TiNiWiNi |
|
(2.8.2014 10:51:35) Včera jsem slyšela rozhovor s expertem na IT, ve kterém se vyjadřoval o "zprávách šitých na tělo". Co to je? Na vašem počítači se budou zobrazovat takové "titulky", o kterých si váš počítač (podle algoritmů) bude myslet, že vás zaujmou. Tento algoritmus bude sledovat "samozřejmě" vaši historii, ale i historii vašich přátel na soc. sítích. Takže mně se budou zobrazovat novinky z Gazy, ale mému manželovi naskočí jako "headline", já nevím, situace v Argentině. Znamená to, že budeme převědčeni o své pravdě, když budeme dostávat zprávy šité na tělo, ale jinak podané? A kam chodíte pro "objektivní" zprávy pro všechny bez rozdílu?
|
Kamisi |
|
(2.8.2014 10:59:37) Takhle to na některých serverech funguje už dávno. Ono takhle mezi námi funguje člověk obecně. Na co myslíš, čím se zabýváš, to víc vyhledáváš a i ti to víc chodí samo do cesty. Internet tomu jen napomáhá, ale ty si můžeš svobodně vyhledat, co tě zajímá. Objektivně to můžeš změnit taky jen ty - tím, o co se budeš zajímat.
|
Kamisi |
|
(2.8.2014 11:04:56) Jo a pro objektivní zprávy nikam nechodím, protože prostě nejsou. Jestli máš na mysli dění u nás i ve světě, zpravodajství není objektivní žádné a sleduju ho minimálně. Máma třeba sleduje kvůli objektivitě zpravodajství z celého světa na satelitu, tomu odmítám věnovat tolik času a stejně nevěřím, že je už ten základ objektvní. Obecně si vyhledávám témata, která mě zajímají na různých serverech, nastavený mám Seznam, ale nečtu už ani názvy článků.
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(2.8.2014 11:17:55) TiNi, to je hodně zajímavé téma, myslím, že už to tak víceméně stejně funguje. A štve mě to, protože tím ta služba pro mě dost ztrácí smysl. Chtěla bych být informována co nejšířeji a nejvyváženěji, ale to mi asi žádný server nezaručí. Je to asi jako se vším, člověk nesmí spoléhat na komerci a na to, co mu bude servírováno "pod nos", musí sám hledat, porovnávat .... Jen na to musí najít čas a nebýt líný
|
Margot+1 |
|
(2.8.2014 12:45:14) a není tohle argument pro tradiční média veřejné služby? Že ten výběr a zpracování udělá někdo k tomu školený na základě předem daných pravidel?
|
Z+2 |
|
(2.8.2014 16:29:36) Mělo by to tak být. Bohužel mám pocit, že zrovna naše media veřejné služby v tomto naprosto selhávají.
|
|
|
|
fisperanda |
|
(2.8.2014 11:35:10) Takhle už to přece funguje. Nejvíc Google a Facebook. Nedávno zrovna Facebook provedl experiment na lidech, kde jim přepouštěl jenom pozitivní nebo negativní statusy přátel, řídil to algoritmus. Google ukládá informace o tom, co hledáš a o co se zajímáš, a podle toho ti zobrazuje výsledky hledání. Říká se tomu informační bublina. Hodně vyhledávačů taky registruje tvoje umístění, takže při hledání zohledňuje nejbližší obchody (restaurace, cokoliv) ve tvém okolí. Reklamy se ti budou zobrazovat podle tvýho zájmu atd... protože spousta serverů si ukládá informace o tvojí návštěvě, a pak zacílí. Stačí nainstalovat Ghostery a člověk hned ví na čem je :)
|
Kamisi |
|
(2.8.2014 13:19:21) Funguje takhle i youtube.
|
Epepe |
|
(2.8.2014 13:33:32) Youtube i Facebook JSOU Google. Tady jako by si lidi pořád neuvědomovali, co je vlastně Google zač ... přitom doslova často řídí jejich životy.
|
Kamisi |
|
(2.8.2014 13:50:18) Aha, tak já tuhle souvislost neznám. Na FB nejsem. Na googlu občas vyhledávám, ale častěji přes Seznam, ten je ale taky ovlivňovanej, asi jako každý server, zprávy a komentáře na Seznamu mi lezou na nervy, tak je nečtu. Na zprávy v televizi nekoukám. Přesto o tom, co k životu potřebuju, se dozvím, protože ty opravdu důležité zprávy se ke mně dostanou (třeba kdy budou volby), nežiju ve vzduchoprázdnu. Co mě nezajímá, vypouštím, když mě něco zaujme, vyhledám si další informace cíleně.
|
|
|
|
|
Jeanny | •
|
(2.8.2014 12:07:16) Tvoje starosti a Mysťovi milióny.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(2.8.2014 12:34:50) Je to jednoduché: zprávy si přečteš nepřihlášená.
|
Girili |
|
(3.8.2014 20:38:24) To samozrejme nic neresi.
|
|
|
Margot+1 |
|
(2.8.2014 12:42:55) To je jen otázka času - šitá na tělo je úplně stejně i reklama na facebooku. Objektivní zprávy nejsou. Stačí už to, že to člověk ví, a je proti manipulacím více lépe chráněný.
|
|
Epepe |
|
(2.8.2014 13:32:09) Vždyť to tak už dávno funguje ... Je to jeden z důvodů, proč ze strýčka Googla nemám velkou radost.
|
|
Krabatka |
|
(2.8.2014 14:00:51) Když jsem hledala na netu boty, ještě měsíc mi to nabízí v reklamách boty. Pak záclony, zase mi to furt nabízelo záclony. Vodovodní baterie, kabelky, dtto. Nic nového pod sluncem. A to nejsem nikde k ničemu přihlášená, hledám třeba přes Zboží.cz, na Aukru a vymalováno. Prostě si to ten prohlížeč vytáhne sám z compu.
|
|
brumbambule |
|
(2.8.2014 15:42:36) V podobe reklamy to tak funguje jiz dlouhou dobu.
|
|
TiNiWiNi |
|
(2.8.2014 16:04:06) Jo, že to tak funguje v reklamě vím, o to víc mě překvapuje, že se nám budou zobrazovat jiné "zprávy", podle toho, co určí algoritmus. Moje algoritmy musí mít ze mě guláš, já totiž googluju "definice a pojmy" kvůli překladům, takže jednou je to indická ocel, podruhé zase londýnské ceny nemovitostí, nebo české zákony.
|
|
|