Martina, 2 kluci |
|
(22.11.2015 13:20:16) Klidně souhlasím s tím, že je to banální, ale hloupé? K banalitám - s mým přibývajícím věkem mi spousta věcí dříve banálních přijde velmi důležitá...dřívávějc jsem nad banalitama povzneseně mávala rukou
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 13:23:41) Lidé zrají různými cestami. Někdo nad tím v mládí mává rukou a jiný dumá. Tak pak má v době, kdy ti mávající objevují, už objeveno.
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 13:25:37) Tante,
tak lepší pozdě než nikdy, ne
Pokud někdo objeví nějakýho klasika až v dospělosti, zatímco Tys ho přečetla už v pubertě, je proto ten klasik blbej, nebo je blbej ten člověk, že ho nečetl dřív?
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 13:28:13) Blbej je, když cítí občanskou povinnost povznést svým objevem přituplé masy. A ani ne tak blbej, jako trapnej. S kvalitou klasika to nesouvisí vůbec.
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 13:29:26) Tak ale dělá on to, aby se předváděl, nebo ho to prostě jen fascinuje a chce se podělit?
Osobně ho neznám, takže to nejsem schopna posoudit.
|
Alraune |
|
(22.11.2015 13:30:12) Imho to dělá, aby se uživil.
|
Marika Letní |
|
(22.11.2015 14:20:24) Alraune "Imho to dělá, aby se uživil." Myslím si to samé.
A stejně jako Tante mi to připomnělo Fulghuma.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 15:08:32) Také si to myslím a proto mě prudí, jak to zákazníky duchovně inspiruje.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 15:15:51) Tak já si to o těch duchovních myslím taky. Dokonce i o ne jen křesťanských. Taková jsem .
|
sovice |
|
(22.11.2015 15:19:13) (A navíc, teda, zkus vyprodukovat inspirativní, objevné nové kázání, k tomu neotřelými slovy zformulovat modlitby... týden co týden, dvacet let...)
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 15:23:30) Tak to už je spíš problém organizace náboženského života v církvi. Jsou církve, které vědí, že tohle možné není. Ale zase mají jiné problémy. Církve jsou fajn a potřebnější, než by i člověk řekl, ale jsou to lidské spolky, tak mají lidské chyby.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 16:04:32) " ... týden co týden, dvacet let"
sovice, a dodala bych - když už to samé dělaly zástupy tvých předchůdců poslední dva tisíce let. Je těžké být neotřelý a inovativní, když máš šířit dogma (to teď nemyslím v pejorativním, ale původním smyslu). Čest těm, kteří jsou v tom dobří.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 16:22:33) Jde to dělat tak, že se modlíš pořád to samé a čteš po malých kusech jedno jiné to samé, ale dost velké na to, aby trvalo přijatelně dlouho, než přijdeš znova na to samé místo. Nemusíš to inovovat, když TO má pořád dost silnou kostru, aby to uneslo, jak století běží. Je to trochu náročnější na "spotřebitele". Resp. přesněji řečeno tenhle systém generuje část obecenstva fungujícího totálně povrchně, aniž by mělo nejmenší náhled. Zbytek je unešen a nemůže se nabažit. Ono třeba když říkáš různé mantry a takové věci, tak ty se taky týdně neinovují. Kázání je podle mě mistrovská disciplina a i v naší nábožensky velevlažné společnosti je pořád ještě neporovnatelně víc fungujících kostelů, než inspirujících kazatelů. Není divu, řekla bych. Za starých časů to bylo trochu jinak. Kdo neměl z čeho, vždycky se mohl opřít o bytelnou mocenskou berlu. Teď má místo jí spíš jen tak pružinku na gumičce. Málo na každou neděli znova.
|
sovice |
|
(22.11.2015 16:40:01) Inspirující kázání... taky otázka, co to je. Někdy je nejvíc inspirující slyšet to, co slýchám pravidelně roky a roky, někdy je inspirující slyšet, jak kazatel vidí aplikaci biblického textu na současnou situaci (jednotlivce, společenství). Někdy je inspirující nahlédnout na věc z neobvyklého úhlu (a někdy je ten neobvyklý úhel celkem strašlivá blbost, zatímco osvědčený úhel bývá nejhůře poněkud nuda...)
Navíc není kazatele, aby inspiroval všechny. I sama na sobě vidím, jak obrovský vliv má mé vlastní rozpoložení a situace. A vliv má i atmosféra bohoslužby.
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 16:42:36) Tak hlavně když to měli ošéfovaný mocensky, tak se nemuseli snažit, aby to bylo inspirativní, lidi byli obecně míň vzdělaní, takže to asi ani nebylo tak těžký, a vůbec, je hlavní hodnotou kázání inspirativnost, respektive nezávisí to spíš na tom, kdo si tu inspiraci z toho bere, než na tom, kdo ji vymýšlí?
|
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 16:44:44) O tom žádná. Asi jen, když budu chtít vyloženě šťourat, tak jde mít takový nebo onaký pohled na biblický text. A některý je o něco nosnější než jiný. V tom směru, řekla bych, leží na kazateli velké břemeno.
|
sovice |
|
(22.11.2015 16:53:50) To jistě. (A vzhledem k přirozeně kolísavé kvalitě je dobře, že kázání není jediným pilířem bohoslužby.)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alraune |
|
(22.11.2015 13:32:07) Jasně, studené mléko a teplé koláčky ti udělají dobře :D
|
|
libik |
|
(22.11.2015 13:48:25) Fulghum vycházel v devadesátkách, to jsme četli všechno, co nebylo o širých lánech.
Mně tedy dodnes neurazí, s jazykem umí a to, že ví, co ví každý...no on to každý ví, ale stejně se někam hrne..
|
|
|
sovice |
|
(22.11.2015 13:35:29) Tante,
se mi zdá, že ti Dušek šlápl na kuří oko a možná na něm ještě pořád stojí
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 15:07:32) Sovice, já ten Jardův patent trochu shrnu: Buď upřímný k sobě i ostatním a se sebou i s ostatními jednej přímo. Ve styku s lidmi buď zdvořilý, velkorysý, nevyvolávej konflikty a ty, co už vypukly, se snaž urovnat. Cesty H.spodinovy jsou našim očím skryty. B.h je láska. Zlu odporuj. Neber svět ani sebe moc vážně.
Vešla jsem se do sedmi bodů, které se snad víceméně každá matka snaží vštípit svým dětem, přičemž trojka a čtyřka jdou formulovat i jinak (nenábožensky, pokud nejsme nábožensky založeni).
Jsou to dějinami ověřené principy, pořád dokola se opakují všude. Přesto člověka neochrání před životem jaxi v jeho plnosti, že... rozhodně to není recept na štěstí, protože štěstí není bez bolesti a zklamání.
Tohle normální soudný člověk ví, když si najde chvíli o tom přemýšlet, tak patnáct minut třeba na záchodě.
Tak jestli myslíš, že mi podobné pseudomoudré pindy šlapou na kuří oko, klidně si posluž. Nešlapou, jen mě prudí ta lacinost, kterou lidi hltají jak vzácný nektar.
P.S. Samozřejmě, že člověk, který má mozek v hlavě a srdce v hrudi objevuje celý život a celý život se taky učí. Ideálně by se ale neměl celý ten lidský život učit pořád totéž. Z čehož by pak volně vyplývalo, že od věku 0 plus bude mít v sobě pole objeveného a cestu před sebou.
|
sovice |
|
(22.11.2015 15:15:01) Tante,
mě ty rady taky připadají jako laciné pindy (a s některými nesouhlasím), osobně se - když už - raději řídím novozákonním shrnutím (dvojím přikázáním lásky). Ale trošku mě fascinuje, jak výrazně a opakovaně ses u takovéto kravinky angažovala.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 15:19:12) Snažila jsem se to vysvětlit. Prudí mě, že to lidi "žerou". Prostě jen tak sama pro sebe chci a dupu, aby byli lidi soudnější, víc mysleli vlastními hlavami a když ne lidi, tak aspoň tady my, ženy z Rodiny.cz, serveru osvíceného myšlenkového předvoje jo...no..tak co už
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 15:30:36) Těžko říct. Já jsem na ně nenarazila všude, resp. ne všude jen na ně. Klub skeptiků je taky církev. Většina lidí je v nějaké církvi. Málokdo není. Církev ti musí být blízká, jinak ti neposlouží, akorát tě bude štvát.
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 15:32:26) Tak já v žádný církvi nejsem, i když to obecně nezavrhuju, některý církevní společenství můžou být docela fajn.
Nemám ani potřebu žádnýho spolku, ani v něco věřit, ani hledat nějakej smysl života.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 15:35:36) Máš pocit, že církve slouží k organizovanému hledání smyslu života?
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 15:37:36) Tante,
považuju to za dost pravděpodobný.
Nebo k čemu teda slouží?
|
|
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 15:36:39) tím chci jen říct, že si nemyslím, že by většina lidí tíhla k takovému sdružování, naopak mám pocit, že jich v mém okolí moc není. Možná je to zkreslené tím, s kým se stýkáme?
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 15:43:50) Vím já? Nemám na to žádný patent, říkám jen, co vidím svýma očima. Ty zase něco jiného, což je dost běžný jev na světě. Církve neslouží k organizovanému hledání smyslu života a k čemu slouží, o tom se popsalo už moc papíru a prožvanilo moc hodin, různé církve to vidí různě a ještě to má milion podmnožin, odboček a heretických směrů, podle mého názoru církve by ideálně měly sloužit ke společnému modlení (bohoslužbě) a spolkovému životu. Přičemž bohoslužba není hledání smyslu života, to je přesně to, co název praví. Boho-služba.
|
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 15:53:56) Njn. Je pravda, že v porovnání s tímto je Duškův návod na štěstí duchovní a objevný. A zlobři jsou jako cibule, mají vrstvy.
|
Tulka. |
|
(22.11.2015 16:08:29) Já jsem teda pochopila,že Duškův návod na štěstí je čistě jeho.Až bude vystupovat v hlavních zprávách a hlásat to jako jasnou pravdu,půjde mi na nervy taky. Já mám pocit,že on je takovej exot v tom našem zaprděným rybníku,že cokoliv někde plácne,tak se toho někdo chytne a hned to vyjde jako největší moudro v nějakým deníku.Co taky pořád psát.
|
|
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 16:00:46) Valkýro,
bez urážky, ale že je tohle - nekulantně řečeno - totální hovadina muselo být člověku Tvého rozhledu jasné už dopředu, ne?
|
|
|
|
Zasjaj. |
|
(22.11.2015 19:35:52) Kudlo "že si nemyslím, že by většina lidí tíhla k takovému sdružování," homo sapiens tihne ke sdruzovani, akorat ted mame jina bozstva a jine chramy, kde se sdruzujeme, ze
|
|
|
|
|
|
Tulka. |
|
(22.11.2015 15:45:52) Duška mám ráda.Dělá si co chce,říká si co chce,žije si tak,jak chce.Je v podstatě úplně jednoduchej a říká jednoduchý věci.Jestli ho někdo žere není snad taková tragédie,neříká nic tragickýho.Lidi žerou daleko větší blbiny,podívej se po světě. Ráda se dívám na jeho Duše K,mívá tam zajímavý lidi.Nežeru ho,ale je fajn.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 15:51:44) Mně jde tímhle neskutečně na nervy. Fakt mi to vadí. Když si to odmyslím, je fajn. A ještě čistě na okraj bych osobně rozlišila jednoduchost a banalitu. Umím si představit, že to "myslí upřímně", ale co už s tím? Tenhle rajon už je zabraný Květou Fialovou.
|
Tulka. |
|
(22.11.2015 15:58:32) Tak tomuhle zase nerozumím já.Když se mi někdo nelíbí(a že takových lidí je),tak na ně prostě nekoukám.Nikdo se nezavděčí všem,že.
|
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 17:17:31) Jde mi na nervy radami typu zde uvedeného. Jinak mě vždycky bavil a byl mi sympatický. Výborný herec.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 17:58:19) Třeba jo. Ale i tak by - myslím- u veřejně činného člověka, kterým on je, připadala v úvahu nějaká seberedakce ..nebo tak něco.
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 18:01:06) Tante,
jaká seberedakce, proč?
To veřejně známej člověk nemůže nahlas říct nějaký svoje krédo? Vždyť to nikomu nevnucuje, jen to říká nahlas. Proč by nemoh, neměl?
|
breburda71 |
|
(22.11.2015 18:09:59) Mě udivil celý ten koncept, Jaroslav Dušek jako novodobý guru..Lidem to podle mě konvenuje právě proto, že ho nikdo nepodezírá z nějakého " verbování " pro konkrétní víru, jít na Duška je in, vždycky člověk může říct, že ho uznává jako herce a neshodí se před známými, že vlastně " hledá "..Takhle to má spousta lidí kolem mě, zatímco Desatero je silně out, tak Dušek je jednoznačně " in "...Ale pokud to hodně lidem vyhovuje a dává jim to klid, tak proč ne..
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 18:12:51) Tak ale za to Dušek přeci nemůže, jestli si z něj někdo dělá guru, nevím, on sám takový ambice snad nemá, a to, co říká, se s desaterem přece nijak nevylučuje.
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 18:14:49) já neznám všechnu tu omáčku kolem, kdo a jak chodí na Duška, mám to trochu z ruky , posuzuju čistě jen to jeho čtyřiadvacatero a to se mi dost líbí.
Stejně jako mně připadaj hodně chytrý Čtyři dohody, a možná jsem blbá nebo zamrzlá, ale i dost objevný.
|
breburda71 |
|
(22.11.2015 18:18:45) Kudlo, všechny ty moudré řeči by se daly shrnout jednou větou : " Co nechceš, aby jiní činili Tobě, nečiň Ty druhým"..a všechno ostatní je nadstavba - podle mě
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 18:33:25) breburdo,
no ale jak by se do toho vešlo třeba č. 11 až 15, 19 až 21, 23 a 24?
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 18:14:01) breburdo, já tedy znám asi jen dva lidi, kteří pana Duška nějak registrují, ale souhlasím s tebou, že konzumace všech těchto lidových vykladačů stejně jako konzumace ezoteriky apod. je prostě výsledkem přirozené lidské potřeby po duchovním rozměru v životě a hledáním nějakého směru, kterého by se mohli chytit. Tradiční církve jsou u nás nepopulární, tak holt to lidé řeší takhle (což mi připadá legrační).
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 18:15:39) a nejsme vlastně všichni tak trochu lidoví vykladači?
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 18:18:53) Všichni? No to nevím, já tedy nikde nic nevykládám, jen tady se trochu realizuji v hlubokých a jistě objevných filosofických úvahách Ale mám pár známých, kteří jsou lidoví vykladači, to jo
|
|
|
JaninaH |
|
(22.11.2015 18:20:47) Anett, skvěle vyjádřeno, takhle to taky vnímám, jen s tím rozdǐlem, že mi to nepřipadá legrační, ale úplně přirozené. Lidé hledají duchovní rozměr v sobě, ne v náboženství.
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 18:24:44) Janino, mně na tom připadá legrační to, že lidé odmítají něco, na čem stojí naše civilizace tisíce let, a ochotně přijímají kdejakou fantasmagorii.
|
JaninaH |
|
(22.11.2015 18:31:36) Val, přesně tak, ta otázka ke pořád stejná.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 18:53:05) Jitys, tradiční náboženství dávno formulovala zákonitosti lidského fungování na světě, které jsou stále platné a tady je uvedla např. Tante, když zalistuješ zpět. To jsou věci, které lidstvo dávno objevilo a těžko s nimi polemizovat. Připadá mi legrační se k nim nehlásit a věřit, že lépe ti v životě poslouží třeba čakry.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 18:55:40) Čakry to říkaj taky. Akorát indicky. Takže trochu hrozí nepochopení na základě jazyka.
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 18:58:39) Tante, no jasně, a mně přijde legrační, že člověk jde raději do Indie, aby tam našel totéž, co má doma. Ale samozřejmě, proti gustu ..., ať každý hledá kde libo a jak libo, je to zcela legitimní a je správné, že každý může, to zdůrazňuji.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 19:21:35) Nechodím na mše, takže ti za jejich účastníky neodpovím, ale co vím celkem pozitivně, že věření v Jednoho a dodržování přikázání spolu souvisí jen velmi volně. To první, když už to přijde, tak pak není nijak zvlášť těžké. To druhé je maxima a ty se tak dobře nedodržují.
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(22.11.2015 19:01:25) Anett, ale chápej, jsou lidé, kteří tradičním náboženstvím (z různých důvodů) nevěří a ty pravdy pro sebe potřebují zformulovat znovu. A někoho to třeba osloví.
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 19:29:28) Janino, ale jo, já tomu principu docela rozumím. Pokud jde o tady diskutovaného pana Duška, já jeho činnost detailně neznám, spíš jen tuším, že se angažuje nějakým takovým směrem, takže ho nemohu zkritizovat ani ocenit, ty body v úvodu diskuze mi nicméně přišly celkem rozumné.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 19:34:38) Jitys, ale jo, s tím, souhlasím, ono ani nelze objevit nic moc jiného, ty zákonitosti lidského života a lidského společenství jsou víceméně všude stejné. Mluvíme-li tedy o tradičních náboženstvích. Přijde mi ale, že někteří lidé se tomu vehementně brání a myslí si, že pro sebe objeví něco lepšího.
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 19:39:12) Anett,
a co když hledaj to samý, ale v jiný podobě?
Stejně jako jsou Židi, křesťani, muslimové, hinduisti... tam se přeci taky nedá dost dobře říct, že jim náboženství toho druhýho není dost dobrý a tak hledají něco lepšího.
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 20:01:06) "co když hledaj to samý, ale v jiný podobě?"
Kudlo, já samozřejmě nemohu mluvit za nikoho druhého, co přesně hledá, ale řekla bych, že to hezky napsala sovice. Buď člověk přijme celou tu konzistentní filosofii, nebo hledá něco alternativního, kde by našel tu potřebnou "vláhu", ale nic by mu tam nepřekáželo.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 20:04:56) Jitys, ano, to je pravda, i tímto způsobem vznikly církve, považované dnes za tradiční
|
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 20:05:59) když tohle pořád předpokládá, že lidi se bez nějaký víry neobejdou a nedaj pokoj, dokud ji nedostanou, což podle mého názoru vůbec tak není.
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 20:12:17) Kudlo, to je otázka. O tom se tu asi celou dobu debatuje - že lidé si myslí, že nepotřebují, a pak slyší třeba pana Duška, který je nadchne, a tím se ukáže, že tam to prázdné místo přeci jenom bylo. Ale věřím i těm, kteří jsou si jistí, že žádné prázdné místo nemají, věřím, že to je reálná varianta.
|
|
|
Zasjaj. |
|
(22.11.2015 20:21:58) Kudlo, ale i my vsichni verime. V mnoho bozstev ve smyslu v mnoho mocnosti, vzdycky to tak bylo, prinasime jim obeti, vkladame v ne nadeji, aniz bychom si kdy sahli. Moje oblibena soudoba bozstav jsou jaderna - z jadra bunky nebo atomu. Jsou samozrejme neviditelna a zadaji si lidske obeti. A my jim je pres sve humanisticke presvedceni cas od casu naservirujeme.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 20:03:58) Anett,
ale proč by nutně musel hledat nějakej komplexní systém?
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 20:08:34) Kudlo, nutně nemusí hledat vůbec nic, samozřejmě. Ale jak píše sovice, čím pevnější systém, tím lépe se o něj lze opřít, mně to dává smysl.
|
|
|
|
Kalali |
|
(22.11.2015 20:04:29) Anett, ale i ty základní náboženské koncepce mají tolik odnoží, že nějakou prapůvodní a konzistentní těžko hledat.
|
|
|
|
sovice |
|
(22.11.2015 19:43:22) Anett,
myslím, že lidi mají sklony hledat "bezbolestná" řešení, instantní duchovní cestu bez námahy (což je velmi přirozené)... Proto vznikají tendence "vyzobnout" z různých systémů to lákavě znějící a to, co se jeví nepohodlné, zasklít. Problém, pokud jsem měla možnost pozorovat, je v tom, že takovéto slepence ve složitějších situacích jaksi nefungují.
|
sovice |
|
(22.11.2015 19:55:36) Z mých pozorování - lépe funguje poctivě promýšlený, vnitřně přijatý a žitý "světonázor".
|
Kalali |
|
(22.11.2015 19:57:10) Sovice, a proč by jeho základem nemohly být Duškovi zásady? Čistě teoreticky. Pokud se s nimi dotyčný po dlouhé duchovní cestě ztotožní. Nebo je přijme za vlastní bez práce a pak na konci života řekne, do puntíku to platilo.
|
sovice |
|
(22.11.2015 20:18:25) No, pokud se člověk po dlouhé duchovní cestě ztotožní s Duškovými zásadami, pak - nic ve zlém - mám dojem, že ta cesta byla poněkud bloudivého charakteru a měl podobné zásady v jiných formulacích poznat daleko dřív Ale dobrá, uznávám, tohle hodnocení smrdí nadřazeností a pýchou.
Dobrá, teoreticky to možné je.¨ Říct si, že to do puntíku platilo... dobrá.
Ale je to dost? Udrží tě takto formulované zásady v těžkých chvílích? Nejsem si jistá (a musím přiznat, že nemám čas příliš se zamýšlet). U některých slepenců různých věr, se kterými jsem se setkala, však bylo zřejmé, že neudrží, že nemají pevnější bod, že jsou to, biblickým obrazem, domy na písku, i když vypadají na první (někdy i druhý) pohled fakt dobře.
|
sovice |
|
(22.11.2015 20:36:44) podle mě - žádná zásada tě sama o sobě neudrží, ale šanci má taková (zdráhala bych se to nazvat zásadou), kterou máš "vestavěnou do svého jádra". Pro mě to v jisté situaci, když se to pokusím vyjádřit co nejstručněji, bylo vědomí, že Bůh o mě ví, že mě zná. Boží láska ke mě.
Pro mého nevěřícího otce to - domnívám se - je láska k nejbližším.
|
radka | •
|
(23.11.2015 8:52:36) "šanci má taková (zdráhala bych se to nazvat zásadou), kterou máš "vestavěnou do svého jádra" hezké, taky to tak nějak vnímám
|
|
|
|
Kalali |
|
(22.11.2015 20:27:00) Sovice, jestli by mě jeho zásady udržely v těžkých chvílích? Nevím. V těžkých chvílích se neobracím nikam. Ani k sobě, ani k lidem, ani k bohu. Mám takové prázdno a čekám, až to přejde, pokud s tím nic nemůžu dělat, neumím, nechci, bojím se. Poslední děti mě udrží v těžkých chvílích to, že mám děti a chci se o ně postarat se ctí a být jim dobrým příkladem. Takže spoléhám na lásku? A tu tam on má taky. Nebo ne?
|
Kalali |
|
(22.11.2015 20:27:42) Poslední dobou tam mělo být.
|
|
sovice |
|
(22.11.2015 20:42:13) 14. Okolní svět není ani dobrý ani špatný – je mu zcela lhostejné, jestli existuješ.
Tohle mi třeba koliduje s láskou, Boží i lidskou. S lidskou pak očividně. O kousek jinde má, že nejdůležitější je láska. Nerozumím tomu, jak se mu to slučuje. Pokud tím nemyslí, že jsem vcelku ukradená horstvům a vodám, což je triviální informace.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 20:52:27) Sovice, má tam těch děr víc. Tohle je jedna z nich. Ale podle mě nemá cenu se s tím pitvat. Vždycky to jde říct tak, že jsme lhostejní horstvům. Nakonec můžeš říct i to, že horstvům lhostejní nejsme, když nám hory neřekly, co si myslí...atdatd... Kromě toho jeho konzumentům o to, jestli říká něco podstatného nebo soudržného evidentně nejde.
|
|
Kudla2 |
|
(22.11.2015 21:14:43) "Okolní svět není ani dobrý ani špatný – je mu zcela lhostejné, jestli existuješ."
Já si právě o tomhle myslím, že je to fakt a že je to osvobozující pro někoho, kod uvažuje třeba jako Valkýra - že je v zájmu ostatních lidí jí škodit, nebo kdo si myslí, že se "celý svět proti němu spiknul".
Stejně tak si myslím, že rádi nás mají lidi, u kterých jsme nějak tu lásku vzbudili (ať už to vzešlo čistě od nich nebo jsme se na tom nějak podíleli), ostatním lidem jsme lhostejní.
|
|
Kalali |
|
(22.11.2015 21:18:01) Sovice, nejsem vykladač Duška ani jeho zásadní přívrženec, takže s tebou polemizovat nechci. Jen se musím smát, že jsem svého času četla podobné debaty k desateru. čímž nechci hodnotu obou dílek nijak srovnávat Kdy ateisti, filosofové a já nevím kdo ještě rozebírali, jak to vlastně je myšleno a co je to vlastně ta boží láska, když se děje tolik špatného těm "dobrým". Nevím, co myslí Dušek okolním světem, jestli jeho universální podstatu nebo lidi v něm. Tipla bych si to první. Boží lásku ke konkrétnímu člověku to popírá určitě, boží lásku k živé bytosti obecně nikoliv. Nijak nechci tvrdit hlubokou hodnotu vložených zásad, ale z podstaty mi vadí jejich odsuzování.
|
|
Tulka. |
|
(22.11.2015 21:23:18) Opravdu by mě nenapadlo,jak několik vět, řečených jako vždy s mírnou nadsázkou tady budete detailně pitvat a z Duška uděláte úplnýho blba.Trocha nadhledu by neškodila.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 21:52:03) Problém je v té nadsázce. Že je moc mírná. Spíš se to tak nějak, jak pravila výstižně jedna Duškova filmová postava, limitně blíží. Asi proto na to lidi reagují (tak nebo onak). Kdyby to byl humor, bylo by to, u Duška jsem si tím dost jistá, vtipnější.
|
|
|
|
|
|
|
Zasjaj. |
|
(22.11.2015 19:58:56) Sovice, jo, je potreba mit odvahu nejakou formu prijmout a je potreba mit odvahu ji v pravou chvili zborit, oboji. A kdy a kteru, to je na vlastni zodpovednosti.
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 20:03:29) "je potreba mit odvahu nejakou formu prijmout a je potreba mit odvahu ji v pravou chvili zborit"
Zasjaj, to je zajímavé. Jak se pozná pravá chvíle k boření?
|
Zasjaj. |
|
(22.11.2015 20:25:25) Anett kdyby bylo pravidlo, kdy borit formu, tak by to byla jen jina forma. Ja nevim. Nevedet je potreba.
|
Tante Bante |
|
(22.11.2015 20:53:54) Kdyby bylo, bylo by po problémech.
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(22.11.2015 19:53:52) sovice, to je moc pěkně napsané, nikdy jsem se nad tím takhle nezamyslela, ale připadá mi to pravdivé.
|
|
|
|
|
|
|
|