| AVET | 
 |
(13.2.2014 20:10:40) Ahoj, prosím o názory. Můj syn mel opožděný vývoj řeči. Už cca od roku a půl řešil komunikaci bitím nebo štípáním na hřišti mezi ostatními dětmi. Nemohl být bez dozoru. Odjakživa krásně spal. Je samostatný, umí si krásně hrát sám. Třeba hodinu si staví lego podle návodu nebo staví jiné stavebnice. Je mu pět let. Do školky šel brzy, nebyly mu ani tři roky. Byla to běžná MŠ, měl neustále problémy, fyzické potyčky, neměl kamarády, nemluvil. Od necelých čtyř let byl v logo třídě v MŠ. Rozmluvil se pěkně, i když výslovnost mnohých hlásek není správná. Ale fyzické potyčky byly pořád, i když čím dál menší. Vyžádávala jsem si zpětnou vazbu od učitelek, ale nikdy si zvláště nestěžovaly. Byla tam učitelka, která však vše měla zřejmě pod kontrolou. Nyní je v třídě, kde jsou jiné učitelky, které se neustále střídají. Často si žádám zpětnou vazbu i teď. Prý v pohodě. Zlobí, ale v normě a to je normální, to zvládneme, jsem slýchala. Včera jsem přišla do školky, přivítala mne nakrknutá učitelka, že její kolegyně pláče, co ten náš kluk natropil a že se to bude muset řešit. Lil pití do jídla, když ho napomenula, tak jí s talířem utekl a jak utíkal, tak rozlil další pití. Na vycházce jí utekl a když ho chytla za rameno, tak jí kousnul nebo se po ní ohnal a křičel, že ho to bolí a že to řekne mamince... . Dnes ho byl vyzvednout můj muž a dali mu jakejsi papír podepsat, že byl o tom srozuměl nebo co. Neviděla jsem to, ale zuřím. Snažila jsem se zajímat se o syna, abych mohla být nápomocna. Pořád relativní pohoda a najednou výbuch, kterej se musí řešit. Řekněte mi názor. Má můj syn nějakou poruchu? Doma není svatej. ODmítá poslouchat. Musím dost často zvyšovat hlas, ale je nenáročnej, je v pohodě. V kolektivu mu však nesmí nikdo udělat proti jeho vůli, jinak je bitka. Ale to už jsme oproti tomu co bývalo stáhli na minimum. A teď tohle. Učitelky mi připadají....jako trubky. Vím, že to nemají jednoduchý, ale toto je histerie. A já si připadám jako blbec. Mám jít s malým k psychologovi? Hyperaktivní není určitě. Omlouvám se za chyby, ale nemám ani náladu to po sobě kontrolovat.
|
| takyjedna | •
 |
(13.2.2014 20:17:17) jestli má poruchu, to ti tady asi nikdo neřekne(resp. nenapíše), pokud to budou učitelky vyžadovat (navrhovat) tak bych synka vzala do PPP (ped.psych.poradny) a tam ti možná řeknou více... jinak si to asi vyříkat na místě
|
|
| Líza | 
 |
(13.2.2014 20:21:12) Chápu, že jsi rozčilená, ale nevidím v tom, co píšeš, žádný doklad toho, že učitelky jsou trubky. Jestli má syn poruchu, to ti tady na rodině neřeknem.
|
| Z+2 | 
 |
(13.2.2014 20:27:08) Tak učitelka z MŠ co ji rozbrečí 5 leťák nepochybně trubka je. Nic proti citlivosti. Z popisu situace bych řekl, že třídu nezvládají a nemají respekt. A většinou se to ke konci roku jen zhoršuje.
Radu, ale nemám, těžko se s tím něco dá dělat. Navíc většina těhle blběn si na kluka zasedne a pak je to čím dál komplikovanější.
|
| Mlada | 
 |
(13.2.2014 20:35:04) Ne úplně vážně: Jasně, učitelka, která se se rozbrečet nesmí. Pěkně čelem k problému a hocha pro nezvladatelné chování vyloučit z MŠ. .. Doufám, že paní učitelku někdo podpoří a ona si přestane to chování brát tolik osobně.
Vážně: Avet, já v tvém příspěvku čtu spoustu popisů toho, co ukazuje, že Tvůj syn není tak úplně v pohodě. Dokonce bych řekla, že ani ve školce ne - a že jsi ty informace měla, jenže dokud paní učitelky zároveń říkaly, že zvládají, tak jsi to prostě nevnímala... jakmile se jedna složí, je to hysterická trubka, kdežto tvůj syn v pohodě. Sice na něj musíš doma řvát, v kolektivu volá po trvalé pozornosti pro svou osobu, rozmluvil se, sice blbě, ale co...
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 20:41:23) Mlado, to mě zajímá. Jaký je Tvůj pocit? Jakou poruchou to může zavánět? Já to hodlám řešit včas. Proto mě krká, že si 100x vyžádávám zpětnou vazbu a pořád v pohodě. A najednou průůůůůser.
|
| Mlada | 
 |
(13.2.2014 20:49:14) Avet, to nemusí být porucha. Možná jen nevidíš, že něco je potřeba dělat trochu jinak. Stávající systém ti vyhovuje. Ale ukazuje se, že syn si pak neporadí v kolektivu. Nedokáže respektovat autoritu, neovládá vztek, vynucuje si pozornost. Já nevím, jak to máte doma nastavené. Ale už mám zkušenost, že v podobném případě rodičům pomohla sezení s psychologem, rozebrání problémů, nějaké změny + spolupráce se školu a dítě se velmi výrazně posunulo a je schopné normálně fungovat i v rámci instituce.
|
|
| holka anonymka | 
 |
(14.2.2014 8:42:35) mám taky zlobivého syna. Tedy - měla jsem. Není to poruchou, je jen citově nevyzrálý. Je velmi složité takové dítě vychovávat, je to na dlouhou trať. Vymezit přesné mantinely, metoda cukr a bič.. dítě potřebuje přesný řád (libuje si v něm, bez něj je zmatený a dochází k depresím a následně k agresi), a pocit spravedlnosti a zázemí! Před těmi, kteří ho z našeho pohledu třeba i neškodně "zlobí" potřebuje ochranu. Ze strany rodiče je třeba velké důslednosti po mnoho let. Můj syn (teď 13 let) již není zlobivý, na druhou stranu např. ve škole není spontánní, stále se hlídá, kontroluje, aby něco neprovedl.. Někdy až odmítá komunikovat s dospělými - např. s doktorkou..
|
|
|
| Z+2 | 
 |
(13.2.2014 20:46:33) Vyloučit dítě z MŠ prakticky nejde.
A tady je to spíš na výměnu učitelky.
|
| Alena | •
 |
(13.2.2014 20:48:48) Za co vymenit? Ze ji pokousalo dite?
|
| Z+2 | 
 |
(13.2.2014 20:52:07) Přesně tak. Že nemá ve třídě pořádek, že ji utíká dítě, že nemá respekt. Holt někteří kluci jsou osobnosti a je třeba to s nima umět. Proto studují VŠ.
|
| vlad. | 
 |
(13.2.2014 20:54:57) Z+2 no to je názor
|
|
| white | 
 |
(14.2.2014 8:15:06) Vylučuješ zcela možnost, že některé dítě se v běžných podmínkách zvládnout nedá ani s VŠ? Sama jsi blběna.
|
|
|
|
|
|
|
| Liškodlak | 
 |
(13.2.2014 20:27:22) Je to těžké vychovávat některé děti.... ale proč by měly být učitelky trubky????
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 20:38:44) Holky, vy tady řešíte, že jsem nazvala učitelku trubkou. Nebylo to míněno zle. Jde mi o to, že opravdu je to pětiletý dítě...a pokud je učitelka z jeho zlobení na zhroucení, tak to snad není úplně v pohodě. Všechno se dá řešit a 100x jsem se nabízela. Reakce byly, že je to v pohodě. A pak jeden den a musí se to řešit.... Že je můj syn, řekla bych, temperamentní introvert, je pravda. Ale není nezvladatelný. Brečí, když vidí smutnou pohádku. Pokud učitelce uteče, je to průser. Pokud vylije čaj do jídla, je to průšvih. Ale ne neřešitelný. Některý děti jsou bojovný, jiný ne. Já se snažila. Teď jsem synovi zatrhla hrát si hru, co má moc rád. Určitě bych zasáhla dřív, ale když vidím, že si nikdo nestěžuje, za co bych ho trestala? Oproti tomu, jakej byl dřív...tak dosáhl velkého pokroku. Že se rve? Tak se rve, mně se to nelíbí. 1000x mu to vysvětluju. Ztlumil to na minimum. Mám ho mlátit?
|
| Liškodlak | 
 |
(13.2.2014 20:47:27) Mně se teď nechce hlouběji přemejšlet, ale tak to dnes je - dítě dělá čurbes, zdrhne, pokouše učitelku, ale úča je blbá. Třeba je, co já vím. Moje dítě je taky náročný, soucítím s tebou. Snad z toho nějak vyrostou...
|
|
| Líza | 
 |
(13.2.2014 20:51:19) Ale no tak bojovný... pětiletý dítě, který je jenom bojovný, nebude učitelku kousat. Nějakej problém tam je, jestli souvisí s opožděným vývojem řeči nebo s něčím jiným, těžko říct. Témata o problémovém chování svého syna ve školce jsi zakládala už v minulosti. Je mi jasný, že je hrozně těžký unést, když tvoje dítě někdo označkuje jako potížistu, ale zkus se na to podívat tak, že zatímco dosud zřejmě učitelky vkládaly hodně energie do toho, aby s ním dokázaly pracovat, a ono to nějak šlo, byť třeba s problémy, tak dneska pohár přetekl. Sama jsi psala, že v této školce mají individuální přístup, tak bych to brala jako signál, že by stálo za to poradit se s odborníkem - nejde až tak o to, jestli synovi dá nějakou nálepku poruchy nebo ne, ale spíš o to, jak s ním pracovat, aby nedocházelo k excesům typu - v pěti letech utíkám učitelce a když mě chytí, tak ji pokoušu.
|
|
| Alraune | 
 |
(13.2.2014 21:28:54) Prostě to doteď zvládaly, teď už se to dostalo na úroveň, kdy to nezvládají. Úplně v normě to není, s bojovností to nemá moc společného, a zřejmě už to přesahuje referát učitelek. PPP, nebo dětský psycholog, to rozhodnutí je hlavně na tobě, ne na učitelkách.
|
|
|
|
|
| Jana | •
 |
(13.2.2014 20:26:12) Sama píšeš, že neposlouchá, vždy musí být po jeho, špatně vychází s dětmi... Vyjmenovala jsi, co vše stihl za jeden den provést učitelce. Po dvou letech ve školce neví, kam se může s jídlem? Proč je podle tebe učtitelka povinna honit tvé dítko, které běhá s jídlem? Tvůj závěr je, že učitelky jsou trubky? Učitelka by musela být svatá, aby si toto všechno nechala líbit od jednoho dítěte. Mít ve třídě více takových, tak je to na mašli.
|
| Puma |
 |
(13.2.2014 20:39:35) Ta reakce, jak jsem pochopila, byla na to, že až teď, ačkoli se několikrát ptala na to, jak si kluk vede, jí někdo řekl, že jsou problémy.
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 20:45:59) Přesně tak. Byly problémy dřív, ale co si vyžádávám reakce jeho chování, tak byly, v pohodě, je to jen dítě, to zvládneme.
|
| Liškodlak | 
 |
(13.2.2014 20:57:30) Asi to tak vypadalo a teď už to tak nevypadá.
|
|
|
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 20:40:12) Nechme trubky trubkama. Pláč učitelky není zrovna super... . Řešme pětiletý dítě a postoj školy.
|
| Alena | •
 |
(13.2.2014 20:43:41) A jaky postoj skolky? Brala bych to tak, ze doted to ucitelky vzdycky nejak zvladly a nechtely denne neco hlasit, snazily si poradit. A vcera zrejme pohar pretekl a bylo toho vazne moc (a z tveho popisu je to vazne moc), tak reagovala ucitelka treba emotivne. Nevim proc ji kvuli tomu nazyvat histerkou ci trubkou.
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 20:49:07) Protože pokud člověk pracuje mezi dětmi, které všechno dost citlivě vnímají, když mězi nimi chodí učitelka, která jim tam roní slzy, není úplně profesionální. Ona je hotovej člověk, děti se vyvíjí a je na nás, škole a rodině, jak je nasměrujeme. Jo, zkusím PPP, ale to fakt všechno musím řešit já? Na to, že má vadu řeči, jsem všechny upozornila já a až na moji žádost šel do SPC a na základě toho do logo třídy. Snažím se. A když je doma v pohodě a prostě někdy zlobí, jaké mám pak dělat zásahy?
|
| Líza | 
 |
(13.2.2014 20:52:58) "to fakt všechno musím řešit já?" No a kdo jinej? Jsi snad jeho matka, ne?
V tý diskusi o státní školce ses taky strašně divila, proč učitelkám vadí jeho agresivita, je to přece výchovně vzdělávací instituce, tak ať ho nějak vychovají.
To ty máš za své dítě primární zodpovědnost. A ano, musíš to řešit ty.
|
|
| Federika | 
 |
(13.2.2014 20:58:57) Avet, taky jsem měla problémový dítě.Jasně, že to musíš řešt, ty, není nikdo jinej, kdo by to měl řešit. Mně by taky vadilo, kdyby mi cleou dobu tvrdili, že všechno v pohodě a pak najednou problém, ale vypadá to spíš tak, že se snažily a ten den toho bylo moc. Objedne se k psycholožce, dobrý, prober to s ní, ať ti radí, jak s ním pracovat, ať sepíšou zprávu i pro školku, aby i tam věděli, jak na něj.
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 21:01:01) Co TI třeba poradili? A psycholožku jste měli na doporučení nebo jste si ji našli sami?
|
| Federika | 
 |
(13.2.2014 21:06:24) našla jsem si sama, byla jsem tehdy u DR. Krejčířové, v Krči, má ale hodně dlouhý termíny. David potřeboval klid a důslednost, dostatek spánku, míň vzruchů, stálej režim, hodně chválit.A taky trpělivou učitelku, to je pravda-dlouho jsem pak pro něj třeba vybírala školu.Vymejšlela jsem pro něj příběhy, ve kterých byl hlavním hrdinou takovej kluk, jako byl on sám. Ten kluk vždycky něco proved a David ten příběh opravoval, jak to měl udělat a tak. Ta komunikace tam nějakou roli hrát může, ale nemusí. A musím říct, že kolem toho pátýho roku to bylo nejhorší, mezi 6-7. rokem udělal velkej skok.
|
|
|
|
| Alena | •
 |
(13.2.2014 21:00:56) A vis, ze brecela pred detma? Treba ji ten kousanec bolel :) Vazne: ma tvuj syn nejake kamarady?
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 21:02:50) Má. Většinou obdivuje ty starší. Ale připadne mi, že ho z poloviny berou a z poloviny neberou. Že se s ním kamarádí, jen když se jim to hodí On je takovej klaun a rád se po nich opičí. Ale třeba už přes půl roku pořád vzpomíná na kamaráda, co je teď už ve škole.
|
| Puma |
 |
(13.2.2014 21:04:58) Má učitelky a školku rád?
|
|
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 21:03:50)
Nebolel. Ona je prostě mladá a asi se jí to dotklo, třeba má pocit, že selhala. Což si nemyslím. Selhání je tak trošku ten její pláč. Ale zase si ho vážím, protože jí na tom asi záleží. Pokud to ovšem nebyl pláč sebelítosti.
|
| Líza | 
 |
(13.2.2014 21:04:38) Nebolel? Tys tam byla?
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 21:07:34) Spíš ji bolel vnitřně. Ptala jsem se jí, co jí provedl, řekla, že neví přesně, kam jí kousnul. To myslím vážně. Bylo to venku. Takže přes bundu...
|
|
|
| Kapradina | 
 |
(13.2.2014 21:07:51) A ty řešíš, jestli ji bolel kousanec od tvého syna a ne to, proč jí syn kousnul a proč na vycházce utíká??? Vždyť jde o jeho bezpečnost, v pěti letech by měl umět jít v relativním klidu po chodníku, aby se nestalo něco jemu anebo jiným dětem ze třídy, když bude učitelka řešit jeho neposlouchání a tím nebude moci 100% dohlížet na ostatní děti.
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 21:22:24) Kapradino, neřeším kousanec. Jen jsem reagovala na jiný dotaz, jestli jí ten kousanec bolel. Jsem si vědoma, že jde o bezpečnost a hodlám to řešit. Nyní má zakázanou oblíbenou hru a hodlám to řešit dále.
|
| Líza | 
 |
(13.2.2014 21:24:59) No, zakázaná hra je spíš taková úlitba, já nemyslím, že on je svoje chování schopen ovládnout, jinak by asi tohle nedělal. I proto si myslím, že dobrej odborník by byl na místě. Může rozklíčovat, co k takovým projevům vede. A pomoct najít, jak jim líp předcházet.
|
|
| ufff | •
 |
(13.2.2014 21:41:37) sedla bych si s učitelkama a promluvila bych si s nima o tom, že potřebuješ více zpětných vazeb o jeho chování. Vše je jen o komunikaci.
Určitě si ale najdi psychologa, dětského klinického. Může rozklíčovat, co k jeho problémům vede- není úzkostej, nebojí se ? Porozuměl dobře situaci ? Nepotřebuje něco ? Protože některé děti reagují agresivně jen ve školce- tam je to nátřesk na komunikaci a plno vjemů a nezvládnou to. Výsledkem by měl být i návod pro učitelky, jak na něj.
útěk a kousnutí rozhodně není OK a muselo mu být asi opravdu ouvej, když zvolil tuhle krajní možnost. Brala bych to jako příležitost konečně zjistit, proč má tolik potíží.
Upřímně hodně moc se divím, že jste ještě u žádného psychologa nebyli. Kdo vám stanovil diagnozu dysfázie ?
|
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 22:09:21) Já vím, že je to problém, sakryš, proč to tady asi tak řeším? Chci pomoci hlavně jemu, ale taky škole i nám. Nebaví mě přijít do školy a poslouchat stížnosti. Jestliže je mám, chci je řešit. Je mi to líto. Malýho je mi líto. Taky ho nemusela tvrdě vzít za ruku v místě bicepcu...,nevím, jak to mám jinak popsat. Taky ho mohla vzít normálně za ručičku. Když se s ním jedná mírně, nemám agresivní chování.
|
| Federika | 
 |
(13.2.2014 22:20:17) Avet, my ho neznáme, neznáme tebe, těžko se dá soudit z toho, co píšeš, i o tom incidentu ve školce. Mám pětiletou a měla jsem pětiletý a třeba-ale to jen na okraj-kdyby se podobně chovaly ve školce (přičemž ten nejstarší, jak už jsem psala, byl dost problémovej), nedivila byhc se, že ho "nevzali za ručučku", dokonce bych v případě pětiletýho dítěte ani nepsal za "ručičku", to už není miminko, je to dost velkej kluk. Právě proto tohle chování už představuje problém, ve třech by to pravděpodbně nebylo tak děsný. Netrestej ho zákazem nějaký hry,to nic nevyřeší, on se tak zřejmě nechová záměrně, dělá to z nějakýho důvodu ana ten bys měla s pomocí psycholožky, učitelek atd přijít. Vypozorovat,kdy se tak chová, co ho k tomu vede, jeslti se takhle chová i jinde, co mu vadí...
|
|
|
| host | •
 |
(14.2.2014 18:02:49) Pokud Váš syn reagoval, jak popisujete, myslíte, že měla chuť ho vzít " za ručičku" ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| AVET | 
 |
(13.2.2014 20:53:15) Já tak nazývám svůj momentální pocit, ne je samotné. Právě proto jsem založila tuto diskuzi, abych si ujasnila myšlenky. Nechci odsuzovat jen jednu stranu. Ale jde o jasný pedagogický trojúhelník!!!!!!!!!!!!!!!! Když chybí reakce z jedné strany, jak to má pak řešit druhá strana ve prospěch strany nejdůležitejší?
|
|
|
|