Signoret |
|
(2.12.2014 16:50:58) Může mi dát, prosím, někdo oslovský návod, jak se zřizuje datová schránka? A jak zhruba dlouho celý proces trvá? Děkuji.
|
DaVinci |
|
(2.12.2014 17:06:21) Musíš na poštu nebo Czech point s občanským průkazem, pokud seš OSVČ, tak s výpisem ze živnostenského rejstříku. Tam to založení trvá cca půl hodiny.
|
Patejl1 |
|
(2.12.2014 17:20:29) nebo pokud máš elektronický podpis, tak v pohodě z tepla domova.
|
Maťa. |
|
(2.12.2014 20:23:04) Elektronický podpis ale musí byť jedine od troch poskytovateľov (certifikačné autority uznávané orgánmi štátnej správy) - První certifikační autorita, a. s. alebo eIdentity, a. s. alebo PostSignum QCA.
|
Patejl1 |
|
(2.12.2014 21:09:01) Ano. Musí se jednat o kvalifikovaný elektronický podpis.
|
|
|
|
Signoret |
|
(2.12.2014 17:25:18) Holky, děkuju, chtěla jsem si stáhnout žádost, ale odkazy jsou neplatné nebo staré, tak jsem znejistěla, abych to nemusela vyřizovat na x-krát.
|
|
|
NovákováM |
|
(3.12.2014 0:33:13) Jak psala DaVinci - na Czech Pointu.
Vlastně je to jako poštovní schránka jen elektronická. A má trochu nevýhodu v tom, že jsou kratší termíny (od doručení 8 dní, někdy 15) a doručeno je doručením tam, nikoliv vyzvednutím.
Pak radím, máš-li android stáhnout aplikaci, aby ti byl doručen opis zpráv na mobil. Osobně jsem velmi spokojená, neprudí mne pošta s vyzvedáváním, oznámením pruhovaných obálek, žádná úložní doba, prostě chodí to jako maily, jen hlídám to doručení - mobil a dát si upozornění do e-mailu pro pojistku, abys nepropásla nějakou nereakcí některé termíny.
Zároveň funguje jako super komunikační kanál na druhou stranu.
Aktivně používám 4 roky, a ještě drobnost, bez podpůrného programu bývá problém uchování zpráv a obnova hesel, ale na to si přijdeš sama.
|
Signoret |
|
(3.12.2014 6:59:15) Terez, díky
|
|
Muumi |
|
(3.12.2014 8:47:52) Já bych si ji třeba pořád ještě dobrovolně nezařizovala. Těch nevýhod je podle mě celkem dost, snad správně je to shrnuté tady: http://www.podnikatel.cz/clanky/datove-schranky/
|
Signoret |
|
(3.12.2014 9:03:07) Muumi,
děkuji za odkaz, pročtu si ho. ale jak jsem hledala na internetu, dočetla jsem se o její povinnosti pro všechny OSVČ od ledna 2014 s tím, že ČSSZ přijímá roční přehled už výhradně elektronicky. Nevím, které zprávy jsou platné a které staré, pokud u nich není datum. Jak to teda vlastně s pořízením schránky je? Kde získám nejspolehlivější platné informace? Hrnu se do toho jenom z povinnosti, jinak bych byla raději bez ní.
|
Eva | •
|
(3.12.2014 10:28:03) To už není pravda, elektronická komunikace OSVČ s ČSSZ bude nadále dobrovolná. Ale třeba přiznání DPH kde je přenesená daň, to se elektronicky poslat musí.
|
|
Maťa. |
|
(3.12.2014 11:54:20) Neboj sa toho. Však uvidíš, nakoniec budeš s tým spokojná (ak Ti bude niečo horieť a budeš to mocť poslať zrovna trebárs datovkou), nie je to strašiak.
|
|
Muumi |
|
(3.12.2014 14:42:54) Přehledy od 2014 byly zrušeny/odsunuty na neurčito. Ale já jsem třeba soudní tlumočník a tím pádem by mi asi soudy posílaly dokumenty elektronicky a já bych je pak zřejmě musela pro účely překladů konvertovat, protože elektronicky překlady dělat nejde. Takže to neriskuju, aby to někoho nenapadlo. Žádnou výhodu pro sebe zatím nevidím.
|
|
|
Maťa. |
|
(3.12.2014 11:52:41) Máme datovú schránku ako podnikatelia a pracujem s datovou schránkou dnes a denne ako úředník.
Je to dobrá vec, vo firme mnoho vecí uľahčí a na HPP to uľahčí prácu mne a v konečnom dosledku i firmám, ktorým niečo povoľujem. Naučila som si ich na datovky nenásilnou formou, postupne, vždy poradila, čo potrebovali a teraz si to chvália, že prečo tak dlho museli vláčiť papíry len osobne
Ohlídat si datovú schránku až taký problém nie je, nastavia sa emailové a sms notifikácie a je to, neunikne nič.
|
|
|
|
|