| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Podpůrná opatření 1.stupně

 Celkem 21 názorů.
 Majákova 


Téma: Podpůrná opatření 1.stupně 

(14.3.2017 20:48:12)
Vyhledávám a pročítám články o PO různých stupňů. Nejčastěji mám žáky s 1.stupněm PO. V žádném článku jsem ještě nenarazila o úpravě hodnocení, myslím klasifikace, v tomto 1.stupni. Jsou to případy, kdy dítě nemá žádnou SPU. Pochopila jsem, že se jedná o zvýšenou individualizaci a vhodnou skladbu běžných metod a forem, stejné výstupy jako ostatní žáci.

Zvýhodňujete nějak žáky s PO 1.stupně? Jak konkrétně? Díky.
 HelenaPa 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(14.3.2017 21:05:51)
Podpůrná opatření nejsou jen pro žáky s SPU a nejsou to zvýhodnění. Jen pomoc, aby žáci, kteří mají nějaký problém, snáz zvládali, co jim bez pomoci nejde.
V prvním stupni jsou i opatření typu posadím žáka s brýlemi do 1. lavice, posadím leváka ve dvojlavici vlevo, prostě malé drobnosti. Z těch "větších" (=někdy doporučovaných PPP) běžně i bez doporučení PPP používám úpravu formátu testu nebo kontrolu porozumění zadání, kontrolu zápisu DÚ do deníčku (pokud rodiče projeví zájem), přehledy učiva,...
 arantxa 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(14.3.2017 21:13:14)
Syn ve třetí třídě má v podpůrném plánu dovolené sešity s pomocnými linkami, delší diktáty má po přípravě doma nebo běžné diktáty má zkrácené. Občas má zkrácené i některé cvičení z ČJ popř. je dopisuje doma. Loni byl v PPP a nic mu nezjistili, ale učitelce se to pořád nezná a jsme objednání na kontrolu, takže zatím jsme na podpůrném plánu.
 Delete 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(14.3.2017 21:19:36)
Heleno,

posadit leváka vlevo není podpůrné opatření, ale nutnost, ne? To patř do hygieny práce.

Žák s brýlemi nemusí sedět vpředu, protože brýle jsou kompenzační pomůckou a žák s brýlemi by měl vidět stejně dobře, jako ten bez brýlí. Jde spíš o problém, když ty brýle nemá, nebo když má třeba okluzor, tak aby mu něco nebránilo v tom směru, který nemá omezený okluzorem.

Naopak posadit dopředu dítě s problémem s pozorností podpůrné opatření je, protože se tím umožní intenzivnější kontakt s vyučujícím a snazší zapojení při ztrátě pozornosti..
 HelenaPa 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(15.3.2017 6:22:03)
Delete, soulasím s tebou. Ale takhle nám to říkali na školení. Já bych řekla, že to je naprosto normální, logická věc, ale nově se "všemu" hned říká podpůrné opatření.
 Brunhilda 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(15.3.2017 19:26:44)
Heleno,
psala jsem o tom, že to, co se dříve dělalo běžně, dnes musí být na papíře.
 Majákova 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(15.3.2017 19:53:19)
Přesně tak-individální přístup je normální a běžný, respektování tempa atd. Dnes musí být na vše papír. Učitel musí písemně vykazovat to, co celá léta přirozeně dělá a poládá to za normální.
 HelenaPa 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(16.3.2017 6:31:08)
Právě že nemusí. Pokud funguje přímá pedagogická podpora a rodiče netrvají na PLPP není třeba PLPP sepisovat. Přímá podpora se nikam nepíše. Ano, pokud je potřeba nechat dítě prošetřit v PPP, musí se PLPP sepsat a vyhodnotit. A to už je fakt papírování navíc.
 Brunhilda 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(17.3.2017 1:15:29)
Heleno,
u nás tedy PLPP být musí, bez ohledu na to, co rodiče chtějí. Nikdy nevíš, jestli bude potřeba dítě poslat do PPP nebo ne a jestli bude přímá podpora stačit. U nás se musí psát PLPP i dětem, které mají skoro nedostatečnou (info ze školení o inkluzi), děti nemají zájem něco dělat, rodiče je nepodporují a děti nejde namotivovat, takže takový plán je vlastně k ničemu.
 HelenaPa 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(17.3.2017 6:24:53)
Když je potřeba poslat dítě do poradny, objednací lhůta jsou tak 3 měsíce. To je možné PLPP sepsat a vyhodnotit úplně v klidu. Nám právě na školeních k inkluzi říkali, že kde jsou rozumní rodiče a přímá podpora funguje, vůbec není třeba k PLPP přistupovat.
Děs, jak se ty informace v různých místech liší. A pak se v tom máme vyznat....
 Majákova 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(14.3.2017 21:22:35)
Díky. To, co jste napsaly, vesměs dělám, jen se to týká starších žáků. Mě ale konkrétně zajímá zvýhodnění klasifikace.
 Brunhilda 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(14.3.2017 21:45:24)
Mám u některých dětí v PLPP k hodnocení kombinaci sumativního a formativního. Jinak výstupy musí být stejné. Mění se pouze forma, jak se k výstupům dojde.
 Delete 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(14.3.2017 21:31:46)
Ze všeho nejvíc využívám pomůcky a přehledy učiva plus neomezený čas na práci a kontrolu. Potom je to dopomoc prvního kroku a ověřování si porozumění zadání, častější oční kontakt, respektování pracovního tempa, hodnocení výhradně sledovaného jevu (především v diktátech, když je diktát na vyjmenovaná slova po S, tak sleduju pouze zvládnutí vyjmenovaných slov po S, ostatní chyby žák opravuje, ale nezahrnuju je do hodnocení). Pak ještě využívám preferenci určitého způsobu prověřování znalostí (často se doporučuje ústní místo písemného, ale mně se u některých dětí osvědčuje opak), možnost doplnění a opravení nejasných a neúplných odpovědí v testu ústně....

Hodnocení neupravuju, teda až na to výhradné hodnocení sledovaného jevu.
 Brunhilda 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(14.3.2017 21:52:08)
Maargitt,
učitelka ale není speciální pedagog, takže může být výborná, ale všechno zvládnout fakt nemusí. Já mám třeba ve třídě kluka s naslouchátkem a rady, jak s ním pracovat, se mi fakt hodily.

Jinak co se týče PLPP, myslím, že je to jen zbytečná administrativa, protože dobrá učitelka opravdu dělá, co jí přijde nejlepší. Teď se to bohužel musí sepisovat.
 HelenaPa 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(15.3.2017 6:29:26)
Brunhildo, pokud stačí drobná podpora, tak se ani PLPP psát nemusí. Říká se tomu, tuším, přímá pedagogická podpora.
 Majákova 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(15.3.2017 8:25:37)
Jen jsem se chtěla ujistit, zda v 1.stupni PO nepozměňujete také klasifikaci. Žákovi nabízím individuální přístup, zvýšenou komunikaci s rodiči, změnu zasedacího pořádku, hodinu doučování navíc, přípravu před testy, navýšení času. Přijde mi, že se rodiče cítí dotčeni, že dělám málo a očekávají úpravu klasifikace. Přitom v papírech z PPP je v kolonce zvýhodnění 0, úprava klasifikace 0, úprava výstupů 0. Jak upravit metody a formy vím, jen jsem chtěla poradit s tou klasifikací. Všechny jste mě zde utvrdily v tom, že zvýhodnění v klasifikaci neděláte, tak je to asi v pořádku. Díky.
 Delete 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(14.3.2017 21:52:19)
maargit,

jde o podpůrná opatření prvního stupně, tedy ta, co dělá učitel, aniž by mu to někdo diktoval ~d~.

Takže to samozřejmě dělám proto, že to žák potřebuje. A klidně u celé třídy, když vidím, že to ty děti potřebují. Třeba pomůcky považuju za samozřejmost, začínají s nimi všichni, odkládají je podle potřeby.

Pamětné počítání trénujeme, ale vždy formou hry, nikdy to nezahrnuju do hodnocení

Když vím, že má dítě problém se čtením, tak mu zadání slovní úlohy přečtu a je mi jedno, do jakého stupně podpůrných opatření to patří a tedy jestli na to má nebo nemá teoreticky nárok.
 Majákova 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(14.3.2017 21:54:51)
Zkušenost s druhým stupněm ZŠ nikdo nemá?
 Brunhilda 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(14.3.2017 22:13:25)
Majakova,
já jo. Píšu níže: v hodnocení používám kombinaci sumativního a formativního. Výstupy se nemění. Jinak tedy děti, u kterých toto používám, byly odeslány do PPP.
Jde případně využít slovní hodnocení a to může být (pokud schválí ředitel) použito i na vysvědčení.
 Bledulík 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(14.3.2017 22:23:38)
Mám, používám většinou dostatek času, ujištění se, že to chápe, používání tabulek, přehledů, pomůcek. Někdy mají doplňovačky, kratší práce....
Známkování neměním, myslím si, že pokud mu dám úlevy (viz výše), není potřeba známky upravovat.
Pokud mu to nestačí, snažím se posílat do PPP.
 HelenaPa 


Re: Podpůrná opatření 1.stupně - vaše zkušenosti 

(15.3.2017 6:25:13)
Majáková, já jsem psala o druhém stupni. Vlastně i o prvním, učím na obou.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.