jamall |
|
(6.1.2013 14:16:06) Dobrý den, zajímá mě zdali se dysfázie a celkově problémy s mluvením objevují převážně u kluků než u holek ? A čím to je? Je k tomu nějký článek nebo studie na netu? A co třeba Autismus a jiné poruchy. Objevují se více opravdu u kluků a méně u holek? Ptám se neb jsem v diskuzích narazila asi jen na tři matky s dívkami co mají jejich dcerky problém a jinak je to doména kluků, bohužel. Proto jsem založila toto téma. Snad mi někdo poradí nějaký odborný článek. Děkuji
|
kambala pláááckááá |
|
(6.1.2013 15:01:18) nevím. znám osobně dvě matky, které mají dítě dysfatika. jedna má kluka, jedna holku
|
Pawlla |
|
(6.1.2013 15:03:18) Ve všech třídách,kam syn chodil,tj.autistických třídách byla jedna dívka na pět chlapců.
|
jamall |
|
(6.1.2013 15:06:25) Jako fakt jo pět kluků a na ně jen jedna holka? To je fakt zajímavé. Ještě něco o tom najít. Nic jsem zatím nenašla. A tak ráda bych si o tom něco přečetla.
|
Kreaty |
|
(6.1.2013 15:21:00) já mám jednu doma, je pravda že víc jsme řešili zdravotní problémy než ty vývojové, protože je nadprůměrně inteligentní, ale teď s nástupem do školy je vidět, že tam vývojové porucha je, nakoli to bude s nějakou poruchou aut. spektra nevím, máme zatím co dělat se zdravím ale taky je pravda, že pokud by člověk neměl srovnání, tak by to ani neviděl, nám přijde zcela v pohodě, až na nějaké vyloženě znatelné výkyvy, ale když pak srovnáváš, tak je to tragedie, ale stejně ta vysoká inteligence jako ten nedostatek v nekomunikaci,
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2013 17:27:20) a to se s věkem ve škole moc nelepší, mám ve 4. třídě podobný případ, bez školy pro nadané, kde berou na vědomí, že dys-(cokoliv) je průvodní jev k jinak vysoké inteligenci, bysme byli v háji. Někde mají totiž pocit, že dokud nesrovná dys, tak se na inteligenci nikdo nebude ohlížet a že kdo má dostatečnou inteligenci, poradí si 100% i s dys I tak jsme řešili posmívání, šikanu, ppp, SPC, psycholožku... ale na gymplu to snad už bude v pohodě :) aspoň ze zkušenosti prvního
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(6.1.2013 15:02:00) Vypadá to tak,ale odborný odkaz nemám.Osobně si myslím,že ten počet je stejný,ale dívky se lépe s poruchou vyrovnávají,více se přizpůsobí,takže u těch lehčích forem se na to ani nepříjde.
|
jamall |
|
(6.1.2013 15:05:03) Pawllo to zní zajímavě a jak je to třeba u toho autismu a jiných poruch? Někdy mám pocit, že narážím a vidím jen samé kluky a holku neznám žádnou, jen zde z diskuzí. Ale možná je to tak jak píšeš s těma holkama. Že mají větší snahu a motivaci.
|
Pawlla |
|
(6.1.2013 15:23:30) jamall,já píšu právě o autismu.Jinak to samé vnímám u ADHD,taky bych si ráda něco přečetla,tak snad někdo přispěje.
|
|
|
Delete |
|
(6.1.2013 16:56:44) Myslím si totéž, tedy že jich je přibližně stejně, ale právě u PAS je rozpoznaných více chlapců než dívek mimo jiné proto, že ty projevy se liší a konkrétní problémy přichází v jiném věku. Jde o to, že kromě jiného na to, že dítě není standardní, upozorní jeho extrémní projevy emocí a prudké reakce na nepohodu (bez ohledu na to, čím je způsobená). I standardní kluci se projevují, hrají si, komunikují, myslí jinak než standardní dívky. Kluci bývají už od mala vyhraněnější v zájmech a přijdou mi i úpornější ohledně jejich hájení, takže myslím, že i jejich období vzdoru bývá pro okolí náročnější, většinou....no a když ani po období vzdoru vztek neutichá, naopak se někdy stupňuje, kluci přestávají být "zvladatelní", rodiče mají potřebu hledat pomoc...nejspozději po nástupu do školy.... Na druhou stranu holčička ve chvíli nepohody spíše pláče....u čtyřleté, pětileté a dokonce ani sedmileté to zarazí jen málokoho, i když jde o pláč poměrně častý. A pokud není možnost si všimnout i jiných abnormalit, tak se to často přejde, protože plačtivost není až tak nic moc k řešení, dokud se tedy dítěti nezačnou děti posmívat a nemusí se řešit spíš šikana... No a zatímco kluk se postupně učí zvládat svůj vztek a začleňovat se v rámci svých možností, tak u holek se s rostoucím věkem začnou rozdíly oproti okolí zdůrazňovat a to právě v období nástupu puberty, kdy zejména vztahy nabydou na důležitosti... Pokud je tedy dívka s lehčí formou PAS rozpoznána, tak často až v tomto věku, zejména pokud nemá přidružené potíže jako ADHD a pod. No a taky si myslím, že ty holky mají větší motivaci svůj handicap kompenzovat nebo alespoň skrývat. Takže vlastně není tolik potřeba tu odbornou pomoc vyhledávat, protože to dítě má snahu spolupracovat.....a možná i díky tomu že ve chvíli, kdy má ty viditelné problémy, ta už je třeba zralejší, než to čtyřleté, pětileté....
U ADD/ADHD mám pocit, že holek a kluků s poruchou pozornosti bude opět podobně, jen u holek bude asi méně té hyperaktivity, takže opět porucha pozornosti jako taková zůstane skryta.
|
Pawlla |
|
(7.1.2013 5:15:49) "No a taky si myslím, že ty holky mají větší motivaci svůj handicap kompenzovat nebo alespoň skrývat. Takže vlastně není tolik potřeba tu odbornou pomoc vyhledávat, protože to dítě má snahu spolupracovat.."
Delete přesně.Když to vezmu z praktické stránky syn má kamarádku taky autistku a co se liší je přístup.Ona se trápí,že je jiná a chce to změnit,on jede stylem "divní jsou všichni okolo" a jasné,který přístup dotlačí dítě k zapracování na vztazích s okolím.
|
Promka+K(02)+Š(07) |
|
(7.1.2013 8:18:12) Také můžu potvrdit, že znám podstatně více chlapců s poruchou komunikace než holčiček. Prý je to tím, že ženský mozek už od dětství v rámci kumunikace funguje trochu jinak než mužský. Když to hodně zjednoduším a hodně zobecním, tak ženský jsou ukecanější, v mozku mají ty "komunikační" dráhy více propletené, takže když je někde na trase chyba, snadno se najde nějaká oklika - prostě to ta ženská nějak "okecá". Když se sejnou tři ženské, rozebírají tři témata najednou, skáčou si do řeči a přesto si rozumi. Obecně zvládají více věcí najednou. Kdežto mužská komunikace je taková přímočará (jedno téma stylem start-cíl). No a když se na té komunikační trase objeví chyba, tak je viditelnější a hůře se napravuje. Takhle nějak mi ty rozdíly mezi chlapci a dívkami vysvětlovala logopedka.
|
Promka+K(02)+Š(07) |
|
(7.1.2013 8:21:11) Což potvrzuje to, že holky jsou schopné svůj handicap lépe kompenzovat, jak psala Delete. Prostě dívčí moze si poradí sám a nepotřebuje odbornou pomoc z venku.
|
Tessis |
|
(7.1.2013 11:12:05) Tak co vím, tak se všude udává ten poměr 5:1 kluci k holkám, jak u auti, tak u dysfázie. Mně Krejčířová říkala, že konkrétně u těch vad řeči jsou na tom holky líp, páč mají ta řečová centra různé po mozku, takže když je zasáhnuto jedno, tak ale mají stále další na kompenzaci. KLuci to mají na jednom místě.
A co se týče auti, tak holky jsou od přírody prostě sociálnější (to už jste tu psaly), a když je holka autistka, tak většinou ne tak těžká. Těžkých autistek je poměrně málo.
|
|
|
|
|
|
|
sarmi |
|
(6.1.2013 16:17:19) uz na faktulte nas ucili, ze chlapci jsou co do vyvojovych poruch casteji zastoupeni. takze pokud by se to zprumerovalo, tak budou prevladat kluci, ale procenta ti nepovim.
|
|
..maya.. |
|
(6.1.2013 16:53:51) syn chodí do logopedické školy..85% školy jsou kluci
|
|
Eržika. |
|
(6.1.2013 16:58:15) V logopedické školce je kluků převaha. Pořád. Cca 1-3 holky na 10 kluků.
|
|
Emko+2 cácorky |
|
(6.1.2013 16:58:27) Já mám doma jednu treperendu s dysfázií - teda, mě až na tu řeč přijde jako normální dítě. Co jsem dál četla o dysfázii - nějak mi na ní nic nesedí. Ale logopedka jí hned, kvůli řeči, zaškatulkovala.
A co se řeči týká - nejvíc si hraje s bratrancem (za 14 dní mu bude 7 let) a ten neumí pět písmenek a jeho řeč je teda občas dost nesrozumitelná. Nejvíc si hraje s ním, mluví s ním, tak si myslím, že tak trochu mají "stejný jazyk". Jí nenutí nic, aby mluvila líp, když on mluví stejně Ve školce mají smíšené třídy a řeč dětí taky není nějak moc bravurní
Od psycholožky má napsáno, že vše je v normě a je nadprůměrně inteligentní. Tak nevím
|
sarmi |
|
(6.1.2013 17:12:32) tak ma asi lehkou formu dysfazie, logopedka ji asi hned tak diagnozu neprisila, kdyz by to vypadalo treba jen na patlavost.
|
Emko+2 cácorky |
|
(6.1.2013 17:21:52) Lehčí formu? Možná! Každopádně si o logopedce myslím své. Už teď ví, že bude mít odklad (jsou jí 4 roky), diagnostikovala jí hyperaktivitu (což psycholožka vyloučila) a trvá si na svém, že má malou slovní zásobu, prý mluví ve dvouslovných větách a nemá rytmiku. Byla u toho i ředitelka ze školky a vyvedla jí z omylu - holka rytmiku má prý výbornou, slovní zásobu obrovskou (v roce znala a používala 15 slov), převypráví pohádky, vypráví kde byla a co dělala.... Logopedka to odkývala a prý s ní máme doma stále mluvit - no, ono to jinak nejde, když tu pusu nezavře. A když jsem s ní mluvila za cca 14 dní sama - opět to samé - špatná rytmika, malá slovní zásoba.... A pro upřesnění - ředitelka tomu rozumí, taky je logopedka
|
sarmi |
|
(6.1.2013 17:31:10) tak ten problem je asi jinde, zmente logopedku .
|
Emko+2 cácorky |
|
(6.1.2013 18:38:48) To je školková, to já moc neovlivním. Ale pak chodíme na logopedii na polikliniku a tam je vše v pohodě. Logopedka si nás zve na začátek pracovní doby, aby byla - podle jejích slov - na nás čerstvá Holka řekne i to, co neví. Když jsem s logopedkou vyplňovala papíry, tak se dcera dožadovala pozornosti a chtěla po ní vysvětlit, proč si povídá se mnou, když si přišla povídat ona
|
sarmi |
|
(6.1.2013 19:27:27) no, školkova logopedka ale diagnozu nestanovi, tu dysfazku vam psala ona nebo ta druha? vlastne teda o nic nejde.
|
Emko+2 cácorky |
|
(6.1.2013 20:35:04) To řekla ta školková - po jednom sezení s ní.
Přišlo mi to, jako když někde slyšela diagnózu a nutně se jí snaží někde upíchnout. Tak to vyšlo na nás
Po pravdě - teď si z toho dělám už jen srandu. Ale když to na mě valila po prvním sezení, měla jsem co dělat, aby to se mnou neseklo a asi 3 dny jsem byla totálně mimo a furt na to musela myslet. Když jsem s ní mluvila znova, brala jsem to jedním uchem dovnitř, druhým ven...
|
|
|
|
|
|
|
|
|