HelenaPa |
|
(10.10.2016 22:30:35) Předpokládám, že nebyl na matraci na zemi, ale na dětském lehátku, kterými jsou školky vybavené, a že byl na opačné straně od WC. V tom případě přesunutí vedle chápu a nijak by mi jako matce nevadilo. Obzvlášť když tam dítě nemělo dost rušivých podnětů (= objektů k pozorování) a nakonec i samo usnulo.
|
užfaktnevim |
|
(10.10.2016 22:34:17) mají opravdu matrace, záchody jsou oddělené od umývárny stěnou, umývárna je vedle šatny, chodí se přes ni do třídy.
|
|
Eudo |
|
(11.10.2016 10:10:30) Prilepim to sem - jako jedne matce s nazorem, ze to nevadi.
Kde jsou ostatni deti, ktere nespi/spat nemusi behem doby, kdy "se spi"?` To nemuze dite byt v nejake mistnosti, kde si muze hrat/ s ostatnimi detmi, ktere nespi? Nebo ma skolka pouze jednu mistnost a zachody? Absolutne vyloucene resit nespalce lehatkem v koupelne/zachode. A nechat ho tam samotneho. Treba zrovna tomuhle diteti to tak nejak moc nevadilo, ale to ucitelka nemuze po 14 dnech vedet, a absolutne to nesmi resit bez domluvy s rodici.
Moje deti nespaly pres den od 1,5 roku, vyjimecne nekdy si vlezly do me postele a usnuly.
|
Alena |
|
(11.10.2016 10:17:30) "To nemuze dite byt v nejake mistnosti, kde si muze hrat/ s ostatnimi detmi, ktere nespi? Nebo ma skolka pouze jednu mistnost a zachody?" obecne: ano, to byva problem. Nektere skolky maji na tridu vice mistnosti (loznici/hernu), ale hlavni problem je, ze maji jen jednu ucitelku na tridu na poobedovy odpocinek, co s tim?
|
Yanull & 2 |
|
(11.10.2016 10:34:03) Verím tomu, že v priebehu niekoľkých týždňov sa všetky deti (pokiaľ nemajú nejakú diagnózu) aklimatizujú a pochopia, že ak sa im nechce spať, aspoň majú byť ticho. Aj bez toho, aby ich odpratali do umyvárky. Väčšinou je to skôr tak, že rušia dvojice, ktoré sa podpichujú (v našej škôlke ich stačilo oddeliť - každý mal lehátko na inom konci). Mne nejde do hlavy, že toto dieťa tam bolo aj na spanie len 2 týždne a už to učiteľka riešila takto. Myslím, že poobedňajšia učiteľka ešte nemá dôvod (pokiaľ sama neponocuje alebo nie je chorá) byť hneď po obede uťahaná a nemať energiu a nervy na to, aby dieťa upokojila normálnym spôsobom (tak, ako to, predpokladám, robia všetky ostatné). Navyše toto dieťa nemá pod dohľadom. Ak by sa mu niečo stalo, má malér.
|
|
Eudo |
|
(11.10.2016 11:06:54) Aleno, ale podstata me otazky byla, jestli 100% deti spi.
Co delaji ty, ktere nespi? A skolky maji 25 deti na skolku? Nebo vic skupin? JEDNU ucitelku na vsechny skupiny? To snad ne?
Ctyrlete dite na spani je az moc velke - ja neznam zadne dite, ktere jeste ve 4 letech behem dne potrebovalo spat.
|
Alraune |
|
(11.10.2016 11:11:20) Moje dítě ve čtyřech letech ve školce spalo. Milovala to, protože chodí pozdě spát večer, takže i dnes, ve dvanácti, si jde po škole lehnout. Proč ne?
|
Eudo |
|
(11.10.2016 11:12:33) Kdyz to sama chce, proc ne. Ocekavat, ze dite, ktere to nepotrebuje a neni unavene, usne na povel, je opet neco uplne jineho.
|
Alraune |
|
(11.10.2016 11:14:14) Nikdo neusne na povel, ale může ležet a poslochat pohádku, ne?
|
Eudo |
|
(11.10.2016 11:24:42) To mas sice pravdu - ale mel tu moznost nejakou pohadku poslouchat?
Jinak nechapu, proc by nejake dite, ktere to nepotrebuje, muselo vubec lezet mezi ostatnimi detmi, ktere ocividne rusi? A pak si na to stezovat, ze lezet nechce a nechape, ze se to musi?
Neni to tak nejak vec organizace - umistit to dite do jine skupiny, kde deti nespi?
Nekolikrat se ptam, jestli vsechny deti ve skolce "lezi/spi"? Muze prece byt aktivovane v jine skupine?
|
Alena |
|
(11.10.2016 11:31:26)
Nekolikrat se ptam, jestli vsechny deti ve skolce "lezi/spi"? Muze prece byt aktivovane v jine skupine? "
V jake skupine? nejsou zadne ucitelky navic, ktere by hlidaly ci organizovaly jinou "skupinu"
|
Eudo |
|
(11.10.2016 11:40:06) Aleno, ja se taky ptala, jestli je ve skolce jen jedna skupina (=jedna ucitelka). Ze by skoly mely jen ca 25 deti, ktere musi spat najednou? U nas treba tak male skolky vubec neexistuji, vzdycky je tam nekolik oddeleni.
Jinak se jedna o organizaci.
Ale to neni moje vec resit, byla to otazka.
|
Alena |
|
(11.10.2016 11:45:47) Vzdyt ti to pisu. Samozrejme, ze jsou skolky vetsi. Nabizi se po obede vzit spici do jedne skupiny a nespici do jine. Ale v praxi je to slozitejsi. KDyz se to zavadelo u nas jako pokus, tak se to ukazalo jako problem - male deti strasne spatne nesly spat jinde, s jinymi detmi a jinymi ucitelkami.NEchtely tam byt. Navic smichat na spani deti, ktere se jinak moc nepotkavaji do jedne spaci tridy znamenalo pekne sireni zejmena respiracnich chorob (jasne, do skolky jsou jen zdrave deti,ha ha). Jednoznacne jsme se v rodicovstu shodli, ze radeji deti hodinu vydrzi hrani v loznicich potichu.
|
Alena |
|
(11.10.2016 11:47:37) navic casto neobdrzis pocetne sourode skupiny a skolky nemaji treba nejakou jednu velkou halu, kde muzes hlidat vic nez 25 deti.
|
|
Eudo |
|
(11.10.2016 11:54:33) Aleno (i dalsi), ctu, co pisete.
Moje zkusenost je uplne jina. To, co tady uvadite jako problem, se u nas bez problemu resi. A to ne nejakym podstatne vyssim poctem ucitelek na skupinu, ale proste jinym pohledem na "problem" a jinym pristupem. Jak k reseni, tak k detem.
|
|
TaJ |
|
(11.10.2016 12:02:17) Aleno, přesně, u nás taky dost dětí špatně snášelo být ve třídě s jinou paní učitelkou, nebo spát někde jinde apod...syn měl třeba problém i s tím, když byli ráno v té sběrné třídě s jinou učitelkou a s dětmi, které moc neznal...raději jsme pak začali chodit trochu později, aby už šel rovnou do své třídy.... takže to je pak lepší nechat ty děti v té "jejich" třídě, byť za cenu toho, že se v něčem musí trochu přizpůsobit...což stejně není na škodu, ve škole se jim pak taky nikdo pořád přizpůsobovat nebude...
|
Eudo |
|
(11.10.2016 12:04:32) Tino -to je prizpusobovani a prizpusobovani - lepsi je si vybrat to, ktere vic vyhovuje. A ne resit to, co nefunguje, tim, ze se "prinuti".
|
TaJ |
|
(11.10.2016 12:11:55) Eudo, ale když teda školka udělá skupinu pro nespící, tak se vlastně přizpůsobí ona dítěti....jenže takhle to potom fungovat nebude...ve škole v družině jdou taky všechny děti ven, i když se jednomu nebo dvěma nechce...prostě kvůli nim nebude zbytek sedět ve třídě, ani se nebude shánět jiná učitelka, která s nimi tedy zůstane ve škole.... nemyslím, že je moc dobré všechno dětem přizpůsobovat....sama jsem to u svého dítěte dělala víc než dost a teď zpětně vidím, že to byla chyba...
|
Eudo |
|
(11.10.2016 12:19:48) Tino, to je ponekud jina vec, jit ven a povinne spat.
Ja ti rozumim. Proste porovnavam, co je mozne a co ne resit. Donutit nekoho spat je jedna vec. Stezovat si, ze rusi jine, kdyz spat nemuze, je nutne resit jinak. Tady se to bezne dela a nepovazuje se to jako problem.
Ovsem vetsina skolek taky z ruznych pedagogickych duvodu micha deti a ucitelky, takze nemaji nejaky staly personal a mistnost.
|
Z+2 |
|
(11.10.2016 12:21:30) Eudo! Nikdo nikoho nenutí spát. Pokus se to pochopit. Nikdo o nucení spát nic nepíše.
|
Eudo |
|
(11.10.2016 12:23:09) z+2, ne, nikde nevidim slova "nutit spat", v tom mas naprosto pravdu.
jeste na neco reágujes?
|
|
Yanull & 2 |
|
(11.10.2016 12:45:18) Spať nemuselo, to máš pravdu... Učiteľka len dala decku lehátko do umyvárky a trvala na tom, aby na ňom ostalo. A to "nezvládnuteľné" dieťa ju poslúchlo a ešte tam aj zaspalo.
|
Z+2 |
|
(11.10.2016 13:28:21) Yanul. A? Kde je pointa tvého příspěvku? Nevím kdo píše o zakladatelky dítěti jako o nezvladatelném , ale já určitě ne. Zopakovala jsi příběh ze zadání. Má to nějaký hlubší smysl než, že se chceš pochlubit, že to umíš opsat?
|
Yanull & 2 |
|
(11.10.2016 14:30:03) Z+2 - som rada, že podľa teba dieťa nie je nezvládateľné. Z toho vyplýva, že vyspinkaná poobedňajšia učiteľka, ktorá preberie deti od rannej učiteľky, nemôže mať (ak je s ňou všetko v poriadku) problém zvládnuť zvládnuteľné dieťa bežnými, adekvátnymi prostriedkami a neuchyľovať sa k excesom, ako je "uloženie" dieťaťa v umyvárke.
Je to pre teba dostatočná pointa?
|
Z+2 |
|
(11.10.2016 17:10:35) Není. Já uložení dítěte do vedlejší místnosti za exces nepovažuju.
|
Yanull & 2 |
|
(11.10.2016 19:51:10) Ja zas "uloženie" dieťaťa do UMYVÁRKY za exces považujem.
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(11.10.2016 12:26:28) " ruznych pedagogickych duvodu micha deti a ucitelky, takze nemaji nejaky staly personal a mistnost." to ale muze byt take pro radu deti problem. A docela velky.
|
Eudo |
|
(11.10.2016 12:42:21) "muze byt take pro radu deti problem. A docela velky."
No, nemichaji se neustale, ale pri ruznych aktivitach. Prave proto, aby se podobnym problemuym predchazelo.
|
|
|
TaJ |
|
(11.10.2016 20:27:42) Eudo, ale vždyť nikdo je nenutí SPÁT...ale jen být v klidu a potichu, aby ostatní spát mohli...přece když půjdou se školkou do divadla, nebo na podobnou akci, tak tam se taky budou muset chovat tak, aby nerušily....
|
Eudo |
|
(11.10.2016 21:26:48) Tino, ja nereaguju na vsechna temata, ale dost diskuzi ctu. Ctu, jak aktivne vedes sveho chlapecka k zajmum, jak se mu venujes, co s nim jako rodice delate. Z niceho mi nevyplyva, ze byste ho nutili delat neco, k cemu ma nechut. Snazite se mu vyjit vstric a zabavit ho podle jeho zajmu a jeho schopnosti. Coz se mi zda fantasticky spravny pristup k diteti.Ty mas dite jedno, ja mam 4. Kdyz byli mali, (mezi nejmladsim a nejstarsi 10 let rozdil), ani by mne nenapadlo je po obede spolecne ulozit k spanku a ocekavat, ze vsichni budou spat/odpocivat. (nezacinam diskuzi, ze to je neco jineho, jenom se snazim vysvetlit, ze mezi detmi je nejaky rozdil, a to nejen vekovy, ale i co se tyce energie, zvyku, vychovy ap.) Muj ukol byl zajistit, aby nejmladsi mel klid a aby ty starsi, ktere potrebovaly dozor a jinou cinnost, ten dozor mely a byly zabavene a pri tom nerusily nejmladsiho, ev. dve nejmladsi, ktere potrebovaly spat. Totez, co se tyce spolecnych dovolenych, kdyz se proste vsichni museli prizpusobit a muselo se to vyresit, a dalsich akci.
Taky vidim velky rozdil v navsteve divadla, pobytu venku ap, coz se tady zminilo. Vsechno podobne dite nejakym zpusobem zaujme, pokud ne, musi to skola resit tak, aby deti do divadla sly a ten, ktery z nejakeho duvodu rusi, mel dozor. Nebo dite s jinym handikapem nemuze byt soupnute nekam z cesty behem ruznych akci, kterych se ucastnit nemuze.
Jenze spat/byt v klidu, kdyz je dite plne energie a usnout ani odpocivat neni schopne, nepatri do kategorie nejake aktivni cinnosti, ktera ho nebavi, ale proste musi se uklidnit a podridit, coz diteti nemuzes tak jednoduse naridit a hotovo. Coz kazdy pedagog a rodic vi, nebo by vedet mel, a nemuze to resit nejakym krikem a narizovanim (=o cemz tu nebyla vubec rec), ani tresty (=viz nazev tematu).
Je to dlouhy, ale snazim se vysvetlit muj a zdejsi pohled. Tady se to proste resi tak, ze rodice nahlasi, kdo si nepreje, aby jejich dite ve skolce spalo, a skolka ma za ukol zaridit jinou cinnost. Nevidim vubec zadny problem v organizaci - deti nemusi delat porad vsecko stejne a skolky nemusi mit pravidlo "od - do" spat.
A nepovazuju to zas za takovy desny rozdil nebo uplne mimo diskuzi. Jsou to proste ruzne cinnosti, kterych se dite nemuze z ruznych duvodu ucastnit, ale presto musi byt reseny. dite
|
TaJ |
|
(11.10.2016 22:05:16) Eudo - jo, to je fakt, že synovi se věnujeme asi celkem nadstandardně, aspoň podle reakcí, co tu občas čtu...vycházíme mu maximálně vstříc, kdekoli je to trochu možné, tak mu ledacos přizpůsobujeme....ale jak jsem psala, nějak si poslední dobou nejsem vůbec jistá, že to bylo zrovna úplně to nejlepší.....že jsme mu tu cestičku možná umetali až moc a připravovali mu vždycky takové téměř ideální prostředí...ale ono to pak v životě vždycky všude takové není...nebudou se mu všichni přizpůsobovat a brát na něj takový ohled a připravovat mu ty nejideálnější podmínky.... Jinak k tomu spaní ve školce - myslím, že u nás ten systém na to není prostě připravený, ono to taky není striktně jen o tom, že děti buď ve školce spát budou, nebo ne....někdy to může být jinak - syn třeba téměř nikdy nespal, jen odpočíval, ale byly dny, kdy i usnul, když třeba měli dopoledne dlouhou vycházku, nebo nějakou akci, hipoterapii apod....a taky je otázka, jak poznáš unavené dítě, které už jede ze setrvačnosti a vypadá, jako by mělo energie na rozdávání...od toho, které opravdu spát nepotřebuje a chová se v podstatě stejně, jako to první....syn taky kolikrát vypadal, že spát nebude ani náhodou, naprosto čilý, nabitý energií....ale často už prostě právě jel ze setrvačnosti a nedokázal se zastavit, říct, že je unavený, nebo si sám lehnout, to jsme u něj nikdy nezažili....ve chvíli, kdy jsme to vypozorovali a zastavili ho, tak když se zklidnil, tak najednou v pohodě usnul... A nevím, jestli školky jsou připravené na neustálé přesuny pokaždé jiného počtu dětí, které spát nebudou, těžko se to bude odhadovat, kdo opravdu ten odpočinek nepotřebuje, myslím, že takových dětí je minimum - žádnému neuškodí, když se po tom obědě aspoň na chvilku natáhne a v klidu si poslechne tu pohádku apod...a drtivá většina dětí to nakonec obvykle "zalomí" a usne
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(11.10.2016 22:08:59) Hlavně, když se zeptají dětí, kdo chce spát, tak se nepřihlásí nikdo. Každá činnost je lákavější než spaní. A někteří to potřebují i když by dobrovolně nešli.
|
TaJ |
|
(12.10.2016 0:36:09) Inko, jo, přesně to jsem měla na mysli, děti si většinou prostě dobrovolně odpočinout nepůjdou....můj syn třeba ve školce obvykle neusnul, ale stačilo mu, že prostě ležel, poslouchal pohádku, chvíli se zastavil a odpočinul si...mohla jsem ho klidně brát po obědě, když nespal, organizačně jsme s tím neměli žádný problém, ale schválně jsem to nedělala, přišla jsem totiž na to, že když jsem ho vzala po obědě, tak už doma odpočívat ani spát nechtěl a později odpoledne byl unavený a přetažený, protivný....zatímco když jsem ho nechala ve školce odpočívat, tak tam pod tíhou kolektivu bez odporu odpočíval a já jsem si pak ve tři vyzvedávala usměvavé, dobře naladěné dítko a vyráželi jsme rovnou na hřiště, nebo prostě někam ven....rozdíl byl nepřehlédnutelný
|
|
|
Eudo |
|
(12.10.2016 11:14:49) Tino, jeste na ukonceni: u nas rodice nahlasi, ze si neprejou, aby dite ve skolce spalo. Ucitelka nevybira a nevyptava se, ktere dite spat chce. 3 - 4 lete ani nahodou. Kdyz tak sedi a poslouchaji pohadku nebo podobne. Totez napr. vnuci v Rakousku - v Kindergarten, kam chodili, spali jen deti ve skupine do 2 let, ti starsi vubec ne.
Jinak - ja mam deti 4. Jsou uz davno dospele, zrovna nedavno (misto nejake diskuze, co jako babi a tchyne vidim, ze "neni nutne" - kazdy rodic dela, co muze, ze jo) jsme si povidali o tom, co ted v mem veku vidim, ze bylo uplne zbytecne, i kdyz tenkrat jsem to nazyvala "byt konsekventni" a ctla veskere teorie o vychove deti. Nikdy jsme je za nic netrestali, moje deti to taky nedelaji. Kdyz dorostli, psali "milostne dopisy", jak si vazi, co jsme pro ne udelali (a mne se to ted zda malo, ale co nadelam), jak "muj hlas" slysi v hlave, kdyz se rozhoduji udelat neco, co by se mne nelibilo, jeste ty dopisy mam schovane. Ted jsme mluvili o tom, ze horsi nez jakykoli trest bylo videt, ze jsem zklamana nebo slyset, co si myslim o tom, co se stalo. Ale nebylo to nijak casto.
A to je o tom, co delas i ty pro sveho chlapecka.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
užfaktnevim |
|
(11.10.2016 14:02:18) ano, všechny děti musí ležet. Syn ostatní dny asi pravděpodobně normálně usnul (doma taky spí), nevím, možná mu jen nesedla pohádka, co jim pouští před spaním a byl z toho divokej... jak už jsem někde odpovídala, od p. uč žádné informace o psaní/nespaní nemám. Dneska se poptám ( a myslím tím, že poptám, ne že na ni vystartuju).
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(11.10.2016 11:26:49) Jestli ses chtela zeptat zda 100% deti spi (coz jsem rozhodne v tvem prispevku nevycetla), tak urcite ne.
25 deti je na jednu ucitelku a na jednu tridu. Ucitelka ma pro tridu obvykle jednu mistnost (a i kdyby nemela, je to jedno nebot nemuzou byt deti nekde ve skupine bez dozoru). Deti samozrejme spat nemusi, casto nemusi ani lezet. ALe maji se venovat tichym aktivitam, aby mohly spat ty ostatni (poslech pohadky, prohlizeni knizky).POkud lezici usnou, mue se ucitelka odplizit s ostatnimi do vedlejsi mistnosti ci spis jineho rohu, kde se mohou venovat klidovym cinnostem. treba u nas pokus o sesypani spicich a nahradni cinnosti pro nespisi v jine tride nevysel - male deti stehovani a jine ucitelky blbe snasely.
|
TaJ |
|
(11.10.2016 11:34:54) Aleno, kamarádka pracuje ve školce a právě říkala, že se taky pokoušeli nechat skupinku nespících něco tiše dělat v koutku....problém ale byl v tom, že když to ten zbytek po probuzení zjistil, že si můžou jít hrát, nebo něco dělat, tak potom nechtěl ležet nikdo a to ani ty děti, které ten odpočinek fakt potřebovaly....prostě ve školce se určitý řád a kázeň dodržovat musí, vždycky se najde někdo, komu se to nebude úplně líbit, tak potom prostě vymyslet tu nejlepší možnou alternativu - prohlížení knížky na lehátku, hraní s plyšákem apod...myslím, že když to dokázaly postupně pochopit i děti s různými diagnózami ve speciální školce, tak to dokážou pochopit i ty ostatní....prostě je to kolektiv a tam si nemůže dělat každý co chce a nebude se všechno přizpůsobovat jenom jemu....A i v té speciální školce, kde byli ve spoustě věcí opravdu vstřícní a leccos se dalo dohodnout, tak i tam se prostě určitá pravidla dodržovat musela...
|
Eudo |
|
(11.10.2016 11:44:05) Tino, to je ale vseobecny pohled "takhle se to dela, protoze to kazdy potrebuje".
Ja mam zas jinou zkusenost - u nas ve skolkach spi jen ty deti, ktere spat potrebuji (=na prani rodicu). Zbytek se aktivuje jinym zpusobem.
U nas jsou skolky ale jenom pro deti rodicu, kteri pracuji/na castecny uvazek rodicu, kteri hledaji praci. Deti matek v domacnosti misto nedostanou.
|
Alena |
|
(11.10.2016 11:54:29) A "u vas ve skolkach" je kolik deti na ucitelku? A pokud ma dite problem ci diagnozu, jak sandno sezene asistenta?
|
Eudo |
|
(11.10.2016 12:00:02) Pocet deti na ucitelku je ruzny podle skolky. 16 - 25 (proti vyssimu se protestuje).
Asistent pro deti s diagnozou od skolky do stredniho stadia (12 let) je pridelovan a placen okresem/skolskym uradem na zadost skolniho psychologa. Plati ho skola, cili vydaj, kteremu se skola snazi co nejdele vyhnout a neni na asistenta nejaky nevyhnutelny narok. Jelikoz diagnozy jsou stanovovany tak kolem 4. roku, tak ve skolkach jich zas tolik neni. Bez diagnozy zadny asistent.
|
|
|
TaJ |
|
(11.10.2016 11:58:37) Eudo, ale vždyť jsem tu psala, že můj syn třeba ve školce téměř nikdy nespal...a samozřejmě tam nebyl jediný...ale na druhou stranu zase myslím, že trochu odpočinout a zklidnit se je prospěšné pro každé dítě a nevidím nic nesnesitelného na tom, aby se natáhlo a poslouchalo pohádku, hrálo si potichu s plyšákem, nebo prohlíželo knížku...to všechno u nás bylo možné...ale děti musely být potichu, aby nerušily ostatní, co chtěly spát....
|
Alena |
|
(11.10.2016 12:01:26) U nas stejne, skladaly hlavolamy, hraly hry, nemusel spat kdo nechtel ALe samozrejme se musely ovladat a nedelat curbes. Ja na tom nic strasneho nevidim.
|
Eudo |
|
(11.10.2016 12:02:30) Ja tak ne, Aleno.
Ja proste nechapu, proc deti drzet v posteli, kdyz MNE to dela problemy je tam udrzet.
|
|
|
Eudo |
|
(11.10.2016 12:01:40) Tino, ja proti tomu nic nemam - ale kdyz ty deti "nefunguji" ve skupine, kde deti maji spat, tak mi pripada uplne zbytecne je udrzovat ve stejne mistnosti, kde ty ostatni rusi, ale vzit je nekam jinanam a cist jim/nechat je cist tam. A to teda ne v umyvarne na lehatku.
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(11.10.2016 11:28:25) Aleno, to je přesně ten problém, u nás třeba každá třída ve školce měla jen jednu místnost a ještě ne moc velkou, vedle každé třídy byla už jen šatnička a malá umývárna....a i kdyby bylo místností víc, tak je tam prostě jen ta jedna učitelka a myslím, že podle předpisů asi nemůže nechat děti ve vedlejší třídě samotné...
|
|
|
Bouřka |
|
(11.10.2016 11:22:04) Nespící dítě odlifrovat obvykle nejde, musí alespoň ležet a být zticha. Takže já jsem ráda, že jsem ještě doma, a můžu si dítě po obědě odvést domů, protože můj hyperaktivec by to nedal, neumí být zticha a v klidu nevydrží víc jak 5 minut. Kdybych ho dvakrát do měsíce mohla nechat v umývárně, byla bych šťastná . U nás by teoreticky byla možnost nechat dítě v jídelně, je to otevřená část místnosti navazující na hernu (kratší část Lka), nebyl by teda problém ty děti hlídat, ale asi mají strach, že by děcka neudrželi zticha a tak to nelze, k mé smůle . V tohle ohledu teda musím zavzpomínat na svoji školku, kde v dobách tuhého komunismu, byla možnost mít nespící děti jinde. Muselo se teda ležet alespoň nějakou dobu s výjimkou předškoláků (minimálně v druhé části roku si pamatuju, že už jsme vůbec spát nemuseli). Ale po nějaké době člověk mohl vstát a jít si hrát do herny (velkorysé prostředí vily umožňovalo mít samostatné místnosti na spaní). Já teda dobrovolně vyspávala , mě museli chodit budit, abych se stihla před odchodem najíst.
|
Eudo |
|
(11.10.2016 11:30:03) "nebyl by teda problém ty děti hlídat, ale asi mají strach, že by děcka neudrželi zticha "
No podle mne odpocinek je i treba s nimi hrat nejakou hru, cist jim, skolka neni jen misto "na hlidani", ale i nejakou pedagogickou cinnost, ne?
|
Alena |
|
(11.10.2016 11:37:42) "No podle mne odpocinek je i treba s nimi hrat nejakou hru, cist jim, skolka neni jen misto "na hlidani", ale i nejakou pedagogickou cinnost, ne?"
Dodrzujili se "osnovy" deti maji pedagogicke cinnosti fakt mraky, po obede spis odpocivaji. ALe ucitelky jim ctou naprosto bezne - nekdo u toho usne, nekdo ne, ani u toho casto lezet nemusi, jen musi byt potichu.
|
|
Bouřka |
|
(11.10.2016 11:49:03) Tak učitelka je od rána v zápřahu, celé dopoledne se aktivně věnují dětem, chápu že věnovat se aktivně další 2 hodiny, aby nerušili, by byl neskutečný záhul, vždyť nemají ani volnou chvíli na oběd, i u toho řeší pořád děti. Navíc v tu dobu řeší administrativu, pokud vím. A u nás je malá školka, jediná třída, něco přes dvacet dětí, a druhá učitelka ani nemá plný úvazek, aby se to ufinancovalo. Nevím, jak to mají v okolních školkách, které jsou o něco větší, ale já tuhle vybrala kvůli osobnějšímu přístupu k dětem.
|
|
|
|
užfaktnevim |
|
(11.10.2016 13:43:38) Jsou to věkově smíšené třídy, všechny děti musí ležet, jestli si mohou prohlížet knížku nevím, mohou mít svého plyšáka. P. uč. jim na spaní pouští pohádku v TV. Vzhledem k tomu, že od p. uč. nemám informaci, že by se synem byl při spaní nějaký problém, o té umývárně mi řekl on sám, tak asi jindy normálně usne ( odpoledne bývá odpočatý, veselý, přeleželé vlasy...) No dneska se s p. uč. pobavím- nemyslím zle, jen se poptám...
|
|
|
|