| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Poznámka

 Celkem 243 názorů.
 Z+2 


Téma: Poznámka 

(21.10.2016 18:51:42)
Dcera dostala svoji první poznámku. Jen nevím na koho si pani učitelka stěžuje, jestli na sebe nebo dceru: Dcera se schovala pod lavici a nechtěla vylézt a plnit zadání i když jsem jí několikrát říkala ať vyleze.
 Cimbur 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 18:58:31)
Ještě, ze svým pacientům nepíšu poznámky. :-) Dnes treba: Hrál si s ovladačem polohovací postele, takze byl zastizen téměř u stropu, čímž zdržel vizitu nemluvě o riziku úrazu! ~:-D
 šipková 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:03:35)
~:-D
 Ruth 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:17:59)
Cimbur, vyčerpala jsem všechny své sympatie k lidem, jako ty. Že jste rodinné stříbro, je fakt. Mám tchána v podobném ústavu.
Kdyby se jenom přiblížil k někomu tak lhostejnýmu, jak ty, okamžitě ho odvezu.
Myslím, že jsi blázen.
 MaMar 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:34:59)
Přesně tak se před pár měsíci bavila v nemocnici moje dcera, jinak studentka lékařské fakulty :-) Polehčující okolností by mohlo být, že to byl její poslední den hospitalizace, čekala na propuštění a nudila se. Sebekriticky ale připustila, že sestře, která přišla do pokoje, způsobila lehký šok :-))
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:21:10)
Já na to radši neráguju. Zrovna včera jsem měl pohovor se sestřičkou s podobným přístupem na interně kde je moje babička. Jejich představa, že se k paním mohou chovat jako k dětem ve školce je prostě odpudivá.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:28:20)
Zetko, ale z Cimburiny poznamky neplyne jeji realna reakce v one chvili. Situace zpetne podana je vtipna. Ne kazdy pacos je na smrtelne posteli a trpi jak zvire a i muze delat pitomosti.
 MrakovaK 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:48:01)
to existuje něco mezi?
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:50:57)
Neutrální informace.
 Koulička M 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:01:22)
Ano, existují lůžka následné péče, tam teď leží táta. Je po operaci, už by mohl teoreticky jít domů, ale tam by se o něj nikdo nedokázal postarat a v jeho věku by i mohly nastat komplikace. Na rehabilitaci ještě nemůže, tam by zabíral místo, na chýře už taky být nemůže, tam by taky blokoval postel, tak je tady.

Ani já Cimbuřin příspěvek nevnímám zle, naopak.
 Kaipa 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:29:06)
Zetko, OT: Proč pořád píšeš reágovat/nereágovat? Myslela jsem, že to je překlep, ale píšeš to pořád. Nějaká šifra a sdělení mezi řádky?
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:32:35)
To je protest proti pravidlům pravopisu ~t~
 Tečka. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:36:22)
No bodejť, kdyby zalezl pod stůl, na Rodině by to nikdo nepoznal.
 MrakovaK 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:47:16)
a co konkrétně napsala Cimbur špatného? Nějak nechápu jak se dá z toho posoudit, jak se chová k pacientům.
 Cimbur 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:28:28)
Co blbnes zase? Pan vyjel nahoru, nějak se špatně vyspal asi. Tak jsme ho zase svezli dolů, no. Není zase tak dementni, ale lidi někdy tu techniku moc nepochopí. Ovladače jim nebereme, nejsme vězení. Prostě jsem napsala ptákovinu, která se dnes fakt stala. Skaredy věci nepíšu, těch je více, dneska zvláště. Chtěla jsem jen naznačit, ze s některými věcmi by si pedagog měl poradit sám, ne je rozmazávat.
Miluju tyhle hysterický reakce.
 Eudo 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:41:27)
To sezeni pod lavici mi pripomnelo jine dite, co sedelo casto pod lavici.

Buchli, ja jsem kdysi prevzala druhou tridu s 30 zaky. Ruzneho druhu. Jeden chlapec se pokazde, kdyz jsem ho vyvolala, schoval pod lavici a odpovidal (=pri nejlepsim) tichym hlaskem, sede na zemi pod lavici. Diagnozu nemel. Jedinacek, nesmely, nespolecensky, do skolky odmitl chodit, proste tam nezustal. No tak sedel pod lavici a hlavne, ze se odvazil neco rict. Rodice nevedeli, co s tim.

Tenkrat se ucili o domove a zarizeni v ruzne dobe behem ca 100 let - vcetne domku a jinych budov. Ja prinesla do skoly Prahu ve fotografiich a deti nadsene malovaly domy v Nerudovce s domovnimi znameni (coz tu neni zvykem). Pak jsem jim ukazovala obrazky - ruzne zarizeni ze starsi doby, a kdo doma na statku neco mel to smel prinest sebou, do sesitku namalovat a napsat o tom informace (jak stare to bylo, ci to bylo a k cemu se to pouzivalo) a u tabule o tom neco vypravet. Za to jsem kazdemu diteti slibila papirovy klobouk (melo to duvod). Ten jsem lepila behem prednasky a po skonceni ho dite prevzalo s diplomem.Ten kluk po tom klobouku tak silene touzil, ale k tabuli se pokousel na nekolikrat. Vec mel, napsal a namaloval, a posledni den se priplizil k tabuli, zalezl pod stul a zpod stolu zacal. Deti chtely videt jeho vec, tak vylezl a obesel s tim celou tridu a odpovidal na otazky, a pak nadsene prevzal klobouk.

Pak jsem s detmi psala takove kratke divadelni predstaveni, kde ty klobouky mely smysl, pro rodice na Vanocni besidku a kluk si vybral hlavni roli, kterou si napsal a hlasite pekne predvedl spolecne s ostatnimi.
 OČKO :) 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 7:12:30)
To je moc pěkné, dojalo mě to ~g~. Přeji si víc takových pedagogů (máme samé hodné učitele :))
 fisperanda 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:33:08)
Sem si všimla, že na Rodině obvykle chybí smysl pro humor ~6~ Nic si z toho nedělej.
 vlad. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:56:14)
Ruth, a ty jsi nevychovaná ~a~
 Jana, 2/07+10/08+5/11 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 22:48:26)
Cimbur, ~:-D
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:05:35)
Jooooo! Vyborna poznamka! Pripomina mi tu nasi ze treti tridy: snedla spoluzacce cokoladu. To, ze si to holky mezitim vysvetlily a dcera hodila do placu tu svou, to uz nebylo dulezity ~t~
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:06:29)
Ted ale vazne, proc tam ditko vlezlo? Nejaka emocne narocna situace?
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:07:59)
Proč tam zalezla?
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:10:51)
V hodině čtení se nečetlo, ale měl psát sloh. Naprosto pochopitelný důvod. ~;)
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:19:05)
Já jsem taky přesvědčený, že při hodině čtení se má číst. A jako forma protestu mi to přijde povedený. Takže já to rozhodně nijak řešit nebudu.
 Tečka. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:22:08)
"jako forma protestu mi to přijde povedený"

Ty brďo, chudák učitelka.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:24:34)
Pokud si pani učitelka nedokáže zjednat respekt, já ji ho za ní nesjednám.
 Silvie03 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:25:47)
To se pleteš. Svým chováním dáváš dceři najevo, že učka není hodna respektu.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:38:57)
Jakým zase chováním, ty nějak tušíš, jak jsem to řešil s dcerou?
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:41:52)
Zetko, vsichni vychazi z tve zdejsi reakce, ktera byla pobavena az pysna na to, jak se to berusce povedlo. A jak je uca uplne nemozna.... to je snad logicke. Dodej komplet info a je to.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:57:39)
ale však víš houby, co jí Zetko řekl.
já bych řekla asi něco ve smyslu "prosím tě, cos to dělala za blbiny v tý škole?" ale učitelku bych před dítětem neshazovala. což se nevylučuje s tím, že bych tady založila podobný příspěvek
 Tečka. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:29:27)
Jakože učitelka si má sjednat respekt, když devítiletá holka doma sklidí chválu, jak to skvěle vyřešila, a táta souhlasí, že učka si nemá co dovolovat měnit čtení za psaní?
Uf :-)
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:30:01)
staci dceru poucit o vhodnem a slusnem chovani ve skole ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:35:49)
Chudák se třeba těšila na čtení, že se dozví nějaké pokračování příběhu a ono hovno hovno, slavný soude, psát spisy budeš! ~t~
Já ji teda chápu.
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:39:26)
Však jo.
Vysvětlit, že takto nelze.
Ale pochopení je docela důležité ve vztazích.:-)
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:42:29)
Tak, protože to dva roky neudělala, tak bych tak tipoval, že ji je jasný, že to takhle nejde. To by musela být velmi hloupá, aby si myslela, že ano. Navíc za to získala první poznámku. Myslím, že je dostatečně inteligentní, aby věděla, že to není vhodné chování. ~;)
 white 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:05:04)
spíš to bude zpovykaný spratek, tipuju.
 white 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:05:04)
spíš to bude zpovykaný spratek, tipuju.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:40:12)
Tak jsem rád, že nejsem sám. ~;)
 Kaipa 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:41:48)
Tak asi nikdo nerozporuje, že mohla být ze situace otrávená, v krajním případě smutná, ale co pod lavicí?
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:45:22)
Protestovala. Prý protestovaly dvě. Druhá to vzdala hned. :-) Dcera sloh nepsala, dopíše si ho doma. Ale pořád to vnímám jako selhání učitelky. Očekávám, že třeťáky dokáže přesvědčit.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:50:21)
Jasně. Nic těžkého. Ale já jsem chlap s přirozenou autoritou.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:53:42)
Buchli, víď, dokonce i ty si dovolíš. ~t~ To jsou hrozný nesmysly co dokážete někdy napsat.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:28:42)
Buchli, vidíš, a já si myslím, že to je nedobrý přístup těch reagujících, pokud více reagují na nick místo na názor.
Určitě se také někdy neubráním vnímat konkrétní názor v kontextu jiných názorů dotyčného, které si pamatuji, ale snažím se tomu příliš nepodléhat, protože podle mě to zbytečně sráží korektnost diskuze.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:56:44)
"třeba tady na Rodině autoritu teda nemáš, to ani náhodou."

Jako že všichni lezou pod stůl a protestně neodpovídají, když se Z na něco zeptá? ~:-D

(Řekla bych, že psal o autoritě vůči dětem.)
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:54:36)
on ten termin "poznamka" je zazity jako neco pejorativniho. ale je to vlastne oznameni ucitele/ucitelky rodicum, ze se dite ve skole projevilo nejak vyrazne odlisne od ostatnich - a muze jit samozrejme i o pozitivni sdeleni.
opravdu neni bezne, aby dite takto tvrdohlave reagovalo na zmenu predmetu, pokud je jinak v psychicky (domaci nebo i skolni stres - strach z neuspechu pri slohu?) a fyzicky (napr. nadmerna unava) poradku.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:59:56)
To si jistý nejsem. Den předtím dostala pochvalu za vzorné chování a ta se jmenuje pochvala.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:01:10)
Ok, a jak to dcerka cele komentovala a popsala?
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:01:21)
no, pockej - co tedy ucitelka napsala? "davam vasi dceri poznamku"?
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:04:16)
Tak mají rubriku poznámek a rubriku pochval. Jiný symbol. Jiný nadpis v aplikaci.
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:08:50)
ach tak, my mame v papirovych pouze "jina sdeleni" :-)
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:14:21)
My máme aplikaci do mobilu nebo počítače.
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:31:17)
jojo, moje deti maji taky online - chovani zaka/poznamka v tridni knize - nepripravenost na hodinu - nemel sesit... ale i tady to vnimam jako sdeleni, ne bububu.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:35:35)
Tak u nás mají pochvaly ve zprávách symbol medaile a poznámky symbol smutného smajlíka, takže dvě různé věci. Jednoznačně se dá poznat, jak je co brané.
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:37:37)
no, jsou to dva odlisne poly, nic mezi - to je slabina online zakovskych a ucitel s tim nic neudela, kdyz nema kam jinam to sdeleni napsat. ~d~
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:02:02)
"pochvalu za vzorné chování"

Paní učitelka ráda píše, zdá se :-)
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:52:12)
Baro, to je furt dokola. Ucitel musi umet carovat. Vyresit vzdy a vse a hlavne si nikdy nestezovat na nic. Jinak je nekompetentni. Dcera ma tridni teda problematickou. Ale zrovna v urcite mire o naplni hodiny rozhoduje ucitel. Nikoliv deti.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:52:07)
Tak asi má k pani učitelce speciální vztah a tahle změna ji zklamala. Ale to je jejich věc, já se do holčičích vztahů nehodlám plést. ~t~
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:47:51)
presvedcila vsechny krome tve dcery ~d~...
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:50:50)
Jak ty to víš?
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:57:12)
vychazela jsem ze toho, ze jsi psal, ze jen tva dcera a jeji kamaradka vlezly pod lavici. resp. jinak - ostatni mozna taky nebyli nadseni, ale reagovali primerene a na zmenu pristoupili. neber to jako kritiku, rozebirame situaci z ruznych pohledu.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:01:08)
chápu, že ji to štvalo. ale to není důvod dělat takovýhle věci.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:00:01)
ehm, forma protestu?
dcera je autistická nebo co, že tak lpí na liteře zákona?
 Delete 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:16:12)
Z+2,

na prvním stupni spadá čtení do komunikační a slohové výchovy, což znamená, že se čtení se slohem prolínají, vzájemně se doplňují a většinou je nejde moc poddělit. Takže psaní slohu v hodině čtení je v pořádku.

Náplň hodin určuje vyučující a na prvním stupni ani nemá být určeno, která hodina ČJ je čtení a psaní a která mluvnice, i když se to často ze zvyku stále dělá. Ale ideální je, když se to všechno prolíná, klidně i s dalšími předměty.

K sezení pod stolem je to dost malicherný důvod a věř tomu nebo ne, tohle není o autoritě učitelky, ale o (ne)respektování jednoho díěte, bez ohledu na to, jak na tom učitelka je.

Také se mi snaží jeden rodič vnutit myšlenku, že nemám žádnou autoritu a všechno dělám špatně, protože dítě tohoto rodiče je rozcapený týpek, nerespektující nejen mě, ale nikoho, navíc s absencí slušného chování a neschopností své chování korigovat. Už jsem se ale naučila nebrat právě tohoto žáka a jeho rodiče jako bernou minci. Když je 25 dětí nadšených a spokojených a jeden cápek vykřikuje při každém požadavku, aby to nebo ono udělal, že jsem se pomátla a že je to nuda, problém bude někde jinde ~d~.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:28:52)
Delete, vidíš a já si myslím, že autorita u všech dětí je tak nějak základní dovedností učitele na prvním stupni. Učitel by měl být schopný se právě s těmi problematickými žáky a situacemi vyrovnat. To je to co by se měli učitelé učit.
Ten důvod je skoro jedno. Z mého pohledu je pochopitelný.
A ano pokud by měla dcera problém častěji , tak je důvod něco řešit. Pokud má jednu poznámku za tři roky, tak bych řekl, že v ní problém není.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:33:03)
V práci Té taky nikdo nebude přemlouvat k činnosti, když nebudeš chtít pracovat, poletis. Takto bych přistupovala i k zakum. Pokud se nechtějí účastnit výuky, tak ať si klidně sedí pod lavici, pokud neruší ostatní. Ignorovala bych je, jejich věc a věc rodičů, ne moje.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:38:06)
Zajímavý přístup. Šílené je, že se najdou i učitelé co ho mají taky. Děti nejsou zaměstnanci a pokud tohle někdo nechápe je idiot. A v žádném případě by neměl mít se školstvím nic společného.
Jedním z primárních úkolů učitele je motivovat děti k učení a spolupráci. To totiž učitelství je. Ne schopnost přečíst co má v učebnici.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:44:40)
Pokud ale někdo zájem nema a valí se raději pod lavici, tak co s ním? U dcery to bylo výjimečně, ale pokud někdo nemá zájem opakovaně, tak bych ignorovala. Co s takovými dětmi, svět se netoci podle nich. Pokud to rodičům nevyhovuje, nechť si zaplatí pro dítě individuálního učitele a volí domácí vzdělávání.
 Delete 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:38:40)
Z+2,

neřeším poznámku. Já je nepíšu, protože to neumím, vždycky mi přijde směšné, co jsem vyplodila, ona spousta se toho nedá shrnout do jedné věty.

Na druhou stranu jsou situace, o kterých by rodiče vědět měli. Já tedy rodičům píšu e-maily. Většina je za to ráda, ale právě rodiče toho jednoho dítěte to berou velmi úkorně , přitom jsem za ty dva roky a něco psala asi 5x, a to vždy až ve chvíli, kdy dítě bylo agresivní k ostatním, bralo jim věci, ničilo je....

Já si tu situaci ve škole nějak zvládnu, ale tohle prostě už rodiče musí vědět. Poznámka není o tom, že si učitelka neví se situací rady, ale že považuje za důležité, aby také rodič věděl, že se jeho dítě chová nestandardně. A to, co předvedla tvá dcera, prostě nestandardní je, zejména pokud jde o tuto konkrétní situaci. Protest proti kompetenci učitele, který navíc neprovedl nic, než že v rámci komunikačně slohové výchovy plnil obsaj komunikačně slohové výchovy, byť odlišně od představy dítěte, je směšný.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:53:16)
Delete, já taky neřeším poznámku. Někdy je to vhodná forma sdělení. Tady jde evidentně o snahu o trest, protože sdělit to může manželce s kterou sdílí kabinet. Ale jde mi o text ve kterém se přiznává k selhání. Alespoň v mém vnímání.
Fakt bych čekal, že bude mít u dětí dostatečnou autoritu, aby je přesvědčila, že schovat se pod stůl a nepracovat není dobrý nápad. Zvlášť u dítěte u kterého den předem píše pochvalu za vzorné chování a vzornou práci.
 Delete 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:06:50)
Z+2,

pořád do toho motáš autoritu, ale to je fakt to poslední, o co tady jde. Učitel, který nemá autoritu, nemá jedno dítě pod lavicí...navíc ve třetí třídě. To je prostě svévole dítěte, bez ohledu na to, kdo před ním stojí. Takle se chová dítě, které buď své chování neumí ovládat (děti s poruchami chování, což asi nebude případ tvé dcery), nebo dítě, které si je velmi dobře vědomo toho, co dělá, ale špatně vyhodnotilo sociální situaci a tedy i to, co si v takovou chvíli může dovolit.

Jo, šlo to i bez poznámky, stejně jako bez pochvaly ten předchozí den (na tom je krásně vidět, jak jsou odměny a tresty dvojsečnou zbraní). I o tom ta situace je.

Ale nelze z toho nic vyvozovat o autoritě učitelky, ani o jejím selhání, protože ty houby víš (nebo z nějakého důvodu nesděluješ), jak si se situací ve třídě poradila.

Pokud dává pochvaly, tak dává i poznámky, je to druhá strana téže mince. Stejně tak totiž mohla dítě pochválit ústně, jenže evidentně má nastaveno, že všem měří stejně, bez ohledu na to, že jde o dítě kolegyně. Což je jedině správně. Jiným rodičům by totiž stejný prohřešek ústně sdělit nemohla, stejně jako jim ústně nemůže sdělit ty pochvaly. Proto to napsala i vám.

Učitelka evidentně neselhala, naopak, v rámci zavedených pravidel se zachovala správně. Kdyby udělala něco jiného, mohlo by se začít řešit, proč to má dcera coby učitelské dítě jinak....a pak by bylo v pořádku začít mluvit i o tom selhání učitelky. Takhle selhává akorát tvoje vnímání dané situace.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:11:27)
Delete, chápu, že dítě může vlézt pod lavici, ale učitel s autoritou ho musí přesvědčit, že to dělat nemá a má svoji práci provést. To je selhání.
 ALL 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:17:59)
I učitel je jenom člověk...
 Delete 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:23:26)
Z+2,

učitel s autoritou ho musí přesvědčit, že to dělat nemá a má svoji práci provést

A ona učitelka to snad neudělala? Je snad dcera pod lavicí ještě teď? Musel sis tam pro ni ty nebo manželka? Nemá dcera ten sloh na dopsání?

Nebo co ještě ta učitelka měla udělat? Nerozumím tomu.

Jediné, co nemusela učitelka udělat, je napsat tu poznámku, ale pokud to byl jediný způsob, jak dceru dostat z pod lavice, tak v situaci, kdy nemáš na starosti jedno dítě, je to přijatelné řešení.
Nevím, jestli si vůbec dokážeš představit, jak reaguje třída třeťáků, když se začneš přehnaně zabývat jedním dítětem ve chvíli, kdy se máš věnovat všem. Autorita neautorita, prostě se rozjedou. Začne jeden, a když ho včas neusměrníš, což jaksi nemůžeš, když veškerou pozornost věnuješ jednomu trucujícímu, tak se přidají další. Takže se musíš rozhodnout a jednat dost rychle.

Vím, že u vás nejde o zcela standardní školu, asi tam těch dětí není 30, takže teoreticky tam je víc prostoru na hledání jiného řešení, ale to je i o tom, jak je učitel nastavený. Tahle učitelka evidentně funguje v módu odměna - trest, podle toho jedná, a vám to, dokud píše pochvaly, evidentně nevadí. Tak to ber tak, že když může psát pochvaly, tak prostě může psát i poznámky. Obojí je informace o chování dítěte, a evidentně nemá dítě zaškatulkované, což ji opět spíš ctí. Informuje o každém výkyvu od průměru, jak pozitivním, tak negativním....

A opět, nic to neříká o tom, jak si se situací poradila ve třídě. Pokud tvému dítěti neubližovala a neporušila žádný předpis, což evidentně ne, protože očekávám, že to bys řešil jinde, pak svou práci odvedla a tebe jen informovala, což je taktéž její práce. Neselhala.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:25:41)
Vyborne receno.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:34:22)
"Informuje o každém výkyvu od průměru, jak pozitivním, tak negativním...."

Delete, ano, to je hezky zformulováno. A mně osobně tato strategie příliš nesedí, přijde mi to zbytečné. Co lze zvládnout ve škole, do toho bych rodiče nevtahovala, od toho jsou třídní schůzky, tam lze podat report, jak si dítě vede. Informování rodičů mimo tř. schůzky bych si schovala na krizové situace. Beru to tak, že pokud jako rodič nemám žádné zprávy, je to známka, že škola funguje.
 Delete 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:46:43)
Anett,

však jo, já neříkám, že postup schvaluju, já to beru asi podobně, informuju fakt až v krizi, a pak tedy klidně každý den a v obou směrech, pokud se tak s rodiči domluvíme. A protože tyhle malé děti bývají jen zcela výjimečně grázlíci od kosti, které musí mít dvojky z chování, tak se prostě oficiálním záznamům (tedy poznámkám) vyhýbám, jak jen to jde, ale opravdu se snažím navázat s rodiči spolupráci a dostat dítě zpět do pohody.

Ale standard mezi učiteli je spíš ten mód pochvala - poznámka, přičemž většina se specializuje jen na tu negativní část. Na téhle škole, kde má Z+2 dítě, mě to překvapilo, se přiznám, ale zase opravdu beru pozitivně, že to funguje obousměrně, tedy i s těmi pochvalami, když už to tak mají. No a někdy se čekání na třídní schůzky nevyplatí, u nás jsou jen 3x do roka (červnové už nepočítám, to se většinou nedá už vyřešit vůbec nic), takže tu informaci k těm rodičům prostě dostat musíš. A když je někdo jako já, tedy že ho fakt zajímá, proč se dítě chová, jak se chová, tak potřebuješ dostat i tu informaci od rodičů, a na to na žádných třídních schůzkách ani osobních konzultacích není čas. Jednou za čas si některý rodič domluví schůzku i mimo, to pak bývá toho času víc a pomůže to nevíc, ale většinou to nejsem já jako učitel, kdo na tohle nemá čas ~d~.
 Delete 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 0:06:43)
jentakj,

nedosáhla ničeho a ani dosáhnout nechtěla. Jde o informaci, že se tohle dělo. Nic víc. Do té doby informovala, že dítě je vzorné. Teď vzorné nebylo. Tak to taky napsala. Jak píše Z+2, osobní konzultace u nich probíhají pravidelně, takže asi naznala, že kvůli takové prkotině je tam nepožene ještě zvlášť kvůli tomu. Ale je záznam o tom, že se něco dělo a je možné se k němu vrátit. Ostatně, kdyby poznámky a(blbé slovo, prostě informace o chování) fungovaly jinak, tedy opravdu jen jako evidence nestandardního chování a událostí, ať už pozitivnívh nebo negativních, aniž by za určitý počet takových záznamů hrozil trest, ale šlo by právě jen o podklad pro osobní jednání, pak bych to asi taky vedla...

Ono jde i o to, že každé dítě je jiné. Některé má takové výkyvy pořád, vlastně se pořád pohybuje jak na houpačce, a potřebuje okamžitou reakci. Nejen od učitele, ale i doma. Zrovna s tím mám osobní zkušenost s jedním klukem ze své třídy. On je takový divočejší minoň, takže má tendenci se dostávat do průšvihů. Znám ho za ty dva roky dobře, takže jsem jeho chování na začátku trojky moc neřešila, reagovala jsem stejně jako vždy před tím..a ejhle, on ne...tak jsem rodičům napsala, ne poznámku, jak jsem psala, to není můj způsob právě z důvod hrozícího trestu, ale e-mail...od té doby jsem pak rodičům psala víckrát, v podstatě každou prkotinu na tu i onu stranu....to dítě prostě potřebovalo nejen reakci mojí, ale reakci rodičů...už se zase chová podle svého standardu, ale evidentně potřebovalo vědět, že rodiče ví....o něm, o tom, co dělá, když s nimi není....je teď fuk, co za tím bylo, se mnou to nesouviselo...podstatné v tom bylo právě to, že já to nenechala až na ty třídní schůzky....a od doby, co musíme mít z každého osobního jednání mimo třídní schůzky záznam, tak jsem si rodiče prostě do školy nezvala....

Poznámka sama o sobě nikdy nic neřeší. Jde jen o to, jak ji kdo bere. Většinou se bere jako podklad pro trest (ale často to v tom hledají jen rodiče, nikoliv učitel). Proto se tak těžko používá jako ta informace bez podtextu, i když právě tuto funkci by měla mít. No a samozřejmě sankční řády školy (taky ho máme ~:( ) tomu moc nepomáhají.
 Delete 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 2:23:45)
jentakj,

však jo, já to mám vnitřně nastavené a vlastně to i dělám, jak je to u vás, snažím se hledat řešení atd. Ale právě v situaci, o které píše Z+2, bych řekla, že jde o ten případ, co popisuju ve svém předchozím příspěvku, tedy kdy poznámka i pochvala má pouze informativní charakter tam, kde je běžné tímto způsobem rodiče o chování informovat. Nemusí mi to takto vyhovovat (a nechtěla bych to ani jako rodič, ani jako učitelka), ale prostě to za popisem (i z diskuze, nejen z úvodního příspěvku) vidím takto, ne jako že bezradná učitelka hází poznámkou řešení na rodiče. Vycházím z toho, že když učitelka psala pochvaly, tedy zprávy pozitivní, bylo vše OK, tedy že tento způsob informování rodičů o chování dítěte všem stranám vyhovoval. Takže i když já dávám přednost tebou popisovanému přístupu, nepovažuju jednání učitelky v tomto konkrétním případě za selhání, ale pouze za běžnou formu její komunikace s rodiči ~d~. A když už je u nich tato forma obvyklá, tak mi opravdu přijde, že učitelka jedná, jak nejlépe může (nedělá rozdíly mezi učitelským a neučitelským dítětem, neinformuje jen o tom negativním, resp. dokáže i u vzorných holčiček napsat, když něco není v pořádku a nemává nad tím rukou, což je mnohem obvyklejší...).
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:02:50)
Jentak, nemusí a ve skutečnosti samozřemě není, to Delete zobecńuje svoji osobní zkušenost s konkrétní školou.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:06:37)
Delete,
z mého pohledu selhala. Učitel a ve třetí třídě ještě určitě musí být schopný dítě přesvědčit aby v hodině pracovalo a to se nestalo. A u dětí, které jinak považuje za vzorné a tak je celou dobu co učí prezentuje to platí obzvlášť. Psát o své neschopnosti rodičům mi přijde ujeté.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:40:11)
Za celou diskusi jsi nenapsal, co jsi udelal ty, rodic. Co ti k tomu reklo dite. Jak ti celou situaci popsala. Z toho soudim, ze te vubec nezajima, proc tak dcera reagovala a jaky byl postup ucitelky. Tvoje dramaticka slova o selhani ucitelky jsou proste prastena. Deti se proste nekdy seknou, nevidim duvod, proc by vetsina hodiny mela byt ve znameni presvedcovani jedne princezny, aby laskave vylezla z pod stolu.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:43:57)
Mimochodem, ty tady vykrikujes o tom, jak ucitel musi umet primet rodice ke spolupraci atd. Ale kdyz ti ucitelka dava vedet, ze se stalo neco mimo ramec bezneho, tak tvuj pristup je, ze je neschopna. Tudiz tady to je bezna reakce casti rodicu. Vyres si to, pokud ti to nejde, je to tva neschopnost. Ted samozrejme pisu v nadsazce.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:55:26)
Kat. Tak neschopná není. To nepíšu. Píšu, že v situaci selhala. Že učitel musí být schopný dítě přesvědčit, aby pracovalo. Ve třetí třídě jednoznačně. Psát mi, že to nedokázal je prostě divné.
Tak to vnímám. Určitě s ní o tom budu mluvit nejen já, ale i manželka. S učitelkou.

Dcera to vnímá jako chybu, která se nebude opakovat. Naprosto zbytečné k tomu cokoliv dodávat.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:04:34)
Ona by ji treba presvedcila. Jenze na ukor vetsiny hodiny a na ukor ostatnich deti ve tride. A to je faktor, ktery ty neberes celou dobu v potaz. Navic mozna dcera proste nebyla nastavena na prijem a spolupraci a potrebovala cas, aby se vzpamatovala. Ono to neni jen o ucitelce, ale i o rozpolozeni tve dcery. O dalsich detech ve tride. Mozna prave proto, ze je dcera pohodova, usoudila ucitelka,ze ma jednou za uherak narok stavkovat. A nechala ji.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:06:58)
Uz vidim, jak ostatni pisi a do toho ucitelka promlouva k dceri, aby laskave pracovala. Jeste by ji mela prosit ne. Nejlepsi je se na takoveho paka vykaslat, at se vali pod lavici treba cely rok, ale dusledky ponese pako.
 white 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:16:01)
Dovedu si přestavit, že učitelka zkouší různé postupy motivace a vyjednávací taktiky, aby dítě přiměla vylézt zpod lavice, přiměje ji nějakým nenásilným způsobem k práci.
Jediná podmínka toho je, že by to byla speciální třída pro děti s LMR nebo nízkofunkční PAS,
nebo by dcera byla individuálně integrovaná v běžné třídě s asistentem, který by měl dostatek prostoru na řešení takovýchto situací.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:17:10)
Kat. ne na úkor , ale ve prospěch ostatních a ve prospěch chování v této i dalších hodinách. Nechat ji nepracovat pod lavicí je v neprospěch té třídy v budoucnosti. O tom jsem opravdu bytostně přesvědčený. Nic dobrého na tom nevidím. Z mého pohledu dceru nechala vyhrát a to neměla.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:25:24)
Vyhrat, prohrat. To neni souboj. Naopak by trida videla, ze jakykoliv zasek znamena absolutni pozornost ucitele i spoluzaku. Znamenalo by to, ze tva dcera ovlivnila chod cele tridy. A to podle me je to posledni, co by si z toho deti mely odnest. Jakym pravem ocekavas, ze ucitelka podridi VYUCOVANI jedinemu diteti? Tva dcera se rozhodla nespolupracovat. Praci musela dodelat doma. Ostatni ji zvladli v hodine, meli tedy na doma o ukol mene. Nikdo si z ni na zadek nesedl. Tecka.
 Senedra 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:25:28)
No, když to dcera uznává jako chybu a není třeba něco dodávat, proč jsi s tímšel na Rodinu a rozvířil takovou diskuzi?
 K_at 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:28:22)
Protoze si ucitelka dovolila napsat poznamku o atypickem chovani holcicky.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:45:21)
Kat. lžeš.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:53:29)
Hele, vis co, peknou sobotu, Zetko.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:44:46)
Sandero, a o čem smím diskutovat?
 Senedra 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:59:39)
Diskutovat i můžeš, o čem chceš, jen tvoje slova a tvoje diskuze zde jsou kapku v rozporu. :-)

Moje dítě je taky učitelské dítě, s její učitelkou si tykám a stejně má v notýsku napsáno, že něco zapomněla. Právě proto, že je učitelské dítě, tak to v tom notýsku má. Stejně, jakoby to třídní zapsala jakémukoli jinému rodiči.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 10:01:10)
Sendero. ???
 Ráchel, 3 děti 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:00:01)
tak nějak...
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:39:48)
Nemusi byt problem ani v ucitelce. A hazeni odpovednosti za rodicovska selhani na ucitee je teda jeden z tvych myslenkovych vrcholu. Ucitele nejsou psychologove, psychiatri a v jejich naplni prace neni prebrat rodicovskou zodpovednost.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:47:52)
Kat, učitel není psycholog, ale s psychologií rozhodně pracuje.
 ALL 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:51:23)
Podle mne je problém, že budoucí učitelé se vlastně neučí, jak s dětmi v různých situacích pracovat. Někdo na to má talent od přírody, někdo na to postupně přijde sám a někdo je bezradný...
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:58:20)
ALL, souhlasím.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:57:40)
Anet, to rozhodne. Myslela jsem fakt treba psychologa resiciho vztahy v rodine a pod.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:02:15)
Kat, rozumím. Pokud má učitel pocit, že dítě má vážnější problém, který mu brání uspokojivě fungovat v kolektivu a který nedokáže sám řešit, musí rodičům doporučit návštěvu odborné poradny, nic jiného asi nelze dělat. Na ZŠ také bývá školní psycholog.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:12:13)
Šuplíku, to určitě. Když nespolupracují, je to svízelná situace. Ale není pak selháním učitele, když mu takové problematické dítě vytváří krizové situace.
 Inka ..|-.|-.-|.- 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:21:37)
Taky bych zalezla, nutit mě někdo psát sloh místo čtení ~t~.
 Slonisko 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:59:48)
V hodině čtení se nečetlo, ale měl psát sloh Dceru chápu. Mladší syn by byl taky schopný něčeho takového. A chápu i učitelku, že dala vědět co se dělo. Rodič má přecejenom větší šanci to s dítětem v klidu probrat a vysvětlit mu, že takhle ne...
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:14:16)
Třetí třída. A pochopit to dokážu kdykoliv. Dvojka z chování ji rozhodně nehrozí. Myslím, že první poznámka po 22 měsících ve škole z ní delikventku neudělá. ~t~
 Silvie03 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:15:14)
Tragédie to určitě není, ale dítě by si to ode mě schytalo.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:03:05)
kdykoliv? no tak ještě, že mi moji VŠ studenti nezalejzají pod stůl, když se jim něco nezdá...
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:29:58)
Asi by kazdy ucitel mel absolvovat policejni kurz pro vyjednavace ~t~
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:32:45)
ne měl by absolvovat vyjednávací kurs na vyjednávání s dětmi. A nic vtipného na tom není.
 Martina, 3 synové 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:36:57)
vyjednávací kurs na vyjednávání s dětmi

Ty z toho děláš obléhání Leningradu. ~t~
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:44:19)
Martino, to byl vtip! A reakce na Zetkuv argument, ze ucitel si VZDY musi v danou chvili poradit s jakymkoliv vrtochem a hnutim mysli ditete.
 Martina, 3 synové 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:03:53)
to byl vtip!

Vždyť jsem se smála. ~7~

Ale omlouvám se, já nemám smysl pro humor. ~f~
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:13:14)
Marti, nesil. Ja se smeju taky.~x~
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:24:33)
Mne to prijde velmi vtipne.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:35:58)
Uprimne, ja bych dneska nejakyho machra v cernym ze SWATu brala. Po tom, co me dneska vletel nehty do obliceje jeden extra vyzivnej broucanek neb jsem nesouhlasila s jeho chovanim.... to jsem teda mela tlak az u stropu. Je to extra rapl, doma predvadi obdobne veci. A my to mame vyresit asi kouzelnou hulkou.... takze Zetkovy vyroky me rozesmaly.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:41:58)
Kat., tak evidentně svoji práci neděláš dobře a místo snahy se zlepšit hledáš výmluvy. To, že tě napadne dítě ve školce je přesně tvoje vizitka.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:50:24)
Škola by měla být hlavně vzdělávací ústav, za výchovu by měli odpovídat rodiče. Těžko mi přijde jako typický produkt dnešní doby, kdy se nikdo nesmí dotknout jeho děti, a za jeho a jejich selhání může vždy někdo jiný. Nemám ráda, když se vlastní chyby hází na ostatní. Dceři asi trochu přeskočilo, když jindy je norma
ní, jak píšeš. Ale určitě to není chyba učitelky. Problém měla jen ona, nikdo jiný ne. Ale je vidět, jak se jí zde zastavas apod.,přitom většina Ti tu napsala, že jeji chování bylo praštěné.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:56:40)
Většinou argumentovat je hloupé. Za Galilea si byla většina jistá, že je lhář.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:57:54)
Těžko, tak můžeš dále lpět na výjimečnosti svého dítěte, když myslíš. To je také častým znakem rodičů Tvého typu.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:55:38)
Jinak z vlastní zkušenosti vím, že někdy ani nejde o autoritu učitele, ale o narusenou osobnost žáka. Jak jsem tu popisovala, tak jeden tretak také říkal učitelce během vyučování, že to či ono dělat nebude a házel do koše vše se známkou horší než 1. Dle otce též chyba učitele, že si nesjedna pořádek. Potom nastoupil učitel a bylo to to samé. Chlapec se chová pořád divné. Učitel už jim jednou zavolal, ať si ho přijdou vyzvednout. Rodiče by radili učitelům, přitom sami své děti nezvládají. Řada je ani pořádně nezná. Vidí je akorát o víkendu, jinak tak dvě hodiny každý den. Jinak škola, kroužky, družina.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:55:42)
Opakuji. Dite dela rodicum to same. Oni nevedi jak na ne. Xkrat situaci vyresim, obejdu, predejdu ji, ale vypnout dite nedokazu. Na prostou zadost o oblekani reaguje vztekem. Ale takovym, ze se zda, ze fakt praskne vzteky. Dela to i kolegyni. Z domova si obcas prinese bouli protoze to, vzteky nevidic, nabere do dveri. Problem opravdu neni pouze ve mne. Neexistuje proste reseni, to co zabralo u nej minule, priste nezabere.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:00:27)
Ok, ale ty by jsi měla být odborník a měla by jsi to řešení být schopná najít, případně i ve spolupráci s PPP. Ty jsi za to placená.
Proto máte povinné vzdělání, aby jste ty kompetence k tomu situaci zvládnout měli.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:02:04)
Jinak doufám, že Tvá manželka učitelka, když sdílí s touto učitelkou kabinet, tyto problémy nemá a autoritu má dostatečnou.
 Jahala. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:08:52)
Zetko, to we přece stává, ze v práci máš problém který by jsi měl zvládnout, ale případ se vyvíjí jinak a prostě se to nedaří zvládnout. Stává se to i lékařům a není slabost a chyba přiznat, ze se nedaří to zavládnout. Chyba je považovat se za neomylneho, ale prostě někdy sw věci dějí až se člověk snaží jak chce.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:18:12)
Jahalo, ano, ale pokud se mi nedaří, tak hledám jak se změnit, aby se mi dařilo.
 Jahala. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:19:06)
Jak víš, ze Kat nehledá?
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:13:55)
Pokud je to reakce na mne, do PPP mohu doporucit rodicum zajit. Nakazat nemohu a jestlize vidim, ze nezvladam jako matka temperament sveho potomka, byt maleho, budu pomoc hledat sama. Nemusi mi to rikat ucitelka. Dalsi vec je, ze chovani rodice smerem k diteti je natolik zajimave, ze nechceme prilozit pod kotel jeste vic. Nemyslim tim, ze rodic dite tyra. Ale stanovuje pravidla takovym zpusobem, ze by prevychovu potreboval i rodic.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:16:18)
Kat, jojo, rozumím, v takových případech podle mě opravdu nelze házet zodpovědnost na učitele.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:24:18)
Samozrejme, ze taky urcite v X pripadech selzu. Urcite. Jsou to male deti. A ja nemam vesteckou kouli. Navic tady neni nikdy jiste, ktera moje reakce bude ta dnesni zadouci...nekdy proste nezabere vubec nic, jen prezit 20minut vzteku, revu a dupani. A treba takhle vztekle dite jsem zazila sna asi 2x ci 3x. Prece nebudu rikat, ze jsem neomylna. Nikdo neni. Ale snazim se rict, ze ucitel pracuje s mnoha faktory a velkou cast z nich nekdy nebo nikdy neovlivni.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:19:32)
Tak kromě posílání dítěte s rodičemi do PPP se s PPP můžeš poradit i ty.
 Jahala. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:21:58)
Co ji asi tak poradí když dítě nevysetri?
 Delete 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:31:31)
Z+2,

s tímhle mám osobní zkušenost. Poradna ti neporadí, pokud dítě nezná. Může přijít pracovník na pozorování do školky, ale musí mít souhlas všech rodičů a hlavně, co koliv pak doporučí, opět není pro rodiče závazné. Bez spolupráce s rodiči to prostě nejde a pokud v trojúhelníku dojde k nerovnováze, což dojde vždy, když všechny tři strany (rodič, dítě, učitel) nemají stejný cíl, tak se jednotlivec může na hlavu stavět, a neudělá s tím nic....a to bys jako znalec toho, co by měl učitel znát a umět, měl vědět....Rodič je ten určující prvek, protože má na své straně veškeré rozhodovací pravomoce.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:00:28)
Delete, jenže součástí povinností učitele je i práce s rodiči. Je na něm, aby jim vysvětli, přesvědčil je o spolupráci a prosppěšnosti nějakého jednání pro ně i dítě. Má k dispozici spolupráci vedení školy, školky, případně té PPP. A není pravda, že musí souhlasit všechny děti, aby někdo z PPP mohl přijít a není pravda, že je nutné aby PPP byl schopná poradit způsob jednání vyšetření dítěte.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 13:52:41)
No a pokud ty zvládneš takhle komplikovanou třídu, tak já bych očekával, že dobrá učitelka by měla zvládnout přesvědčit motivovanou holčičku. No a pokud má problém, tak psát o své neschopnosti rodičům co ji platí je velmi netaktické.
A obecně považuji za chybné nezvládnout dítě ve třetí třídě. A psát o své neschopnosti ho zvládnout rodičům.
 Senedra 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 14:27:54)
Učitelka situaci zvládla. Tebe, jako rodiče informovala o tom, co se ve škole stalo.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 14:30:25)
Když dcera v její hodině nepracovala, tak prostě nezvládla.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 14:37:45)
Divá Báro, zase ukázka jak hloupý je způsob tvého uvažování. Nemáš pravdu v ničem z toho co píšeš. Neumíš číst, většinu si domýšlí, vymýšlíš a z toho děláš závěry.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 14:43:06)
Divá Báro, protože to naprosto nemá cenu. Evidentně si skutečnost předěláš, tak aby vyhovovala tvým závěrům.
 31.10žirafa916 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 21:27:47)
A v čem nemá Bára pravdu, že píšeš "Nemáš pravdu v ničem z toho co píšeš"?
"holka ven vylezla" ... nevylezla? Pořád tam sedí?
"protože jí to nesedělo k celkovému obrazu dítěte" ... tobě to k dceři sedí?
"protože dítě žije u tebe" ... ani tohle není pravda?
"s maminkou se stýká ve škole" ... fakt ne?
 Yanull & 2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 22:03:01)
mám dojem, že u nich je striedavá starostlivosť
to je taký zvláštny fenomén, neviem, či už existujú nejaké seriózne štúdie, ktoré by vyhodnotili, ako sú na tom v dospelosti deti vyrastajúce a socializujúce sa v takom... ako to povedať - schizoidnom nastavení, kde sa pravidelne mení "modus vivendi", či je to nejaké devíza pre budúcnosť alebo handicap alebo bez vplyvu...
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:32:02)
A co mi tam reknou? Bez ditete, bez rodicu, muj nazor je ten, ze dite ma za a) velmi velky temperament. K tomu se pridava urcita vychova, vysoke naroky a na druhou stranu dlouhe hovory tam, kde ma byt proste NE! Sourozenecka rivalita. Snaha byt velmi dominantni ze strany decka. Jeste je navic dost chytre.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:38:47)
Jeste jsou argumenty rodicu z meho pohledu nekdy az na hranici citoveho vydirani ditete. Dite neumi prijimat kompromisy, casto samo vetuje veskere navrhy na reseni. Samo se zazene svou reakci do slepe ulicky. Zadne reseni neni to spravne.
 Silvie03 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:14:25)
Buchli, 9. třída ~t~
 Yuki 00,03,07 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:12:46)
syn donesl poznámku nedávno - často zapomíná pomůcky.

měli mimořádně prohozený rozvrh. on se poctivě (se mnou, takže to fakt vím) naučil na ten mimořádně prohozený předmět, jenže pak si chystal věci podle rozvrhu hodin, ktrý má nalepený na stole. No a tu mimořádnost si pochopitelně nevzal

čí je to chyba?
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:17:07)
No z mého pohledu si pani učitelka stěžuje na sebe, že nemá autoritu ani u třeťáku a ani u hodné a nadšené holčičky. V každým případě vím o čem s ní mám mluvit na tutoringu. ~;)
 Kaipa 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:23:39)
No, tak školní řád by mě v tuto chvíli trápil nejméně. Spíš bych se zamyslela, jestli se s dcerkou něco neděje, protože mi tato reakce nepřijde u třeťáka adekvátní.
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:31:37)
vidím to stejne.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:24:08)
Spis by me zajimalo, proc takove vykolejeni zmenou programu? Boji se psani? Tesila se na cteni? Neco ji neslo? Byla utahana?
 Tečka. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:20:03)
Tedy, nám tohle dělají ve škole děti s oficiální diagnózou - porucha chování, takže se rodiče i pedagogové mají na co vymluvit, na co se vymluvíš ty?
U "běžného" třeťáka mi to přijde docela úlet, ale možná taky v práci zalézáš pod stůl, když se ti nechce něco dělat?
 Tečka. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:25:02)
Však jo, Tut, to je jasné.
Chtěla jsem tím říct, že na vzorné děti dokonalého Z je to poněkud ... najednou všechno dostává jiné obrysy ~;)
 margotka78 alias shit-roller 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:28:56)
Tak moje dcera takovou poznámku ( podobnou) měla loni taky.
Řekla, že prý něco dělat prostě nebude.
Co to bylo, jsem se nedozvěděla.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:51:19)
Já bych ji místo poznámky nechala pod lavicí a ze zadání, které odmítla plnit, jí prostě dala pětku.
Možná by vylezla, kdyby viděla, že učitelku její akce nevzrušuje a že uškodí jen sama sobě.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:58:02)
Divá Báro, nezaložil. Mně jsou známky dost volný.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 19:59:25)
Baro, je to možné. Ale já se přiznám, že mi ta poznámka přijde zvláštní. Ojedinělé nerespektování pokynů nebo ojedinělou neukázněnost u jinak bezproblémového dítěte bych asi neměla potřebu hlásit rodičům.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:05:08)
Tak jsou různé strategie, samozřejmě.
Mně je sympatičtější řešit maximum věcí v rámci školy, bez rodičů, nejde-li o něco závažného nebo o opakované problémy.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:04:42)
Tak mě tedy chování dcery ve třetí třídě přijde bohužel hloupé a neodpovídající. Tohle bych ještě pochopila ve školce, ale ve škole ne.
Argumenty o tom, že učitelka nemá autoritu a neumí si sjednat pořádek, jsou dost liché. Co mnůže učitelka tak dělat než psát poznámky, bít děti nesmí, vyloučit je z hodiny také nesmí, může vyhrožovat akorát tresty nebo jak by sis asi přál, poníženě dceru přemlouvat, ať ten sloh napíše. No nevím.
A říkám, že se mi nelíbí rodiče nevychovaných dětí, kteří žádají, aby jejich děti byly respektovány, ale tyto děti nejsou schopny respektovat učitele a výuku. Zažila jsem podobné - známý má nezvladatelné dítě, které jako jediné ve škole nerespektuje učitele, neustále se s někým mlátí, jakmile dostane horší známku než 1, tak trhá sešit nebo žákovskou knihu a hází před učitelem do koše. Pro někoho je to možná hodné obdivu, pro jiné zase výraz asociálnosti a selhání rodičů. Vše má své hranice. Dcera se zachovala jako malé nezralé dítě, jako dítě ze školky. K obdivu na tom není nic.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:10:09)
~t~~t~~t~ Tak z mé vzorňačky je dítě nerespektující výuku. Bomba. ~t~~t~~t~
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:13:29)
Podle množství použitých smailíků je vidět, jak k věci přistupuješ. Promiň, ale mě tohle chování přijde dětinské a normální snad ještě ve školce. Jinak to považuji za nezralé a hloupé. Učitelka má dceru přesvědčovat a argumentovat, ale dcera asi není moc na argumenty zralá. Co kdyby příště vlezla pod lavici učitelka?
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:15:28)
Tak to by byla vtipná reakce. Dcera je na argumenty zvyklá.
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:13:48)
tak uz to nechme - o cem mel byt ten sloh? ve 3. tride se pisi svoje adresy nebo kratke vzkazy. co bylo? naopak to muze byt velmi zabavne!
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:18:44)
Vyprávění o výletě. Já fakt netuším co si holky udělaly, ale psát podobnou poznámku mi nepřijde moudré. ~;)
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:26:24)
Zetko, jenze reakce typu Co si HOLKY udelaly se da pouzit na konflikt mezi detmi. V tomto pripade jde o dospelou zenskou. Zrejme ji dcerina reakce prisla tak mimo, ze proste zapsala poznamku. A jestli je dcera vzornacka ci ne, to v "zadani" nebylo. Zalozis diskusi a nasledne si klepes na celo, jak jsme vsechny blby. Dceru nezname. Ale jak vidis, tak vetsine tady naskocil v hlave zvonecek, jestli nahodou se nedeje neco vic.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:26:24)
Zetko, jenze reakce typu Co si HOLKY udelaly se da pouzit na konflikt mezi detmi. V tomto pripade jde o dospelou zenskou. Zrejme ji dcerina reakce prisla tak mimo, ze proste zapsala poznamku. A jestli je dcera vzornacka ci ne, to v "zadani" nebylo. Zalozis diskusi a nasledne si klepes na celo, jak jsme vsechny blby. Dceru nezname. Ale jak vidis, tak vetsine tady naskocil v hlave zvonecek, jestli nahodou se nedeje neco vic.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:33:25)
Tak v zadání bylo, že šlo o první poznámku. A ano vnímám to přesně tak, že se zachovala jako malá holka a nedokázala vyřešit situaci ve třídě z pozice autority. Že se mezi nimi něco stalo. Co netuším.
Opravdu očekávám od učitele, že dokáže třeťáky přesvědčit, že mají pracovat a dělat co jim řekne.
Pokud se dostanou do podobného konfliktu, tak by měla vyhrát učitelka. Sama.

Informace ve smyslu nedokázala jsem vaši dceru dostat z pod stolu mi přijde, jako přiznání selhání. Tak to vnímám.
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:35:47)
tak to ber tak, ze umi priznat chybu ~;).

a vic olej do ohne neprilevej.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:38:33)
Olej do ohně. Tak ve škole máme jednou za měsíc tutoring a tahle učitelka je dcery tutor, takže se o tom bavit rozhodně budeme. Já řeknu co si myslím. Ona snad taky a uvidí se. ~;)
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:41:21)
dialog je dulezity, zpravidla se situace vyjasni a jede se dal.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:41:24)
Jenze ona dotycna nema 15 minut na to, vlezt si k dceri pod lavici a resit s ni jeji hnuti mysli. Ma tam dalsi deti. A praci. Rozebirat to muzes doma TY. V klidu. Muze prerusit hodinu a resit to se vsemi. A vsichni diky dceri mohou dostat domaci praci navic. Urcite budou deti nadsene.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:45:13)
Kat. to jsou strašný prohlášení co máš.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:07:05)
Co konkretne strasneho pisu? Vychazim z reality bezne tridy na ZS. Cca 25 a vice deti ve tride. Predpokladam, ze ucitelka se nejdrive snazila situaci vyresit vsemi dostupnymi prostredky. Ale pokud se dite zabejcilo, tak muze ucitelka zabit hodinu nebo pokracovat a dat echo, ze se udalo cosi atypickeho. Osobne lezeni 3taka pod lavici taky nepovazuju za bezny jev.
 31.10žirafa916 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 21:51:09)
Pokud by učitelka přesvědčováním tvé dcery ztratila čas, pak by rušila ostatní děti ve třídě, které sloh psaly, a tedy by si po právu stěžovaly tyto děti a / nebo jejich rodiče,
pokud by přesvědčování tvé dcery spojila s výchovou zbytku třídy a děti nechala psát sloh doma, by si po právu stěžovaly tyto děti a / nebo jejich rodiče.
A navíc by tvoje dcera jako příčina potíží mohla od dětí pocítit jejich nelibost, a pak by sis stěžoval opět ty.
Takto učitelka
- ostatní děti nechala v klidu pracovat - OK
- nechala pocítit tvou dceru následky jejího nestandardeního chování (sloh napíše doma) - OK
- ukázala všem dětem, že zadané úkol yje třeba splnit - OK
- tebe informovala, že se děje něco zvláštního - OK.
 TaJ 


Re: Poznámka.  

(23.10.2016 18:18:53)
Žirafo - vidím to úplně stejně - myslím, že je to ideální řešení pro všechny strany....
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:33:29)
vidis, uz to shazovani "holky" - pritom davas jasne najevo, co si o ucitelce myslis. tady v diskuzi je to ok, ale pred ni se toho prosim vyvaruj, nicemu dobremu to neprispeje.
a tema je fajn... ~d~
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:37:16)
Opravdu nikdy neshazuji učitele před dětma. S nimi si to co se mi nelíbí vyřídím sám.
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:38:46)
tak to te slechti ~R^. ale jako rodice mych zaku bych te (spis) nechtela ~;)~t~...
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:47:30)
na jednu stranu mas pravdu, ze mohla situaci resit jinak - dovedu si predstavit, ze jeji vzdor otoci a v ramci vyjimecne situace mohla napr. dcera napsat, co si mysli v te chvili, co prave proziva - on je to vlastne sloh, ze?

ale v tom konkretnim momente byla konstelace proste jina a ucku to nenapadlo. da se spousta veci, ale neni kazdy den posviceni a ne vse se podari. ~d~
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:50:25)
Tak hlavně z dcerou nemá prohrát a když už prohraje, tak bych to nesděloval rodičům. Ale chybami se člověk učí.
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:52:04)
prohrat - vyhrat, vzdyt skola neni zavod ~d~.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:53:30)
Ale tohle je jasný souboj vůlí. Jak jinak se podobná situace dá vnímat?
 sarmi 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:56:36)
nemam argument, citim, ze uz se dohadujeme o slovicka. popreju dobrou noc, ceka me (snad) dobry film, tak jdu na nej.~3~

 Jahala. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:57:15)
ŽE se učitelka nebude prát s trucovitym dítětem? Neříká se taky moudřejší ustoupí? Takže ji nechala pod stole a tobě napsala info no na medaili to nebylo tak holt mračoun. ~d~
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:59:35)
Já bych ji nechala pod lavici třeba celou hodinu a potom sloh oznamovala a dala jí 5.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:04:48)
Tak pokud by se prala, tak to už je úplný úlet.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:58:00)
Myslím, že rodiče typu hezký tohle nikdy nepochopí.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:56:10)
Přijde mi i divné, že to bereš tak, že učitelka prohrála. Někdo by řekl, ze jsi selhal Ty jako rodič, když dcera v 9 letech leze pod lavici jak malé dítě. Učitel má povinnost učit, ale nemůže za to, jaký materiál mu tam rodiče dodají. Jsi na dceru evidentně pyšný, ale chyb, byste měli hledat nejdříve u sebe. Mít ve třídě 10 dětinský se chovají čich děti jako dcera, tak se celá hodina rozloží.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:01:56)
No já myslím, že stačí jedno. Všichni ho sledují. Pak bych řekl, že je na učiteli, aby si situaci adekvátně vyřešil. Na podobných situacích se ukazuje, jak dobrý nebo kvalitní je. Z mého pohledu pokud dítě nepřesvědčí k práci, tak selhal a ponese ta situace důsledky do budoucnosti toho kolektivu.
Selhal bych jako rodič pokud by dítě učitele systematicky ignorovalo a neposlouchalo, pokud se to stane jednou, tak problém není v dítěti, jeho vychování ....
 Martina, 3 synové 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:04:47)
pokud se to stane jednou, tak problém není v dítěti, jeho vychování ....

Tak tak. Z jednoho vybočení bych nedělala drámo. :-)
 K_at 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:25:28)
Marti, nemyslim, ze je to dramo. Jen vim, ze bych zbystrila a premyslela, zda je to ulet nebo finalni reakce na neco dlouhodobejsiho. Pokud se mi ditko ve tride projevi nejak hodne mimo ramec obvyklosti, asi se taky zminim rodicum. Aby vedeli....
 Martina, 3 synové 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:35:41)
asi se taky zminim rodicum.

To je nepochybně nutné. ~7~
 Martina, 3 synové 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:09:30)
ta situace důsledky do budoucnosti toho kolektivu.

Možná. ~d~

Taky záleží na tom kolektivu - tvoje dcera může být v jejich očích stejně dobře za hrdinku jako za blba. ~k~
 Jahala. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:20:00)
Jo rekla bych, ze v třetí třídě z toho dítko jako král kolektivu nevyjde.
 Martina, 3 synové 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:42:01)
co si holky udělaly

Tvoje dcera už není tak malá, aby reagovala takto, když se jí nelíbí náplň hodiny: tu jednoznačně určuje učitelka. ~a~
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:47:37)
Martino, učitelka je placená za to, že dokáže děti učit. Dokonce i jak se chovat v hodině. Takže si stěžuje na svoji špatnou práci.
 Martina, 3 synové 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:56:58)
jak se chovat v hodině.

Jenže tvoje dcera dobře ví, jak se v hodině chovat - ale svévolně to porušila. To je neomluvitelné špatnou prací učitelky. ~:(
 . . 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 20:16:09)
Zetko, tak jestli je to vzorňačka, tak má asi pravdu Divá Bára a Sarmi - něco dcerku rozhodilo (většího, než záměna předmětů). Únava? Stres z něčeho mimoškolního?
 zvířevdíře 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:04:28)
Tohle mi teda přijde přehnané - svoje dítě bych teda nepochválila, jasně bych dala najevo, že je to přihlouplé chování, ale hledat za tím hned psychické problémy, to snad ne. Připomíná mi to, jak mě jednou chtěla učitelka hnát k psychiatrovi, protože jsem jedla rohlík při hudebce.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:07:34)
Také mi přijde přepjaté hledat za tím kdovíjaké psychické problémy.
Děti na prahu puberty mívají různé nápady a různá hnutí mysli.
 Jahala. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:12:11)
Tretak není na prahu puberty.
 zvířevdíře 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:17:47)
Některý odborný zdroje tvrděj, že může být.
 Eudo 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:45:25)
Nebo je cela situace uplne zkreslena a nepochopena.
Ja v sesty tride jako vzornacka byla nucena si sama zapsat poznamku dle diktatu matikarky:
"Pri matematice se zabyva susenkou".

Maminka se rozesmala, kdyz byla nucena to podepsat, a ptala se, co to bylo za susenku, co jsem se s ni zabyvala.

No, susenka lezela na zemi vedle moji lavice po prestavce, kdy nekomu upadla, a kdyz jsem byla vyvolana, malem jsem na ni slapla, tak jsem ji zvedla, ze ji hodim cestou do kose.

Treba to sezeni pod lavici ma uplne jednoduse vysvetlitelny smesny duvod.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:13:34)
třeťák na prahu puberty? ale tak zase proč ne, žejo, jsou i tací, co z ní nikdy nevyrostou...
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:16:37)
Ráchel, teď to píši :-), měla jsem za to, že má jít o desetileté dítě.
Ale ono je to pro podstatu věci stejně vedlejší.
 Citronove koliesko 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:20:12)
A ako berie tu poznamku dcera-vzornacka?
Syn ked dostal prvu poznamku za neurobenu ulohu tak ho to nakoplo aby si ulohy poriadne znacil a robil. Poznamka ho fakt mrzela.
 Citronove koliesko 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:22:21)
Inak mne teda pride hlupa poznamka, chovanie dcery a aj tvoj pristup.
 Mia 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:40:05)
Zetko, ty jsi s prominutím nebetyčný debil! Moc nevěřím, že v reálu existuješ, nějak si neumím představit CHLAPA, co tak hojně diskutuje na Rodince. cz
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:44:19)
Taky jsem jen vymyšlená postava Kudly a placený jsem Babišem, Zemanem a Putinem. ~t~
 Eilatt 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 21:57:08)
Pokud je to ojedinělé, tak bych asi dumala, co je za tím a proč se dcera takhle chová.
Svým způsobem obdivuji odvahu a tvrdohlavost takových "rebelů", já byla výchovou vytvarovaná do vzorné žačky, co si nikdy netroufla odporovat. Sice oblíbená u učitelek, ale možná mi to víc vzalo než dalo. Takže pokud nebude rebelovat příliš často, tak ok, ale zase mít svou hlavu, já t vidím pro život jako pozitivní.
 white 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:12:05)
Na místě učitelky vytáhnu děvenku za ucho z pod lavice a nechám ji slohovku dopsat po škole.~o~
 Carollyn 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:43:55)
Kriste pane, to je dneska normální, vlézt při hodině pod lavici ~e~?! Sodoma Gomora...
 ALL 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 22:58:39)
Tak úplně běžné zalézat pod lavice nebude, ale tady z toho dost lidí dělá hotový zločin... ~a~ Já dceru docela chápu, asi byla zklamaná a nedokázala to vyjádřit lépe. Kdyby byla paní učitelka šikovnější, tak by to s ní probrala a třeba by se nakonec nějak domluvily. Ale na druhou stranu rozumím tomu, že na to není vždycky čas, nebo se to prostě vždy nepodaří... Podle mne má ale dítě ve svém věku na nezralou reakci ještě nárok, pořád to není "hotový" dospělý. A ruku na srdce, kdo z nás dospělých reaguje vždy za všech okolností zcela přiměřeně? Pokud to byla ojedinělá záležitost, poznámka mi připadá zbytečná. Snad jen jako vysvětlení, proč má dcera na doma úkol navíc.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:00:37)
Tady v diskuzi nejde o to, že by se dcera závazné projevila, ale spíše o to, že Zetko hází veškerou odpovědnost na učitelku.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:07:04)
"Zetko hází veškerou odpovědnost na učitelku."

Veškerou? Já to čtu tak, že "hází" zodpovědnost za to, jak učitelka situaci řešila. Což také její zodpovědnost je. Že dítě vlezlo pod lavici, z toho učitelku neviní, pokud jsem pozorně četla.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:13:37)
Anet a jsi jediná kdo chápe co se píše.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:18:47)
Z+2, jojo, já myslím, že ti rozumím, o co ti jde.
A vidím to celkem podobně, pokud tam tedy nehrály roli ještě nějaké okolnosti, o nichž nevíme.
 Jahala. 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:03:18)
Tak ona ta poznámka mohla být taky signál pro třídu, že toto prostě jen tak neprojde i když s maminkou sedí v kabinetu. Jo kolegyni bych to asi opravdu den po pochvale jen řekla.
 ALL 


Re: Poznámka.  

(21.10.2016 23:09:38)
Já bych tedy podobnou poznámku měla tendenci vidět spíše jako projev bezradnosti učitelky. Asi chudák nevěděla, co s tím. Nějak by mi připadalo vhodnější, kdyby o tom rodiče informovala příležitostně ústně, obzvláště, když má maminku po ruce. Ale na druhou stranu bych tolik nešermovala tím slovem "autorita" a hlavně bych učitelku na základě jedné příhody tolik neodsuzovala, ani nezesměšňovala, to je dost přitažené za vlasy.
 Yanull & 2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 0:31:13)
v 3. triede už to pôsobí trochu zvláštne, to nebude len nejakým slohom, kočka zrejme ventiluje aj niečo iné
 Brunhilda 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:25:56)
Zetko,
a co jsi doma dceři řekl?
 white 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:46:09)
Zetko, tohle není "hodná a nadšená holčička". ale normální pako.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:50:06)
Normální pako, jsi evidentně ty. S Tebou nemá nejmenší smysl o čemkoliv se bavit.
 white 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:55:58)
Pokud je holčička duševně příčetná, pak se jedná evidentně o selhání tvých rodičovských kompetencí, kdy nedokážeš vychovat dítě k respektování základních společenských norem.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:59:31)
Chápu, že se chceš hádat, ale já na Tebe dál reágovat nehodlám. ~;)
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:04:40)
Ty totiz zde vsechny, kdo s tebou nesouhlasi, odmitas. Mozna je dvera po tobe. Jste mozna zbytecne sebevedomi, ostatnimi pohrdate a myslite si, ze by vam meli slouzit. Naipak kdybys ucil ty a dite ti vlezlo pod stul, tak budes prvni, kdo bude rikat, jaka musis ucit adocialni paka. Ale na vlastnim pokladu chyby nehledas.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:11:20)
Nesmysl. Já píšu co si myslím. Odmítám paka jako je černý džentleman, s lidmi s podobnými názory si nemám co říct. Ty jsi někde na hranici.
Reakce mně zajímají a třeba s Delete nebo Kat. se dá zajímavě věcně diskutovat, přestože s nimi nesouhlasím. S někým je to prostě zbytečné.
V diskusi mi od začátku vůbec nejde o dceru. Je nesmyslné ji do diskuse tahat, ale o poznámku učitelky. O nic víc.
Jinak chvíli jsem při VŠ učil a docela dlouho trénoval děti. Jako trenér je dotáhnul k druhému místu na MR.
Kdyby mi dítě po delší době mého pedagogického působení lezlo pod stůl budu mít pocit vlastního selhání a nebudu o tom psát rodičům, ale budu to řešit, tak aby bylo maximálně nepravděpodobné, aby se to opakovalo.
 white 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:18:04)
Tak to jsi měl nejspíš štěstí na normální slušně vychované děti~g~
 Tečka. 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 10:44:45)
No samozřejmě, protože je nebetyčný rozdíl pracovat s dětmi na věci, která je baví, kterou chtějí dělat, a vědí, že jsou v ní dobří, než na něčem, co si myslí, že neumí, nemají to rádi a dělají to z donucení. A tohle je ve škole prostě naprosto běžné, protože logicky minimum dětí - spíš žádné - bude milovat všechny předměty tak, že vyhraje olympiády a soutěže ze všech oblastí.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 10:09:12)
Chvilku jsem na škole učil TV a bylo to daleko jednoduší než trénovat. ~;) Motivované všechny děti nejsou. Někoho dají na sport rodiče. Navíc, pokud nejsi trenér fotbalu ve Slávii, tak musíš, aby to fungovalo, ty děti motivované udržet.
Osobně jsem třeba vždy bral děti z jiných oddílů, které byli vyhozené z různých důvodů. Oni ti grázlíci jsou velmi často lepší sportovci než ti hodní.
Ale ano, jsou to různé činnosti. Přesto si myslím, že motivovat holky na prvním stupni je ta snažší část učitelství.
 Senedra 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 10:15:42)
Zetko, teď ještě tu o Červené karkulce.

To, že holčičky jsou od přírody snaživé, je jeden z největších předsudků, které znám.

 Tečka. 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 10:52:43)
"Chvilku jsem na škole učil TV a bylo to daleko jednoduší než trénovat."

To je přece logické. Ve škole jsou děti jednoduše ukázněnější (ve tvém případě zřejmě velkou zásluhou ostaních učitelů ~;) ), a pro spoustu z nich je tělocvik jeden z nejoblíbenějších předmětů.
Kdežto ve volném čase fungují zase jiné faktory, zase obvykle je to dítě již namotivované.
Jak tedy dopadají ve sportu děti, které tam chodí jen pod tlakem rodičů?
Nikdy se ti nestalo, že by některé dítě bojkotovalo nějakou činnost? S rodiči jste o tom následně nehovořili? Zvlášť tedy když si takhle "postavilo hlavu" dítě jindy podávající excelentní výkony?
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 11:47:56)
Ne opravdu jsem nikdy neměl nejmenší potřebu, aby někdo jiný za mně řešil problém s nikým. Proč bych měl mít. Opravdu očekávám, že ten kdo se o děti stará je zvládne.
Dcera je holčička co se ráda učí, je ráda ve škole, do školy se těší a učitelku má ráda. Koho by mělo být snažší zvládnout?
 Brunhilda 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:05:22)
Zetko,
taky si myslím, že je lepší na takovýhle příspěvky nereagovat.

Odpovíš mi prosím, jak jsi reagoval doma a co jsi dcerce řekl?
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:10:36)
Obavam se, ze takovy rodic se zasmeje, zmini nejakou podobnou poznamku zr sveho detstvi a je na dite hrdy, ze vzdoruje autoritam a "vitezi" a neni ooslusnou ovci. Vidi v tom potencial, ze dite bude nekde delat manazera. Tohle si fakt dost lidi mysli. Nevychovanost a nerespektovani bere jako silnou osobnost ditete.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:14:58)
Brunhildo, přestože jsem neodpověděl přímo Tobě, tak v diskusi jsem to opakovaně zmínil.

Třeba tady: "Dcera to vnímá jako chybu, která se nebude opakovat. Naprosto zbytečné k tomu cokoliv dodávat."
Dcera si to jako chybu vyhodnotila sama, tak situaci popsala sama. Nebylo třeba to nijak řešit. Za vyhodnocení jsem ji pochválil.
 Brunhilda 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 11:02:57)
Zetko,
"Dcera to vnímá jako chybu, která se nebude opakovat. Naprosto zbytečné k tomu cokoliv dodávat."
.. to, že to dcera vnímá jako chybu nevypovídá nic o tom, cos jí k tomu řekl nebo jak ses tvářil. Já tě neznám a abych si udělala nějaký názor, je pro mě důležité vědět víc o tom, jak to proběhlo (třeba i to, co jsi řekl nebo jestli to učitelka probrala v kabinetu s manželkou).

Taky je jiné, pokud to dcera sama vyhodnotila jako chybu nebo pokud by to vnímala, jako že to bylo v pořádku.
Moc podrobností jsi tu nepsal.

Proč mám pocit z tvé reakce, že "přece bylo jasné, jak to u vás proběhlo a proč bys teda měl cokoli dodávat"?
Já jsem se jen zeptala, zajímalo mě to. Vlastně jsem ani diskutovat nechtěla. Teď mi přijde, že jsi ani zájem o diskuzi neměl, jen potřebu obhájit svůj názor a přesvědčit ostatní, že to prostě ta učitelka nezvládla.
Možná nezvládla, možná ano.
Tvoje příspěvky mě spíš posouvají na stranu učitelky. Už jen proto, že i kdyby to zrovna v té situaci nezvládla a tobě se její reakce nelíbila, máš možnost to probrat s ní a ne ji tady vláčet jako neschopnou a bez autority. Co když to v tu chvíli fakt nezvládla, nevěděla si rady, jak to rychle ukončit, a tak sáhla po poznámce, která to v té chvíli vyřešila; co když jí to teď leží v hlavě a říká si, že to měla udělat jinak a příště zkusí něco jiného?

Jak už tu někdo psal - dělat trenéra a učit je fakt něco jiného. A učitel musí reagovat na stovky situací. Fakt nepřipustíš, že to někdy učitelé nezvládnou dokonale?

Jasně, třeba je ta učitelka na sebe pyšná, jak to super zvládla. To my ale nevíme a zjevně to nevíš ani ty. Tak nás tu přestaň přesvědčovat, jak je směšné, jak to nezvládla.
 Z+2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 11:41:02)
Brunhildo, jenže já nechtěl a nechci řešit sebe a dceru, ale tu poznámku. Proto se téma jmenuje poznámka.
Vaše fascinující demagogické vývody jsou sice zajímavé, ale nevypovídají o ničem jinem než o vás a vaší fantazii.
Nepíšu o tom, zda je učitelka schopná nebo neschopná, ale o konkrétní situaci. Je strašně zajímavé jak místní učitelky mají problém s chápáním textu a jak velký mají problém s hodnocením situace bez hodnocení účastníků. O tom jak dobré jsou v tom co mají dělat, to nic dobrého neříká.
 K_at 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 12:19:04)
Zetko, ale prece te poznamce cosi predchazelo. A to cosi se mi zda zasadni! Jestlize je ucitelka fajn, dobra a dcera ji ma rada, byla by pro mne poznamka tedy opravdu sdelenim. Ja v tom proste neumim videt selhani ucitelky. Ona volila nejake reseni nebot to byla ONA,kdo byl cele veci pritomen. Stale jsi nerekl, jak situaci popsala dcera. Ze si uvedomila chybu, ok. Ale probirali jste spolu celou situaci? Ty se domnivas, ze spravne reseni bylo jine. Ona resila vec jinak.
 Ropucha + 2 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 12:35:36)
Kat, já bych řekla, že situaci vystihla Delete.
Paní učitelka prostě ráda píše rodičům, je to její strategie, informovat o všem, co se vymyká průměru. Když je dítě extrémně vzorné, napíše, když má nějaký zásek, také napíše.
Nic víc bych za tím nehledala, rodič si početl, dítě si uvědomilo, že vyvádělo nad rámec slušnosti, nikdo kromě nás tady už se tím pravděpodobně nezabývá.
A je fakt, že jsem si díky diskuzi uvědomila, že pochvaly většinou rodiče přijímají jako žádoucí a vítanou informaci, zatímco výtky jako cosi nepatřičného, co si má učitel nechat pro sebe. Zahrnuji do toho i sebe.
 Brunhilda 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 12:49:21)
Zetko,
ach jo. Chceš řešit poznámku, ale nechceš do toho zahrnovat ani dceru ani sebe. Tudíž chceš řešit pouze učitelku.
Když ti tu učitelky píší, jak to asi ve škole chodí (čtení a sloh se prolíná, může být učen v jedné hodině, hodiny se mohou prohazovat,..), jak daná učitelka asi funguje (odměny-pochvaly, tresty-poznámky) a proč to nejspíš takto řešila, napíšeš, že situaci nezvládla.
Pak dále píšeš, že by učitelka prostě měla třeťáky zvládnout, nemělo by se jí stát, že tohle nezvládne, nemá autoritu. - z toho celkem logicky plyne, že chceš naznačit, že učitelka nemá autoritu a to už není o jedné situaci.

Nevím, jestli zkušenosti učitelek znamenají fascinující demagogické vývody a ani si nemyslím, že vyjádření názoru na tvoje postoje a reakce musí být hned demagogie. Ale jo, beru, že je to tvůj názor, že si to myslíš.

Osobně si myslím, že hodnotit situaci bez zhodnocení toho, co který účastník dělal, jde dost těžko. Ty jsi chtěl hodnotit jen situaci a jednoho účastníka. Tohle já neumím, umím to zhodnotit vcelku a s více podrobnostmi, proto jsem se k tomu ani nevyjadřovala.

Ano, od tvého záměru soustředit se jen na poznámku jsem se odchýlila, protože mě opravdu zajímalo, jak se taková situace řeší doma - co řekne dítě, jak situaci popíše, jak na to následně reaguje rodič. Přišlo mi divné založit kvůli tomu nové téma.

 K_at 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 8:52:56)
Pako rozhodne neni. Proste se sekla. Stat se muze. Je to dite. Obcas se kousneme i my dospelaci a musime chvili neco vydychat nebo vstrebat. Ale pro mne by to byl duvod k popovidani si, teoreticky naznak nejakeho mozneho problemu. Nebo chvilkovy ulet. Kdyz nabidnu x moznosti smiru a nekolik vychodisek a dite nereaguje, necham jej proste vyhnit. Pokud to tedy jde. Jsou situace, kdy to nejde. Tady to slo. I v te skolce casto nemuzu podridit celou situaci jedinemu diteti a dalsich 30 minut venovat pozornost pouze jemu. Nemluvim tu o nejakych zcela mimoradnych krizich.
 1.12melinabronte16 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 9:01:10)
Taky bych rekla, ze je pako. Mozna jinak hodna a slusna, ale socialne na urovni triletaka.
 withep 


Re: Poznámka.  

(22.10.2016 14:24:40)
Nestěžuje si, jen popisuje nastalou situaci ~;)

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.