Lou+3 |
|
(25.3.2013 10:58:05) Mam malou skupinu 7-8 letych deti a od pololeti jsme zacali s FJ, coz je jejich druhy cizi jazyk. Pro nektere i treti nebo ctvrty. Deti jsou sikovne, motivovane, ale odpoledne uz taky trochu unavene, rozptylene. Nejsem ucitel a rada bych nasla i nejake tipy, treba i na knizky, co by ucinilo hodinu veselejsi a zajimavejsi. Proste didaktiku vyuky jazyka pro deti, ktere uz umi cist, ale jeste se nedaji ucit systemove, ale spis intuitivne. Snazila jsem se pracovat jenom s mluvenym slovem a zatim je neplest s psanim, ale oni jsou na psani zvykli a tak se to trochu komplikuje.
Vetsinou s nimi delam 15 min opakovani toho, co umi, ctvrt hodiny nove veci a ctvrt hodiny pisnicky, basnicky, cteni drobnych textu. Hrozne se tesi po hodine ven na hriste, tak se musim hodne snazit a nekdy uz posledni ctvrt hodinu porad koukaji oknem na hriste a vidim, ze uz jsou trochu mimo...
|
Monča+Kačka(5/04)+Martin(8/06) |
|
(25.3.2013 17:30:53) Ahoj,učím aj,děti milují hru Simon řekl,dávám příkazy v aj - např.zatleskej, ukaž na dveře,pojď k tabuli,ukaž na květinu,dotkni se červené barvy, otevři knihu, skákej atd.....Pokud ale předtím neřeknu Simon says,nesmí příkaz udělat,jinak vypadne. Dál hraji např. běhací diktát - kartičky poházené na chodbě,říkám slova buď česky nebo anglicky,děti běží pro správný překlad slova, klasickou šibenici,kdy hádají slova. Magic box - mám krabici,dám do ní nějaký předmět,děti se ptají - jednoduše,jestli je tam zvíře,jakou má barvu atd.
Připravuji křížovky,domino, hodně pracujeme na interaktiv. tabuli,pokud mají slovní zásobu,hrajeme slovní fotbal.
|
|
Winky | •
|
(26.3.2013 8:16:06) páni, to jsou učenlivé děti. Hry moc nevím, já na to tak úplně nejsem (taky radši učím dospělé :-D), jednou jsem děti tohohle věku měla a pomáhala jsem si maňáskem (jakože něco jsem vysvětlovala já, a něco ten maňásek, rozhovory jsem přehrávala s ním atd.). Ale je fakt, že někdy se učením "jenom" slovíček dostaneš do trošku slepé uličky, že dítě sice slovíčka zná a pozná, ale větu nesloží. Zároveň v tomhle věku jsou děti ještě schopné kratší věty a fráze zachytit jako "celek" a použít je (když se začnou učit později, už je tam trošku potíž s tou větnou strukturou dle mateřského jazyka). Takže se přimlouvám za fráze a kratičké dialogy, aby děti dokázaly opravdu něco říct ("Mě se to líbí", "jak se máš", "co je to", "ne děkuji", "dej mi to", "pojď sem", "teď ty" apod.), a ne jen opakovat slova.
|
|
|