Delete |
|
(21.10.2016 22:16:12) Z+2,
na prvním stupni spadá čtení do komunikační a slohové výchovy, což znamená, že se čtení se slohem prolínají, vzájemně se doplňují a většinou je nejde moc poddělit. Takže psaní slohu v hodině čtení je v pořádku.
Náplň hodin určuje vyučující a na prvním stupni ani nemá být určeno, která hodina ČJ je čtení a psaní a která mluvnice, i když se to často ze zvyku stále dělá. Ale ideální je, když se to všechno prolíná, klidně i s dalšími předměty.
K sezení pod stolem je to dost malicherný důvod a věř tomu nebo ne, tohle není o autoritě učitelky, ale o (ne)respektování jednoho díěte, bez ohledu na to, jak na tom učitelka je.
Také se mi snaží jeden rodič vnutit myšlenku, že nemám žádnou autoritu a všechno dělám špatně, protože dítě tohoto rodiče je rozcapený týpek, nerespektující nejen mě, ale nikoho, navíc s absencí slušného chování a neschopností své chování korigovat. Už jsem se ale naučila nebrat právě tohoto žáka a jeho rodiče jako bernou minci. Když je 25 dětí nadšených a spokojených a jeden cápek vykřikuje při každém požadavku, aby to nebo ono udělal, že jsem se pomátla a že je to nuda, problém bude někde jinde .
|
Z+2 |
|
(21.10.2016 22:28:52) Delete, vidíš a já si myslím, že autorita u všech dětí je tak nějak základní dovedností učitele na prvním stupni. Učitel by měl být schopný se právě s těmi problematickými žáky a situacemi vyrovnat. To je to co by se měli učitelé učit. Ten důvod je skoro jedno. Z mého pohledu je pochopitelný. A ano pokud by měla dcera problém častěji , tak je důvod něco řešit. Pokud má jednu poznámku za tři roky, tak bych řekl, že v ní problém není.
|
1.12melinabronte16 |
|
(21.10.2016 22:33:03) V práci Té taky nikdo nebude přemlouvat k činnosti, když nebudeš chtít pracovat, poletis. Takto bych přistupovala i k zakum. Pokud se nechtějí účastnit výuky, tak ať si klidně sedí pod lavici, pokud neruší ostatní. Ignorovala bych je, jejich věc a věc rodičů, ne moje.
|
Z+2 |
|
(21.10.2016 22:38:06) Zajímavý přístup. Šílené je, že se najdou i učitelé co ho mají taky. Děti nejsou zaměstnanci a pokud tohle někdo nechápe je idiot. A v žádném případě by neměl mít se školstvím nic společného. Jedním z primárních úkolů učitele je motivovat děti k učení a spolupráci. To totiž učitelství je. Ne schopnost přečíst co má v učebnici.
|
1.12melinabronte16 |
|
(21.10.2016 22:44:40) Pokud ale někdo zájem nema a valí se raději pod lavici, tak co s ním? U dcery to bylo výjimečně, ale pokud někdo nemá zájem opakovaně, tak bych ignorovala. Co s takovými dětmi, svět se netoci podle nich. Pokud to rodičům nevyhovuje, nechť si zaplatí pro dítě individuálního učitele a volí domácí vzdělávání.
|
|
|
|
|
Delete |
|
(21.10.2016 22:38:40) Z+2,
neřeším poznámku. Já je nepíšu, protože to neumím, vždycky mi přijde směšné, co jsem vyplodila, ona spousta se toho nedá shrnout do jedné věty.
Na druhou stranu jsou situace, o kterých by rodiče vědět měli. Já tedy rodičům píšu e-maily. Většina je za to ráda, ale právě rodiče toho jednoho dítěte to berou velmi úkorně , přitom jsem za ty dva roky a něco psala asi 5x, a to vždy až ve chvíli, kdy dítě bylo agresivní k ostatním, bralo jim věci, ničilo je....
Já si tu situaci ve škole nějak zvládnu, ale tohle prostě už rodiče musí vědět. Poznámka není o tom, že si učitelka neví se situací rady, ale že považuje za důležité, aby také rodič věděl, že se jeho dítě chová nestandardně. A to, co předvedla tvá dcera, prostě nestandardní je, zejména pokud jde o tuto konkrétní situaci. Protest proti kompetenci učitele, který navíc neprovedl nic, než že v rámci komunikačně slohové výchovy plnil obsaj komunikačně slohové výchovy, byť odlišně od představy dítěte, je směšný.
|
Z+2 |
|
(21.10.2016 22:53:16) Delete, já taky neřeším poznámku. Někdy je to vhodná forma sdělení. Tady jde evidentně o snahu o trest, protože sdělit to může manželce s kterou sdílí kabinet. Ale jde mi o text ve kterém se přiznává k selhání. Alespoň v mém vnímání. Fakt bych čekal, že bude mít u dětí dostatečnou autoritu, aby je přesvědčila, že schovat se pod stůl a nepracovat není dobrý nápad. Zvlášť u dítěte u kterého den předem píše pochvalu za vzorné chování a vzornou práci.
|
|
Delete |
|
(21.10.2016 23:06:50) Z+2,
pořád do toho motáš autoritu, ale to je fakt to poslední, o co tady jde. Učitel, který nemá autoritu, nemá jedno dítě pod lavicí...navíc ve třetí třídě. To je prostě svévole dítěte, bez ohledu na to, kdo před ním stojí. Takle se chová dítě, které buď své chování neumí ovládat (děti s poruchami chování, což asi nebude případ tvé dcery), nebo dítě, které si je velmi dobře vědomo toho, co dělá, ale špatně vyhodnotilo sociální situaci a tedy i to, co si v takovou chvíli může dovolit.
Jo, šlo to i bez poznámky, stejně jako bez pochvaly ten předchozí den (na tom je krásně vidět, jak jsou odměny a tresty dvojsečnou zbraní). I o tom ta situace je.
Ale nelze z toho nic vyvozovat o autoritě učitelky, ani o jejím selhání, protože ty houby víš (nebo z nějakého důvodu nesděluješ), jak si se situací ve třídě poradila.
Pokud dává pochvaly, tak dává i poznámky, je to druhá strana téže mince. Stejně tak totiž mohla dítě pochválit ústně, jenže evidentně má nastaveno, že všem měří stejně, bez ohledu na to, že jde o dítě kolegyně. Což je jedině správně. Jiným rodičům by totiž stejný prohřešek ústně sdělit nemohla, stejně jako jim ústně nemůže sdělit ty pochvaly. Proto to napsala i vám.
Učitelka evidentně neselhala, naopak, v rámci zavedených pravidel se zachovala správně. Kdyby udělala něco jiného, mohlo by se začít řešit, proč to má dcera coby učitelské dítě jinak....a pak by bylo v pořádku začít mluvit i o tom selhání učitelky. Takhle selhává akorát tvoje vnímání dané situace.
|
Z+2 |
|
(21.10.2016 23:11:27) Delete, chápu, že dítě může vlézt pod lavici, ale učitel s autoritou ho musí přesvědčit, že to dělat nemá a má svoji práci provést. To je selhání.
|
ALL |
|
(21.10.2016 23:17:59) I učitel je jenom člověk...
|
|
Delete |
|
(21.10.2016 23:23:26) Z+2,
učitel s autoritou ho musí přesvědčit, že to dělat nemá a má svoji práci provést
A ona učitelka to snad neudělala? Je snad dcera pod lavicí ještě teď? Musel sis tam pro ni ty nebo manželka? Nemá dcera ten sloh na dopsání?
Nebo co ještě ta učitelka měla udělat? Nerozumím tomu.
Jediné, co nemusela učitelka udělat, je napsat tu poznámku, ale pokud to byl jediný způsob, jak dceru dostat z pod lavice, tak v situaci, kdy nemáš na starosti jedno dítě, je to přijatelné řešení. Nevím, jestli si vůbec dokážeš představit, jak reaguje třída třeťáků, když se začneš přehnaně zabývat jedním dítětem ve chvíli, kdy se máš věnovat všem. Autorita neautorita, prostě se rozjedou. Začne jeden, a když ho včas neusměrníš, což jaksi nemůžeš, když veškerou pozornost věnuješ jednomu trucujícímu, tak se přidají další. Takže se musíš rozhodnout a jednat dost rychle.
Vím, že u vás nejde o zcela standardní školu, asi tam těch dětí není 30, takže teoreticky tam je víc prostoru na hledání jiného řešení, ale to je i o tom, jak je učitel nastavený. Tahle učitelka evidentně funguje v módu odměna - trest, podle toho jedná, a vám to, dokud píše pochvaly, evidentně nevadí. Tak to ber tak, že když může psát pochvaly, tak prostě může psát i poznámky. Obojí je informace o chování dítěte, a evidentně nemá dítě zaškatulkované, což ji opět spíš ctí. Informuje o každém výkyvu od průměru, jak pozitivním, tak negativním....
A opět, nic to neříká o tom, jak si se situací poradila ve třídě. Pokud tvému dítěti neubližovala a neporušila žádný předpis, což evidentně ne, protože očekávám, že to bys řešil jinde, pak svou práci odvedla a tebe jen informovala, což je taktéž její práce. Neselhala.
|
K_at |
|
(21.10.2016 23:25:41) Vyborne receno.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(21.10.2016 23:34:22) "Informuje o každém výkyvu od průměru, jak pozitivním, tak negativním...."
Delete, ano, to je hezky zformulováno. A mně osobně tato strategie příliš nesedí, přijde mi to zbytečné. Co lze zvládnout ve škole, do toho bych rodiče nevtahovala, od toho jsou třídní schůzky, tam lze podat report, jak si dítě vede. Informování rodičů mimo tř. schůzky bych si schovala na krizové situace. Beru to tak, že pokud jako rodič nemám žádné zprávy, je to známka, že škola funguje.
|
Delete |
|
(21.10.2016 23:46:43) Anett,
však jo, já neříkám, že postup schvaluju, já to beru asi podobně, informuju fakt až v krizi, a pak tedy klidně každý den a v obou směrech, pokud se tak s rodiči domluvíme. A protože tyhle malé děti bývají jen zcela výjimečně grázlíci od kosti, které musí mít dvojky z chování, tak se prostě oficiálním záznamům (tedy poznámkám) vyhýbám, jak jen to jde, ale opravdu se snažím navázat s rodiči spolupráci a dostat dítě zpět do pohody.
Ale standard mezi učiteli je spíš ten mód pochvala - poznámka, přičemž většina se specializuje jen na tu negativní část. Na téhle škole, kde má Z+2 dítě, mě to překvapilo, se přiznám, ale zase opravdu beru pozitivně, že to funguje obousměrně, tedy i s těmi pochvalami, když už to tak mají. No a někdy se čekání na třídní schůzky nevyplatí, u nás jsou jen 3x do roka (červnové už nepočítám, to se většinou nedá už vyřešit vůbec nic), takže tu informaci k těm rodičům prostě dostat musíš. A když je někdo jako já, tedy že ho fakt zajímá, proč se dítě chová, jak se chová, tak potřebuješ dostat i tu informaci od rodičů, a na to na žádných třídních schůzkách ani osobních konzultacích není čas. Jednou za čas si některý rodič domluví schůzku i mimo, to pak bývá toho času víc a pomůže to nevíc, ale většinou to nejsem já jako učitel, kdo na tohle nemá čas .
|
|
|
Delete |
|
(22.10.2016 0:06:43) jentakj,
nedosáhla ničeho a ani dosáhnout nechtěla. Jde o informaci, že se tohle dělo. Nic víc. Do té doby informovala, že dítě je vzorné. Teď vzorné nebylo. Tak to taky napsala. Jak píše Z+2, osobní konzultace u nich probíhají pravidelně, takže asi naznala, že kvůli takové prkotině je tam nepožene ještě zvlášť kvůli tomu. Ale je záznam o tom, že se něco dělo a je možné se k němu vrátit. Ostatně, kdyby poznámky a(blbé slovo, prostě informace o chování) fungovaly jinak, tedy opravdu jen jako evidence nestandardního chování a událostí, ať už pozitivnívh nebo negativních, aniž by za určitý počet takových záznamů hrozil trest, ale šlo by právě jen o podklad pro osobní jednání, pak bych to asi taky vedla...
Ono jde i o to, že každé dítě je jiné. Některé má takové výkyvy pořád, vlastně se pořád pohybuje jak na houpačce, a potřebuje okamžitou reakci. Nejen od učitele, ale i doma. Zrovna s tím mám osobní zkušenost s jedním klukem ze své třídy. On je takový divočejší minoň, takže má tendenci se dostávat do průšvihů. Znám ho za ty dva roky dobře, takže jsem jeho chování na začátku trojky moc neřešila, reagovala jsem stejně jako vždy před tím..a ejhle, on ne...tak jsem rodičům napsala, ne poznámku, jak jsem psala, to není můj způsob právě z důvod hrozícího trestu, ale e-mail...od té doby jsem pak rodičům psala víckrát, v podstatě každou prkotinu na tu i onu stranu....to dítě prostě potřebovalo nejen reakci mojí, ale reakci rodičů...už se zase chová podle svého standardu, ale evidentně potřebovalo vědět, že rodiče ví....o něm, o tom, co dělá, když s nimi není....je teď fuk, co za tím bylo, se mnou to nesouviselo...podstatné v tom bylo právě to, že já to nenechala až na ty třídní schůzky....a od doby, co musíme mít z každého osobního jednání mimo třídní schůzky záznam, tak jsem si rodiče prostě do školy nezvala....
Poznámka sama o sobě nikdy nic neřeší. Jde jen o to, jak ji kdo bere. Většinou se bere jako podklad pro trest (ale často to v tom hledají jen rodiče, nikoliv učitel). Proto se tak těžko používá jako ta informace bez podtextu, i když právě tuto funkci by měla mít. No a samozřejmě sankční řády školy (taky ho máme ) tomu moc nepomáhají.
|
Delete |
|
(22.10.2016 2:23:45) jentakj,
však jo, já to mám vnitřně nastavené a vlastně to i dělám, jak je to u vás, snažím se hledat řešení atd. Ale právě v situaci, o které píše Z+2, bych řekla, že jde o ten případ, co popisuju ve svém předchozím příspěvku, tedy kdy poznámka i pochvala má pouze informativní charakter tam, kde je běžné tímto způsobem rodiče o chování informovat. Nemusí mi to takto vyhovovat (a nechtěla bych to ani jako rodič, ani jako učitelka), ale prostě to za popisem (i z diskuze, nejen z úvodního příspěvku) vidím takto, ne jako že bezradná učitelka hází poznámkou řešení na rodiče. Vycházím z toho, že když učitelka psala pochvaly, tedy zprávy pozitivní, bylo vše OK, tedy že tento způsob informování rodičů o chování dítěte všem stranám vyhovoval. Takže i když já dávám přednost tebou popisovanému přístupu, nepovažuju jednání učitelky v tomto konkrétním případě za selhání, ale pouze za běžnou formu její komunikace s rodiči . A když už je u nich tato forma obvyklá, tak mi opravdu přijde, že učitelka jedná, jak nejlépe může (nedělá rozdíly mezi učitelským a neučitelským dítětem, neinformuje jen o tom negativním, resp. dokáže i u vzorných holčiček napsat, když něco není v pořádku a nemává nad tím rukou, což je mnohem obvyklejší...).
|
|
|
Z+2 |
|
(22.10.2016 8:02:50) Jentak, nemusí a ve skutečnosti samozřemě není, to Delete zobecńuje svoji osobní zkušenost s konkrétní školou.
|
|
|
|
|
Z+2 |
|
(22.10.2016 8:06:37) Delete, z mého pohledu selhala. Učitel a ve třetí třídě ještě určitě musí být schopný dítě přesvědčit aby v hodině pracovalo a to se nestalo. A u dětí, které jinak považuje za vzorné a tak je celou dobu co učí prezentuje to platí obzvlášť. Psát o své neschopnosti rodičům mi přijde ujeté.
|
K_at |
|
(22.10.2016 8:40:11) Za celou diskusi jsi nenapsal, co jsi udelal ty, rodic. Co ti k tomu reklo dite. Jak ti celou situaci popsala. Z toho soudim, ze te vubec nezajima, proc tak dcera reagovala a jaky byl postup ucitelky. Tvoje dramaticka slova o selhani ucitelky jsou proste prastena. Deti se proste nekdy seknou, nevidim duvod, proc by vetsina hodiny mela byt ve znameni presvedcovani jedne princezny, aby laskave vylezla z pod stolu.
|
K_at |
|
(22.10.2016 8:43:57) Mimochodem, ty tady vykrikujes o tom, jak ucitel musi umet primet rodice ke spolupraci atd. Ale kdyz ti ucitelka dava vedet, ze se stalo neco mimo ramec bezneho, tak tvuj pristup je, ze je neschopna. Tudiz tady to je bezna reakce casti rodicu. Vyres si to, pokud ti to nejde, je to tva neschopnost. Ted samozrejme pisu v nadsazce.
|
Z+2 |
|
(22.10.2016 8:55:26) Kat. Tak neschopná není. To nepíšu. Píšu, že v situaci selhala. Že učitel musí být schopný dítě přesvědčit, aby pracovalo. Ve třetí třídě jednoznačně. Psát mi, že to nedokázal je prostě divné. Tak to vnímám. Určitě s ní o tom budu mluvit nejen já, ale i manželka. S učitelkou.
Dcera to vnímá jako chybu, která se nebude opakovat. Naprosto zbytečné k tomu cokoliv dodávat.
|
K_at |
|
(22.10.2016 9:04:34) Ona by ji treba presvedcila. Jenze na ukor vetsiny hodiny a na ukor ostatnich deti ve tride. A to je faktor, ktery ty neberes celou dobu v potaz. Navic mozna dcera proste nebyla nastavena na prijem a spolupraci a potrebovala cas, aby se vzpamatovala. Ono to neni jen o ucitelce, ale i o rozpolozeni tve dcery. O dalsich detech ve tride. Mozna prave proto, ze je dcera pohodova, usoudila ucitelka,ze ma jednou za uherak narok stavkovat. A nechala ji.
|
1.12melinabronte16 |
|
(22.10.2016 9:06:58) Uz vidim, jak ostatni pisi a do toho ucitelka promlouva k dceri, aby laskave pracovala. Jeste by ji mela prosit ne. Nejlepsi je se na takoveho paka vykaslat, at se vali pod lavici treba cely rok, ale dusledky ponese pako.
|
white |
|
(22.10.2016 9:16:01) Dovedu si přestavit, že učitelka zkouší různé postupy motivace a vyjednávací taktiky, aby dítě přiměla vylézt zpod lavice, přiměje ji nějakým nenásilným způsobem k práci. Jediná podmínka toho je, že by to byla speciální třída pro děti s LMR nebo nízkofunkční PAS, nebo by dcera byla individuálně integrovaná v běžné třídě s asistentem, který by měl dostatek prostoru na řešení takovýchto situací.
|
|
|
Z+2 |
|
(22.10.2016 9:17:10) Kat. ne na úkor , ale ve prospěch ostatních a ve prospěch chování v této i dalších hodinách. Nechat ji nepracovat pod lavicí je v neprospěch té třídy v budoucnosti. O tom jsem opravdu bytostně přesvědčený. Nic dobrého na tom nevidím. Z mého pohledu dceru nechala vyhrát a to neměla.
|
K_at |
|
(22.10.2016 9:25:24) Vyhrat, prohrat. To neni souboj. Naopak by trida videla, ze jakykoliv zasek znamena absolutni pozornost ucitele i spoluzaku. Znamenalo by to, ze tva dcera ovlivnila chod cele tridy. A to podle me je to posledni, co by si z toho deti mely odnest. Jakym pravem ocekavas, ze ucitelka podridi VYUCOVANI jedinemu diteti? Tva dcera se rozhodla nespolupracovat. Praci musela dodelat doma. Ostatni ji zvladli v hodine, meli tedy na doma o ukol mene. Nikdo si z ni na zadek nesedl. Tecka.
|
|
|
|
Senedra |
|
(22.10.2016 9:25:28) No, když to dcera uznává jako chybu a není třeba něco dodávat, proč jsi s tímšel na Rodinu a rozvířil takovou diskuzi?
|
K_at |
|
(22.10.2016 9:28:22) Protoze si ucitelka dovolila napsat poznamku o atypickem chovani holcicky.
|
Z+2 |
|
(22.10.2016 9:45:21) Kat. lžeš.
|
K_at |
|
(22.10.2016 9:53:29) Hele, vis co, peknou sobotu, Zetko.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(22.10.2016 9:44:46) Sandero, a o čem smím diskutovat?
|
Senedra |
|
(22.10.2016 9:59:39) Diskutovat i můžeš, o čem chceš, jen tvoje slova a tvoje diskuze zde jsou kapku v rozporu.
Moje dítě je taky učitelské dítě, s její učitelkou si tykám a stejně má v notýsku napsáno, že něco zapomněla. Právě proto, že je učitelské dítě, tak to v tom notýsku má. Stejně, jakoby to třídní zapsala jakémukoli jinému rodiči.
|
Z+2 |
|
(22.10.2016 10:01:10) Sendero. ???
|
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(22.10.2016 9:00:01) tak nějak...
|
|
|
|
|