| koxtry |
 |
(16.5.2013 16:01:29) S úkoly nepomáhám ani prvňačce, ani třeťákovi. Ani nekontroluju a nepřipomínám, pouze podepisuji. Na začátku školní docházky jsem jim vysvětlila, že úkoly, aktovky, penály atd. jsou jejich práce, jejich vizitka, nikoli moje. A že je klidně nemusejí mít, ale ať si to pak ve škole nějak obhájí a vyřídí. A pokud budou psát úkoly v deset večer nebo v půl osmé ráno, nebo se s nimi crcat hodiny, že to není můj problém. Samozřejmě součástí dohody je, že pokud nebude někdo něčemu rozumět, přijde se poradit. Nebo, pokud by měl někdo pocit, že tenhle systém je příliš náročný, plaval v tom, můžeme udělat změnu ve smyslu připomínání nebo větší kontroly, ale zatím to nikdo nechtěl, docela si na té samostatnosti a možnosti volby oba zakládají (někdy si udělají úkol hned jak přijdou, někdy až večer, jak se jim chce). My to ale takhle máme nastavené s většinou věcí, děti si hodně řídí život samy, tak by jim nějaká buzerace asi dost lezla na nervy. Takže vlastně jediné, co z toho vyplývá je, že můžu doporučit změnu systému z Matka odpovídá za vše na Dítě odpovídá za své věci. Trochu víc jí věřit, že to sama dá.
|
|