Alternativní kvočna |
|
(24.1.2013 15:36:38) Jitys, k zápisu běžte. A pak uvidíš. Anďa je v říjnu, řešili jsme v poradně, zda nastoupit v necelých 6, byli jsme v poradně. Verdikt - na školu intelektuálně zrálá je, motoricky taky, sociálně spíš ne, byla by tam nejmladší a nejmenší (bylo právě dost odkladových dětí). Pokud by to nedostala sežrat teď, mohlo by to přijít v pubertě. Jenže přišlo září, Anďa se neskutečně vytáhla, dozrála, zmoudřela - vlastně nám tak nějak najednou rychle zestárla... No a jsem zvědavá, co teda bude dělat v první třídě - číst psát už umí, počítá jí to samo, bez problémů sčítá/odčítá přes desítku.
|
ANCA21 A Filipek 12/06 |
|
(24.1.2013 16:13:32) Ja mam syna v prosinci.Ted mu bylo sest a bude mit odklad skolni dochazky.Takze pujde skoro v osmi.K zapisu se musi,s ditetem co do 31.srpna tehoz roku dosahne 6.let.Pokud chcete odklad doporuceni PPP budete mit.My ho mame.Docela mne desi ty rodice,co daji deti v necelych 6.letech do skoly.My jsme na zapisu byly druhy den a uz meli pred nama asi 12 odkladu
|
Kreaty |
|
(24.1.2013 16:39:59) Mě zase děsí rodiče, co nechají intelektuálně válet své osmileté děti mezi hračkama. Šestileté dítě se má začít učit číst, psát a počítat, aby nebylo v dospělosti negramotné, čekají ho minimálně dva cizí jazyky a čím dříve začne, tak tím líp pro něj.
|
sarmi |
|
(24.1.2013 17:44:56) takhle jednoznacne to rozhodne neni. naopak u deti predcasne zaskolenych (tim nemyslim, ze nastoupi pred 6.narozeninami, ale jsou jednoduse nezrale) muze hrozit to, ze tempo vyuky bude pro ne prilis rychle, zacnou mit v ucivu gulas, nebudou schopne si je radne "ulozit" do hlavicek a postupem casu se budou navalovat problemy a skolni neuspech. takze kdo u sveho ditete vaha, tak by mel dat na radu vice stran - ucitelky ze skolky, ucitelky u zapisu a take poradenskeho zarizeni.
|
|
|
|
ANCA21 A Filipek 12/06 |
|
(24.1.2013 17:50:29) Ja ten odklad nedavam proto,ze se mi chce.Ale protoze dite je nezrale a ma vsechna doporuceni pro odklad.Ja si myslim ze nesestilete dite ma chodit do skoly pro nadane a ne do bezne skoly,kde vetsina deti ma spis 7.let nez 5.!!
|
Kamisi |
|
(24.1.2013 18:02:32) Ančo, jenže to by takové školy pro nadané děti musely fungovat. V našem školství se dává přednost integraci! Hele, mám dítě červencové, které přeskočilo ročník, je o 1-3 roky mladší než spolužáci a ničemu to nevadí, momentálně je v kvartě 8G (= 9.tř.), zapadá do třídy bez problémů, ani na základce neměl problémy kvůli věku. Všechno je o lidech. V tomhle případě o učitelích, jak třídu zvládnou.
|
|
Delete |
|
(24.1.2013 20:31:13) Školně zralé dítě nerovná se nadané dítě. Někdy je to spíš naopak, ty hodně nadané děti zejména v sociální oblasti, na kterou se dnes tak hodně klade důraz, dozrávají později.
Mám dvě děti, které byly školně zralé v necelých šesti letech. Když nepočítám hudební nadání, jsou jen lehce nadprůměrné nebo prostě takové....no normální, žádní géniové. Škola pro nadané děti by pro ně byla utrpením, běžná škola je pro ně "to pravé"...
Tohle paušalizování je přesně důvod, proč spolu nemohou v normální (tedy ne Montessori) škole chodit děti různého věku bez toho, aby to někdo neřešil jako divné . Přitom ty děti to v pohodě zvládnou, pokud je zdravý kolektiv a to nezáleží na věku dětí, ale spíš na jejich povahách a prostředí, ze kterého vyšly.....
|
|
|
Lubar |
|
(25.1.2013 17:06:13) Dát, byť i podzimnímu dítěti, odklad, neznamená, že ho necháš válet mezi hračkama :) Já říjnovému synovi odklad dala, ačkoli ještě v době zápisu jsme to v plánu fakt neměli, ale rozjetá epilepsie dala jasnou stopku, byli jsme rádi, že se nám jí jakžtak do září podařilo stabilizovat, ale dítě rozhodně nebylo v tu chvíli na školu zralý, v mnoha ohledech. Kdyby se dalo do školy nastoupit v únoru, bylo by to super, to totiž nastal ten okamžik, kdy jakž takž dozrál (ovšem v porovnání s běžnou holčičkou není zralej ani teď)... jenže škola začíná jen v září Vzala jsem ho ze školky domů, začali jsme se učit doma a jemu to velmi prospělo. Kdybych ho bývala do té školy dala, nejspíš by to, díky své inteligenci nějak, s vypětím všech sil všech zúčastněných zvládnul, ale o radostném učení by rozhodně mluvit nešlo... ani o radostném pobývání ve škole...
|
|
|