Nessie a příšerky |
|
(30.8.2015 9:17:56) Mně taky ne. V týdnu na mě padla hrozná tíseň, naráz se mi vrátily všechny ty maličkosti, co mi na školství vadí. U mě to není o lidech ani dětech, ale o systému školství, známkování, počtu žáků (34!).
Pozitivní je, že na sobě vidím, jak jsem se za těch 7 týdnů absolutně odreagovala. Průšvih, že po prvním dnu se cítím o 5 let starší.
Tobě hodně štěstí. To si sedne, neboj
|
Tante Bante |
|
(30.8.2015 9:24:07) Jj, tohle se mi přesně stalo, a to jsem měla podstatně delší prázdniny. První schůze a padlo to na mě jak vrata, totální beznaděj až zoufalství, jak rychle se může zkazit i to, co by na první pohled vypadalo jako postavené na dobrých základech. Asi jediná pomoc je brát to realisticky jak to je a netrápit se tím, co nejde změnit. I když to v důsledku znamená odchod ze školství. Ono ale kdyby to všichni učitelé, kteří nejsou ochotni přizpůsobit se čemukoliv, udělali, bylo by to přece jen znát.
|
|
*Hany |
|
(30.8.2015 12:12:43) Když si necháte líbit 34 dětí ve třídě, učení v kuchyňce a absenci zázemí (nechápu, jak je možné nemít ani svůj šuplík), bude se ve školství všechno měnit jen k horšímu jako teď. Přijde mi, že v 90. letech byla situace mnohem lepší.
A do toho ještě "ocenění" veřejnosti. Učitelka napíše, že má jen 20 tisíc, a hned se na ni všichni vrhnou, co by jako za takovou práci chtěla. Alraune napíše, že člověk z novin má jen 24 tisíc, a všichni to berou tak, že je to opravdu málo. Fakt sranda.
|
HelenaPa |
|
(30.8.2015 12:40:04) Hany, učení v kuchyňce je důsledkem lezení do pozadí rodičům. Aby se mohly vytvořit tři oddělení školky, přišla škola o místnosti. A zastupitelé dost krátkozrace nedomysleli, že ty děti ze školky budou časem chodit do školy. Šuplík jsem si nahradila velice snadno na stole kancelářskýma poličkama, kuchyňka se bude prakticky hodit, až budeme řešit anglicky vaření. Hlavně, že lidi jsou milí. Takže bych s Delete nechtěla měnit ani za hromadu šuplíků a vlastní jazykovou učebnu.
|
*Hany |
|
(30.8.2015 12:50:31) Milé lidi bych taky neměnila za jazykovou učebnu. Ale postup zastupitelstva je opravdu krátkozraký a někdo by se měl ozvat, že tudy cesta nevede.
|
|
Delete |
|
(30.8.2015 16:26:41) Heleno,
problémy s prostory máme taky. Mám třídu se skoro 30 dětmi a uličky mezi lavicemi sotva 60 cm, lavice od tabule k zadní stěně ( i když věřím tomu, že když to bude nutné, někdo tam tu jednu řadu lavic ještě narve ).
No a škola nemá tělocvičnu, takže na každý tělocvik běžíme do pronajaté 15 minut a 15 zpět, k tomu dvojí oblékání, takže z dvojhodinovky tělocviku je na samotné cvičení 30 - 40 minut podle rychlosti (a stáří) dětí. No a po tomto přesunu jsem dostala přidělený dozor v jídelně, protože ho nikdo druhostupňový nechtěl (v půl druhé). Takže na dozorech letos opět strávím přes 200 minut týdně (jediná z prvnbího stupně), k tomu dvě pohotovosti v družině (to máme jen dvě z celého prvního stupně) ...
Situace s tělocvičnou se řeší, jenže nejsou peníze a navíc je výhled na snižující se počet dětí, takže plánovaná přístavba (tělocvična + učebny) se brzy stane druhořadým problémem .
|
Nessie a příšerky |
|
(30.8.2015 21:46:54) Delete, ale to opravdu není standard, jak to máš ty. Schválně jsem to spočítala, mám cca 120 minut dozoru týdně - tj. 6 přestávek a 1 jídelna. A jak "nikdo dozor nechtěl"? Dozory jsou po prázdninách vyvěšené na nátěnce tak, jak to prostě vyšlo do rozvrhů.
S tělocvičnou bohužel nic nenaděláš, musí se jen vydržet, taky jsem zažila, různé školy holt bojují s různými problémy.
|
Delete |
|
(30.8.2015 22:02:26) Nessie,
u nás si dozory rozdělujeme my, vyučující, což má jisté výhody, zejména na prvním stupni, kdy k tomu musíme řešit i ty pohotovosti v družině. Jako jo, organizačně schopnější vedení by to mohlo dělat, ale tady byl problém si ohlídat i takovou prkotinu, jako že v den, kdy jezdí třídní se svou třídou na plavání, nemůže mít zároveň jiný předmět v jiné třídě (plavání ten den prodlužuje, tajže ač to na rozvrhu vypadá jako volná hodina, je zaplněna cestou), a to ani po předchozím upozornění .
Takže u nás to funguje tak, že nejprve si vypíší dozory prvostupňoví a v jídelně a šatnách přednostně zaplňují díry po 4. a 5. vyučovací hodině. Přitom musí pokrýt všechny chodby, kde jsou jen třídy prvního stupně. To vše po tom, co se rozdělí pohotovosti v družině, opět podle toho, kdy kdo končí a kdy plánuje kroužek. V tomhle nebývá problém. Pak se na dozory v jídelně a u šaten dopisují druhostupňoví a rozdělí si chodby s třídami druhého stupně. Potud dobrý. No a pak se občas vyskytne situace, kdy se nějaké místo prostě neobsadí, protože nikdo nemůže, i když tam třeba neučí, ale někdo jezdí do školy, někdo má zrovna tu pohotovost v družině, někdo kroužek...a pak je dozor přidělen. No a tak to padlo na mě, protože mám nejméně dozorů o přestávkách. Na to ostatní už se u toho ale nekoukalo.
Takže když jsem si to spočítala, tak při pokrytí všech chodeb, jídelny a šaten, vychází orientačně na každého vyučujícího 120 - 140 minut dozorů týdně. Což pořád znamená, že loni jsem měla dvojnásobek průměru a letos mám o nějakých 60 minut více, než je průměr. Mám sice minimum přestávek, ale znamená to, že dozor na chodbě má o 30 dětí na starost méně, protože stejně budu téměř pořád u nich. No a o to víc mám právě těch jídelen (měla jsem 2x, po přidělení mám 3x) a mám dvě pohotovosti v družině.
Jinak nám dozory nepřidělovali ani na předchozí škole, ale tam byl při rozdělování alespoň stanovený počet minut na osobu, takže člověk věděl, že jsou na tom všichni obdobně. Zatímco loni se stalo, že ač bylo prohlášeno, že učitelky od prvňáků budou mít dozorů míň, nakonec jsme já a kolegyně z paralelky měly 250 minut, zatímco někteří kolegové špačkovali, že mají minut 70 . A nikoho to nezajímalo.
|
|
|
|
|
*Hany |
|
(30.8.2015 14:01:08) Přesně tak, bojovat změnou zaměstnání. Jinak to nepůjde. Spousta učitelek už to udělala a žádná z mých známých nelituje. Učení je bavilo, takže jim ze začátku chybí, ale po čase jsou spokojené.
|
HelenaPa |
|
(30.8.2015 14:28:40) No jo, odejdou ti schopní, co je to baví, a zůstanou tam ti neschopní, kteří by se jinde neuchytili. Smutná představa.
|
*Hany |
|
(30.8.2015 14:49:15) Pak si možná veřejnost začne vážit dobrých učitelů. Teď je bere jako samozřejmost.
|
HelenaPa |
|
(30.8.2015 15:02:09) Spíš mám pocit, že veřejnost bere jako normu, že učitel je neschopnej.
|
*Hany |
|
(30.8.2015 15:10:12) Paradoxně je mnohem víc stížností na schopné učitele, protože ti se snaží dělat věci jinak a vyjít lidem vstříc. Jenže pak je větší šance, že něco nevyjde. A naopak kdo nedělá nic kromě základních povinností, je hodnocený nejlíp.
|
*Hany |
|
(30.8.2015 15:40:54) No právě jedině tak, že ti schopní odejdou. Pak to možná teprve některým lidem dojde.
|
|
|
|
HelenaPa |
|
(30.8.2015 15:54:18) Víš co, oni na ně lidi nejvíc nadávají, ale neuznají, že jsou to ti schopní. To je fakt paradox.
|
|
|
|
|
|
|