(1.1.2013 13:14:01) Bylo celkem sokujici a myslim, ze jine, nez v CSSR. Zatimco u nas zeny musely makat a deti vyrustaly v kolektivnich zarizenich, ve stare dobre Anglii se drzely u plotny. Tyto reklamy jsou sokujici.
Takhle dopadnete, pokud nebudete manzelovi servirovat cerstvou kavu! Protoze dnes uz si kavu muzete pred koupenim otestovat.
Nemuzu uplne rozlustit, co se pod tim pise, ale neco na zpusob ze i kdyz ona byla tygrice, tak pri spatreni teto predlozky byla pripravena nechat po sobe slapat (z teto reklamy je mi fyzicky nevolno)
Chef dela vse, ale vareni - od toho jsou manzelky
Pri vanocnim ranu bude stastnejsi s Hooverem
Manzelky: Zatrhnete si, co chcete a ukazte to manzelovi. Pokud okamzite nepujde do obchodu, tak zacnete plakat. Ne moc, jen trochu. On pujde, on pujde. Manzele: Radne si tuto reklamu prohlednete a vyberte, co Vase manzelka chce. Jdete ji to koupit. Nez zacne plakat.
Muzi jsou lepsi, nez zeny! Uvnitr je zena dobra, dokonce prijemna. V horach je jen takovou pritezi.Nemusite ji rvat na vrcholky hor, abyste se predvedli ve svetru Drummond, tyto svetry vypadaji skvele uplne vsude!
Ted uz muze zase varit snidani! Pote, co ji predepisete Mornidine (tablety, ktere zvednou z postele i napul mrtvou manzelku).
Prim, Dave, prosim nenechavej me zamcenou pryc od Tebe! Pokud manzelsky zivot ochladne, zena by mela zpytovat sama sebe. Opravdu delavse proto, aby udrzovala sveho manzela jako chtiveho milence? Nejbezpecnejsi cesta - vaginalni desinfikant Lysol!
Tak co, chtely byste byt anglickou manzelkou v 50tych letech? Nemate reklamy z te doby u nas?
(1.1.2013 13:16:17) Tak nevim, proc se mi vsechno neukazalo, zkusim znovu.
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2012/12/30/article-0-16B0E785000005DC-834_964x1231.jpg Nemuzu uplne rozlustit, co se pod tim pise, ale neco na zpusob ze i kdyz ona byla tygrice, tak pri spatreni teto predlozky byla pripravena nechat po sobe slapat (z teto reklamy je mi fyzicky nevolno)
(1.1.2013 13:24:02) "Na počátku padesátých let stále existoval za okupace zavedený přídělový systém s lístky na oděvy, obuv a především potraviny. Přesto byl i na vázaném trhu nedostatek cukru, mouky, másla i vajec. Poválečnou nouzi se snažily důvtipně obejít dobové kuchařské recepty. Předmluvy drobných tiskovin, které v samotném názvu odkazovaly k šetrnosti a hospodárnosti, byly věnovány "těm nejskromnějším"‒ ženám v domácnosti. Ačkoliv je tehdejší propaganda lákala na pracovní pozice tradičně vyhrazené mužům, kuchařské knížky z počátku padesátých let dokázaly ocenit také hospodyně, "bez jejichž obětavosti a trpělivosti by nemohl hospodářský plán býti splněn." Vynalézavé kuchařky dokázaly zúročit válečné zkušenosti při výrobě pudinků bez mléka nebo přípravě moučníků, do nichž se nedostávalo kvalitní mouky ani cukru."
"Pomoc pracujícím ženám ― chutné těstoviny Ačkoliv se těstoviny vyráběly průmyslově od konce 18. století, první výrobní linka byla zprovozněna až počátkem 30. let minulého století v Itálii. V českých domácnostech se nudle, flíčky nebo kolínka ještě dlouho poté vyráběly převážně podomácku. Informační leták Československých mlýnů doporučoval počátkem padesátých let hospodyním jakostní, průmyslově vyráběné těstoviny z pšeničné mouky sovětské provenience. Hospodyně, kterým měly makaróny z továrny ušetřit práci, nebyly ženy v domácnosti nebo profesionální kuchařky, ale především dělnice, úřednice a družstevnice, které se navíc ke své profesi musely postarat o rodinu.
Šetrnost, ustavičně vyžadovaná a všeobecně propagovaná ctnost, se dala využít jak v makroekonomickém měřítku (organizovaný sběr druhotných surovin ― včetně tzv. brakové literatury; masové spoření výplat ve státních ústavech atd.), tak i v drobných poměrech jednotlivých domácností. Zatímco se šetřilo všude ― elektřinou, pečivem, papírem..., v údernických závodech napájela obrovská množství energie nové a nové pracovní normy, zvyšující se ad absurdum: "Mezi úderníky se vyskytly fenomény, skutečné nebo domnělé: soudruh Krejčí z Gottwaldových závodů v září 1949 plnil normu na 250 %, frézař Němec ze Svitu na 500 %, svazák―úderník Rosendorf z Vítkovických železáren dosáhl 1 107 % normy, škubačka husí Kvítková oškubala za osm hodin 72 husy místo normovaných šestnácti atd." (Černý, 1992)"
(1.1.2013 13:25:31) "Modelky‒brigádnice a manekýny v letních šatech Článek Pomáháme na žních doporučoval čtenářkám červencového čísla Ženy a módy z roku 1951 vzít si na letní brigádu buď propínací prací šaty nebo sukně s halenkou či s lehkým bavlněným tričkem; méně choulostivé pracovnice mohly nosit šortky. Před nepřízní počasí měly brigádnice chránit tepláky, před prudkým sluncem pestré šátky. Dobré rady brigádnické módní hlídky byly doprovázeny fotografiemi jednotlivých modelů. Tyto snímky jsou nepochybně "dokumentem doby"; ale v jakém smyslu? V žádném případě nejde o fotografie skutečných brigádnic, které ochotně pózují o polední přestávce.
Přinejmenším jednu z trojice žen, které se na obálce časopisu opírají o žebřiňák, rozpoznáme hned v několika dalších brigádnických modelech; a na jednom snímku dokonce pózuje s patřičným nářadím. V dalších článcích téhož časopisu se však manekýna z titulní strany už neobjevuje. Kostýmky pro pobyt v lázních, šaty na horskou rekreaci nebo letní svetříky předvádějí docela jiné dívky. Je to snad proto, že by bylo nevhodné, aby se tatáž osoba objevila na brigádě, v lázních a na horách?"
(1.1.2013 13:29:16) aido, mrkni se tohle, z těch stránek jsem čerpala, ale taková reklama, jakou vkládáš ty tu zjevně v padesátých letech vůbec nebyla... v šedesátých letech možná, padesátky byly v ČSSR trochu o něčem jiném.
(1.1.2013 15:20:13) madelain, ono to je prácem která se pro ženskou moc nehodí. to není tak, že přijdeš, sedneš za volant a jezdíš si po poli, to je i dřina se zapojováním strojů, taháním za těžké oje, dřina na poli, čištění, když se ti zanese sekačka nebo balíkovačka, orba, při žních vstáváš v 5 a přijíždíš v 10, obalená prachem a vytřesená k smrti. dokonce ani tehdá se tahle práce nedoporučovala bezdětným ženám, protože se uvádělo, že nějak to vytřásání není zrovna nejlepší, natož pro těhotnou. mě jezdit baví, zvládám i projet s krmným vozem, po silnici jak drak, ale ostatní mám problém. neorala sem 10 let, byla to dřina a úmorná práce
(1.1.2013 15:41:18) My jsme si na zahradnicke skole museli vsichni delat ridicak na traktor, psal se rok 1994 a holky na pole nikdo nepustil, prej ze zdravotnich duvodu. Takze ridicak vlastnim a na poli jsem se nikdy ani neprojela... Kluci si pak mohli jeste delat ridicak na nakladak, holky uz ne.
(1.1.2013 16:15:27) já mám zemědělku klasickou a chtít, mám i ten náklaďák, ale to byl maturitní ročník. ve škole nás holky taky na pole nepouštěly, ale táta v tom pracuje, tak sem se k tomu občas dostala
(1.1.2013 18:22:48) Taktéž. Raději na poli za volantem traktoru, než být závislá na náladách nějakého chlapa, který by mě považoval za polosvéprávnou osobu.
(1.1.2013 13:17:24) "Manzelky: Zatrhnete si, co chcete a ukazte to manzelovi. Pokud okamzite nepujde do obchodu, tak zacnete plakat. Ne moc, jen trochu. On pujde, on pujde. Manzele: Radne si tuto reklamu prohlednete a vyberte, co Vase manzelka chce. Jdete ji to koupit. Nez zacne plakat.
(1.1.2013 13:28:02) Ony současné reklamy nejsou zas o tolik lepší... Musím říct, že mě společenská tolerance k sexismu v reklamě sere... protože reklama podprahově působí na všechny a je taky součástí společenské normy.
(1.1.2013 13:30:16) Alraune, ale to je právě účel - ten sexismus v reklamě podporuje stereotypy, které se osvědčily a udržují přesně takové mantinely, jaké trh potřebuje.
(1.1.2013 13:33:13) Alraune, ale na tom se dneska pracuje. Ne, že bych nějak cíleně sledovala reklamní průmysl, ale všimla jsem si v poslední době reklam, kde vysavač s rozzářeným úsměvem třímá pán a sekunduje mu chlapeček
(1.1.2013 13:35:24) ano, také jsem si toho všimla, kamarádka z Kanady, když viděla před asi 5ti lety naše reklamy, tak byla zhrozená, loni viděla posun. Díky nenáviděnému feminismu spějeme k lepším zítřkům
(1.1.2013 13:46:39) Valkýro, fakt myslíš, že to na lidi tolik působí? Není to jen mediální svět sám pro sebe? Fakt to někdo bere vážně a dělá si podle toho představu o životě? Já ti nevím .... Nedělám si iluze o lidech, ale zase co vidím kolem sebe, nezdá se mi to tak zlé. Ale samozřejmě se mohu pohybovat v nevětšinové sociální skupině, nevím.
(1.1.2013 13:48:34) Podprahově to na lidi působí určitě, na děti, taky na společnost jako celek. Každý máme nějakou životní zkušenost, ale stejně i tady pořád jede, že "chlapi jsou takový, ženský jsou makový", i když v reálu to tak často není.
(1.1.2013 13:50:48) Alraune, jo, u dětí tomu věřím, vždycky si říkám, co musí mít za bramboračku v hlavě děti z rodin, kde TV jede celé dny. U dospělých nějak naopak nechápu, že mohou nemít nadhled a vlastní kritický úsudek
(1.1.2013 13:54:52) Jasně, že mají kritický úsudek, ale společenský tlak je prostě velký. Plastiky, anorexie, jasnější důkazy mediiálního tlaku snad ani nejsou. Když se to pořád opakuje a padá to ze všech stran, nakonec se to stane normou.
(1.1.2013 14:00:03) Alraune, samozřejmě, protože kosmetická a farmaceutická lobby potřebuje, aby ženský utrácely za všechny ty kraviny a módní průmysl zase chce, aby kupovaly stovky hadrů, bot, kabelek...
(1.1.2013 14:23:34) Pokud na sebe někdo nechá působit reklamu, je to osoba natolik líného ducha, že nebýt reklamy, působilo by na ni něco jiného. To je podobné jako hysterie kolem filmů a her s násilnou tématikou - většina chlapů, co znám, něco podobnýho sleduje nebo hraje, ale školu nebo kancl zatím žádnej nevystřílel. K tomu je potřeba nějaká další výrazná dispozice, kterou by ale taky mohlo - a nemuselo - nastartovat něco úplně jinýho.
(23.1.2013 10:07:45) Jenže něco jinýho je to u dětí. Já jakožto dospělá jsem schopna projít kolem hrající tv nebo se od ní zvednout, když tam jde něco, co mě nebaví. Děti ne. Jak vidí a slyší, že tv hraje, už koukají. Už jen proto, že se to hýbe a mluví, nedokážou se od toho odtrhnout. Ani holka, který je 9, se v tomhle ještě nedokáže ovládat.
(1.1.2013 14:25:05) Mně tuhle reklamu před rokem poslala kamarádka s komentářem "nojo, ale presovač tam není"! My se nad těmahle věcma vždycky akorát zasmějeme. Jo, je to strašný... a taky absurdní.
(1.1.2013 13:35:46) Jako filmy s Johnem Wayne :) Vrtošivá žena dostane na prdel a v podstatě je šťastná. Řekla bych, že je to i součást nějakého erotického mýtu o muži cowboyi :D
Muzi jsou lepsi, nez zeny! Uvnitr je zena dobra, dokonce prijemna. V horach je jen takovou pritezi.Nemusite ji rvat na vrcholky hor, abyste se predvedli ve svetru Drummond, tyto svetry vypadaji skvele uplne vsude!
Prosim, Dave, prosim nenechavej me zamcenou pryc od Tebe! Pokud manzelsky zivot ochladne, zena by mela zpytovat sama sebe. Opravdu delavse proto, aby udrzovala sveho manzela jako chtiveho milence? Nejbezpecnejsi cesta - vaginalni desinfikant Lysol!
(1.1.2013 15:27:20) Tak desinfekce vnitřku Lyzolem a je maso . Ovšem ženuška coby předložka i ta reklama na svetry jsou úplně hnusný
Bohužel neuplyne den, kdy by mi v ČR nepadlo oko na sexistickou reklamu i ve 21. století- takhle si vybavím třeba "nejlíp si to udělám sama" (polonahá lascívně se tvářící ženská propaguje lepidlo tuším).
(1.1.2013 13:31:59) nemyslí, že jsou současné reklamy o mnoho lepší. V podstatě jsou jen obroušené hrany. A ty reklamy, co sem dala Aida jsou samozřejmě s velkou nadsázkou, myslím, že postavení žen bylo v té době všude zhruba stejné (myslím ve srovnatelných evropských zemích
(1.1.2013 13:52:53) Aido, onoje to pořád stejný, jenom se to dneska umí líp zakamuflovat, takže ta reklama nepůsobí na první pohled tak strašně sexixticky jako ty reklamy z 50.let. Netuším, jestli byly v ČSSR v padesátých letech nějaké reklamy. Přemýšlím, k čemu, když byly obchody prázdné a neexistovala žádná konkurence značek. Tenkrát byla asi jenom politická propaganda.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.