Defuckto |
|
(20.4.2015 18:36:36) Ahoj, mám aprobaci čeština - občanka pro druhý stupeň ZŠ, k tomu velkou státnici z angličtiny. Sháním práci, chtěla jsem učit čj a ov, ale nikde se mi neozvali, zatímco na angličtinu ano (tu jsem učit nechtěla, ale měla jsem státnici uvedenou v životopise). Asi budu muset předvést ukázkovou hodinu, předpokládám, že by měla zahrnovat konverzaci, poslech, nějakou gramatiku, hru? Kde vzít vhodný poslech pro základní školu?děkuji moc
|
Jordana |
|
(20.4.2015 20:22:21) Souhlas-a přidávám ještě,že ani kvalifikovaná učitelka na aj není předpokladem dobré výuky...Spíš někdo,kdo učit chce a učí tak,aby naučil. Bohužel Aj na základkách je hodně mizerná.
|
Blank zero |
|
(21.4.2015 22:28:35) Dle mého názoru je podivný systém učitelských aprobací. Plno teorie pedagogiky, to dřív nebylo. Na zš neboli měšťance učili lidi z učiteláku, tj. maturanti. (z těch ústavů pak vznikly ped fakulty). Na gymnáziích učili profesoři, což byli absolventi filozofické fakulty, tj. vystudovali jeden, dva nebo více oborů dnešní filozofické, přírodovědecké či matematicko-fyzikální fakulty. Nějakou pedagogiku po nich snad nikdo ani nechtěl, chtěla se odborná znalost. SŠ profesoři byli i odborně činní, např. vytvořil anglicko-český slovník ap.
Od pedag. fakultách mluvil docela s despektem bývalý ministr Pilip, nicméně nepřičinil se o jejich transformaci či zrušení. Tyto fakulty bych ponechal pro učitele zš, tam by mohlo stačil 3-4 leté studium, kdežto na sš by měli učit lidé, co vystudovali obor jako takový, např. matematiku, fyziku, biologii, jazyky na filozofické fakultě atd.
|
|
|
|