| Gudrun | 
 |
(15.1.2013 15:32:35) Synovi bylo v listopadu 5 let, ve školce mají jen dvě třídy, proto ho dali mezi předškoláky, i když by měl být ve středním oddělení, je tam celkem 5 dětí, které by měly chodit do stř. oddělení. Dnes jsem užasla, když měli vystavené papíry, na kterých se měli podepsat, vědět, kolik je kde jakých zvířátek a předmětů a zapsat to k tomu číslicí(1 - 10). Prý to všichni uměli, jen on ne. Tak mám zas dojem, že máme zaostalce, nedávno mi učitelka řekla, že má pomalé tempo ve všech činnostech, a nezapomněla zdůraznit, že tam není nejmladší.Den ode dne je mi jasné, proč tam kluk nerad chodí a každé ráno řve. Netušila jsem, že pětileté dítě to má umět, to mají chodit do první třídy a umět číst a počítat do deseti? Starší to taky v pěti letech neuměl a ve škole neměl problémy. Mám dojem, jestli se to v těch našich školkách nepřehání. Ve škole se přece nepředpokládá, že to mají umět, nechtějí to ani u zápisu. Jak je to v ostatních školkách?
|
| Cloe |
 |
(15.1.2013 15:48:04) Tak o cteni nic nepises. Jen, ze se ma podepsat tiskace a napocitat do 10. Mne to v 5-ti letech prehnane neprijde...
|
| Gudrun | 
 |
(15.1.2013 15:48:59) Ten napočítaný počet má umět zapsat číslicí. To mi přijde divné.
|
| Cloe |
 |
(15.1.2013 15:50:12) Tak ta cislice je mozna trochu moc.
|
| dadlenka |
 |
(15.1.2013 16:24:32) číslice se učí psát až v první třídě, u zápisu má přiradit počet k číslici, ale nemusí umět napsat - většinou se dělají tečky...
|
|
|
|
|
| Gudrun | 
 |
(15.1.2013 15:53:35) Kdo vůbec stanovuje, co se má umět v jakém věku? Proč to tedy po synovi nevyžadoval doktor při prohlídce v pěti letech? Tam jen něco kreslil, opisoval písmena a geom. tvary.
|
|
| Eilatt |
 |
(15.1.2013 15:54:48) Syn měl 5 v září, chodí taky k předškolákům a nic takového tam zatím netrénovali a doufám že to takovým stylem dělat ani nebudou. Syn je pomalejší a roční odklad pro něj bude tak akorát a ve srovnání s některými stejně starými holčičkami je jak mimoň.
Učitelce bych řekla, že jde do školy za rok a má dost času na to, aby se to naučil a že si nepřeju už ve školce nějaké závody o to, které dítě je lepší, že toho si ve škole užije až dost.
|
| Gudrun | 
 |
(15.1.2013 16:02:07) Oni to prý ani netrénovali, tak asi všichni rodiče děti doma učí, nebo chodí na všelijaké kurzy pro předškoláky? Nevím. Každopádně synovi se tam vloni líbilo, ale s přechodem do tohoto oddělení a k těmto učitelkám řve a každý den se předem ptá, jestli se zítra jde do školky, ani se mu nedivím, protože takové řeči, že je někdo nejpomalejší, to neumí, to taky ne atd., akorát dítě znechutí. Chápu, že hlavně holky jsou ctižádostivé, můj kluk je mrňavý, stydlivý a rád říká ne. Tak jsem vytáhla magnet. tabulku, písmenka a číslice a jdemem na to.
|
| dadlenka |
 |
(15.1.2013 16:09:19) Sylvo, to je hustý.... nechápu, kde berou rodiče jistotu, že když budou umět tohle děti v předstihu, že budou mít lepší výsledky ve škole Syna do ničeho netlač, tlačila bych na učitelky, tvůj syn má na tohle opravdu ještě čas. Nikdy není na škodu něco dělat, ale hravou formou, aby ho to bavilo...znechutíš mu i školu.
|
|
| Janička1 | 
 |
(15.1.2013 16:12:47) Mám syna předškoláka a paní učetelka u něj ve třídě zaveda žákovské knížky ! dostávají jedničky, když vědí (svou adresu, datum narození, povolání rodičů ...) když ne, tak mají černý puntík. Klidně rozdává čtyři puntíky za tu samou věc, dokud to dítko nezodpoví správně. Navíc úkoly jsou jen mezi ní a dětma. Rodičům nijak nedává vědět, co se po nich bude chtít příště, prý v nich buduje zodpovědnost. Ovšem hodně dětí černé putníky spíš odrazují a jsou z nich smutné. I rodiče. Bylo tu i téma tuším maminky dítka v sedmé třídě, jestli musí učitelka zapisovat úkoly někam na internet. No tak ani můj pětileťák to nemá takhle zjednodušené .... Zakladatelko, syn se jinak podepsat tedy umí (už kolem třech let měl zájem o písmenka) počítat do deseti také umí (sčítat odečítat a číslice poznat a napsat je). Ale myslím, že je to hodně o tom, jestli o to má dítko zájem, možná je to větší ukazatel zralosti než to co o něm říká učitelka.
|
| erika,2 děti | 
 |
(16.1.2013 8:01:11) žákovská knížka a puntíky - nemám slov
|
|
|
|
| Winky | •
 |
(15.1.2013 16:05:06) přesně, té učitelce, možná i ředitelce říct, že program pro ne-předškoláky snad nemusí být tak náročný - respektive můžou to zkoušet dělat, ale bez toho aby byli nějak (byť slovně) negativně hodnoceni učitelkou! (to by teda neměli být ani předškoláci, při učení se děti mají podporovat v tom co udělaly dobře, ne srážet v tom co neudělaly). To by mi za tu cestu do školky stálo, synovi se nedivím, že se tam necítí..... škoda že se to takhle vyvrbilo.
U dcery ve školce v předškolní třídě jim učitelky pomohly naučit se napsat tiskacím vl. jméno (ale když třeba obrátily zrcadlově písmenko nebo tak, nechaly to na výkresu, byl to výtvor dítěte), číslice tak maximálně obtahovali na prac. listech, kdo uměl tak je psal, kdo ne tak ne, spíš se zaměřovali na tzv. "předmatematické" operace, jako je více-méně, stejné-různé, chybí-přebývá, dlouhé-krátké, nahoře/dole/vlevo/vpravo, kruh-čtverec-trojúhelník-obdélník, nevím co ještě.
|
|
|
| Eilatt |
 |
(15.1.2013 15:59:34) No a že by se syn uměl podepsat, tak to ani náhodou Já ho psát neučím, občas chce nějaké písmenko napsat a to je všechno. Z jedné strany slyším kritiku, jak neučit děti dopředu číst a psát, protože se pak ve škole nudí a zlobí a na druhou stranu to ve školce požadují po pětiletých dětech?
No a pomalý je syn taky, je to jeho rys a nezměním to. pedagožka v MŠ by snad měla vědět, že z energického rozlítaného dítěte neudělá šneka a naopak.
|
| Gudrun | 
 |
(15.1.2013 16:05:44) Taky vím, že ve škole nevyžadují, aby budoucí prvňák uměl písmena a číslice. Kluk pozná jen některá písmena a psát číslice neumí. Takové tabulky a srovnávání je mi proti srsti, každý je jedinečná osobnost a ne kus do škatulky. Ale takové srovnávání, vyvěšování výsledků atd. může jen odradit. My u středoškoláků taky nevyvěšujeme jejich známky na nástěnky.
|
|
|
| dadlenka |
 |
(15.1.2013 16:07:15) mají se podepsat tiskacím, nemusí poznat všechna písmenka, napočítat a přiřadit počet do pěti - deset je nadstandard, poznat základní geometrické tvary a umět je pojmenovat, podle mě ve školce trošku tlačí na pilu - tohle mají umět předškoláci. Se tvému synovi nedivímm, že do školky nechce. Syn například u zápisu uměl napočítat do pěti a přiřadit počet - o jeho matematických schopnostech to nic nevypovídá - je ve druhé třídě a je nejlepší z matematiky
|
|
| Alraune | 
 |
(15.1.2013 16:08:04) U nás v první třídě chtěli, aby se uměli podepsat a počítat do deseti česky a anglicky :)
|
| Gudrun | 
 |
(15.1.2013 16:22:47) T je tedy síla, zkoušet z počítání anglicky.... Nejsme už náhodou anglická kolonie? Je to snad ještě horší než dřív s ruštinou.
|
|
|
| Horama | 
 |
(15.1.2013 16:15:21) Od učitelek prvňáků v našem městě: U zápisu je zajímá, jestli dítě zvládne říct, jak se jmenuje, kolik je mu let a kde bydlí. Umí pozdravit, poděkovat, chápe, že dospělým se vyká a dětem tyká. Zná pojmy jako čtverec, kruh/kolečko, trojúhelník a umí je nakreslit. Umí nakreslit vlnovku. Umí správně držet tužku. Má spojená čísla od 1 do 5 (výraz pro ta čísla, nikoli napsanou číslovku) s odpovídající představou počtu věcí - takže pozná, jestli před ním leží 2 nebo 4 kuličky. Mám mít správnou výslovnost hlásek, tragédií není, když neumí r a ř, ale má se to prý tou dobou začít řešit. Umí nějakou básničku a dokáže intuitivně slabikovat - frázovat slova v rytmu na slabiky. Rozlišuje, co je vlevo a co vpravo. (Prý je toho více, ale všechno se nezkoumá u zápisu (třeba motorické dovednosti), ale dívají se po tom už učitelky ve školce kvůli tomu, jestli dítě nepotřebuje odklad. Žádné psaní se nepožaduje. Pokud to děti umí, není to nic proti ničemu, ale nepotřebují to.
|
|
| briliantacek+2(07,10) | 
 |
(15.1.2013 16:20:35) Dneska jsem měla podobný pocit.. dcera má jít na konci ledna k zápisu a dnes se na nástěnce objevilo co mají k zápisu umět... s tvary a číslicemi jsem se smířila, ale dost mě překvapilo, že má znát hlavní město a poznat naši vlajku... Je to normální a jsem jen já mimo mísu nebo už je to opravdu praštěné...??
|
| boží žena | 
 |
(15.1.2013 16:23:39) hele klid i když to vědět nebude, oni ji vemou..
|
| briliantacek+2(07,10) | 
 |
(15.1.2013 16:25:21) Poesldní dobou dost pochybuju, čím víc toho zjišťuju, že chtějí, tím víc se jí to v hlavince blokuje...
|
|
|
| //Nicol | 
 |
(15.1.2013 16:24:24) Syn 5 let v prosinci napočítá do 20,umí se podepsat tiskacím jen jméno Jan to je jednoduché.Zná barvy,tvary,ví jak se jmenuje celým jménem.Řekne kde bydlí,jak se jmenuje maminka,tatínek,sestřička.Neumí si zapnout knoflíky,zip na bundě většinou utrhne .Zakladatelko chápu tě
|
|
| Gudrun | 
 |
(15.1.2013 16:24:29) Možná se jednotlivé školky předhánějí, která lépe připravuje do první třídy.
|
| briliantacek+2(07,10) | 
 |
(15.1.2013 16:27:01) To nevím, ale byl tam letáček se zápisem na vesnické školce (asi 8km od nás) a tam byl seznam asi 20 věcí co musí umět... mimi jiné je třeba chtějí zkoušet ze zavazování tkaniček... To tam budou s jedním dítkem týden ne???
|
| Pole levandulové | 
 |
(15.1.2013 19:41:02) briliantacku, tim zavazovanim tkanicek zkousi u deti jemnou motoriku. Byla jsem na dvou zapisech a u obou meli na stole cistou tenisku a deti zavazovaly. V obou chteli aby dite znalo sve jmeno, adresu, popovidalo kdo je clenem rodiny, podepsalo se tiskace, spocitalo kolik puntiku vidi, geometricke tvary, barvy, urceni smeru /nahoru, dolu, vlavo, vpravo/. V jedne ze skol to vsechno navic chteli jak cesky, tak anglicky. Rozhodne jsem s ditetem nic predem netrenovala a presto to vedelo, aniz by vykazovalo znamky nejake geniality, je naprosto normalni. Jen tu anglictinu meli ve skolce a bavila ho. Ve skolce s nim v predskolaku psali takove ty uvolnovaci sesity, ktere mivaji prvnacci, jsou tam carky, tecky, vlnovky, coz bych rekla, ze mu pomohlo hodne - dost mi prekvapilo, kdyz jsem si ho nechala testovat v PPP ohledne skolni zralosti, ze psycholog jeho ruku oznacil za dobre uvolnenou.Syn totiz nesnasi malovani a nemel to rad uz odmala, takze maloval jen z donuceni.
|
|
|
|
| dadlenka |
 |
(15.1.2013 16:26:52)
to je hustý dítě má být hlavně zralé na školu sociálně, má se umět soustředit aspoň deset minut a být schopnose učit...uvědomovat si sebe a okolní svět - umět se zařadit do rodiny, znát své jméno a příjmení apod. To, že neumí napsat číslice, nebo nepozná písmenka je fakt prkotina, protože se to stejně budou učit ve škole.
|
|
| Eilatt |
 |
(15.1.2013 16:34:01) briliantacek Tak od mamky vím, že mě se učitelka při zápisu v 70-tých letech zeptala, proč se slaví 1. máj Husa jedna. Samozřejmě jsem to nevěděla a vzali mě.
Za chvíli bude asi Cermat psát testy na přijímačky už pro prvňáky
|
| briliantacek+2(07,10) | 
 |
(15.1.2013 16:35:40) Ani bych se nedivila... jsem z toho na prášky. Navíc nám zápis vychází na narozeniny, tak snad nám je nepokazý odklad
|
| jak | 
 |
(15.1.2013 16:43:42) tkanicky ve skolce? to snad ne. u nas muselo byt decko bez plen, najist se samo a mluvit.
|
| Gudrun | 
 |
(15.1.2013 16:48:12) Jo, u nás ve školce na nástěnce je: Už umím kličku. A u toho jsou napsáni ti, kteří umí a v druhém sloupci ti, kteří neumí.
|
| Janina&2 |
 |
(15.1.2013 18:52:33) asi bych pod to pripsala "kdo to chtel vedet?"
kdyz to umi moje dite, tak to vim a porovnavani deti nepodporuju
|
|
| Petrajda | 
 |
(16.1.2013 0:45:51) Tak to je soda to tam jako pro kohokoli příchozího zveřejní, které dítě něco umí a které ne!!! To bych se teda ozvala, i kdyby moje dítě patřilo mezi ty, které to umí!
|
|
|
|
|
| zerat | 
 |
(15.1.2013 16:50:33) U nás se ptali, co se dává do polévky resp. z čeho se vaří polévka
|
|
|
| Alternativní kvočna | 
 |
(15.1.2013 18:57:29) hmmm, a u zápisu čeká křišťálová koule, aby dítko vyvěštilo příštího prezidenta, ne?  však mě ta sranda za týden přejde, jdeme tam taky... tak snad se dostaneme...
|
|
| stormer | 
 |
(15.1.2013 21:32:13) A umět zazpívat státní hymnu bez logopedických vad 
|
|
| Horama | 
 |
(16.1.2013 9:33:39) Je to praštěné. Když to zná, je to jistě fajn, ale v praktickém životě jí to aktuálně k ničemu není, takže je to pro školkové dítě něco navíc.
|
|
|
| zerat | 
 |
(15.1.2013 16:49:26) Dcerka ještě 5 let nemá. Umí počítat sčítat, odčítat do 20, napočítá až do sta, zná i část. malé násobilky když chce. Umí velkou část abecedy. Umí se podepsat jméno, příjmení, má hodně širokou slovní zásobu, nemá problém s barvami... Nikdo ji ale nic účelově neučí
|
| jak | 
 |
(15.1.2013 16:52:58) Dobre. knihomolove po me. Starsi syn cetl v 4.5 letech sam. V prvni tride uz cetl Vernea. Na tridni schuzce se jednou resilo, ze deti maji hodne cteni, treba CELOU stranku denne a p. ucka rekla, ze nase dite uz cte toho Vernea. To byl mazec, nikdo se mnou nepromluvil. Jinak cte syn tak 3 kniky tydne ( ted 10 let.) Momentalne Hobita.
|
| Horama | 
 |
(16.1.2013 9:40:56) No, dobře. Taky jsem kdysi šla do školy a uměla jsem číst (psát jen velká tiskací), ale to neznamená, že je to standard. A nikdo mě sice nenutil se to učit, ale samozřejmě jsem se to naučila jen díky tomu, že když jsem o to měla zájem, tak mi to doma vysvětlovali a zkoušeli to se mnou. Zase ale dodnes neumím třeba lyžovat. 
Při vší úctě k příspěvku o dvě úrovně výše: Nikdo se nenaučí násobilku čistě náhodou a bez toho, aby to s ním někdo dělal. Ale může to být z jeho zájmu.
|
|
|
|
| margotka78 alias shit-roller | 
 |
(15.1.2013 16:51:04) Tak to určitě. Naší malé je čerstvě 5 - vše zmíněné umí, ale je to navíc, nemyslím si, že by to bylo nutné, ona má jen o vědomosti děsný zájem. Včera jsme měli u nás v kurzu přednášku, kde bylo zmíněno, že by dítě mělo umět před nástupem do 1. třídy spočítat knoflíky cca do 5 ks. Napsat písmena a čísla nemusí. Mělo by se začít časoprostorově orientovat - včera, dnes, zítra, nahoře dole vzadu- vpředu. Mělo by znát barvy. Ale všechno je jen mělo, neexistuje žádné pevné MUSí.. Přednášedla nám to paní s 30letou praxí práce s dětmi. Kdybys měla zájem, body nám napsané přesně. Pokud je synovi 5, tak rozhodně není pozadu, učitelce bych něco řekla..
|
| Žžena |
 |
(15.1.2013 16:53:50) To co píšeš umí náš ještěnečtyřleťák. Jaké byly další faktory, které vám říkala, že by děti měly zvládat? Musela vám říkat i něco o samoobslužnosti, ne?
|
| margotka78 alias shit-roller | 
 |
(16.1.2013 9:43:27) další body byly: umět se obléci a poskládat si oblečení na kupičku ( nemusí být vzhledná jak na vojně  mělo by se orientovat v posloupnosti dějů - tj. třeba v přírodě: květ ( jaro) - plod( léto) - sklizeň ovoce ( podzim) ale hlavně paní přednášející dávala důraz na sociální zralost: umět navázat vztahy v kolektivu, přijímat požadavky druhých a snažit se je dle svých schopností splnit, respekt k autoritě i k druhým, umět přijímat neúspěch ( porážka ve hře). Samozřejmě vše s přihlédnutím na tu konkrétní povahu dítěte. Jinak přednáška to byla velmi zajímavá. Všeobecně so prý dá zvažovat odklad dítěte u dívek narozených v srpnu a chlapců od jara. Ale také je to značně individuální, možná je spíše vhodné podstoupit psychologické vyšetření 
|
|
|
| stormer | 
 |
(15.1.2013 21:41:57) Margotko, díky (byť nejsem zakladatelka). Mně se příčilo hlavně to, že by dítě mělo umět nejen počítat a říct jméno, ale obojí i NAPSAT! Psát čísla a písmena se snad učí až v 1.třídě? Já před 34lety uměla skoro celou abecedu (většinu písmen jsem i poznala napsaných) a počítat tuším snad dokonce do sta, ale rozhodně ne psát. A "hlásila" jsem se na prestižní jazykovou ZŠ
|
|
|
| Linda V. | 
 |
(15.1.2013 16:52:45) Pokud dítě není předškolák, nijak zvlášť bych se tím nezaobírala, pokud by neměl jiné problémy.
Do desíti má umět napočítat opravdu předškolák před nástupem do 1. třídy, dřív to umět nemusí, akorát to většina umí, tak to asi bere úča podle toho. Nezalamovala bych se s tím. Školka není účelově proto, aby připravovala na školu.
K tkaničkám - to je důležité pro pravolevou orientaci a opravdu je dobré to školkové dítě učit.
|
| margotka78 alias shit-roller | 
 |
(15.1.2013 16:58:23) Lindo, a víš, že leváci vážou tkaničky jinak? Já jsem se to kvůli synovi přeučovala na jeho ruku. Jednou jsem četla, že v jedné mš měli učitelku levačku a všechny děti ( praváky i leváky) naučila vázat tkaničky na levou ruku
|
| Natali | •
 |
(15.1.2013 17:16:29) Ještě k těm tkaničkám, můj brácha neuměl zavazovat tkaničky ještě v první třídě a dnes je doktor..(chirurg) V naší první třídě bylo 18 dětí, z toho 6 umělo plynule číst...rozdíly se kolem prosince srovnaly, učitelka byla fajn.
|
| Linda V. | 
 |
(15.1.2013 17:23:31) Však zavazování tkaniček není důležité proto, aby bylo dítě v dospělém životě úspěšné. To s tím nemá pranic společného.
Ještě k tomu zápisu - ve školce by měly učitelky zkoušet i to, jak dítě umí slovo rozložit na písmena, jak zde někdo píše S-L-E-P-I-C-E. Ono jde o to, jestli to slyší. Musí se trénovat fonematický sluch - první, poslední písmeno slova a tak dále. Jsou na to různé pomůcky.
Jinak vcelku dobrá je knížka Diagnostika dítěte předškolního věku od Bednářové a Šmardové. Je k dostání v běžných knihkupectvích a tam přesně vidíte, co by dítě mělo zhruba kdy umět a je tam přesný popis i toho, jak to vyzkoušet, pak se snadno zorientujete. Ve školce se používá běžně.
|
|
|
| Linda V. | 
 |
(15.1.2013 17:18:51) Jde o koordinaci pohybů pravé a levé ruky, tak jsem to myslela. Některým levákům stačí, když si sedneš naproti něj na židli a zavazuješ jako pravák, oni to vidí naopak
|
|
|
|
| Klarisanek |
 |
(15.1.2013 17:16:32) Sylvo, tohle je fakt tezky. Ale s tim, ze to nechteji u zapisu nemas pravdu. Odpoved je takova - jak kde. My dnes u zapisu byli a musel umet pocitat do 10ti, scitat a odcitat do 5ti, poznat vsechny cislice, poznat vetsinu pismen, rict jake slovo se slozi z pismen S, L, E, P, I, C, E atd. Tedy netvrdim, ze to MUSEL umet, jen kdyz dite neumi, tak se jeho sance dostat se na tuto skolu proste rapidne snizi. Taky se mi to hodne nelibi, ale co s tim, ptala jsem se na skolskem odboru a tam mi rekli, ze na to maji reditele plne pravo a obsah testu si muzou urcovat sami.
|
|
| MÍŠA&FÍK | 
 |
(15.1.2013 17:23:59) Sylvo, buď v klidu!
Někdy to vypadá, že nejlepší by bylo, kdybychom do školy...a možná už i do školky, dávali děti vzdělané - aby nikoho nepohoršovaly svou nedokonalostí.
Ale tak to ještě, ZPB není, takže třeba můj syn neuměl u zápisu ani pořádně držet tužku - jeho heslo bylo : Tužka není můj kamarád!"
Měl sice takový ten "všeobecný" přehled, neměl nikdy problém rozprávět s dospělými o čemkoliv, byl jak houba, všechny informace do sebe dokázal absorbovat, ale tkaničku neuměl ještě určitě ve 2. třídě...je taky levák a já jsem zase takovej lempl, že jsem se to nedokázala naučit na druhou ruku.....no, nakonec to dal.
Pomalej byl vždycky...ve školce mu paní učitelka vyhrožovala, že když bude v oblíkání zase poslední, tak si s ním nebudou děti hrát. Na to on jí odpověděl, že mu to nevadí, že si bude hrát sám a dál s nohou v jedné nohavici přemýšlel o nesmrtelnosti chrousta. Když to říkala učitelka mě, tak jsem jí jen řekla, že by spíš než výhružky bodla pochvala, že to všechno zvládl sám, bez pomoci a že prostě někdo holt poslední být musí. A že na reklamaci v porodnici už je stejně pozdě, takže ať se jim to ve školce líbí nebo né, já už si tohle dítě nechám.
A už mě tím také neobtěžovala.
Je pomalejší i teď, ve škole (5.třída).....ale samozřejmně se to lepší, nikdo na něj nikde čekat nemusí, jen má prostě své tempo.
A teď, před týdnem,na konzultačních hodinách, mi paní učitelka řekla, že je premiant třídy. Tak jsem se nafoukla pýchou a konečně se mi ulevilo, že netřeba v životě rychlost, ani bůh ví jaký znalosti a dovednosti dopředu s předstihem nabyté....že i v klidu se dá dosáhnout relativního úspěchu.
Z pomalíka stejně rychlíka nikdo neudělá....leda tak nerváčka......
|
| Linda V. | 
 |
(15.1.2013 17:29:19) Bohužel, tužku neumí správně držet spousta lidí - včetně mě. Není úplně nejlepší se chvástat tím, že tužka není můj kamarád, ale je lepší to podpořit kurzem grafomotoriky, popř. návštěvou fyzioterapeuta, aby pomohl uvolnit svaly.
|
| MÍŠA&FÍK | 
 |
(15.1.2013 17:43:23) 6ti leté dítě se nechvástalo, ono pouze vyslovilo svůj názor.
Když jsem mu pak v 1. třídě pořídila takový gumový nástavec na tužku s tím, že mu třeba pomůže naučit se to snadněji, paní učitelka všechny takovéto pomůcky zakázala, takže syn prostě drží tužku jak ji drží a já pro to víc dělat nemíním.
Píše hezky a myslím, že jak kdo drží tužku - o tom to ve škole není.
Mmch...viděli jste fotku prezidenta Obamy , když podepisoval svůj prezidentský slib ???(nebo inaugurační listinu...nebo jak se tomu říká ???)
To by byl materiál pro grafomotorika.....
|
| Linda V. | 
 |
(15.1.2013 17:51:40) Já si zase myslím, že škola není o tom, jak kdo hezky píše. Špatné držení tužky souvisí třeba i s hrubou motorikou, s tím, že má zkrácené svaly a podobně. Hlavně psát velké kvantum textu je na hlavu s bolavou rukou.
|
| MÍŠA&FÍK | 
 |
(15.1.2013 18:19:41) Lindo, první třída je skoro JEN o tom, jak hezky se píše...a otrávit život to dokáže dost.
Syn psal krásně, jako když tiskne - sama jsem nevěřila svým očím.
Ale asi proto, že je levák, neměl správný sklon písma.
Nepsal "zvráceně", jako třeba kdysi moje kamarádka, taky levačka, ale psal krásně kolmo k řádce.......písmenka měl, jako když je natisknou.......
.....paní učitelce se to stejně nelíbilo, stále mu ten sklon opravovala...ale ta jeho ruka na to prostě nebyla stavěná...nebo nevím.....nakonec to z něho "vymlátila".....syn písmo víc položil, ale tím ho také roztáhl a roztaženě píše dodnes.
Myslím, že tohle je naprosto zbytečné - i v té první třídě.
Navíc od druhé nebo třetí třídy už nikoho nezajímá, jaké má dítě rukopis, hlavně že stihne zapsat si daný text a u nás ještě navíc, že dostatečně barevně podtrhává...... 
Když se mi dostal do ruky sešit jednoho spolužáka, nestačila jsem se divit - zápisky nešlo vyluštit........by mě zajímalo, jestli měl v 1. třídě také pořád špatné písanky.....
|
|
|
|
| Klarisanek |
 |
(15.1.2013 17:44:49) Kladu si otazku, co je to dobre drzet tuzku. Muj syn ji drzi jak prase kost a jeho kresby a pismo jsou daleko lepsi nez u jeho spoluzaku ze tridy. Jeho o rok starsi kamaradka drzi uz davno tuzku ukazkove a jeji vytvory jsou naprosto priserne. Kdyz donutim syna aby drzel tuzku spravne, tak mu to problem nedela, ale pismo se trochu zhorsi, ne moc, ale je to videt.
|
| Len | 
 |
(15.1.2013 17:56:14) Deniso, jedno jedine spravne drzeni tuzky neexistuje, moje deti se uci v anglicke skole uplne jine drzeni nez jejich cesti vrstevnici. I u manzela jsem si vsimla, ze drzi tuzku uplne jinak nez ja.
|
| Linda V. | 
 |
(15.1.2013 18:11:33) A jak se to učí v anglické škole?
|
|
| Klarisanek |
 |
(15.1.2013 18:35:02) No, ja mam pocit, ze dle postupu nasich MS a ZS existuje JEDINE spravne drzeni. Rozhodne to neni to nase
|
|
|
|
|
|
| Písanka |
 |
(15.1.2013 19:57:21) tak já nevím, ale každé dítě je jiné. Jinak kamarádky holčička u zápisu : podepsat se a poznávání písmen, číselná řada - vyndali číslici a musela ji poznat, napočítat do dvaceti, rozpoznání ovoce a zelenina- od té doby si pamatuju, že meloun je zelenina, na to se jí totiž ptali , básnička a dál si nepamatuju. Klasická ZŠ v obci o 1000 obyvatel. Nic bych si z toho nedělala, předškolák není, tak co.Jen se nedivím, že je otrávený.
|
|
| Luc. |
 |
(15.1.2013 20:24:10) To co píšeš umí můj 4letý. Ne proto, že bychom ho to učili, ale je zvídavej a ptá se. Pozná čísla do tisíce, 1-10 umí napsat, umí se podepsat, jednoduchá slova přečte, počítá anglicky do 10ti, zná anglickou abecedu. Nikdo ho to neučil. Možná je napřed, nevím, neporovnávám to. Ale v 5ti letech do 10 počítat asi umí každé dítě ne? Napsat sůj podpis taky, nebo alespoň ve školkce na nástěnce to vidím, že děti tam mají své výkresy "podepsané" . Ve školce počítají třeba kolik je na obrázku zvířátek, kolik je z toho kočiček, pejsků atd... Kupujeme dětské časopisy jako Sluníčko, Mateřídouška, Méďa Pusík, Pastelka a tak je plno úkolů zábavnou formou, možná by to tvému synovi pomohlo a bavilo by ho to.
|
| Gudrun | 
 |
(15.1.2013 20:27:20) Taky kupujeme všelijaké časopisy. Zkrátka můj syn asi není geniální jako tvůj.
|
| Luc. |
 |
(15.1.2013 20:37:11) Nemyslím si že syn je geniální. Co ho baví, to mu jde výborně. Zase mu dýl trvaly jiný věci (dlouho se učil jezdit na kole, plavat ještě neumí, lyžovat se mu nechce ... dáme tomu čas, sportujeme všichni, určitě taky bude). Spíš jsem chtěla poradit co zkusit. Dnes jsme strávili hodinu nad lednovým Sluníčkem a ještě teď ho "čte" v posteli 
Psalas, že se děti mají sami podepsat a teď že výkresy podepisují učitelky
|
| Gudrun | 
 |
(15.1.2013 21:02:01) Nemají se samy podepisovat na výkresy, to se pozná, že to podepisují učitelky. Asi to byla dnes nějaká prověrka nebo co. Zkrátka bylo vystaveno, co kdo umí a neumí.
|
| Luc. |
 |
(15.1.2013 21:17:19) Aha, promiňm já to blbě pochopila.
|
|
|
|
|
| Gudrun | 
 |
(15.1.2013 20:31:20) Výkresy ve školce podepisují učitelky.
|
|
|
| Hilly. |
 |
(16.1.2013 10:57:45) Achjo, akorát mu do budoucna znechutí učení. To si tyhle pipiny nejsou schopné uvědomit, že v tomhle věku je na tom každé dítě trochu jinak?
|
|
|