simiki+koťátko 03/07 |
|
(2.7.2015 9:47:01) Minulou dovolenou jsem si k dovolené vzala i k tomu zvlášť pojištění a myslela jsem si, že to probíhá tak, že když třeba dcerka onemocní, tak zavolám lékaře, ten mi vystaví účet, dám číslo pojistky a pojišťovna mu to proplatí, popř. lékař mi dá fakturu a pojišťovna proplatí, popř. i třetí verze, já zaplatím a pojišťovna pak v ČR zpětně proplatí. Tak si to myslela i jedna rodina, která bla s námi v hotelu, a jejich dítko chytlo alergickou reakci, a nemohli se pak dopočítat peněz, protože jim bylo řečeno, že měli kontaktovat pojišťovnu, která jim nabídne lékaře, kterého kontaktují, a že ten hotelový lékař je opravdu drahý, ale že prostě mají smůlu.
Protože letos taky jedeme a mám pojištění od Allianz, jak to vlastně probíhá, když se něco stane? Opravdu jsem žila v dojmu, že zavolám lékaře atd atd. Třeba v případě úrazu, tedy okamžitá =pomoc, nebo třeba nemoc, nebo nedejbože umístění v nemocnici. Dají mi seznam smluvních lékařů? Nechci pak panikařit, kdyby se něco nedejbože stalo, díky
|
Martina, 3 synové |
|
(2.7.2015 9:49:51) V pojistné smlouvě je kontakt na asistenční linku, tam řeknou, ke kterému doktorovi jít.
V ohrožení života je to pochopitelně jedno, tam se volá rychlá, to pojištěné je / neplatí se to (v EU).
|
|
Žžena |
|
(2.7.2015 9:51:49) Nic nezkazíš, když nejdřív zavoláš na číslo asistenční služby, které máš na kartičce k tomu pojištění. Když se stane nějaká havárka, tak si asi nevybereš, kdo tě přijede ošetřit. Ale když onemocníš, tak tu možnost výběru máš.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(2.7.2015 10:35:49) Takže to znamená, že musím volat na české číslo ze zahraničí? Není třeba někde jednoduše i soupis lékařů nebo tak? třeba s stane úraz, a já nechci marnit čas voláním na české číslo, kde mi poví číslo na lékaře, nebudu mít u sebe tužku papír, raději je přeci jenom mít ty lékaře uložené... Už jsem s dcerkou projela hodně, ale opravdu jsem si myslela, že je to tak, že budu mít ošetření od kohokoliv a pak mi jen proplatí pojišťovna účet, tak proto jsem to neřešila, vloni jsem s ní nebyla v zahraničí nikde (pokud nepočítám SK, PL) a tak doteď neřešila... cítím se jak hotentot
|
Martina, 3 synové |
|
(2.7.2015 10:39:23) Pokud se stane úraz, není třeba marnit čas voláním na asistenční službu, té se volá až potom, po prvotním ošetření. Linky jsou bezplatné.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(2.7.2015 10:49:16) aha, děkuji, zajímavé, že jsem to předtím neřešila, a až teď šílím :)) bezlpaltné to není, je to +420 241" atd. , tedy při volání ze zahraničí je potřeba roaming
|
Rodinová |
|
(2.7.2015 11:13:46) Kdyz pojistovne dolozis, kolik jsi utratila za telefony souvisejici s pojistnou udalosti, tak ti je proplati
Zazila jsem nejdriv osetrovani lekarem a pak dve operace v Rakousku, s komercnim pojistenim. Co si myslim je nejpodstatnejsi pravidlo - komunikovat s pojistovnou hned. Zadny seznam smluvnich lekaru ti nedaji, pokud je akutni situace, tak resis na miste a co nejdriv s pojistovnou, pokud s nimi muzes konzultovat predem (treba navstevu lekare), tak jim zavolej.
Fungovalo to vyborne, pojistovna se fakt snazila, komunikovala se spitalem a osetrujicim lekarem v Rakousku, jeji doktor konzultoval s rakouskym, zajistili trasport sanitkou zpatky. Neco jsme zaplatili na miste (coz pak refundovali v CR) a neco probehlo rovnou mezi pojistovnami.
Velmi strucne shrnuto.
|
|
Merylin5 |
|
(2.7.2015 11:53:04) Mně přijde normální, že když potřebuju v zahraničí doktora, tak nejdřív zavolám na linku do ČR a minimálně jim to řeknu, jsme dá se říct obchodní partneři a informovat ho považuju za základní věc. A taky to určitě pomůže při případných problémech při proplácení pojistky, že jsi komunikovala od začátku - telefonování bych se určitě nebránila.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(2.7.2015 11:57:32) No vidíš, a mě přišlo normální dát lékaři po ošetření číslo smlouvy pojistky a pojistitele
|
Merylin5 |
|
(2.7.2015 11:59:02) Což to normální je, o tom žádná
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(2.7.2015 11:17:14) Simiki, možná je dobrý přečíst si takovou tu brožurku, kterou k tomu pojištění dávají - tam máš blbuvzdorně napsáno, co máš dělat v případě, že k něčemu dojde.
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(2.7.2015 11:44:00) Lízo, brožurku nemám, protože jsem ji nedostala, ale zkusím se po ní poptat
|
|
|
|
|
hgfjdmh |
|
(2.7.2015 9:58:44) Odbocim,
ale je to trochu k tematu, taky dost cestujeme, ale teprve nedavno jsem zjistila, ze pojisteni zavazadel v ramci cestovniho pojisteni NEZAHRNUJE elektroniku, fotoaparaty a pod. Byli jsme z toho docela v soku, zrovna pro nas by tyto veci byly nejvetsi ztratou. Tak si dejte pozor pokud se vas to tyka a stastnou cestu.
|
|
Fren |
|
(2.7.2015 11:02:04) zeptala bych se především v samotné allianz-a pěkně mailem,at to mám černé na bílém.
|
Joana | •
|
(2.7.2015 11:06:38) Souhlasím. Normální je se na všechny tyto záležitosti zeptat při sjednávání pojištění, přečíst si všechny podmínky a ne kafrat dopředu, co všechno dělat nebudu a jak bych to chtěla jinak.
|
Rodinová |
|
(2.7.2015 11:15:59) Kdyz si prectes pojistne podminky, tak z toho budes tak akorat jelen Dulezite je predem vedet, co vsechno pojistujes, do jakych limitu, pripadne co je z pojisteni vylouceno. A pak kontakty na asistecni linku, a volat jak se neco deje ...
|
|
simiki+koťátko 03/07 |
|
(2.7.2015 11:43:04) Joano, zdá se ti, že kafrám? Tak počkej, až pořádně kafrat budu, to ti vyleze obočí až na vlasy
|
kachna_ |
|
(2.7.2015 20:18:36) Nám pojišťovák (též Allianz) říkal, volat informační linku. Brožurku jsme také žádnou nedostali a pojištění chválabohu nevyužili. A ještě přidám kamarádovu informaci, že jako dárce krve měl pojištění nějak zdarma i pro děti, jestli jsem to dobře pochopila.
|
|
|
|
|
Merylin5 |
|
(2.7.2015 11:40:52) Mně na pojišťovně řekli, v případě problému volat operátora (samozřejmě pokud nejde o život). O tom, co píšeš, jsem nikdy neslyšela, ale minimálně bych teda nejdřív zavolala na tu linku pojišťovny a domluvila se s nima, jestli můžu k hotelovýmu doktorovi.
|
|
Monika |
|
(2.7.2015 21:59:12) K pojistné smlouvě bys měla dostat pojistné podmínky (nemusí to být nutně brožurka, někdy se to vejde na 1 list papíru z obou stran), pokud ne (což je divné, protože jsi určitě podepsala, že jsi je dostala, leda, že bys uzavírala smlouvu dálkově), najdeš je na webu pojišťovny. Často tam mají i stručnější "výcuc" s jednoduchými pravidly ve stylu "co dělat, když ..."
|
|
|