Zufi. |
|
(29.10.2012 20:55:54) Kolegyně, mám dotaz. Jak moc komunikujete s rodiči v rámci IVP? Např. píšete mejlem rodičům zadání domácích úkolů, otázky (okruhy) písemek, upozornění na důležité učivo, ... Z PPP máme spolupracovat s jednou maminkou holčičky v 6.třídě tak, že před každou písemkou posíláme , z čeho písemka bude (holčička to doma nevyřídí a v hodině si to nezapíše). Nebo to zapisujete dětem do jejich notýsků příp. do žákajdy? Některé kolegyně brblají, že toho mají moc a např. z češtiny psát každý DÚ mejlem je strašně zdržuje (pokud mají těchto dětí třeba 10 i více). Ne každému dítěti s IVP samozřejmě, pouze těm, co to mají od psychologa přímo v papírech (z 20 dejme tomu půlka). Zajímá mě , jak je to jinde. Myslím, že u nás ač mám výhrady velké, se o děti s IVP staráme dobře (brblat můžeme,ne?) Prosím, zajímá mě komunikace s rodiči, nic víc.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 21:07:30) Zufi, já nemám školní dítko, ale jako učitelka bych si na to asi založila na FB uzavřenou skupinu a tam každý den vložila úkoly za celý den - dejme tomu 6 hodin - 6 příspěvků, to mi nepřijde děsná práce a pak už by bylo na rodičích, jestli si to hlídaj nebo ne
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:09:21) Super nápad, ale bohužel asi 5 rodičů nemá PC.
|
Pole levandulové |
|
(30.10.2012 13:23:18) Zufi, ale to je pak problem tech rodicu, ze nemaj PC. Myslim, ze skupina na FB by byla prijatelna pro obe strany a vic bych to neprehanela. Kdo nema PC, muze se jit podivat do netove kavarny, pripadne se da zridit i internet v mobilu, to na kontrolu staci.Nebo ten IVP maji i rodice?
|
Delete |
|
(30.10.2012 17:01:29) Skramuško, IVP je individuální vzdělávací plán, to znamená, že se týká všech, kteří se účastní procesu vzdělávání, tedy i rodičů. Někdy je to o tom, že rodiče musí trochu suplovat školu (třeba u sportovců, co jsou často pryč), někdy o tom, že se zvolí jiná metoda ověřování znalostí nebo se umožní používání nějaké zvláštní pomůcky, přijme se asistent atd....Rodič by měl obsah IVP znát a jestliže v něm má dítě napsané, že učitel bude předávat informaci o úkolech a okruzích témat rodičům, je rodič povinen toto umožnit. Ten IVP by měl vznikat při spolupráci všech zúčastněných (žáka zastupuje rodič, školu učitelka, poradenské pracoviště většinou specilní pedagog) a tak by nemělo dojít k tomu, že by rodič netušil, že mu bude učitel denně něco sdělovat...o tom, jakou to bude formou, by se měli být schopní domluvit. Jako aby učitel rozhodl, že bude psát vše na FB a rodič bude muset denně lítat do netové kavárny a ještě si zřizovat účet na FB, aby si zadání mohl přečíst, to mi zrovna jako spolupráce nepřipadá. Stejně tak, aby si rodič nadiktoval, že chce, aby mu to učitel psal e-mailem, takže do té kavárny bude pro změnu muset běhat učitel. Dohoda je o tom, že najdou takové řešení, které bude vyhovovat oběma. Takže takový notýsek je docela vhodná varianta .
|
Zufi. |
|
(1.11.2012 11:06:51) Notýsek jsem navrhla, prý zastaralé. Takže to bude , jak to je.... Hezký den. Dneska mám opět 8 hodin, ale 3 ,,vokna,, tak to je jiný kafe.
|
Delete |
|
(1.11.2012 13:59:19) Žufi, navrhni, že si pro to můžou denně jezdit , třeba nakonec notýsky vezmou jako dobrý kompromis . Taky se to dá psát (lepit) do sešitů, dávat jen lístečky, je to prostě o dohodě a o tom, že kdo chce, ledá způsob, kdo nechce, hledá důvod...a platí to samozřejmě pro obě strany. Když jedna vlastně nechce, řešení nenajdeš .
|
|
Pawlla |
|
(5.11.2012 5:30:29) Zufi a pro koho jsou notýsky zastaralé?Pro ty rodiče,kteří nemají počítač?
|
Zufi. |
|
(5.11.2012 19:33:31) Podle šéfky, jsme IN (až na těch pár, co nemaj doma PC).
|
|
|
|
|
Zufi. |
|
(30.10.2012 17:20:46) Skramuško, já jsem pro, ale nerozhoduji o tom.
|
|
|
|
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:07:33) U nás měly tyhle děti speci notesy (shodou okolností jsem je vyráběla) na zapisování úkolů. Měly za úkol si to zapsat, na konci hodiny přinést učiteli, který to checknul a podepsal. Čili stačilo si pamatovat, které dítě nesmí bez kontroly odejít. Pro mě úspornější, než rozesílat emaily.
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:10:11) Tante, to si myslím já taky, ale vedení ne, že emailem jsme asi IN.
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:11:00) Pouze těm 5 ručně.
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:14:21) A dáváte to doporučeně? To byste měli . Nebo jim to po práci osobně roznášet proti podpisu.
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:17:22) Asi bych udělala ten FB, nebo vím, že některé kolegyně dělaly web. Rodiče nemající PC a současně jim notýsek nevoní, nechť se přijdou optat osobně.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 21:21:08) FB je prima že zbaští i oskenovaný úkol, pdf, excell, takže když budeš mít, můžeš přiložit
|
|
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:19:56) Já naštěstí nemám nikoho z těch 5, ale myslím, že jim to píší do sešitů a rodiče s tím počítají a otvírají školní sešity, asi tak. Práce dost. Já poctivě mejluju. Ale zas v dějáku je DÚ vyjímečně.
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:21:19) Počkej, až si budte muset hlídat, kdy mají narozeniny a gratulovat jim...
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:22:34)
Četla jsi o té bodnuté učitelce? ještě toto.
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:24:30) Jen letmo v TV... naštvala nějakýho chlapečka, tak ji bodnul, no... co se diví, když ho nedokázala zaujmout. Bude hůř.
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:28:24) Ano, nedokázala zaujmout- z toho mi vstávaj vlasy na hlavě, jak to vidím, jeden tatínek s tím předloni totiž pořád argumentoval, kolegyně byla na mašli. Nenapsal test z chemie v devítce, protože ho nedokázala zaujmout, byl to druh protestu proti nudě...vrrrrrrrrrr
|
|
|
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:26:48) Nic, by jich neubylo, uček, pogratulovat rodičům. Stejně nic nedělaj. Když máš v kádru dvěstě dětí, tak to je jen čtyřista gratulací ročně. Ty učitelkám svých dětí gratuluješ? Písemně?
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:30:13) Děti většinou přijdou v den narozenin do školy s pytlíkem bonbonů, řeknou: "Dneska mám narozeniny." Všichni pogratulují, nezkouší se a je to ke spokojenosti všech a bez byrokratických úkonů.
|
|
štěpánkaa |
|
(29.10.2012 21:30:47) no vždyť, dětem - 200x k svítku a 200x k narozkám a co ti co mají 2 křestní jména?
|
Delete |
|
(29.10.2012 21:32:24) štěpánko, jen OT, v Knize nářků ani náznak odpovědi, ačkoliv na dotaz po mně odpověděla ihned, žádost o smazání tématu taktéž vyřízena ihned....moje téma zůstává v propadlišti dějin...
|
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:38:22) Dětem, rodičů, a pokud by si to rodiče přáli, tak i prarodičům nebo zaměstnancům ve firmě nebo domovnici.. prostě dát najevo dobrou vůli, zaujmout, udělat něco navíc..to často rozhodne
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 21:41:31) ajaj, radši jdu, bojím se nástupu svého dítěte na ZŠ už teď
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:43:01) To se boj, máš čeho.
|
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:47:57) Já bych zcela vážně klidně přání k narozkám dětem napsala, jenže to se už nestíhá, není to v silách, fakty. To by nesměly být tématické plány, IVP sportovců (hokejista má jiný než tenista atd.), IVP o kterých píši, plány akcí, seznamy literatury (z čeho čtu dětem při dějáku kromě učebnice), a když jdu na vycházku, tak vyplńujem 3 papíry k odchodu ze školy, aj.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 21:51:06) a nemyslím mailem, ale prostě ráno vidím, Franta má narozky, tak mu popřejeme v MŠ se dělaj i oslavy a učitelky kupují ve svém volném čase dárek
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:53:05) Já myslela, že myslíš mejlem, ústně dítěti popřeju, to je samozřejmý (pokud o tom vím, na II.st. to nesleduji, ale oni to většinou říkají dopředu).
|
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:57:08) Jo, kupovat dětem dárky, to by se mělo zavést. A která učka na to nemá, tak by aspoň dětem mohla něco uštrikovat nebo vyrobit z moduritu nebo odlejt svíčičku.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 22:00:22) ony ho kupují ze SRPŠ, ale musí ho jít vybrat, a představ si, že to dělaj dobrovolně a navíc ještě vědí, co má který dítě rádo. FUJ, dítě, co to je?
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 22:05:21) Bububu, rafraf. Dabo, tobě tragicky uniká princip. A nejsi v tom sama, jsi v tom většinově. Ale zachovej optimismus, já věřím, že do dvou - tří let bude tohle všechno v cajku i ve škole. Učitelky budou shánět dárky a budou to dělat rády. Vidíš třeba na Zufi škole, že někde jsou víc vpředu než jinde a těm pozadu nezbyde než se vzpamatovat, nebo odpadnou.
|
|
Delete |
|
(29.10.2012 22:07:29) dabo, na ZŠ holt děti z peněz ze SRPDŠ jezdí na soutěže a dostávají dárky za úspěšné reprezentování školy, to holt v MŠ nepotkáš...a kupodivu, s těmi dětmi tam jezdí učitelé a učitelky, které to dělají ve sém volnu a zadarmo, ty hodiny si často musí nahradit nebo alespoň udělat přípravu pro ty, co za ně suplují (mnohem náročnější, než když ji děláš pro sebe).... Ale jasně, učitelky na ZŠ jsou prostě fuj a chudinky děti i rodiče, co s nimi přijdou do styku.... Víš co? Můžeš dítě učit i doma a těm necitelným netvorům, co dítěti ani dárek nekoupí, svoji holčičku nesvěřovat. Mimochodem, fond SRPDŠ spravují rodiče, na ZŠ pro všechny děti, kterých je několik set, učitelky mohou z fondu SRPDŠ příspěvek dostat, ale nemusí, o tom rozhodují zase jen rodiče....totéž třídní fond, stačí, když rodiče nechtějí přispívat a učitelka platí vše ze svého. A je to divné, ale na ZŠ ti rodiče mají toho placení tolik, že jim třídní fond na dárečky pro dětičky přijde jako dost velký luxus.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 22:13:30) Nic takovýho jsem neřekla, jen jste se mi vysmály, když mě přišlo tak nějak normální že učitelka alespoň na prvním stupni by vzala na vědomí, že má žák narozeniny a popřála mu, je jasný, že na dárky a oslavy jako v MŠ už není prostor. Berte to tak, že vy jste tam dobrovolně - tohle povolání jste si zvolily, ale to dítě tam musí, jinou volbu nemá. A jak má být ve škole rádo, když vám je to tam podle vašich příspěvků fakt hrozně protivné.
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 22:16:25) Hele dabo, fakty vážně, já ty puboše miluiju už 27 let, bez lásky se to nedá...Brou, už si čistím zuby.
|
|
Mlada |
|
(29.10.2012 22:19:57) Dabo, černý humor bývá záchranná síť.
No, já jsem prvostpňák, takže my s dětmi narozky slavíme - přací rituálek, bonbónky - čekuláda od paní učitelky.
|
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 22:22:33) To se ti jen zdá, Dabo, my jen vidíme priority na trochu jiných místech. A trochu si z tebe utahujeme, to jo, ale ty jsi fakt vedle. Jinak já ve škole už pár let nedělám a nejspíš už ani nebudu a učitelky na prvním stupni jsou čím dál "školkovější", chápou trend. Neboj. A i na druhém stupni asi každá úča ráda oslavenci popřeje, protože to je hezký. Jen se to dělá tak, že oslavenec se dává vidět a ne že čeká, až mu p.t. sbor přijde vyseknout poklonu.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 22:28:02) Proč bych měla být vedle? myslíš že to děcko najednou v šesti letech přes prázdniny nějak echt dospěje? Navíc MŠ už na tu předškolní přípravu dost dlabe, takže je škola pro prvňáky celkem šok. Mám dost těžko motivovatelné dítě, jak jí něco nejde, jde od válu - bohužel dědictví po tatínkovi. Takže mám obavy, že když narazí na nějakou "milou" soušku ze starých časů, sekne se a do školy jí budu denně vláčet za sebou a tam jí jako vrazím za dveře a budu je držet, nebo nevím
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 22:34:17) Napsala to za mě Delete (proč jsi vedle).
|
|
|
|
Delete |
|
(29.10.2012 22:26:43) dabo, tys jaksi nepochopila, že si tu z toho děláme srandu, protože přát někomu k narozeninám není povinnost ani mezi přáteli, natož ve vztahu učitel - dítě. Zejména nadruhém stupni, kdy učíš týdně zhruba 250 žáků a většinu z nich vidíš za ten týden maximálně dvakrát, tak je tohle dost sci-fi. Data narození v třídnicích nebývají, navíc když žáci třeba třídnici nepřinesou, tak se do ní ani podívat nemůžeš (dopisuješ pak po vyučování, až se k tobě třídnice dostane nebo když za tebou děti doběhnou o nějaké přestávce).... Možnost poznat, že se něco slaví, tak máš většinou tehdy, když ti samo dítě přijde třeba nabídnout bonbón....a pak samozřejmě popřeješ...
Původní řeč byla o tom, jestli je běžné nebo nad rámec povinností, psát dětem zadání domácího úkolu (do notýsku, mailem) a to, co bude v písemce nebo jestli by si to i děti s IVP mohly nebo měly psát samy....
Kupodivu všlo najevo, že i když to není v IVP a není to povinnost, spousta učitelů to dělá, má vlastní web, ka vkládá vše, co může, aby se k tomu rodiče i děti dostali kdykoliv a nemuseli kvůli každému prdu běhat do školy osobně... Tobě to buď uniklo, nebo ti to přijde málo, ale tohle k t práci patří víc než nějaké dárečky a většina z učtelů to dělá ráda a dobrovolně. Bohužel u toho musí dělat i milion věcí, které jsou otravné, nejsou pro děti, ale pro kontrolu (v zásadě to ulehčuje práci kontrolním orgánům a umožňuje to ještě více komplikovat papírování a vykazování všeho možného i nemožného) a tohoto opruzu přibývá....tohle si nikdo z učitelů nevybral, do určité míry to sice k té práci patří, ale když to tu míru přesáhne, nediv se, že se učitelé začnou bouřit. Nezbývá jim pak čas na to podstatnější, jako je třeba učení a co nejlepší přípravy a práce pro děti obecně.... A když holt do této atmosféry přijde ještě s požadavkem dávat dětem dárečky (co by to obnášelo jsem vysvětlovala na začátku), tak buď se můžeš začít smát nebo bušit hlavou do zdi....a protože rodiče jsou ti, co vše kolem dětí řídí, tedy mají i vliv na to, co a jak ve škole bude, tak ta hrozba, že dávat dárečky bude povinnost a ne radost přestává být vtipná....
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 22:29:51) delete, to mi neuniklo a moc se mi to líbí, taky jsem to napsala, ale tady to většina učitelek odsoudila jako "už neví, co by po nás chtěli"
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 22:31:33) Nikdo to tu takhle neodsoudil.
|
|
Delete |
|
(29.10.2012 22:36:50) dabo, no vidíš, a já jsem psala, že já zrovna tu kontrolu a případné zapsání DÚ mám přímo v popisu práce....takže nesmyslné mi to nepřišlo...uváděla jsem i dva příklady, kdy to považuju za nezbytné.... Ale nerozumím tomu, proč bych měla povinně přát a hlavně dávat dárky dětem k narozeninám a k svátku, prostě v tomhle škola a školka fungují jinak a zrovna tohle na to, jestli se tvému dítěti ve škole bude líbit, vliv mít nejspíš nebude.... Nehledě na to, že první vtip byl, že by se "mělo přát hlavně jejich rodičům"...prostě nesmysl na druhou...
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 22:40:56) s těmi rodiči to bylo nedorozumění já neříkám, že povinně, ale že mi zrovna to přání, které nikoho nic nestojí přijde jako dobrá možnost ukázat dítěti, že není je "třída" že učiteli záleží i na něm konkrétně
|
Delete |
|
(29.10.2012 23:02:21) dabo, ale tady ti několik lidí píše, še se dětem normálně přeje, na prvním stupni ta učitelka většinou přehled má, i když ne každá, protože jich tam také učí víc, jen teda dárečky nejsou, protože na to, aby je kupovaly ze svého prostě nemají a fond SRPDŠ je určen na něco jiného a navíc je v rukou rodičů....a třídní fondy se vedou jen někde a záleží hodně na tom, jak se shodnou rodiče a ti se velmi často neshodnou, protože je to fakt luxus, při cenách seštů, pracovních sešitů, divadel a všeho.... Na druhém stupni se musí dítě o to přání prostě přihlásit a ideální je, když to udělá tak, že přijde nabídnout...a tak se to i většinou děje... Prostě ty učitelky nejsou bezcitné, jen ty zvyklosti jsou prostě jiné a srovnáním s MŠ srovnáváš nesrovnatelné.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 23:05:11) Delete, ale až po té, co se strhla vlna vtipkování na toto téma a mojí osobu, ber to tak, jak to jde za sebou.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 23:08:25) napsala jsem pouze: "a nemyslím mailem, ale prostě ráno vidím, Franta má narozky, tak mu popřejeme v MŠ se dělaj i oslavy a učitelky kupují ve svém volném čase dárek"
|
|
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 23:14:16) A nic takovýho jako oslavy a dárky v ZŠ nevyžaduju ani neočekávám, jen mě zarazilo to, že vrcholem vtipu je popřát žákovi k narozeninám - původně to bylo myšleno na rodiče (Tante) a pak to pobavilo štěpánku i co se týče dětí
|
Delete |
|
(29.10.2012 23:19:48) A ty se divíš, když štěpánka učí na gymnáziu a přijde tak běžně do kontaktu se stovkami dětí? Proč není možné na druhém a třetím stupni mít přehled o tom, kdy má kdo narozeniny, už jsem psala....
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 23:25:44) tak to já nevím a ona taky nevěděla, co mám na mysli
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 23:32:22) no asi bude lepší když ke svému tématu napíšete - POUZE PRO UČITELKY, takhle se to Zufi zvrhlo v debatu o narozeninách, kdy navíc jeden o voze a druhý o koze. Každopádně si myslím, že informace o domácích úkolech by byly prospěšné pro všechny žáky, na prvním i na druhém stupni i na SŠ, nějakou formou šetřící čas učitele - školní web je super. Protože až si mě bude učitel stěžovat, že dítě nemá úkol, protože si ho nezapsalo, nezbyde mi než mu říct, že s tím nic nezmůžu, neb si nemám kde ověřit, jestli je úkol nebo ne.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 23:34:10) Na SŠ bych zapisováním úkolů na web pověřila nějakého novodobého nástěnkáře :)
|
|
Delete |
|
(29.10.2012 23:37:31) dabo, ale však jo, ono je to tu jen pro učitelky, i když původně to mělo být jinak. Jenže třeba mně bylo téma pro učitelky (vysloveně jsem oslovila učitelky, ostatní mi v tom pomoci nemohli) přesunuto do Povídání o škole kde úplně zapadlo, ale to už je teď jedno.... Každopádně diskuze Učitelky ve škole je prý jen k výměně zkušeností učitelek, takže tak k tomu přistupujeme....pokud chceme řešit něco s rodiči, píšeme spíš do Povídání o škole....
O tom, že weby jsou fajn se nikdo nepře, i kdž pro některé učitelky (třeba ty, co doma počítač nemají a musí vše řešit na jednom společném ve sborovně) to až taková sranda není....Ale psát každému jednotlivci mail se zadáním úkolů? To už je trochu nadstandard, nemyslíš?
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 23:42:23) Delete, pokud není nutné psát každému jiný mail, poslat jeden mail můžeš najednou celé třídě. Myslím, že celá třída by mohla vědět i okruhy, ze kterých bude písemka, beztak co mamatuju bylo v písemce stejně vždycky všechno, co se probralo
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 23:45:01) Co se týče vybaveností škol počítači o tom fakt nemám ánung a nejspíš to bude i různý na různých školách, ale já bych to nejspíš naházela na ten web už den předem v rámci přípravy, a pak bych si to vytiskla jako přípravu do hodiny, takže vlastně žádná práce navíc, mě jde i psát na klávesnici líp než v ruce.
|
|
Delete |
|
(29.10.2012 23:49:02) dabo, protože jde o děti s IVP (individuální vzdělávací plán), tak každému píšeš něco jného, zejména pokud jsou z různých tříd. I Žufi učí na druhém stupni, takže z toho je třeba vycházet, že prostě dotaz byl založen v kontextu toho druhého stupně.... A jako všem se to dá, ale je to opravdu povinnost? Je opravdu nutné, aby učitelé měli e-mail všech dětí a psali jim zadání úkolů a obsah písemek? Fakt máš pocit, že by to učitelé měli dělat? Ono je pak totiž čím dál víc k ničemu do školy učit, stačí mailem poslat, co se mělo probírat, jako přílohu vložit obrázky, cos k tomu chtěla promítat, případně odkazy na videa s pokusama, co jsi chtěla předvádět, domluvit si jen termín písemky, nejlépe pro každého jiný, abys nemusela hlídat opisování....a máš odučeno....a dítě se nemusí obtěžovat docházkou....
|
Delete |
|
(29.10.2012 23:51:56) Mimochodem, mně by tento způsob výuky naprosto vyhovoval, pro mě je nejnáročnější část téhle práce fungovat v té třídě, před tabulí, mluvit....na druhou stranu jsem schopná dost toh naučit na chatu, přes FB, přes e-mail...takže pro mě by to byla dost velká úleva to takhle praktikovat .
|
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 23:53:16) Delete, ale informace o tom co je za úkol taky zdržují výuku, kor když by byly pro několik dětí jiné, stejně jako opisování z tabule, které se dá nahradit třeba vytištěným materiálem. Psaní poznámek už je trochu jiné - to nepíšeš doslova, ale každej svým stylem, i když většinou každej to co stihne.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 23:56:10) sem nedávno vyhodila svoje zápisky z gymplu - už to nepřečtu, jsou to jen takový vlnovky
|
daba+holčička |
|
(30.10.2012 0:07:03) a jdu spát, doufám, že se mi nebude zdát o škole
|
|
|
Delete |
|
(30.10.2012 1:28:54) dabo, psaní zápisků má význam i v tom, že co projde rukou, snáz se pamatuje, takže vytištěné materiály (myšleno náhrada zápisků, ne třeba cvičení k procvičení) jsou co do následků u žáků mnohem horší varianta. Já osobně dávám přednost alternativám, protože o efektivitě běžné frontální výuky si myslím své, to ale neznamená, že budu vést dětem zápisky a zapisovat jim jejich domácí úkoly...zejména když zastávám názor, že ne všichni musí dělat všechno stejně, takže i v rámci jedné třídy může být tolik zadání, kolik je žáků....při výuce 8 tříd už je to docela slušný počet...
|
|
|
vokounek |
|
(29.10.2012 23:57:00) Delete, my máme elektronickou žákovskou. Když chci sdělit jednu věc všem, stačí to napsat jednou a kliknout na tu třídu třeba 6.B. Když chci aby se to objevilo na nástěnce jen pár vybraným lidem ze třídy , to samé - napíšu jednou, otevřu seznam dětí a kliknu na ty konkrétní. Je to jednoduchý a rychlý. Ale kdyby nebyla elektronická žákovská, tak by to tak snadno nešlo.
|
Delete |
|
(30.10.2012 1:21:56) vokounku, no na škole, kde teď funguju, je 1 počítač na celý učitelský sbor. Na předchozí škole byly dva, ale sem tam měl někdo štěstí a dostal starý vyřazený krám i do kabinetu. Mně je obecně příjemnější s těmi stroji pracovat (mimo jiné jsem učila i tu informatiku, takže to celkem umím ), ale přijde mi to někdy dost kontraproduktivní... Prostě ty děti pak už opravdu nemusí nic .
|
|
|
|
|
|
vokounek |
|
(29.10.2012 23:45:13) Dabo, jsem jedna z mála, kdo u nás píše dětem domácí úkoly do el.žákovské, ne-li jediná. Učím na druhém stupni. dělám to proto, že už mne nebavilo neustále řešit, že si někdo něco zapoměl zapsat atp.Zapoměls při hodině? máš možnost se podívat na web. A tím páde, i rodiče mají info minimálně o tom, že nějaký úkoly děti dostávají, perotože bylo velmi časté, že měli pocit, že žádné úkoly se nedávají.Zároveň oznamuji i větší pís. práce.Vpodstatě si tím i kryju záda, všichni jsou dostatečně informovaní, tak ať pak nekecají, že nevěděli, že se nestihli připravit...že překvapení. Ale beru toto vše jako určitou formu rezignace z mé strany.Rezignuju totiž na jejich samostatnost a myslím si o tom svý. Může to tedy vypadat jako že dělám pro ně něco dobrovolně navíc, ale je to hlavně proto, že nejsou většinou schopní minimální samostaný spolupráce.Vnímám to jako jejich (ne všech samozřejmě!)ostudu, že se jim to musí psát.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 23:49:39) mě to přijde efektivní - píše jeden a vidí to 25-30 lidí, a ještě rodiče navíc, trochu blbý je, když je výpadek internetu v celý čtvrti, to pak nikdo nemá úkol :)
|
|
|
|
Delete |
|
(29.10.2012 23:33:32) dabo, no tohle je diskuze pro učitelky, jako ne že by sem nemohl nikdo jiný přispívat, naopak, vítáme pomoc v našich problémech, ale na druhou stranu se tu dost známe, víme, co která dělá, z toho pa vychází naše reakce.... Bohužel pak od některých rodičů přichází reakce, ze kterých je znát neznalost toho, co naše práce obnáší (podobně, jako by v diskuzi řidičů autobusů začali diskutovat cestující, kteří také mají dojem, že to prostředí důvěrně znají, protože tím autobusem denně jezdí, ale je to je dojem....). Tady se prostě řešilo něco a tys do toho vstoupila s něčím jiným, co v kontextu původního tématu vyznělo absurdně, i když třeba v Povídání o škole nebo ve Školce by šlo o téma tuctové a pro mnohé zajímavé.
|
|
|
|
Tante Ema |
|
(30.10.2012 8:12:04) To, že zlé zpupné učitelky se nezajímají o děti a cynicky se chechtají tomu, že by měly Frantovi pogratulovatk narozkám, to jsi sem skutečně vnesla pouze a jedině ty, nikdo jiný. Představu, že projev toho, že učitelka dítě vnímá a respektuje je, že sleduje v análech, kdy má narozeniny a pěkně mu přijde popřát a neubylo by jí, kdyby měla i menší dáreček. Je to absurdní pitomost, ale ilustrativní pro to, jak dnešní lidé vnímají školu a k čemu má podle nich sloužit.
|
|
|
|
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 22:43:23) Nějak mi naskakuje Karkulín ze střechy: "Možná, kdybych dostal nějaký dáreček..moooožnáá" . Nejkrásnější dárek, který může dát učitel dítěti je, že dítě v sobě najde tvůrčí sílu, touhu po vědění a kráse, sílu ducha a zodpovědnost za práci, kterou odvede. Kvůli tomuhle by učitelé měli ve škole být. A proto já se asi už do ní nevrátím, protože na vyplňování papírů a vytváření konzumně bohaté pseudolaskavé atmosféry je mi sebe samé líto.
|
|
|
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 22:31:02) a s těmi dárečky si zas nepochopila ty mě
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(29.10.2012 22:00:38) Tante, to už vyjde levněji něco koupit hotového než se s tím vyrábět .
No co, i tak berou moc peněz, když mají to volno....takže ve volnu budou shánět dárečky a peněz budou mít konečně taky jako normální slušný člověk...
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 22:06:31) Zase jako ve vlastnoručně vyrobeným dárku je víc lásky .
|
Delete |
|
(29.10.2012 22:09:26) Sakra, tenhle detail mi nedošel. To ale těch dárečků moc nebude, ne Ten cit ti netvorové, co se ve školních budovách promenádují, uričtě postrádají, těžko ho pak mohou vložit do výroby čehokoliv .
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 22:15:32) Dětem to nerozumí a eštěse ani nesnažej, čičmundy .
|
|
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 22:09:51) Tante, já odbočím- ručně vyráběné dárky, někde jsem četla, jak je to super třeba na vánoce atd., já to dát holkám , tak by si myslely, že jsem se pomátla. Něco jiného je dárek od dítěte, mám spoustu ,,sošek,, kočiček a mističek a 2 chňapky dodnes (holkám už dávno bylo 20). Dobrou noc všem, ráno mám dozor a učím 8 hodin s 4 dozory o přestávkách, den jako korálek, možná se stihnu i vyčůrat.
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 22:11:46) Ráno vezmi prár drobných dárků, neubyde tě,apři dozoru je místo flákání na WC rozdej. Garantuju ti, že zaujmeš .
|
|
|
|
|
|
Lída + 4 |
|
(29.10.2012 22:36:45) Učitelky kupujou dětem dárky k narozeninám??? No to jsem teda fakt nezažila... a to měly děti fakt suprový učitelky. Ale tohle mi přijde už dost nadstandardní.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 22:38:15) Lído - v MŠ , a napsala jsem to jen jako protiargument k tomu, že "to bych jim taky mohla přát k narozeninám"
|
Lída + 4 |
|
(29.10.2012 22:41:15) Dabo, já právě myslím ve školce - fakt jsem to nikde nepotkala.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 22:43:57) tak vidíš, u nás jo, taky koupí rychlý špunty, rodiče přinesou dort nebo jiné dobroty a je oslava Zorka o tom mluvila ještě týden a dodnes si dárek opatruje - dostala zápisníček se zámečkem a propisku
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 22:53:15) Když chodily moje větší děti do školek, tak jsem na naroziny dodávala proviant, girlandy a apod. Pro děti to byla prestižní věc, kdo uspořádal jakou oslavu, speci dcera byla na vzhled dortů velmi náročná (jeden nestačil). Nějak mě nikdy nenapadlo, že by učitelky měly dítku předat prezent a být vděčné, že vůbec smějí. Jasně, že vždycky popřály a že to jistě udělaly rády a dětem to udělalo dobře. Proč ne. Ale povinnost to nikdy nebyla a nikdy by mě nenapadlo podletoho posuzoat jejich charaktery nebo to, jak školka s dětmi pracuje.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 22:55:18) však já podle toho nikoho neposuzuju, byl to prostý protiargument, že někde jde i mnohem víc než jen popřát
|
ALL |
|
(30.10.2012 18:06:50) Já vím, že původně šlo v diskuzi o něco jiného, ale když se to tady tak "zvrhlo", tak bych ráda přidala svoji zkušenost s přáním k narozeninám a dárečkům, jen jako příklad, jak to někde chodí: U dcery ve školce i ve škole (zatím první stupeň, jak na druhém, to nevím) se narozeninové oslavy i dárečky taky vedou. Malá oslava je vždy po dohodě učitelky s rodiči tak, aby s tím obě strany předem počítaly. Oslavenec většinou přinese něco dobrého (někdo dort, někdo buchtu, jiný sušenky nebo třeba ovoce - záleží na rodičích, nic není povinné). O narozeninách má třídní učitelka přehled a pro každé dítě má přichystaný malý dáreček za peníze z třídního fondu. Dáreček bývá ručně vyrobený, pro všechny děti stejný, jen s malými obměnami (barvy, případně znamení podle narození atd.) Jestli ho vyrábí učitelka sama, nevím jistě, jestli ano, tak ji obdivuju a nevím, jak to stíhá. (Možná ale někdy vypomáhají děti z vyšší třídy, které mají nad těmi našimi jakýsi "patronát"- to je ale jen moje nepotvrzená doměnka. Každopádně při výtvarce nebo nějakých ručních pracích by se to dalo a párkrát pro ně při jiné příležitosti opravdu už něco vyrobili.) Ve školce navíc na oslavu bylo zvykem (na prosbu paní učitelky!)přinést pár fotek (3-5, žádná kvanta!), které dokumentují, jak dítě rostlo, nebo co má rádo. Společně si o tom pak všichni chvilku povídali. To všechno samozřejmě vůbec není nutné, ale milé to je. Jak to chodí u velkých dětí, zatím netuším, nechám se překvapit.
|
ALL |
|
(30.10.2012 18:12:13) Jinak k tématu: sama tohle řeším a přiznávám, že do notýsků psát nestíhám. Přístup na internet má bohužel jen část rodičů, těžko jim to uložit jako jejich povinnost. Spousta žáků, kteří u nás mají IVP, by ale stejně žádný úkol samostatně nebyla schopna vypracovat (učiliště, lehká až střední mentální retardace a různé poruchy k tomu) a spousta rodičů by jim s tím stejně nepomohla...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(30.10.2012 11:41:56) dabo jako kde tak zhruba podle tebe vidím, že má Franta narozky? Ve výkazu? V jeho osobních údají u třídní učitelky, nebo kde? Nevím o jak starých dětech jsi psala, ale já učím cca 200 druhostupňových a středošk. dětí a toto mi přijde fakt smíchu mám problém nezapomenout na svátky a narozky příbuzných. představ si, jak jednomu dítěti uč. popřeje a na jiné zapomene I když je fakt, že sjem měla kolegyni, která to ve svojí třídě sledovala a dávala dětem čokoládu. takže asi šáhnu do rezerv?
|
|
|
|
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:41:41) Taky bychom mohli denně telefonovat, jak se dítě cítilo dnes ve škole (pouze třídní) To je vtip, ne aby se nějaká maminka urazila, že si dělám z rodičů srandu.
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 21:44:21) no myslím si, že na druhém stupni už je to žákům šumák, ale prvňáka, druhá, třeťáka potěší, když paní učitelka, ví, že má narozky a napsat na začátku roku 25 jmen do třídnice mi za to nepřijde tak hrozná daň
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:46:31) Jak to myslíš, do třídnice?
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 21:49:04) třídnice už neexistují? kniha kam se každý den psala docházka?
|
|
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:49:14) V papírové třídnici jsou jména a data narození, v elektronické asi taky, ale ještě jsem ji neprozkoumala.
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:53:21) No právě, a nenej v TK, žeáno
|
|
|
|
Pawlla |
|
(30.10.2012 5:31:27) Ano a pak jsme u takových extrémů,jako že má se má učitelka snad zajímat,jak se dítě cítí,proboha...Hlavně se nedejte děvčata. Zufi na to jaké Ty zakládáš diskuse,myslím tím co všechno Ty považuješ za problém je docela vtipné,že si děláš legraci z jiných.Já vím je to těžké,máte strašné vedení,rodiče jsou příšerní a děti blbé,tak že bysme to tak uzavřeli.
|
Delete |
|
(30.10.2012 7:11:46) Pawllo, ale Žufi nepsala, že by se neměla zajímat, jak se dítě cítí....ale ani já nevidím důvod, proč by to měla rodičům (všem a povinně) telefonovat nebo vypisovat do e-mailu....Pokud rodiče pocity dítěte zajímají, mohli by se přijít zeptat nebo sami e-mail s dotazem napsat, pak není problém odpovědět...ale opět, proč všem a jako součást povinností? Je rozdíl věci vnímat a psát o nich romány nebo je telefonicky sdělovat... Opět, když vyjdeme z druhého stupně....tak při dvou paralelkách na ročník a počtu 25 dětí ve třídě je to 200 dětí, které může učitelka za den potkat. Většinou je to méně, tak 100 - 150. U každého dítěte se za den vystřídá 4 - 6 učitelů, přičemž třídní mezi nimi vůbec nemusí být. Tak kdo by měl rodičům volat, jak se dítě cítí? Každý učitel sám za sebe? Nebo všichni podat raport třídnímu a ten volat nebo psát? Je přeci rozdíl, když se dítě z nějakého důvodu necítí dobře, tak ten vyučující si toho všimne a rodičům většinou ihned, ale nejpozději o přestávce volá (a rozhodně ne ze služebního telefonu, protože ten nemá). Ale sdělovat každý den všem rodičům, že dítě bylo v pohodě? Nevím, tohle s fakt nedokážu představit... Ani na prvním stupni....
|
Pawlla |
|
(30.10.2012 8:29:53) Del.,tak jasněže jsem si rýpla a hodně to nadsadila,byla to reakce na to jak se diskuse zvrhla,pokud vím nikdo nenavrhoval povinné přání k narozeninám a úkoly v mailu to je zbytečně složité,o tom není třeba diskutovat.Já si fakt nemyslím,že to mají učitelky tak těžké,jak tady často z diskusí vyplývá,mají to srovnatelně těžké s každým jiným povoláním,mají své výhody a mají své nevýhody.
|
Delete |
|
(30.10.2012 8:54:58) Pawllo, no jenže daba to s těmi dárky myslela dost vážně, jak se nakonec ukázalo . Ta diskuze byla prostě původně o něčem jiném, spíš takové zkoumání, jak to funguje jinde ohledně toho zapisování úkolů pro druhostupňové žáky s IVP..... Jinak mně většina těch věcí, co učitelky musí a na co si stěřují, nepřijde nějak těžká, jako spíš absurdní a zbytečná, vzhledem k tomu, co by rády dělaly a nemohou buď proto, že jim někdo svazuje ruce (třeba ty předpisy a požadavky vedení ohledně výjezdů mimo školu) nebo proto, že už na to nemají kapacity (zejména časové a někdy i organizační). A je to trochu protivné i v tom, že spousta lidí má pocit, že jim do práce může mluvit s pocitem odborníků....když to opět přirovnám k autobusákům....i autobusáci denně vozí naše děti a někdy se k nim chovají dost neurvale, často je znají jmény, někteří vyklopí dítě u domu mimo zastávku, aby nemuselo v dešti kilák pěšky, jiní nepustí dítě do autobusu, protože má zablácené boty a je jim úplně jedno, že je to ten den poslední spoj....většina z pravidelných cestujících ví, kudy ten autobus jezdí kde jsou krizová místa a chytá se zpoždění, kde by stálo za to zajet do nějaké té "díry" a zpříjemnit tak život několika desítkám lidí. Přesto do toho těm řidičům nikdo nekecá, neříká jim, dělejte to tak a tak. Nevyčítá jim, že mají každý třetí den volno (nebo jinou podobnou úpravu, šichty také nemívají přesně 8 nebo 12 hodin), nepředhazuje jim, že vlastně "celou šichtu prosedí a jen se vozí". Většina lidí si uvědomuje, co řidič může a nemůže ovlivnit, že spousta toho, co dělá, záleží na vedení podniku, smlouvách, zákonech. Paradoxně chování, které jako jedno z mála ovlivnit jde, tak také nikdo moc neřeší, naopak má spousta lidí pochopení pro jejich nerudnost, protože jsou řidiči za volantem ve stresu a tak si musí ulevit, že (a co na tom, že si ulevují většinou právě jen na dětech a matkách s kočárky)....Také si lidi uvědomují úskalí tohoto povolání, že to není jen o tom sezení a vození se...Jsou nám ukradení unavení řidiči za volantem, kteří mohou naše děti zabít... Ale učitelkám se prostě pořád bude koukat na prsty a bude se kecat do toho, co mají a nemají, vyčítat každá chyba a každá jejich laskavost brát jako samozřejmost....a to vše s pocitem, že většina učitelek prostě nic nedělá, fláká se a jejich jedinou snahou je co nejvíce dětem ubližovat.....pak se ale nemůžeš divit, že jsou úči už tak trochu přecitlivělé, když jejich kvalifikace má nulovou hodnotu a jediná zpětná vazba, kterou dostávají, je negativní.... Vem si dabu, ještě ani nemá dítě ve škole a už ví, co všechno učitelky děljí blbě a co by mohly dělat lépe....Bohužel není jediná, kdo takto myslí a jedná....
|
Delete |
|
(30.10.2012 9:06:43) Jo a abych dodala k těm autobusákům....oni si sice nepíšou do diskuze, ale ne že by si "nepofňukali", když se jich pár sejde...zejména třeba na autobusácích, když mají pauzu....nebo v garážích, když zatahujou....
A když se sejdou dva z různých podniků, tak porovnávají, stejně jako dva z jednoho podniku, kdy jeden jezdí MHD a druhý dálkové nebo jeden na autobusech a druhý na trolejbusech nebo tramvajích....dokonalá obdoba porovnávání zkušeností učitelek z různých škol a z různých stupňů....
|
Delete |
|
(30.10.2012 10:00:32) Jeste me cestou do prace napadlo:
Ridicum autobusu nikdo nerika, jak ridit, kdy tocit volantem, kdy radit, i kdyz spousta z nas seda denne za volant svych aut a vime dobre, jak na to. Uvedomujeme si rozdil v rizeni autobusu a auta, ale rozdil mezi vedenim tri deti doma a triceti ve tride nevnimame? Nebo nam neprijde tak vyznamny, abychom nemohli "poradit", jak na to?
Dalsi vec. Kdyz ma nekdo nejake trapeni v praci, pomahame svymi radami a vyjadrujeme pochopeni, kdyz dotycny nemuze praci zmenit, protoze by nejspis nove misto nenasel. Co se ale v takovem pripade dozvi ucitelka? Ze si svou praci preci vybrala, tak si nema co stezovat a pokud je nespokojena, at jde proste delat neco jineho, bez ohledu na to, jake sance jinou praci najit ma. A kdyz nahodou i nektera hleda a napise, ze misto najit nemuze, tak se hned najde dost tech, co ji bud vysvetli, ze je neschopna nebo zacnou pochybovat, ze vubec hleda.
No a uplne posledni postreh. Jak jsou lide, a obzvlast nekteri, citlivi na hazeni do jednoho pytle (treba Romu, Cechu, Nemcu nebo treba autistu), tak u ucitelek to nevadi nikomu. Proste ucitelka je ucitelka a vsechny jsou stejna verbez. Maximalne se nektere mistni "ulevi" tim, ze se napise, ze "ja vim, ze ty ne, ale ty ostatni ucitelky......".
No a utahovat si z nich za vsech okolnosti je taktez povoleno a vseobecne schvalovano. A branit se znamena, ze tim vlastne priznavaji svou chybu, takze k posmesky jsou tim padem opravnene a oduvodnene.
A to vse porad dokola.
|
Pawlla |
|
(5.11.2012 5:12:21) Házení do jednoho pytle je celkem běžné,to máš pravdu,za sebe můžu říct,že jsem i tady některé učitelky i školy chválila,jestli je negativních příspěvků víc,tak bohužel mám takové zkušenosti.
|
|
|
|
Tante Ema |
|
(30.10.2012 10:02:29) Del., napsala jsi to hezky. Ale změň si nick na Tomáš Marný. Před pár lety jsem to Pawlle taky zkoušela vysvětlovat.
|
Pawlla |
|
(5.11.2012 5:15:43) Tante a já se už roky snažím vysvětlit svůj postoj,kdo říká,že Ty máš pravdu a já ne?Nebo se to u učitelky rozumí samo sebou?
|
|
|
Pawlla |
|
(5.11.2012 5:10:03) Del.,tak za prvé Daba diskusi nezaložila.Za druhé pokud moje dítě bude trávit ve škole pod vlivem pedagogů velkou část dne,jako dosud, a oni za něj budou mít odpovědnost,pak ano budu jim koukat na prsty-obrazněA za třetí autobusáci možná brblají,ale ne tak hromadně,tady na diskusi z mého pohledu nejvíc brblají učitelky.
|
Tante Ema |
|
(5.11.2012 9:49:33) Jo, protože jsi na diskusi učitelky ve škole. Baví se tu spolu učitelky a ty to sem permanentně hodíš "dávat do latě". Ale máš halt smůlu, blbky si budou vrzat furt. A ke tvému dotazu výše: samozřejmě máš pravdu ty. Jsi vzdělaná, kvalifikovaná a máš přehled se širokými obzory. Na to se tady nikdo nechytáme.
|
|
štěpánkaa |
|
(5.11.2012 15:05:19) Pawlo, zde je diskuse UČITELKY. tak kdo by tu měl brblat? Ladiči pijan? choď na diskuse, kde učitelky nejsou a tam ti brblat nebudou. Případně založ nějakou "svoji" diskusi a máš to
|
|
|
|
|
|
Zufi. |
|
(30.10.2012 8:20:07) Pawllo, to mě mrzí, že jsi to pochopila takto, fakty jsi v mém hodnocení vedle. Bohužel dnes už nebudu, učím 8 hodin a je to fakt moc, diskutovat už nemůžu a ani nemám kde.
|
Pawlla |
|
(30.10.2012 8:36:11) Zufi,ale zkus si přečíst všechny svoje diskuse za poslední dobu,mě a nejen mě příjde,že vidíš jen problémy.Já nedokážu posoudit jaké máte vedení,jestli je to opravdu tak strašné jak z Tvých diskusí vyplývá,ale jestli to tak je,tak bys opravdu asi měla hledat místo jinde,než budeš úplně zahořklá.Je to škoda,protože je vidět,že samotné učení máš ráda a Tvoji žáci to určitě oceňují,ale něco Tě ubíjí a podle mě už je to na hranici,kdy to musíš řešit.
|
Zufi. |
|
(30.10.2012 17:16:28) Pawllo, tak si bohužel nerozumíme.Rozklikla jsem zdejší moje témata a ptala jsem se jak, známkují kolegyně výkresy, jak hodnotí zapomínání učebnic, jestli pouští děti na WC, psala jsem o strachu, kdybychom někde nechaly/i dítě... a fakt z toho nevidím, že bych byla na hranici. Ale je to tvůj názor, tečka. Mrzí mě, jak se téma zvrtlo (příště si klepnu přes prsty, až se budu chtít na něco zeptat), položila jsem dost jasný dotaz kolegyním a ... Samozřejmě, že sem může psát každý, ale zrovna toto bylo dost specifické a jak to dopadlo. Opravdu mě to mrzí.
|
Zufi. |
|
(30.10.2012 17:21:07) A MMCH IVP nemá s vedením školy až tak moc, podklady dává PPP a my jsme povini se jimi řídit a u nás to děláme (podle mého názoru dobře, ale až moc). Až moc , ale neznamená, že to přestanu dělat nebo že to dám dítěti či rodiči ,,sežrat,, , znamená to pouze můj povzdech, stejně jako na ,,papírování,, , které ubíjí....
|
|
Delete |
|
(30.10.2012 17:22:27) Žufi, no dopadlo to jako vždycky . Ostatně s tím mým tématem také....takže si nemůžeme stěžovat . Protože není komu....
|
Zufi. |
|
(30.10.2012 17:34:59) Máš pravdu.
|
|
|
Pawlla |
|
(5.11.2012 5:29:27) Zufi,nemusí Tě to mrzet,nemyslím to zle,znáš mě.Psala jsem to kvůli Tobě,řekla bych,že Tvůj postoj ubližuje Tobě,ne Tvým žákům,ale nic mi do toho není.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:13:07) Nojo, tak ty děláš v extrabuzeračním ústavě. Já bych se jim na to vykvákla už dávno. Jen nechápu, v čem je přínosný email, když rodiče nemají PC.
|
|
|
lipoo |
|
(29.10.2012 22:24:27) tak to je supr...kéž by to bylo tak i u nás.
|
|
|
Petra+3 |
|
(29.10.2012 21:19:56) ja píšem úlohy na net (internetová žiacka knižka) pre celú triedu (1.stupeň) - zaberá to tak minútku-dve cez prestávku. Píšem tam aj termíny písomiek, rozcvičiek,pravopisných cvičení, čo treba opakovať - je to dobré nielen pre tých, čo si to nestihli zapísať, ale hlavne pre chýbajúcich žiakov. Integrovaného žiaka mám v triede jedného, ale s mamkou mám asi dosť nadštandardné vzťahy, voláme si skoro denne :), takže takéto veci riešime cez telefón.
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:21:09) My budeme mít internetové žákajdy, až budou mít všichni rodiče PC...bůh ví kdy
|
Petra+3 |
|
(29.10.2012 21:24:10) u mňa tiež pc 6rodičov z 20 nemá, ale keď majú choré dieťa, tak si buď zájdu k niekomu v rodine, mrknú v práci alebo zavolajú inému spolužiakovi. Ale okrem mňa a ešte jednej kolegyne IŽK nik nevyužíva, ostatní tam dávajú len známky, aj to preto, že je to povinné, tie úlohy berú ako desnú otravu :)
|
|
|
daba+holčička |
|
(29.10.2012 21:22:39) to by se mi jako rodiči moc líbilo
|
Petra+3 |
|
(29.10.2012 21:29:40) no práve - mne to ako rodičovi chýbalo, keď bola dcéra chorá, zháňať úlohy od spolužiakov bolo zdĺhavé, často sa stalo, že dotyčný nemal všetko poznačené, dcére to potom chýbalo, otravovať a naháňať denne učiteľku sa tiež nedalo. Takto rodič mrkne na net a vidí. My máme ešte celkom premakaný net www.komensky.sk - je to web pre učiteľov, rodičov i deti. Učitelia tam dávajú svoje výtvory, pracovné listy, písomky, prezentácie - je tam už obrovské kvantum vecí, rodičia majú prístup k časti týchto materiálov a deti majú prístup k tomu, čo im tam vloží ich učiteľ - všetci majú pochopiteľne svoje mená a heslá. Ja tam hľadám inšpiráciu, čo sa mi páči, dávam deťom na "nástenku" v ich triede a oni si to môžu pozrieť doma. Kto tento systém vymyslel, by zaslúžil metál :)
|
|
|
|
Mlada |
|
(29.10.2012 21:23:32) Zufi, také mám třídní stránky - jsem na prvním stupni. Plus mají děti týdenní plány. Ale - snažím se to hodně házet na děti. Myslím, že i dítě s IVP si má být schopné poznamenat, co je za úkol, případně mít kamaráda, od kterého se to dozví. Tohle je už pro mě na hranici pomoci, kterou děti potřebují.
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:25:55) Jenže pokud to napíše psycholog, tak tečka, musíme informovat.
|
Mlada |
|
(29.10.2012 21:28:59) Zufi, já těch posudků tedy už pár přečetla. Ale tohle tedy nebylo v žádném. Tohle bych se s nimi asi snažila probrat. Jako krátkodobé řešení možná, ale jen na část roku, pro kontrolu.
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:32:09) Tak já to čtu často.
|
Delete |
|
(29.10.2012 21:35:18) Já zatím četla jen jednu zprávu a bylo to tam .
|
|
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:35:21) Já jsem taky v žádném posudku z PPP nečetla, že učitel má posílat rodičům emaily, co je za úkol. Umím si představit, že s tím vyrukuje vedení, já bych to nedělala.
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:37:53) Věř mi ,,neke,,. Častější je teda o těch písemkách -otázky dopředu.
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:39:57) Ne teda přímu tu písemku, ale okruhy např. opakování pravěku-Darwinova evoluční teorie x stvoření světa, člověk zručný a člověk dnešního typu. Z toho pak dám 6 otázek.
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:41:39) Asi nejsem člověk dnešního typu .
|
|
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:39:59) Aha,takže IVP ví předem otázky, neIVP ví houby? Prima primissimma..
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:43:08) Z fyziky to jeden otec tak chtěl, ale narazil na učitele a ředitelka v tom učitele podpořila, ža až tak teda né.
|
|
|
kambala pláááckááá |
|
(29.10.2012 22:21:08) fakt otázky dopředu???? jako všechny otázky, nebo jenom témata (např. 30tiletá válka???)
protože, co pak píše učitelka z matiky? dává tam konkrétní příklad a dítě se ho nazpaměť nadrtí doma?
Já si to neumim představit, prosím, poučte mne
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 22:27:17) Ono z toho vyšlo, že snad jen okruhy. Jenže ty okruhy tak jako tak (aspoň na druhém stupni) dětem říkáš, když už se ty písemky musí psát. Ono v zásadě nejde o okruhy, ale o to, že budeš dávat hlášení osobně. Ne, že si čtrnáctiletý bezmocný tvoreček opíše do sešitku.
|
|
|
|
|
|
|
Tante Ema |
|
(29.10.2012 21:27:46) Samozřejmě. A na druhém stupni je to bez diskuse.
|
|
Delete |
|
(29.10.2012 21:30:05) Mlado, já to mám v popisu práce jako asistent....prostě musím dohlídnout, že si to kluk zapsal nebo jinak poznamenal, případně mu to musím zapsat sama...není to v silách každého dítěte s IVP. Dcera má kamarádku s poruchou pozornosti (bez hyperaktivity), má IVP, a také na ni dohlíží jak moje holka (sama od sebe), tak myslím, že jí to ještě učitelka kontroluje, že má zapsáno...ta holka, když "vypne", tak neodpoví ani na otázku ohledně svého jména (já s ní dělám každý pátek úkoly, takže mám dost jasnou představu), takže když má temno zrovna ve chvíli, kdy se zapisuje úkol, měla by smůlu...
|
lipoo |
|
(29.10.2012 22:30:56) Celej náš synátor...lup a nevnímá
|
|
|
Karel | •
|
(29.10.2012 22:34:26) Kdysi jsme byli v naší oblíbené PPPP. Tehdy se tam klukem zaobíral jeden velmi známý psycholog. A diagnózu měl velmi dobrou, všimli si některých detailů kolem dyslexie, řadu věcí nám vysvětlil.
Ale pak přišlo na doporučení pro školu a on se nás prostě zeptal, co tam chceme napsat. Protože jsme s dítětem již nějaký čas pracovali, znali jsme potřebné věci (myslím, že to bylo ve 4. třídě). A HLAVNĚ JSME ZNALI PODMÍNKY VE ŠKOLE.
Čili, kdybychom byli přesvědčeni, že si nezvládá zaznamenat většinově DCv., tak bychom to tam měli. Naštěstí škola rovnou počítala s tím, že tam má dost integrovaných žáků a dělala to automaticky pro všechny rodiče.
Ostatně tam bylo dost rodičů dětí s různými SPU a jinými potřebami individualizace (děti cizinci, děti velmi nadané - četl 3 jazyky v 1. tř. i děti z dost slabých sociálních poměrů) a zdaleka ne všichni rodiče by byli schopní se dětem příliš věnovat, zvláště bez vedení.
Kromě toho, škola měla spoustu vlastních akcí, od čtenářských a jiných slavností, výletů, lyží, bruslí místo TV, tělocviku venku (věčná bolest s pronájmy tělocvičny), raftů, teepee, olympiády, bubnování, ŠvP, školního trhu, ..., že neustále bylo třeba rodiče informovat.
|
|
|
Zazi (1+1+1) |
|
(29.10.2012 21:50:20) U nás je dětí maloučko a úkoly běžně žádné nemají, tak to v případě potřeby (například nemoc) řeším individuálně, obvykle speciálním mailem, kde popíšu, co a jak bylo v plánu a jak to právě toto dané dítě může vyplnit. Jsem asistent pedagoga, tak mi při nemoci dítěte práce přímo ve škole ubude, čili ji můžu využít právě na tohle. Ale něco takového s pravidelnou dodávkou informací bych potřebovala pro svého syna bez IVP, který si možná v devět večer a možná nikdy vzpomene na úkol na další den... Grrrr.
|
Zufi. |
|
(29.10.2012 21:51:44) Zazi, jeden žáček mi posla emailem úkol v 1,20. Asi se chudák vzbudil.
|
Delete |
|
(29.10.2012 21:58:50) Žufi, myslím, že nevzbudil....v tuhle dobu se mnou moji žáci z bývalé školy běžně čile konverzovali na FB a moje nejstarší včera, než aby šla spát, tak řešila matematickou olympiádu (v případě zabavení zadání by si odnesla knížku na wc a zamkla se, takže jsem raději volila variantu MO pod kontrolou, kdy dokončí jeden příklad, než wc bez možnosti této kontroly u knížky, která je delší a ona je schopná číst, dokud ji nedočte, zatímco my mezitím usneme ).
|
|
Zazi (1+1+1) |
|
(29.10.2012 22:29:46) To bych jako rodič těžko vydýchávala, já syna (10 let) už kolem deváté nenechám dělat nic a ženu ho do postele. Jo a komické u nás je, že dcera si ty úkoly vždycky svědomitě a nadšeně najde, chce je dělat v pátek, sobotu i neděli, a to IVP má Zatímco syn to má doma na salámu a ve škole je pak z toho hodně rozhozený a nešťastný.
|
|
|
|
Karel | •
|
(29.10.2012 22:10:08) Na Veselce (CZŠ v Praze) jsme to před léty měli tak, že cca do 4. třídy psal 1 týdně pan učitel zprávu pro rodiče obsahující DCv. na týden, přehled písemek (často velmi podobných DCv.) a další upozornění. Vkládalo se to do ŽK a ještě to viselo na nástěnce v šatně v pár kusech (naprostá většina rodičů si děti do 2.třídy odvážela, byly z celé Prahy a družina velmi tlačila na osobní vyzvedávání).
Další indiv. komunikace kolem SPU atd. byla mailem, jen v 1. třídě sešítkem. Škola měla spousty akcí, takže rodiče byli často zváni a našel se tam i prostor k rozhovoru.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(29.10.2012 22:27:02) A na co všechno ta IVP děti mají? To jsou poruchy pozornosti, hyperaktivita atp? Náš kluk by měl asi taky nárok při své diagnóze, ale nežádali jsme
|
lipoo |
|
(29.10.2012 22:33:05) margotko-nám IVP navrhla pedagogicko-psych.poradna...má to na ADHD a pozornost.plus dysgrafie.
|
|
|
Pawlla |
|
(30.10.2012 5:19:50) Proč mailem?Nemají nějaký notes?Nebo se to dá poznačit přímo do sešitu.Opravdu je to takový problém?
|
Czeperka |
|
(30.10.2012 10:33:11) Ach jo, když to tady tak čtu, tak se tý školy děsím čím dál víc Učitelka je fakt diagnoza...
Zasmála jsem se nad příspěvkem Zufi "dnes učím 8 hodin" - holka představ si, že i jiní pracují denně 8 hodin a déle!!
Mě přijde, že pro učky je všechno problém. Otevřít mejla a napsat, naplánovat si konzultaci déle než po 14 hodině... Ať už jsou ta moje dítka po školní docházce, bo mě hrábne. To podotýkám, že dcera je normální dítě, nyní v sextě, bez zvláštních nároků. Učitele nijak neprudím, občas (jednou ročně) něco potřebuju vyřešit a to je velkej problém.
Syna čeká po odkladu první třída a IVP a mě je z toho blivno už teď. Oběhala jsem všechny školy v okolí a hrůza děs, běs... Zkostnatělý snad i lino na chodbě... absolutně žádná flexibilita, ochota k něčemu novýmu. Uječený učitelky na chodbách...
Zní tenhle příspěvek zaujatě, já vím, ale po 10 letech zkušenostech se školami prostě zaujatá jsem.
|
Lída + 4 |
|
(30.10.2012 10:39:25) Czeperko, ono učit 8 hodin v jednom dni je docela dost záhul... IMHO hlavně na nižších stupních, kde kromě vlastní výuky ještě děláš i policajta Já učím dospělý lidi, a i tak mám třeba po šesti hodinách vcelku dost, daleko míň mě unaví třeba delší dobu tahat kabely a zapojovat zásuvky.
|
Czeperka |
|
(30.10.2012 10:51:14) Lído jsou ale i jiná povolání kde je 8 hodin záhul a navíc mají noční služby (lékaři, hasiči). A co dělníci na linkách, zedníci, manageři...?
Nač vyzdvihovat učitelky? Nevidím jediný důvod. Bohužel :-( A věř, že bych jej ráda viděla. Navíc, kdo má pak 8 týdnů prázdnin? Ne nepřesvědčíš mě...
|
Czeperka |
|
(30.10.2012 10:52:29) ..ještě mě napadí ošetřovatelky v domovech důchodců, zemědělci, oproti nim se myslím mají učky, co se týče pracovního vytížení jako v ráji
|
|
Czeperka |
|
(30.10.2012 10:52:29) ..ještě mě napadí ošetřovatelky v domovech důchodců, zemědělci, oproti nim se myslím mají učky, co se týče pracovního vytížení jako v ráji
|
|
štěpánkaa |
|
(30.10.2012 11:33:56) Milá czeperko, když chodíš na diskusi o učitelkách, tak se holt nediv, že se tu píše o učitelkách. Nikdo je nevyzdvihuje. tvá připomínka, že každý pracuje 8 hodin denně mě pobavila a upřímně bych ti těch 8 hodin ve škole přála, nejlépe bez volného okénka. Pak bys možná i pochopila, o čem zufi mluví.
|
Czeperka |
|
(30.10.2012 12:17:16) OK beru Štěpánko, vyměním si ji s tebou můj a tvůj pracovní den. Já den bez okénka () a ty můj normání den. Jsem zvědavá, kdo z nás dvou to dá po všech stránkách. jak znalostních, tak i po stránce psychické... Myslím to vážně, pokud by jsi byla v okolí jsem schopná to zařídit.
|
štěpánkaa |
|
(30.10.2012 16:37:10) czeperko, nevím jaké máš povolání, ale ať je jakékoliv, nemám v úmYSLU HO jakýmkoliv způsobem dehonestovat a ani hodnotit A UŽ VŮBEC NEMÁM V ÚMYSLU SE S KÝMKOLI "HÁDAT" O TOM, KDO TO MÁ v práci TĚŽŠÍ (OMLOUVÁM SE ZA VELKÁ A MALÁ PÍSMENA), jdu si vyměnit klávesnici
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(30.10.2012 12:18:45) Czeperko,
jenže tobě uniká jedna zásadní věc. 8 hodin přímé výuky (a bez zákonem stanovené půlhodinové pauzy, asi doporučím, aby si je učitelé začali vymáhat, že pak budou děti chodit ze školy o hodinu později by jim mohlo být jedno, ze zákona nárok mají) znamená 12 - 16 hodin práce, 6 hodin výuky 9 - 12 hodin práce...prostě proto, že každá hodina vyžaduje přípravu a protože se mění doba, mění se prostředky výuky, způsob, co a jak učit, učebnice, sešit....tak těch, co si přípravu opravdu dělat nemusí, je naprosté minimum. Většina prostě doma sedne a na hodinu výuky věnuje třeba hodinu přípravy, těm nejschopnějším stačí třeba jen půl hodiny, ale kolik je asi těch nejschopnějších? A jsme zase u toho, zatímco u různých účetních, překladatelů, podnikatelů ve všem možném se s prací doma nejen počítá, ale hlavně jim ji nikdo nevyčítá, u učitelek se tato doba, ač oficiálně započítaná do úvazku, nebere v úvahu vůbec nebo se ještě přičte k tomu všemu špatnému, co se učitelek týká, protože to přeci není fér vůči ostatním, že si část své práce mohou udělat doma, že?
A co se týče pocitů, neboj, je to vzájemné....tak jako ty se děsíš školy, té děsné instituce na ubližování dětem, a učitelek, těch neschopných parazitů s diagnózou, učitelé se děsí rodičů jako jsi ty...při tomto výchozím nastavení vztahů bude tvému dítěti ve škole opravdu "dobře". Můžeš tomu předejít, uč si dítě doma. Pokud toho nejsi schopná, svěř ho někomu, kdo toho schopný je. Ty si totž tuhle možnost můžeš vybrat. Učitel, pokud se mu dostane do třídy tvé dítě (což problém nebývá) a bude tak nucený snášet tebe jako rodiče (což už problém je), si vybrat nemůže. Nemůže ho přesunout, nemůže učit jen ty, jejichž rodiče jsou normální. Takže fakt, zvaž to učení doma někým schopným, nenech si dítě týrat těmi lemrami línými, co nevědí, co je pořádná práce, nic neumí a jsou choré, pravděpodobně neléčitelně....
|
Czeperka |
|
(30.10.2012 12:22:56) Delete, domškolu zvažuju...
To je přesně ono o čem píšu. Tvůj příspěvek, až mě mrazí. Bez kousku empatie, pořád na popředí "učitelka"
NIKDE jsem nepsala, že se dětem ubližuje!!??? Jak jsi na to proboha přišla? Jak můžeš naslouchat žákům? Když slyšíš jen tep vlastního srdce?
Jak jsem psala Štěpánce, jsem schopná zařídit si výměnu zaměstnání na den, dva, abychom nevařily z vody...
|
Czeperka |
|
(30.10.2012 12:25:55) BTW Delete, ty si své povolání taky můžeš vybrat...a jestli si myslíš, že bych nebyla schopná svoje dítě učit doma, tak se hluboce mýlíš. Klidně si s tebou kromě výměny zaměstnání, poměřím znalosti, vědomosti, IQ a EQ. Já s tím nezačínala...
|
Czeperka |
|
(30.10.2012 12:30:29) ...a ještě Delete. Ohledně nálepky "hrozný rodič". Vě škole jsem pouze na třídních schůzkách, občas potřebuju něco vyřešit a jdu do školy mimo schůzky. To je, jak jsem psala, tak 1x do roka. Většinou podepsat darovací smlouvu. A to je přínos pro školu, ne pro mě a přesto tam musím jít v době, kdy mám ještě pracovní dobu, protože v 17:00 tam už nikdo není...
|
|
|
Delete |
|
(30.10.2012 12:41:30) Czeperko,
je vidět, že mě moc dobře znáš a víš, co zvládnu a nezvládnu, i co dělám .
|
Czeperka |
|
(30.10.2012 12:45:20) Delete, proč neodpovídáš na otázku? Kde jsem psala, že se dětem ubližuje a že chodím do školy prudit?
|
Delete |
|
(30.10.2012 12:56:06) Czeperko, omlouvám se, že nestíhám odpovídat na tvé otázky tak rychle, jak by sis ty přála....
|
|
Delete |
|
(30.10.2012 12:58:47) Dovolila jsem si podsunout ti něco, cos třeba ty konkrétně neřekla ani nenapsala, ale běžně se s tím setkávám...prostě jsem tě hodila do jednoho pytle se stejně zaujatými rodiči, jako to děláš ty a další se všemi učitelkami...
Je ti to nepříjemné? Mně ano....
|
|
|
|
Delete |
|
(30.10.2012 12:55:17) Jinak ta výměna....
Mnoho povolání je o tom, že první dny bývají náročené, ale čím déle to děláš, tím lépe to zvládáš, protože ve většině z nich je možné si vytvořit rutinu.... Učitelská profese (nejen) je specifická v tom, že první dny bývají poměrně snadné, ale s postupujícím časem je zvládání některých situací stále náročnější. Navíc jsi vlastně pořád na začátku, každé září znovu a znovu začínáš, což může být pro někoho výhoda, ale pro spoustu lidí dost ubíjející....I když děláš rok co rok ty samé věci, nikdy to není stejné....a ta nejistota výsledku prostě vyvolává stres.....
Takže vyměnit si práci na dva dny, proč ne, ale co takhle na rok? Aby to mělo nějakou vypovídací hodnotu....jinak je to jen machrování, protože výchozí podmínky jsou rozdílné....Jo, ale na tu výměnu si musíš najít někoho jiného, já sice profesně jsem něco jako učitelka, ale momentálně mi na účet chodí peníze za vykonávání třech jiných profesí.....
Jinak já nikde neříkám, že učitelování je horší nebo lepší než jakákoliv jiná profese....jen se snažím upozornit, že je to také profese a zaslouží si být braná jako profese a ne jako nemoc. Všechna povolání mají svůj smysl, účel, proto jsou úctyhodná....jen u učitelek se jaksi toleruje, že je jimi za všech okolností pohrdáno....a to mi prostě vadí....
|
Czeperka |
|
(30.10.2012 13:21:36) Delete a myslíš si, že opovrhuji učitelkami, jen proto, že to jsou učitelky? Ne, není to tak. Je to bohužel nabytými zkušenostmi. Ať už z dob mé ŠD a nyní se přidaly i zkušenosti ŠD dcery. Podotýkám, že já jsem jako žák nebyla nijaký "hajzl". Vlastně jsem byla premiant, reprezentovala jsem školu na různých olympiádách a paradoxně jsem si tohle od učitelů vyžírala. Dodnes nezapomenu na spor s česštinářkou ohledně Nobelovy ceny a Seiferta. Řvala na mě jestli si myslím, že jsem sežrala všechnu moudrost a jak si dovolím ji opravovat. Myslíš, že se mi přišla omluvit, když zjistila, že se mýlila? Ne... Totéž učitelka mé dcery, která tvrdila, že ve slov bičiště se píše ypsilon, protože je to odvozeno od slova býk a ztrapňovala dceru tak dokonale, že se jí zastali spolužáci. Myslíš, že se omluvila? Ne.
Mě prostě štve, že si ony dámy myslí, že sežraly Šalamounovo hovno a chybu si přiznat neumí. Jediné, co vidím a slyším jsou stížnosti a demonstrace. Chybí mi tam flexibilita, nějaké novum, osvěžení...
Jsou výjimky, to nepopírám. napadá mě JENA, tady z Rodiny. Takovouhle úču mít, oblíznu si všech deset. Věř, že rodič jsem maximálně spolupracující. Bohužel jsem se osobně se žádnou takovou nepotkala, tudíž soudím tak, jak soudím.
Podobný názor mám i na pracovnice státních úřadů...Abych nehanila jen učitelky. Prostě se mě tohle téma aktuálně týká, tak jej řeším.
Např. jak tu Daba řešila ty narozeniny...nepopírám, že by mě to jako rodiče v první třídě nepotěšilo. Myslím, že to není takový problém napsat si do kalendáře v rámci domácí přípravy datum narozenin 25 dětí a pak jim třeba společně se třídou zazpívat písničku. Prostě dodat dítěti aspoň malou chviličku pocitu důležitosti... Ne všechny děti sjou v kolektivu na výsluní a myslím, že tohle by mnohé potěšilo. Navíc to naučí ostatní pozornosti k ostatním....
|
štěpánkaa |
|
(30.10.2012 16:40:32) czeprko, ano, tobě je naprosto jasné, ze zkušenosti se 2 (3,5,10ti) učitelkami, že VŠECHNY jsou příšery - takže promiň, nechápu proč vůbec do společnosti takových příšet virtuálně chodíš. Požíračky Šalamounova hovna, jak jistě víš, jsou mezi všemi profesemi, rodiče nevyjímaje
|
|
Delete |
|
(30.10.2012 16:52:02) Czeperko,
ale já také nepopírám, že jsou učitelky různé, však jsem tu ještě včera měla téma ohledně té, se kterou denně přicházím do styku já, jsem z ní na nervy a to nejsem dítě... Mně právě ze všeho nejvíc vadí to házení do jednoho pytle, protože takových jako je JENA není až tak málo. Chápu, že jsi rozladěná z toho, jak s vámi některé zametly, ale nemyslím si, že se tak chová většina. Ta "moje" se třeba je schopná žáčkům za své chyby omluvit, ale zase jim ubližuje jinak, ale pro spoustu nezasvěcených bude skvělá. A spousta těch učitelek, co jednou třeba ulítly a zachovaly se nesprávně, mohou být v něčích očích zapsané jako to nejhorší, co je potkalo, ale ve výsledku mnoha dětem dokázaly pomoct a byly celkově skvělé....
A co se týče narozenin, už jsem to psala i dabě....nikdo z nás nenapsal, že je problém dětem popřát a na prvním stupni si to opravdu učitelky často hlídají, někde mají seznam na nástěnce, jinde v kalendáři atd... Ale my, co jsme tu diskutovaly na jiné téma (jestli psát druhostupňovým žákům e-mailem domácí úkoly nebo jestli jsou schopní si to i při IVP ohlídat samy a spíš o tom, jak to kde funguje než o tom, co je "správně"), tak se známe dost na to, abychom věděly, kdo učí jak staré děti a většina je tu buď z druhého nebo z třetího stupně...a z toho vycházely i naše reakce... To, že tady víceméně nikdo jiný nediskutuje, je z vůle místního vládce Roni, většinu témat přesouvá do Povídání o škole a to i tehdy, když je téma určeno výhradně učitelkám (třeba to moje, o vztahu asistenta a učitele, to fakt rodiče většinou netuší a ani nemohou nějak řešit). Takže to ber prostě tak, že popřát komukoliv nemá nikdo problém, ale rozhodně odmítáme, aby nám to někdo nařizoval a stalo se to jednou z povinností učitelů....o tom bylo to vtipkování, že se z vstřícnosti ve škole strašně rychle stávají povinnosti, že vlastně už skoro není jak "jen tak vyjít vstříc", protože všechno musíš a nejlépe všem a ve všem.....když se z radosti stane povinnost, bude tě brzy prudit, ať chceš nebo ne.....
|
|
|
Pawlla |
|
(5.11.2012 5:26:33) Tak když jsem se tu konečně dostala ,tak to hned zahltím.Nemyslím si,že učitelkami je pohrdáno,protože jsou učitelky.Učitelské povolání bylo vždycky vážené,teď není,to máš pravdu.Možná za to můžou rodiče,možná děti,možná doba a možná santa klaus.Ale možná je to jednodušší a prostě lidi potkávají učitelky,kterých si nemohou vážit a tak si jich neváží,apoň u mě to tak je.3/4 ze všech učitelů,které jsem kdy potkala by podle mého názoru učit nemělo.Zajímavé je,že jak ti dobří,tak ti horší,se hromadně zdržují na jedné škole,takže je to asi v první řadě o vedení a systému vůbec.Taky je pravda,že oceňováni jsou pravidelně nekjhorší z nejhorších.
|
|
|
|
Pawlla |
|
(5.11.2012 5:19:01) Del.,a přeně o tohle jde.Vy jste opravdu mimo realitu,půlhodinová přestávka je sice v zákoně,ale v mnoha zaměstnáních se jen píše,u nás mimochodem taky.
|
Delete |
|
(5.11.2012 16:36:35) Pawllo, co znamená být mimo realitu? Máš dojem, že zatímco všichni všechno vědí o učitelování, tak učitelky nemají páru o tom, co se děje mimo školu? Je mi jasné, že i leckde jinde se půlhodinová přestávka v práci nedodržuje (i když teda nevím, proč s ní pak je na diskuzích často operováno jako že prodlužuje pracovní dobu), ale mohla by, jen málokteré povolání má časově přesně definované úseky (mimo jiné ti řidiči autobusů, proto to srovnání s učitelkami není až tak zcestné, jak by se to mohlo zdát). Myslím, že zrovna o realitě řidičů autobusů vím mnohem víc, než by sis dokázala představit, a přesto si nedělám právo kecat jim do toho, jak mají autobusy řídit. Dále je zajímavé, jak ses chytla na informaci v závorce (tedy vedlejší, doplňující), zatímco tu hlavní, sdělující, že 8 hodin přímé výuky je vlastně dvanácti až šestnáctihodinová šichta, jsi opět v klidu zignorovala. To je totiž také tipické a už jsem o tom psala, prostě ta práce doma je učitelkám odpíraná, považovaná za nepodstatnou, dokonce za nevhodnou (mají sedět ve škole do šesti, osmi, dvanácti) a dělat přípravy tam, bez ohledu na podmínky, že?). Jenže to prostě součást té prácě je a to, že to někdo fláká a zanedbává (ale já nikoho takového enznám a myslím, že těch učitelek znám dost), ještě neznamená, že se to má brát jako běžný standard, že to tak dělají všechny učitelky. Jak jsem psala, překladatelům, novinářům, různým podnikatelům, účetním a dalším také jejich práci doma nikdo neupírá, , nikdo nepovažuje za nutné, aby všechnu svou práci odváděli v místě zaměstnání nebo v provozovně svého podnikání. Ale u učitelů bude pořád platit, že si odučí svých čtyři až šest hodin a mají padla, a můžou se na hlavu stavět a stejně to tak pro okolí bude a ještě navíc s přídomkem, že jsou mimo realitu nebo dokonce s diagnózou....
|
štěpánkaa |
|
(5.11.2012 17:19:24) jak někdo psal - TOMÁŠMARNÝ a ještě se tu nezmínilo, že těch 8 hodin vlastně není hodin, ale 45 minut, že mezitím jsou přestávky a ať vlastně nekecáme, páč tolik hodin za 1 den žádná flákačka neučí a když učí, tak jinej den má jenom 2 moje prastarý návrh, že by se např. sestřičkám měl potom odečítat z pracovní doby čas než přejdou z pokoje do pokoje, úředníkům čas, než dojdou z kanclu do kanclu a všem čas strávený na WC či kuřácké pauze prostě - to nevysvětlíš
|
Delete |
|
(5.11.2012 18:50:02) štěpánko, já vím . Já se tedy akorát divím, že se tu s námi ještě někdo vůbec baví.....
|
|
Zufi. |
|
(5.11.2012 19:39:46) jeden den učím jen 2 hodiny, ale blbý je, že 2. a 6. a ve škole musíme být stejně v 7 hod. a po 6.hodině mám dozor v jídelně a ten čas ,,mezi,, supluju pokaždý, když někdo chybí (což bylo praskticky furt a suplujem zadarmo už druhým rokem!). A odchod 14,30 nejdřív, což se mi podařilo asi tak 5x od 3.9. Pokaždý jdu mnohem později, kolikrát i ten den, co mám jen dvě hodiny. U kamarádky mohou odejít až 15,30 , ale nástup mají až 7,40.
|
Delete |
|
(5.11.2012 19:40:40) Jste se jen flákáš, to nevokecáš .
|
|
Karel | •
|
(6.11.2012 1:09:19) Zufi, nechci vám do toho učitelského kolokvia moc kafrat, ale přemýšlím co dělají odborové organizace, když nejsou schopny vyjednat resortní kolektivní smlouvu pokrývající takové ty okolnosti týkající se rozsahu ne-přímé vyučovací povinnosti, okolností exkurzí, ŠvP, cesťáků atd.
Kolektivní smlouva může upravit okolnosti příznivěji pro zaměstnance...
Chápu, že je problém s vyjednávání podmínek v supermarketech, ale ve státním školství? Koneckonců, levicové vlády jsme tu už měli a za každý finanční ústupek ze strany odborů bych chtěl věcnou protihodnotu.
|
štěpánkaa |
|
(6.11.2012 11:38:44) na spoustě škol jsou "odbory" sprosté slovo. Ředitelé mají takřka neomezenou pravomoc. Veřejnost je proti tomu aby "se ti flákači ve školách ještě více flákali", takže to vše nahrává tomu, aby když je ředitel kr.t.n, byla situace na škole taková jak popisuje Zufi, nebo jinak strašná. Ryba smrdí od hlavy. hromadná kolektivní smlouva pro celý škoství ZŠ nebo SŠ nevím zda vůbec existuje a asi nejde do takových detailů, takže se pod to schová leccos. u nás (jen na naší škole) třeba kolektivní smlouvu máme a celkem k zaměstnancům vstřícnou, ale v odborech je asi 8 lidí (z celkových 55ti).
|
Zufi. |
|
(6.11.2012 14:11:36) Odbory nemáme na škole vůbec. Ředitelka sama o sobě není špatná,nechci se rozepisovat...
|
vokounek |
|
(6.11.2012 20:41:08) Zufi, omlouvám se, že se lepím s dotazem na Tebe, ale chci se zeptat i ostatních učitelek. A nechci zakládat téma. JAK TO MÁTE S PORADAMI?Zajímá mne, jak často máte klasické provozní porady. My od září jen 1x. Já osobně beru porady jako vopruz, protože porada se to jen bohužel jmenuje, ale je to vpodstatě jen monolog šéfa.Představuji si, že na poradě bychom měli mluvit o věcech, které nás trápí, poradit se o problémech beze strachu, že budu stigmatizovaná jako ta, co má problém.Na věci ohledně předmětů máme sice předmětové komise, ale to není jaksi ono. Tak mne zajímá, jestli u vás funguje nějaká smysluplná supervize, podpora a jestli se na poradách opravdu radíte nebo jen posloucháte vedení.Jo a kdyby mi někdo napsal, at se tedy zkusím na poradě o něčem poradit - tak zkusila a špatně. Diskuze se nepřipouští, pokud mám problém s nějakými žáky, je to můj problém a neumím učit...
|
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(6.11.2012 9:05:07) O.k,máte pravdu,je to vaše diskuse,beru na vědomí...
|
|
|
|
|
|
|
|