Lexi. |
|
(24.11.2016 23:59:30) Dnes jsme měli třídní schůzku. Dozvěděli jsme se, že děti ve třídě opakovaně házeli mokrým hadrem, v důsledku čehož jsou umazané zdi. Někteří chlapci prý navíc ve třídě rozbíjejí lahve s pitím a dělají nepořádek. Na znečišťování třídy se prý nejvíce podíleli dva z chlapců, asi 3 děvčata se toho prý neúčastní vůbec, zbytek třídy se zřejmě pohybuje v širokém spektru mezi těmito dvěma póly. Ti dva chlapci prý dostanou ředitelskou důtku, do školy budou voláni rodiče. Ředitel všem rodičům navrhl, aby se vymalování znečištěné třídy zaplatilo z třídního fondu. Jedna z matek navrhla, aby se děti podíleli na úklidu po malování. Pak další matka řekla, že jí přijde nespravedlivé, aby výmalbu třídy platili všechny děti, když hadrem házeli hlavně ti dva kluci. Ať tedy výmalbu zaplatí pouze ti dva kluci, kteří házeli nejvíc.
Co si o tom myslíte vy? Kdo by měl výmalbu znečištěné třídy zaplatit? Ti dva největší lumpové, protože ostatní děti strhli, nebo celá třída, protože většina dětí tím hadrem házela taky? A co ty 3 děvčata, která neházela vůbec?
Záměrně nepíši, jakou roli v tomto hrálo mé dítě, abych vás neovlivnila. Jedná se o 7. třídu ZŠ.
|
Trebuchet |
|
(25.11.2016 0:09:10) Já myslím, že podobné "opotřebení" zdí je něčím, s čím se dá ve škole počítat a neviděla bych důvod, proč nějak rozpočítávat platby na rodiče (či stanovovat koeficient podílu na znečišťujících aktivitách). Případně, vzhledem k tomu, že jsou to už sedmáci, by možná stálo za to nechat třídu přemýšlet, jak malování zařídit či domluvit - svépomocí, z výdělku na nějakém vánočním jarmarku, za pomoci rodičů, kteří mají blízkou profesi - nevím, jak je třída velká a jak náročné by malování bylo (takže možná si to představuju jak Hurvínek válku ....). Ale kolektivně asi, v rámci výuky k životu.
|
|
Trebuchet |
|
(25.11.2016 0:09:31) Já myslím, že podobné "opotřebení" zdí je něčím, s čím se dá ve škole počítat a neviděla bych důvod, proč nějak rozpočítávat platby na rodiče (či stanovovat koeficient podílu na znečišťujících aktivitách). Případně, vzhledem k tomu, že jsou to už sedmáci, by možná stálo za to nechat třídu přemýšlet, jak malování zařídit či domluvit - svépomocí, z výdělku na nějakém vánočním jarmarku, za pomoci rodičů, kteří mají blízkou profesi - nevím, jak je třída velká a jak náročné by malování bylo (takže možná si to představuju jak Hurvínek válku ....). Ale kolektivně asi, v rámci výuky k životu.
|
|
Trebuchet |
|
(25.11.2016 0:10:02) Já myslím, že podobné "opotřebení" zdí je něčím, s čím se dá ve škole počítat a neviděla bych důvod, proč nějak rozpočítávat platby na rodiče (či stanovovat koeficient podílu na znečišťujících aktivitách). Případně, vzhledem k tomu, že jsou to už sedmáci, by možná stálo za to nechat třídu přemýšlet, jak malování zařídit či domluvit - svépomocí, z výdělku na nějakém vánočním jarmarku, za pomoci rodičů, kteří mají blízkou profesi - nevím, jak je třída velká a jak náročné by malování bylo (takže možná si to představuju jak Hurvínek válku ....). Ale kolektivně asi, v rámci výuky k životu.
|
|
Trebuchet |
|
(25.11.2016 0:10:14) Já myslím, že podobné "opotřebení" zdí je něčím, s čím se dá ve škole počítat a neviděla bych důvod, proč nějak rozpočítávat platby na rodiče (či stanovovat koeficient podílu na znečišťujících aktivitách). Případně, vzhledem k tomu, že jsou to už sedmáci, by možná stálo za to nechat třídu přemýšlet, jak malování zařídit či domluvit - svépomocí, z výdělku na nějakém vánočním jarmarku, za pomoci rodičů, kteří mají blízkou profesi - nevím, jak je třída velká a jak náročné by malování bylo (takže možná si to představuju jak Hurvínek válku ....). Ale kolektivně asi, v rámci výuky k životu.
|
Senedra |
|
(25.11.2016 5:34:42) trebuchet, s běžným opotřebením se ve škole počítá, ne se záměrným ničením majetku. Kdyby ti doma dítě házelo na stěnu mokrým hadrem, tak asi moc nadšená nebudeš.
|
|
|
Delete |
|
(25.11.2016 0:11:40) Platit by to měla škola, když už si na to musí někoho najímat. Já bych nechala třídu vymalovat a uklidit žáky v rámci pracovek (materiál by dodala škola). Akorát tedy nevím, jestli by to v současné praxi ochrany dětí před jakoukoliv činností, která by jim snad mohla k něčemu být, prošlo .
Řešení házení hadrem je v kompetenci dohlížejícho učitele.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(25.11.2016 9:05:03) Delete, to je sice ideální řešení, jenže když dospělý učitel nesmí ve škole použít SAVO, pak pochybuju, že děti budou mít dovolený použít třeba barvu, leda že by to malovali temperama :)) stejně tak žebřík nebo z čeho by to dělali, zodpovědnost si na sebe škola nevezme
možná by bylo řešením udělat to jako akci rodičů, kde by si rodiče vzali s sebou svý děti, udělali by to spolu, dohled a zodpovědnost by nesli rodiče, dělalo by se to třeba o víkendu
jinak samozřejmě jestli se ve třídě tak dlouho ničilo, jak je možný, že to učitelé neviděli, neřešili? měli zasáhnout hned a nečekat, až to dojde tak daleko
jenže známe to, říct jim to nepomůže a nic víc učitelé dělat nemůžou :(
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(25.11.2016 0:15:03) v těchhle případech vidím jako správnou kolektivní vinu, neřešila bych kdo házel víc a kdo méně, třída je kolektiv a tak zaplatí všichni... líbí se mi myšlenka, že se děti budou podílet na práci, jen nevím, nakolik je to reálné s dnešními pravidly škol (tuším, že před prázdninami tu zrovna probíhala diskuze, že žáci nesmí pomáhat ani s úklidem třídy, mytí lavic a pod. - to je, myslím, velká škoda)
|
Lexi. |
|
(25.11.2016 7:46:18) "Takže já bych zcela jistě nesouhlasila s tím, že bych platila za někoho. Stejně tak bych se hanbou propadla chtít zaplatit po ostatních škody, když by ty škody vyrobilo moje dítě." - ale ty nevíš, jakou škodu tam vyrobilo tvoje dítě, nebyla jsi s nimi v té třídě. Co když házelo taky? Sice méně než ti dva hlavní, ale házelo.
|
Lexi. |
|
(25.11.2016 7:56:30) " já to nevím, proto píšu, že kdyby neházela, tak...kdyby házela, tak..." - a co kdyby jsi věděla, že házela občas, trochu. Ne tolik jako ti dva hlavní, ale házela.
|
Lexi. |
|
(25.11.2016 8:01:24) "nerozlišuji záměrně vatiantu házela moc a málo. To už je jedno. Prostě házela." - dobře, jak by jsi tedy řešila náš konkrétní případ? Platba za malování by se rozpočetla rovným dílem mezi všechny děti, kromě těch 3, které neházeli vůbec?
|
|
|
|
|
|