Dráček |
|
(23.9.2014 10:48:35) Ahoj, prosím o rady. Syn 6a3/4 ADHD. Ve škole (první třída )problém se soustředěním, paní učitelka musí pořád syna vracet k práci (z čehož je pochopitelně ohromně nadšená )Prosím rodiče podobných háďátek o rady a tipy na terapii. Něco nám doporučují odborníci, něco net ale potřebuji se v tom nějak zorientovat a vybrat to nejlepší. Chci nejdřív zkusit bez léků ale zcela je nezatracuju, jen až jako poslední volbu. Poradíte dobrého psychiatra z Prahy, taky jsem četla že některé děti chodí na nějaká cvičení, vypracovávají denně doma nějaké úkoly? máte zkušenosti s neurofeedbackem? omega kys.?, homeopatií? Ráda si i pokecám, ale prosím hlavně o praktické rady, co vám pomohlo, kam se obrátit, jaká metoda atp. Děkuji moc.
|
Sandrine | •
|
(23.9.2014 12:17:20) Vlastní zkušenost nemám, ale pokud hledáš psychiatra, pak doporučuju neuropsychiatrické centrum INEP (zadej do Googlu), nedávno otevřeli a ordinují tam opravdu zkušení odborníci z psychiatrické kliniky.
|
|
jorad3 |
|
(23.9.2014 13:16:20) Základ je režim, dítě musí mít řád v tom kdy se co dělá. Jinak jsou nejisté a ztracené. Některým to stačí ke zklidnění. Dcera s ADHD potřebuje mít nějakou aktivitu kde ze sebe dostane nahromaděnou energii. Jinak začne běhat po bytě, skákat, tancovat. loni v první třídě když učitelka viděla že neklidná poslala jí o přestávce zaskákat na gymnastickém míči. Jelikož jí učení jde a rychle chápe občas se ve škole nudí. Tak letos pomáhá rozdávat sešity, občas běží vyřídit vzkaz. Proběhne se a je schopná zase dál pracovat. Ve škole hodně záleží jak se dítětem učitel umí pracovat. Medikaci zatím nemáme, ale chodím s ní na konzultace k paní která se zabývá mimo jiné esencemi. Dcera užívá z volně žijících zvířat a sama cítí že jí je po nich líp. Nemá výbuchy vzteku - rychleji jednala než myslela a lepší se soustředí. Klidně piš co tě zajímá.
|
|
Linda 80 |
|
(23.9.2014 17:00:45) Pomáhá možnost vybít energii, nenutit dítě být v klidu.To je problém ve škole, to je jasné. Ale třeba je fajn chodit do školy pěšky ne autem nebo MHD, dítko se projde a pak se aspoň chvilku zvládne soustředit. Každé odpoledne pohybovou aktivitu, nejraději ne organizavanou, ale prosté pobíhání po hřišti, nebo skaut, sokol... sedět na gym. míči (doma a někde umožňují i ve škole). Ať paní učitelka nechá projít po chodbě, rozdat sešity, smazat tabuli. Paní učitelka může do hodin zařadit tělovýchovné chvilky, to prospěje všem dětem. No a v jídelníčku omezit cukr. V domácí přípravě nepřetěžovat.
|
Dráček |
|
(23.9.2014 19:04:31) Děkuji, to je všechno více méně jasné a jsou to spíše režimová opatření. Některé z nich jdou, některé z nich nejdou realizovat. Ale já měla na mysli hlavně rady a zkušenosti s nějakou terapií nebo léčbou. Cogmed, neurofeedback, léky nebo spíše doplňky na dozrání CNS, Kupoz atp. Nemáte s tímto někdo zkušenost?
|
Kafe |
|
(23.9.2014 19:06:03) Malý má Stratteru, ale u něj je to kombinované s dysfázií. Jinak bych s medikací nesouhlasila. Je pravda, že pokrok od začátku medikace udělal značný.
|
|
Ridwen2 |
|
(23.9.2014 21:04:05) Kupoz a Kuprev jsme dělali, to bylo fajn - dítě se naučilo chvíli něco soustředěně dělat, pracovat. Ale dělali jsme to v předškolním roce, měl odklad. Dělali jsme taky bazénovou terapii, grafomotoriku - on měl k tomu zhoršenou jemnou i hrubou motoriku. Léčebné jezdectví.Všechno pomohlo trochu, nic zázračně - ale bavilo ho to a nic jsme nedělali na sílu. Pravidelný pohyb je základ, později řízená relaxace, uvolňování, dechová cvičení. Režimová opatření. O biofeedbacku jsme uvažovali, ale měla jsem na to od odborníků nejednoznačné reakce - říkali, že znají děti, u nichž se stav po biofeedbacku zlepšil, ale i ty, které se zhoršily, tak jsme to nechtěli riskovat. Ještě jsme během školní docházky chodili ne Feuersteinovu metodu, to bylo myslím taky užitečné. Ale k celkovému zlepšení toho "H" v ADHD došlo jednoznačně v pubertě: porucha soustředění sice zůstává, ale hyperaktivita se zlepšila. Asi tě nepotěším, ale podle mých zkušeností žádná terapie ADHD nevyléčí - prostě se s ním musí pracovat, jako by dítě mělo třeba cukrovku, a přizpůsobit tomu rytmus dne a životní styl celé rodiny.
|
Dráček |
|
(24.9.2014 7:50:00) Díky za odpovědi. Já vím, že neexistuje žádná zázračná terapie, která by ze syna udělala anděla :) a doma ho celkem zvládáme nebo se holt přizpůsobíme. ale problém je v té škole, on se prostě nesoustředí, paní učitelka ho musí vracet k práci každých pět minut, nevím, jak dlouho to vydrží. Proto půjdu do čehokoliv, co to alespoň zmírní a zlepší soustředění. omega kys, piracetam, esprico nějaká cvičení, prostě něco. Ale ráda bych ty zkušenosti, abych si udělala představu. Díky.
|
Ridwen2 |
|
(24.9.2014 9:19:30) Na těžší formu ADHD byste do školy mohli dostat asistenta pedagoga, kdyby to bylo nutné. A kdyby se situace ve škole nelepšila, možná bych opravdu zvážila medikaci. U dětí se dává opatrně, v malých dávkách, a až si dítě zvykne na školní režim, dá se postupně zase vysadit.
|
Ridwen2 |
|
(24.9.2014 9:33:29) Jo, a taky si myslím, že začínat nějakou terapii, která znamená docházení někam, v první třídě, není úplně šťastné - už ta škola pro něj bude zápřah a doma by byl spíš dobrý odpočinek a pohyb.
|
|
|
Pavla vymětalová, syn adhd 8let | •
|
(6.9.2015 14:10:26) Dobrý den, také hledám čím mu pomoci a nedopátrala jsem se. Máte nárok na odklad školní docházky a asistenta ve výuce a individuální výukový plán-to máme od letoška-tak uvidíme.Žádejte u ředitele školy-pomůže. To pomůže nejvíc. A čekat až dozraje CNS.Zkusím dům se zahradou,psa,hipoterapii, Ritalin. Já mám na sobě odskoušenou Straterru, a vidím výkonnostní rozdíl.S pozdravem Vymětalová
|
|
|
|
|
|
Lenka Pražanda |
|
(24.9.2014 13:50:32) Bereš to za špatný konec. To, co radí Jorad a Linda je řešení. Důležitý je správný celodenní režim s dostatkem pohybu, tzn. že vybije přebytečnou energii. Teprve pak se ve škole zklidní. Bez správného režimu nebudou výsledky ani s použitím léků. Zajdi za výchovným poradcem. Každá škola ho má. Ten ti dá kontakt na PPP, se kterou škola spolupracuje. Tam ti připraví režim na míru, poradí a vystaví posudek pro školu. Na jeho zákadě buď škola vyhotoví tvému synovi individuální studijní plán, nebo alespoň učitelka bude vědět, že je potřeba zvláštní přístup. U nás to fungovalo tak, že syn seděl v první lavici a když se v myšlenkách někde ztratil, jen do něj klepla a jela dál. Měli jsme štěstí, že její styl výuky byl první 2 roky převážně na koberci. V lavicích děti seděly jen při psaní.
|
Dráček |
|
(24.9.2014 17:17:11) Já myslím, že režim celkem máme. Před spaním čtená pohádka, před pohádkou vana, před vanou večeře, před večeří tv pohádky, před pohádkami úkoly, před úkoly pohyb dle počasí před pohybem družina atd. Vstáváme a chodíme spát ve stejnou dobu, vše cca ve stejnou dobu. Na minuty to opravdu nezvládám. Taky si myslím, že režim je ok, dítě je jistě klidnější, cítí se bezpečněji a v chaosu by to jistě bylo horší, ale dopamin a ostatní látky které mu v mozku chybí mu to prostě nedoplní. CNS mu tím taky nedozraje. Prostě část jeho mozku pracuje jinak a to žádný režim neovlivní. Cukrovka se taky nedá léčit režimem, i když je samozřejmě důležitý. Proto si myslím, že nějak cvičit mozek je účinnější než režim, i když ho také považuji za důležitý doplněk a snažím se ho dodržovat. Ze svých zkušeností ale i logiky věci ho však nespatřuji za nejdůležitější nebo dokonce jediný. Zato doplňky stravy které by mohly ovlivnit mozek a cvičení mozku neboť je to jak se říká sval :). I když samozřejmě nejlépe zábavnou cestou, opravdu toho má dítě ve škole dost. Ono asi zkrátka všechno dohromady je cesta a je to tedy pěkný boj. Každopádně netřeba mi dokola opakovat režim, režim, režim. Ten máme a jaksi to nestačí. Spíše nějakou alternativu léků (pokud samozřejmě něco takového existuje)
|
|
|
|