Silvie03 |
|
(4.8.2015 17:20:23) Byla jsem nedávno na návštěvě u známé a měla příležitost sledovat její práci v informačním centru. Nad některými turisty jsem jenom zírala, hlavně jak jsou důležití a jaký typ informací vyžadují. Přišel např. cyklo-pár, který chtěl vědět, co všechno je k vidění v okruhu 50 km od místa. Na všechny tipy reagovali: "Tam už jsme byli... tam taky... to by nebylo nic pro nás... tam se nám nechce..." No děs! Další se choval jako ředitel zeměkoule a poučoval známou, jak špatné mají prospekty a vůbec celé město je špatné, na západě to funguje jinak. Nebo tam zazněl dotaz, kde přesně je ve městě vzdáleném 30 km koupaliště. Naprosto běžné byly telefonáty místních na hromadnou dopravu, takže řada turistů čekala, než známá najde na IDOSu požadovaný spoj.
Upřímně, tohle bych dělat nemohla. Ve svém bydlišti informační kancelář nepotřebuju a pokud někam cestuju, cestu a zajímavosti si předem prostuduju. Info centra vyhledávám kvůli podrobnějším mapám, suvenýrům a informacím přímo o té lokalitě, ne o celém kraji.
Co vy? Vyhledáváte info centra? A jaké s nimi máte zkušenosti?
Mimochodem - zažila jsem tam i zahraniční turisty. Ve srovnání s nimi jsme my Češi opravdu burani, kteří hromadně berou vše, co je zdarma, aniž by alespoň poděkovali
|
kambala pláááckááá |
|
(4.8.2015 17:27:39) v cizině jo, třeba při dotazech na spoje nebo info, odkud kam co jede. u nás ne
|
|
neznámá |
|
(4.8.2015 17:28:28) Navštěvujeme a ptáme se na zajímavosti, kupujeme mapy a nabereme prospekty. Asi jsem taky párkrát pronesla "tam už jsme byli nebo to se nám moc nelíbilo. Teď přemýšlím jak to vlastně myslíš, pokud bys nemohla pracovat s lidmi, tak nepracuj. Od toho jsou infocentra, aby podali informace o lokalitě a je jedno, že si dnes můžu vše vyhledat sama. A dotaz ohledně spoje jsem taky několikrát vznesla sice ne telefonicky, ale zeptala jsem se. Tak to pani vyhledala a co, nevšimla jsem si, že by měla nějaký frmol a je tam od podávání informací.
|
Silvie03 |
|
(4.8.2015 17:35:55) Ono šlo o to, že oni chtěli informace o zajímavých místech v okruhu 50 km. Ona jim nabídla asi 10 různých míst a nic se jim nelíbilo a všude už byli. Když jim oznámila, že už tedy asi všechno zajímavého projeli, tak pán otráveně odfrkl: "Hmm... tak to toho tady teda moc nemáte." A s těmi spoji bych brala, kdyby se zeptali turisté, tam je to na místě, protože jsou cizí a nevědí, jak to tam funguje. Ale proč místní?? Proč nevolají přímo dopravci nebo 1188?
|
TaJ |
|
(4.8.2015 17:41:00) No jo, tak takoví prudiči se najdou všude...i kdybys jim poradila nevím co, tak nebudou spokojení...pracuju většinu života v obchodě a mohla bych vyprávět, nejlepší je, když za sebou přijdou dva lidi - první je nadšený, co u nás všechno máme a jaký máme výběr a že přijde zase....a za ním přijde další, který si vymýšlí všechno možné, i kdybych mu snesla modré z nebe, tak mu nic není vhod a ve finále prohodí třeba k manželce - pojď, tady nic nemají, půjdeme tam a tam....je to prostě práce s lidmi a lidé jsou různí....a někteří se v tom prudění evidentně vyžívají, protože nevěřím, že by třeba v tom případě infocentra, byl pán tak neschopný, že by si nedokázal doma sednout k netu a najít si co potřebuje...
|
Silvie03 |
|
(4.8.2015 17:43:55) Jo, to je přesné. Napadá mě, že tihle prudiči si jen potřebují na někom vybít vztek nebo se nad někoho povýšit. Jsou z něčeho (někoho) frustrovaní a pracovníci ve službách jsou bezva hromosvod.
|
Joana | •
|
(5.8.2015 12:38:15) Ty jsi fakt kráva. Ostatní prominte, ale něco tak stupidního jsem už dlouho nečetlaa. Vůbec nevíš o co v těch i.c. jde a ještě a s tvým iq tykve to ani nepochopíš. Jsi omezená jak chodník.
|
Silvie03 |
|
(5.8.2015 16:59:40)
|
|
|
|
|
neznámá |
|
(4.8.2015 17:56:32) Proč místní nevím, ale jak může ona vědět, že se jedná o místní? Ale asi to je jedno, většinou jsem v infocentru sama, nemívají velký frmol a vůbec jsou infocentrum, tak informují, no.
Když někam jedu, většinou jsem líná hledat něco předem, něco doporučí v místě ubytování, něco v infocentru. Stejně do infocentra jdeme pro mapy. Dost často to jsou zajímavosti z velkého okruhu, netýká se to jen konkrétního města.
|
TaJ |
|
(4.8.2015 18:00:36) Tak to my si právě zase najdeme všechny zajímavosti a místa v oblasti dopředu doma, koukneme, jestli to bude vhodné i pro syna, jaké je tam vstupné, jak dlouho trvají prohlídky apod. a většinou si uděláme seznam míst, kam bychom se chtěli podívat...na místě se pak rozhodujeme podle počasí, nálady a v penzionu se občas radíme ohledně cesty a nebo když nám dojdou naše nápady a ještě hledáme nějaký další tip...
|
neznámá |
|
(4.8.2015 18:25:11) Já to mám naopak, ze své podstaty nechávám vše na poslední chvíli. Většinou rychle projdu net ráno v den odjezdu a zbytek na místě.
Ale přiznávám, že pracovnice infocentra, co je jí zatěžko vyhledávat spoje mi vyrazila dech.
|
|
Silvie03 |
|
(4.8.2015 21:21:15) Přesně tak. Přece cestu plánuju podle toho, co tam uvidím. A ne že přijedu na místo a pak otráveně zjistím, že jsem vlastně všude už byla nebo že mě to tam nezajímá.
|
radka | •
|
(9.10.2015 10:44:10) to tak ale máš ty já to mám jako neznámá, rozhodnu se třeba až na nádraží, kam vyrazíme, tam si zajdem do centra a třeba dostanu nějaký zajímavý tip vyhledání spojů kamkoliv v Česku je pro pracovníka infocentra naprostý základ
|
|
|
|
|
cinnamon |
|
(4.8.2015 18:01:56) A jak odlišuje, jestli volá místní nebo turista, to se každý hlásí "Dobrý den, tady Pepa z Nuslí..."? Asi by mi taky lezlo na nervy, kdyby se mě někdo ptal sto a jednou na totéž, ale pokud pracuje v informačním centru, její prací je poskytovat informace... a to i těm, kteří kraj znají nebo jej navštívili vícekrát a chtějí hlubší informace než jen základní nabídku zajímavostí. My centra navštěvujeme kvůli turistickým známkám, vizitkám apod., většinou informace nechceme, ale vždycky oceníme, když pracovník nabídne nějakou místní zajímavost nebo upozorní na aktuální změny oproti webovým stránkám. Asi máme štěstí, zatím jsme narazili pokaždé na milé a ochotné pracovníky.
|
Silvie03 |
|
(4.8.2015 21:22:26) Místní se pozná podle místního slangu a podle toho, že volá pravidelně
|
|
|
Líza |
|
(4.8.2015 19:52:50) Silvie, tvůj příspěvek mi připadá jako "založil si hospodu a oni mu tam chodili lidi". Že mají cyklisté rádius cca 50 km, to není nic divného. Dobrá pracovnice infocentra celkem kdekoli v ČR by jim měla být schopná dát víc než 10 tipů. Pozastavovat se nad tím, že v infocentru chtějí lidi informace, je legrační.
|
Hr.ouda |
|
(4.8.2015 20:08:40) dost mne šokuje, když přijdu do infocentra a vím víc než jeho zaměstnanci - z běžně dostupných zdrojů , taky mám tajnou touhu získat nejaký tip , který znají jen místní a zasvecenci :)))
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(4.8.2015 20:12:25) mě to taky šokuje. To tam může být informační panel a umělá kytka ( místo paní)
|
libik |
|
(4.8.2015 20:30:02) Paní ti ale rozmění na drobné a řekne ti, kam jít na záchod.
Jsem tolerantní typ, miluju íčka, to plzeňské speciálně. Možná je to tím, že jsem stará na nějaký drsný soustředění na objekt, stačí pocity..
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(4.8.2015 20:43:39) tak tam může být měnící automat a šipka s nápisem WC
|
Anni&Annika |
|
(4.8.2015 21:51:16) No tak moje kamoska z icka si prosla skolenim asertivity, takze nejaky neprijemny turista ji nikdy nerozhodil. A odpoved nasla na kazdou otazku. Jazyku ovladala nekolik. Vzdy prijemna.
|
|
|
|
|
|
Silvie03 |
|
(4.8.2015 21:26:22) Jakože pracovníci info center by měli vědět o každém kameni v dosahu 50 km?
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(4.8.2015 22:52:57) Přesně tak.
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(4.8.2015 21:34:34) Silvie, pokud to nevíš, volání na 1188 je dost drahý.
|
|
radka | •
|
(9.10.2015 10:41:51) navštěvuji, pokoukám, sem tam se zeptám ptám se třeba, jak se dostat z bodu a do bodu b v konkrétním městě ptám se i na spoje a to nejenom v místě, ale třeba i na návazné, když se někam potřebuji dostat - od toho snad informační centra jsou, abych tam dostala informace nedělám chytrou ve smyslu - všude jsem byla, všechno jsem viděla, ale lidi jsou různí, s tím se při práci s lidmi setkáš všude (v obchodě, na poště a tak - vždycky se najde nějaký prudič)
|
|
|
|
TaJ |
|
(4.8.2015 17:30:57) Máme to stejně, infocentra navštěvujeme, když hledáme nějaké suvenýry, syn se chce kouknout na letáčky apod...jinak zajímavosti a potřebné informace si z větší části najdeme už doma před odjezdem a případně se pak radíme v penzionu s majiteli, kteří okolí dobře znají a dají nám vždycky dobré rady a tipy...
|
Silvie03 |
|
(4.8.2015 17:36:39) Jo, taky to tak máme
|
|
|
Ornelka |
|
(4.8.2015 17:32:17) Nemyslím si, že by Češi byli větší burani než okolní svět.
A jak si to děkování představuješ? Na protilehlé straně si vezmou nějaký letáček a mají jít k pultu a říct : "děkuji, že jsem si u vás mohl vzít letáček. Děkuji, že zde jste a že svoji práci vykonáváte skvěle" ? Jako ano, bylo by to pěkné, ale pak by se muselo děkovat každé prodavačce, že svoji práci vykonává skvěle.
Ovšem poděkování za poskytnutí informace je slušné, to samozřejmě ano.
K věci. Ráda chodím v neznámém městě do informačního centra. Poptám se po mapě a poděkuji. Koupím si pohledy, turistické známky a vizitky a poděkuji stejně jako děkuji jiným profesím. Pokud si vezmu sama nějaký letáček zdarma na protilehlé straně, tak už ovšem pracovnicím neděkuji. Neberu kupy letáků, jen to,co mě opravdu zajímá.
|
Silvie03 |
|
(4.8.2015 17:39:03) Tak já třeba když si něco vezmu, vždycky se zeptám, jestli se za to nic neplatí. Na odpověď: "Ne" odpovím "Tak děkujeme, nashledanou"
|
TaJ |
|
(4.8.2015 17:42:10) Taky takhle děkujeme a zdravíme, přijde mi to prostě jako slušnost, děláme to tak všude, nejen v infocentrech...
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(4.8.2015 17:36:53) Navštěvuji hlavně ty v zahraničí.....letos jsme byli v několika. Jelikož přijedeme a nevíme dopředu kdy a kam, hledáme si ubytování v kempu na místě.
Letos v Alkmaru nám paní v infocentu sama od sebe chtěla zavolat jestli tam je volno v tom kempu co nám doporučovala ona. My to nechtěli, stačil nám seznam asi 10míst okolo.
Jinak vždy ochotní, dají nám letáček s tím co potřebujeme, zbytečně je neotravujeme.
A třeba před 4lety v Luxembourku, nám nebyli schopný říci, v kterém z jejich kostelů se nachází hrob Jana Lucemburského(my tam byli asi před 20lety a nebyli jsme si schopni vzpomenout).oběhli jsme dost místních kostelů,ale nic, jeden byl zavřený.....letos jsme si to radši vygooglili sami předem.....a záhada vyřešena, byl to ten co byl předtím zavřený, kluci mají konečně čárku, že tam byli, protože nás o to požádali, že by ho rádi viděli.
V CR nenavštěvuji. Jen, když mají jet na výměnné pobyty, chodím tam žádat o letáčky v AJ, NJ, pro tu rodinu....nikdy není problém.
|
|
|