| fivi | 
 |
(9.9.2013 21:01:31) Dcera nastoupila do nového školního kolektivu před sedmi dny. Už po prvním dnu řekla, že jsou spolužáci divní, nikdo se s ní nebaví, když něco řekne, tak se jí smějí. Ve třídě je jich lichý počet, takže ona je všude sama. Ze seznamovacího zájezdu každý den několikrát volá a brečí do telefonu, že tam nebude, že se jí všichni smějí, nemá nikoho, s kým by se bavila. Běhá nám mráz po zádech a musíme to nějak řešit, ale nevíme, co si myslet. Podotýkám, že dcera vypadá normálně, učila se spíše lépe a na ZŠ měla kamarády. Má jednu velmi dobrou kamarádku mimo školu, se kterou již kamarádí 8 let. Co je špatně? Proč se to stalo?
|
| fisperanda | 
 |
(9.9.2013 21:10:53) Sedm dní, není to na vyhodnocování nějak brzo? Né že bych to chtěla zlehčovat, já jsem byla mimo kolektiv celou střední, ale snad nejde čekat, že během prvního týdne budou všichni kámoši. Píšeš že je jich lichý počet, ale tak přece se ty lidi nekamarádí po dvojičkách. A že volá několikrát denně a brečí do telefonu, to se mi zdá přestřelený prostě. Já bych počkala, ono se to utřepe.
|
|
| Nedoma |
 |
(9.9.2013 21:17:14) Je lichá, tak vnímá všechno zostřeně, každý projev druhého negativně. A asi neumí udělat první krok a někoho oslovit, trochu se přidat. Přeju, ať to zvládne.
|
|
| Ropucha + 2 | 
 |
(9.9.2013 21:28:04) Znamená to, že je stále na tom seznamovacím pobytu? Do školy ještě nechodí? Na seznamovacím pobytu by se teoreticky měli snažit učitelé, aby se děti poznaly a sblížily a aby nikdo nezůstával lichý a nezařazený ... Je divné, že by si nevšimli, že někdo zůstává sedm dnů stranou a ostatní se mu smějí ... Že by špatná organizace? Nebo to objektivně není tak zlé a holčina to jen zjitřeně vnímá? Je to divné, ale máme málo informací, těžko se dohadovat, kde je chyba ... Proč by se například všichni spolužáci dívce smáli - nepřiblížila třeba alespoň, v jaké situaci nebo jakého tématu se to týkalo?
|
| Inaaa | 
 |
(9.9.2013 22:12:48) To se může ještě změnit, špatnej začátek, dobrej konec.
|
|
| Eržika. | 
 |
(9.9.2013 22:42:54) Anet, já slyšela od dcery, jak vypadala seznamovací akce - dělala ji sama škola, se svým učitelským sborem - no a nevim, nevim - profesionální mě to zrovna nepřipadalo, ani dětem to nepřišlo moc zajímavé. 
(připravuji letní tábor a v rámci toho jsem byla na několika kurzech práce se skupinou a pod., nehledě na to, že si myslím, že je lepší, když akci chystá někdo zvenčí, mimo školu, a pracuje se skupinou dětí a učitelů jako celkem)
|
|
| fivi | 
 |
(10.9.2013 7:43:22) Dcera chodila týden do školy, od druhého dne každé ráno říkala, že tam nechce. Povídaly jsme si o tom a také věřily, že se to usadí, až se více poznají. Doufala jsem, že na tom seznamováku, který je teď od pondělí, se to srovná, ale opak je pravdou a mám několik SMS zpráv např. "Já tu nechci být" apod. Pokud volá, tak brečí... Prý se jí smějí, když se veřejně představují nebo hrají seznamovací hry (např. že má sestru). Mimo organizované aktivity se s ní nebaví, prý jsou netolerantní a úplně jiní než ona. Na základě informací, které mám, se mi zdá, že je něčím nevědomky provokuje nebo dráždí, ale nemůžeme přijít na to čím. Jsem ráda, že mi to vůbec říká a že snad máme dobrý vztah, ale je jí 15 a nerada bych něco podcenila. Také mne napadlo, že to ona třeba subjektivně vnímá jinak, než se to jeví ostatním, ale i to není v pořádku. Takhle zoufalou jsem ji ještě neviděla a rozhodně nechci, aby se 4 roky trápila a přežívala. Pokud ale nezjistíme, proč se tak děje, může se tato situace opakovat i jinde.
|
|
| Kamisi | 
 |
(10.9.2013 8:59:49) Co se stalo ty první dva dny ve škole, že tam pak nechtěla?
Mladší syn je právě teď taky na adapťáku, tak chápu, jak se cítíš. Na dálku něco řešit, i jí nějak podpořit, je fakt blbý.
|
| fivi | 
 |
(10.9.2013 9:23:07) Co se stalo netuším. Věděla dopředu, že tam nikoho nebude znát, že bude chvíli trvat, než tam bude mít kamarády, ale nebyla to nová situace, vstupovala do několika kolektivů a vždycky se nějak začlenila. Málokdy bývá středem pozornosti, ale takovéto problémy ještě neměla. Od začátku cítím, že je něco špatně. Znám svou dceru, vím jak se chová, vím, že není svatá a nečekám ani, že hned první den budou všichni superkamarádi, ale tato situace je jiná a nová. Už jsem přemýšlela i o psychologovi pro dceru, že by s ní situaci nějak rozebral. Samozřejmě zajdu za učitelkou (pokud se to neupraví), ale osobně ji neznám a nemám jistotu, zda se to neobrátí proti dceři, záleží na osobnosti a profesionalitě učitelky, může dceři pomoci a může ji také zničit.
|
| Kamisi | 
 |
(10.9.2013 9:50:58) Nemají ve škole výchovného poradce? Pokud ano, měl by být na tom seznamováku. Ono vždy záleží na osobnosti učitele nebo dospělého člověka, který to řeší. Když dcera říká, že učitelé jsou v pohodě, tak bych to přes někoho z nich zkusila.
Něco se ale ty první dva dny muselo stát konkrétního, přece musí být jasný důvod, proč do školy od druhého dne nechtěla. Takovéto zevšeobecňování "všichni jsou divní" nikam nevede. Řekla bych, že to vězí na samotném začátku, snažila bych se to rozklíčovat. Stejně tak když brečí do telefonu, tak musí mít důvod. "Já tu nechci být" nestačí. Zkusila bych si s ní promluvit, když je v klidu a věcně, konkrétně. Já vím, že je někdy těžký se vyznat ve vlastních pocitech, ale bez pochopení toho, co mi vlastně vadí, se nedá posunout dál a jestli ti neřekne všechno, tak jí můžeš jen těžko pomoct.
|
|
|
|
| Pawlla |
 |
(11.9.2013 5:31:25) fivi,je dobře,že to bereš vážně.Pokud dcera nikdy v kolektivu problémy neměla,je něco špatně.Může se stát,že se opravdu sejde kolektiv,který dohroady půsoní negativně,jeden silnější a zbytek přicmrndávačů,pak stačí vybrat jednoho,důvod se vždy najde.Kontaktovala bych učitele,rozhodně.
|
|
|
|