Zufi. |
|
(27.3.2017 14:57:27) Den učitelů
Komenský děti dělil podle nadání:
bystré, dělají radost bystré, líné bystré, vzpurné s nedostatkem bystré mysli s nedostatkem bystré mysli, líné s nedostatkem bystré mysli, vzpurné
Myslím, že to trefil.
,,Všichni na jednom jevišti velikého světa stojíme, a cokoliv se tu koná, všech se týče.,,
|
withep |
|
(27.3.2017 15:14:10) Komenský je prý stále nepřekonatelný, ovšem tohleto dělení dětí nějak nedokážu ocenit. To už radši ono zprofanované "škola hrou"
Mám děti bystré, které někdy dělají radost a někdy jsou líné a někdy vzpurné. Navíc rozhodně existují děti, které nejsou bystré mysli, ale radost dělat umí
|
Zufi. |
|
(27.3.2017 15:28:45) Radost dělají i děti ,,nebystré,, , to je jasné, myslím, že tím chtěl zdůraznit to ,,bystré,, jako podtrhnout.
|
|
Anni&Annika |
|
(27.3.2017 15:31:37) asi tak nejak i kdyz ja znam tady v Nemecku jednu holcicku, ktera je pri uceni bystra a asi nikdy lina a vzpurna. Ale uznavam, znam jen jeden takovy exemplar, ale moje dite to neni
|
|
Delete |
|
(27.3.2017 16:11:21) Tak to já mám ve třídě od každého alespoň jeden exemplář.
A mzslím, že to dělání radosti není ve smzslu k rodičům, ale spíš že ta práce učitele je u nich nejvíce vidět při nejmenší námaze. Snad v každé třídě je takové jedno, dvě děti a bývají pro učitele tím světlým bodem, když už třeba klesá na mysli, když se třeba něco nedaří.
Neznamená to, že ostatní děti nemohou udělat radost. Učitele těší pokrok kohokoliv, dokonce ten vydřený v jistém smyslu víc, ono učit samé bystré děti dělající radost by byla dost nuda, a tu míněnou radost by to nejpíš ani nepřinášelo, ale u těch nadaných, co s nimi vlastně není žádná práce a všechno jim jde samo, je to prostě jiné. Člověk se raduje, že je tam má, i když vlastně na nich a na jejich výsledcích má nejmenší zásluhu .
V psychologii zase existuje jedno dělení dětí podle temperamentu na snadno vychovatelné, obtížně vychovatelné a pomalé. A také to neznamená, že u těch prvních je to bez práce, u druhých marná dřina a třetí že jsou hloupé....když člověk zná charakteristiky jednotlivých tzpů, tak je až neuvěřitelné, jak moc to sedí a jak snadné je pak zařadit většinu dětí do těch typů. A je určitě dobré o tom mít potuchu, protože když se pak s dítětem pracuje podle jeho potřeb vyplývajích z jeho typu, je všechno o dost snazší.
|
Hanka 75 |
|
(27.3.2017 23:01:33) dá se to dohledat ? nebo dala bys tip, kde to snadno dohledat (to psychologické rozdělení dětí na typ pomalý..atd.) že bych si zařadila svoje děti a byla chytřejší
|
Delete |
|
(27.3.2017 23:20:13) Hanko,
určitě dá.
Tady jsou trochu jiné názvy, než nám přednášela na VŠ ten naše přednášející, ale je to ono:
http://rodina-deti.doktorka.cz/temperamentova-typologie-deti-a-vychova/
Konečně se mi i povedlo dohledat, čí je to teorie:
Teorie A. Thomase, S. Chesse a A. G. Birche.
Tak třeba o to najdeš víc.
(Jo a upozorňovala nás přednášející, že je ty popisované vlastnosti a tak se týkají především dětí mladších...od prepuberty jakoby bylo vše naruby .)
|
Hanka 75 |
|
(28.3.2017 12:21:17) díky
|
|
|
|
|
|
Kaipa |
|
(27.3.2017 17:09:03) Tak ono to dělení platí i na dospělé, že?
A tenhle znáš, Zufi? "Lepší než za ženštinami hampejznými se píditi, jest plodníkem svým dvakrát týdně řádně zatřásti.“
|
Rodinová |
|
(27.3.2017 17:10:49) Sice nejsem Zufi, ale terminologicky je to super!
|
Kudla2 |
|
(27.3.2017 20:55:36) CHápu, že jsem kazivtip, ale myslím, že i terminologicky je to poměrně mimo.
|
Kudla2 |
|
(27.3.2017 22:46:24) A do třetice - Komenský měl úžasnej suchej humor, miluju ho:
"tu se mne tlumočník ptal, jak mi se ta harmonia líbí? "„Kusa nic,“" řekl sem. Kterýž řekl: "„I cožť se pak líbiti bude? stonek-liž si pak, že tě ani tato veselost rozvrzati nemůž?“" Vtom mne někteří z nich před stolem uhlédají, a jeden mi připíjeti; druhý, abych přisedl, očima blíkaje, návěští dávati; třetí, kdo sem a co tu chci, examinovati začne; čtvrtý se na mne udeří, proč "„Rač Bůh žehnať“" neříkám? Načež já rozhorle se dím: "„A což aby Bůh takovým sviňským hodům také žehnal?“" To než já dobře dopovím, aj, toť talířů, mis, koflíků a sklenic krupobití na mne, že sem se sotva uhýbati a schytě se preč vypadnouti stačil. Ač ještěť mně střízvému snáz utíkati, než jim ožralým mne trefovati přišlo. A tlumočník mi: "„Hle, nepravil-liť sem dávno: Měj jazyk za zuby, a nemudrůj; hleď se spravovati lidmi, a ne aby jiní tvé kotrby šetřiti musili.“"
|
|
|
|
Kaipa |
|
(27.3.2017 20:49:10) Škoda, že to neřekl, ukázalo by to, jak osvícenou osobností byl.
|
Kudla2 |
|
(27.3.2017 21:01:00) On byl v tomto ohledu dost cudnej a zastavil by se v popisu tak říkajíc ante portas, tohle je z Labyrintu světa:
"...přijdem, v týchž pokojích ještě, na jinou síň, kdež obojího pohlaví houfy spatřím, ani se za ruce vodí, objímají, líbají; a nechť nepravím, co tu více bylo."
Ovšem před pohlavními chorobami varuje už tehdy:
"Toto povím toliko, což sem k výstraze své spatřil, že všickni tu od paní Fortůny zavřeni zákožní pálčivou prašivinu měli, kteráž jim ustavičný svrab působila, že pokoje míti nemohouc, kam přišli a oč mohli, česali se až do krve; tím však drbáním svrab ten upokojiti se nikoli nedal, ale jen více rozněcován byl; začež oni sic se styděli, a však tajně a po koutech nic nedělali, než drbali se.
Což že mrzutý a nezhojitedlný neduh, patrné bylo souditi. Nejedněm z nich i po vrchu se ošklivost vysýpala, takže se sami jedni druhých štítili, těžcí a odporní sobě vespolek jsouce; ovšem pak zdravým očím a mysli nesnesitedlno bylo hleděti na ně a puchu od nich jdoucího cítiti.živa do těch za světem temností se dostávali."
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(27.3.2017 20:54:34) No, mně se to hned nezdálo, jsem ráda, že jsem se nespletla.
|
|
|