěžoval - buď asistentka, která tam nechce anebo rodiče, kteří nechtějí pustit dítě bez asistentky. tohle by těžko učitel vyřešil, kdyby poradně řekl: "klídek, děti na něj dají pozor." děti nejsou a nemohou být zodpovědné za to, jestli se klukovi na výletě něco stane a pokud by se stalo, byl by to problém dospělých, že nezajistili řádný dozor. a ono se nemusí stát nic dramatického, stačí třeba blbý šlápnutí a vymknutý kotník a už se v tom pojišťovna může šťourat a zjišťovat, zda nebyl zanedbaný dozor, zvlášť když jde o dítě hendikepované. a co se pojišťoven týká, tak ex podnikal a zhruba polovinu pojištných událostí mu pojišťovny neuznaly, protože... a už hledaly, kde by vyšťouraly jaký důvod, proč neplatit
|
|
Kudla2 |
|
(7.5.2017 0:11:34) Magráto,
já si právě myslím, že ten, kdo zkušenosti se slepci nemá, tak si neumí představit, že by to mohli "dát", a bojí se, že ON by to s nima nezvlád.
Já o tom nic nevím, a když jsi říkala, co všechno Tvoje sestra zvládala, tak jsem na to koukala s otevřenou pusou, protože by mě vůbec nenapadlo, že by to mohlo jít.
A těžko zazlívat učiteli, kterej s tím nemá zkušenosti, že si třeba netroufne (možná by to chtělo spolupráci s blízkými toho nevidomého, aby mu trochu nastínili, co dítě zvládne a co ne)?
|
magrata1 |
|
(7.5.2017 8:57:32) Chtělo by to asi spolupráci i s nějakou jinou organizací, než je škola. Možná se dnes uvidím se ségrou, zeptám se jí, kdo by mohl pomoct učitelům, asistentovi a spolužákům se zorientovat v problematice. Probíhají i různé osvětové akce. Záleží, kde ta škola je. Agniezsko, kdybys měla zájem, napiš mi na mail o jakou lokalitu se jedná. Ségra má dobrý přehled a běžně jí volají rodiče nevidomých dětí, aby se s ní poradili.
|
|
|
K_at |
|
(7.5.2017 9:13:25) Magrato, nejsme umanuti. Ty nechapes opacnou stranu toho, ze tohle jsou situace, kdy nejde veci resit stylem: nejak to udelame, dite to zvladne a bude to vsechno super"! Navic bohuzel skoly a ucitele jsou v pripade nejakeho prusvihu fakt nechraneni. Bezpecnost deti jde do ullne neuveritelnych absurdit.
|
Z+2 |
|
(7.5.2017 9:27:25) Kat, ale to je samozřejmě nesmysl. Učitelé jsou chránění, jen mají nějaké povinnosti, které je třeba splnit.
|
K_at |
|
(7.5.2017 9:33:46) Vis, Zetko, pravidelne pri skolenich o bezpecnosti se nestacim divit, jake absurdity vznikaji. Taky je docela mozne, ze bezpecaci kecaji. Zdravy selsky rozum ti rika, ze tohle nemohou myslet vazne. Ale bohuzel..... Nemas vubec jistotu, ze v pripade problemu se za tebe nekdo postavi.
|
Z+2 |
|
(7.5.2017 9:37:41) Tu nemáš nikdy v ničem. Bezpečáci přehánějí, je to jejich práce. Stát se může prušvih skoro v každém zaměstnání. Samozřejmě, že při práci s dětmi je mediálně vděčnější a nějaké následky přijít mohou. Ale těch učitelů co se dostane do problému je minimum na množství rizikových aktivit. Z mého pohledu je špatně jak naprostá bohorovnost, tak přehnaná úzkostlivost.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(7.5.2017 9:34:22) Já si myslím, že je i na rodičích toho postiženého dítěte, aby se školou jasně komunikovali, protože škola si spoustu těch věcí nemusí vůbec uvědomovat, a aby společně přišli na nějaké řešení přijatelné pro obě strany.
Situaci, kdy se musí všichni zúčastnění "podřídit" tomu postiženému a volit něco jiného, než by sami chtěli, nepokládám za šťastnou v případě, že jim bude "nadirigována" zvenčí - to, že se přizpůsobí, má cenu jen tehdy, když to bude dobrovolné. Myslím, že je to problém spolupráce té školy, rodiny a práce učitele s dětmi - umím si představit, že při vhodném přístupu učitele děti samy budou chtít kamarádovi vyjít vstříc, ale při nevhodném to budou vnímat jako zbytečné a protivné omezení (protože nebudou chápat smysl toho omezení, který tam bezesporu je).
Kdyby mělo dítě zlomenou nohu, tak by taky nemohlo absolvovat náročnější výlet, a asi by bylo absurdní říct "Pepíček má zlomenou nohu, takže se nejede na akci X, kam se všichni těšili, ale tam, kde bude možné vzít s sebou i Pepíčka" jen tak bez dalšího. Pokud ta atmosféra ve třídě bude taková, že ty děti samy budou chtít radši, aby s nimi byl i Pepíček, a klidně s ním absolvují ten méně náročný výlet, tak je to něco jiného (a v tom případě jednička pro učitele i pro ty děti), ale myslím, že není úplně v pořádku jen to oznámit a dál s nezajímat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(7.5.2017 9:25:01) Klapání stroje nepovažuji za banální. Může to být rušivé. Jako doktorka by si měla tušit, že systematický rušivý zvuk může být zdrojem nezanedbatelného stresu.
|
K_at |
|
(7.5.2017 9:29:10) Me by z toho zrejme odvezli. Tikot hodin, klepani prsty o neco, atd. Z toho silim. Konstantni hluk, rev a sum mi nevadi.
|
|
|
|
|