Venice+3 |
|
(6.1.2016 12:48:19) Nechala jsi ten problem zajit hodne daleko, vzhledem k veku syna. Test sluchu na foniatrii je prvni krok, to ze slysi septani nic neznamena. Jeho problemem bude fonematicky sluch, spatne rozlisuje hlasky/fonemy. Jednej rychle.
|
TaJ |
|
(6.1.2016 12:58:30) Taky mne trochu překvapilo, že to řeší až v 6 letech...my chodíme od 3,5 let, teď mu bude 8 a zhruba tak poslední rok už mluví fakt pěkně, i když pořád to ještě nějaké drobné nedostatky má, ale už se v podstatě téměř neodlišuje od běžných vrstevníků...ale na logopedii chodí pořád (chodí do logo třídy, kde si pravidelně bere logopedka a mají i dvě hodiny skupinové logopedie navíc v rozvrhu...).
|
Žžena |
|
(6.1.2016 13:10:30) Tak mne zas překvapuje logopedie už od 3,5 let, kdy plno věcí ještě nebývá dozrálých zcela přirozeně... a když je nějaký větší problém, tak řešení stejně trvá dlouho, ať už začneš na logo chodit kdykoli.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2016 13:14:01) čím dřív se začne procvičovat jazyk, tím líp, stačí, aby děcko bylo ochotný spolupracovat a spousta věcí se vyřeší rychle, ale nechat třeba u mýho syna jazyk tuhnout by uškodilo , čím dřív se začne, tím líp
|
Žžena |
|
(6.1.2016 13:21:01) Yuki, začali jste brzo, ale stejně píšeš, že na logo chodíte už 10 let. Ten problém máte prostě komplexnější. My jsme na logo šli tři měsíce před šestými narozeninami ve stavu jako u Limai a za půl roku mluvil perfektně. Takže to není jen o věku. Je to o tom, co správné výslovnosti brání. Jestli něco, co časem dozraje a přestane být překážkou, nebo něco, co je prakticky trvalou komplikací a je potřeba nějak intenzivně řešit.
|
adelaide k. |
|
(6.1.2016 13:23:37) Presne tak to bylo i u nás. Těsně před šestými narozeninami a do pul roku náprava.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2016 13:35:51) Žženo, kdepak, nejstarší na logoledii chodil asi dva roky, potřeboval jenom dopadit L, R a Ř, takže začal v 5 letech, kdy bylo vidět, že toto samo nechce naskočit - jsou to hlásky, který mají být zvládnutý kolem 5 let mladší syn ale mluvil špatně, ten neuměl třeba to V, F, což jsou hlásky, který mají být v pořádku někdy rozhodně dřív než ve 3 letech, každá hláska má svůj čas a pokud v ten čas nepřijde sama, je potřeba jí pomoct, s tvým přístupem by mohl začít na logopedii chodit třeba v 5 letech, jenže to by zatuhlý neprocvičený mluvidla začal teprve rozhý´bávat, začal by se učit to V a F, kde je ještě do měkčení, a v 6 šel do školy, děcko musí jít do školy s co nejlepší výslovností, samozřejmě to nejde výborně u všech, u těch těžších případů je to na dlouho, ale opravdu není na co čekat
|
Žžena |
|
(6.1.2016 13:40:25) Yuki, náš mlaďas zatuhlý mluvidla neměl, to jsme věděli od začátku a byl to jeden z faktorů, který nás vedl k tomu neřešit to dřív a přiklonit se k "přirozenému dozrávání". I logoped říkal, že dítě s takovým repertoárem u mluvidel a obličejových svalů se často nevidí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2016 13:43:29) Žženo, ale když tvoje dítě mělo jiný problém, mohlo mu stačit pár měsíců, aby zvládl nějaký malý problém, jenže je spousta dětí, u kterých je nutný začít v těch 3 letech, aby šli do školy s tím, že je jim rozumět a zvládnou se učit
|
Žžena |
|
(6.1.2016 13:45:31) Yuki, jak už jsem psala, problémy jsou různé. My jsme věděli, že u nás není problém s mluvidly jako takovými ani věci typu dysfázie.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2016 13:45:19) mimochodem já jsme taky netušila, že má ztuhlý mluvidla, on kecal pořád a já jsme mu rozuměla :)) jenže mi bylo divný, že mu nerozumí nikdo jiný, pak jsme si uvědomila, že starší mluvil líp, ve 2 ho logpedka odmítla, že tak malý nebere, tak jsme čekali do těch 3
|
Žžena |
|
(6.1.2016 13:46:16) Yuki, tak ono se to neposuzuje podle mluvení, že ;)
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2016 13:47:46) jak kdo, logolepdka to poznala jen promluvil, já nejsem odborník
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(6.1.2016 13:27:51) Žženo, tak syn má dysfázii, u něj bylo už ve 3 letech vidět, že ta řeč se nevyvíjí standartně...od 3,5 let chodil na logopedii, chodil i do speciální školky, kde s ním na té řeči intenzivně pracovali...v pěti letech mu jakž takž začali něco rozumět cizí lidé, do té doby jsme mu rozuměli jen my, co jsme s ním byli denně....už víc lidí z řad odborníků mi řeklo, že to jak dobře na tom teď je, je hlavně díky tomu, že se s ním pracovalo už tak brzy...a i kdyby byla pravda, že ta náprava trvá pak stejně dlouho, ať se s ní začne kdykoli, což si osobně nemyslím...tak nechávat to na 6.rok, před nástupem do školy taky není zrovna ideální...
|
Žžena |
|
(6.1.2016 13:33:05) Tino, náš syn dysfázii neměl. Ale ve třech letech teprve začal mluvit (tedy posunul se od jednoslovné "krtečkovštiny" k tvorbě jednoduchých vět). Nepřekvapilo nás to, jeho otec začal mluvit taky později. R a Ř se u nás v rodině prakticky všichni učili kolem 6. roku, to vím tři generace zpět (a nikdo nemá řečovou vadu).
|
Lída+2 |
|
(6.1.2016 13:38:31) Yuki , má pravdu.......protože jak pak bude psát diktáty, když bude psát to jak blbě to říká, že jo......
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2016 13:41:40) nejmladší uměl ve 2 letech 4 slova, včetně 2 citoslovcí, opožděný nástup řeči, může a nemusí to být logopedický problém. Náhodou začal chodit do školky, která měla i logopedickou třídu, šel tam halvně proto, aby byl v menším kolektivu, na klinickou logopedii jsme nemuseli nidky, v 5 letech měl výslovnost bezvadnou, nebýt této školky, možná by mu to samo trvalo do 6 - 7 let, ale on by to asi zvládl i sám, jde vždycky o to, jak závažná je vada, jaký je k ní dlůvod, ale je potřeba respektovat, jak se celkvě řeč vyvíjí moji starší kluci mluvili už v 8 měsících, v roce a půl začali s větama, ale výslovnost prostě nestíhala
|
|
TaJ |
|
(6.1.2016 13:48:49) Žženo, jestli je to jen problém s výslovností, tak to už pak tak nějak člověk pozná...u syna to bylo, že prostě nedal dohromady slovo, přehazoval slabiky, nebyl schopný zopakovat delší slovo, než dvouslabičné, je tam rozdíl jak staví věty, většinou mají úplně zpřeházený slovosled, určité hlásky vůbec neslyší, nebo je slyší špatně...třeba větu "co je to" začal používat až ve 4 letech "proč" se začal ptát až po 4.roce, museli jsme nadrilovat tvoření otázek (slovosled)...a spoustu dalších věcí...neumím si představit, že bych to nechala těsně až před školou...
|
Žžena |
|
(6.1.2016 13:54:39) Tino, pokud by syn měl problémy, jaké popisuješ, taky bych je řešila dřív a jinak, protože to jsou úplně jiné potíže, než "jen" vady ve výslovnosti. A o tom už jsem mluvila. Problémy jsou různé, některé je potřeba řešit dřív, jiné prostě ne.
|
TaJ |
|
(6.1.2016 14:20:19) Jenomže to laik dost často právě ale nemusí poznat, co je dobré zajít se poradit co nejdřív, když se člověku něco nezdá...
|
|
|
|
|
|
|
|