| luthienka | 
 |
(18.10.2012 14:15:59) Přijde mi (jako bývalé učitelce z Mš v Plzni), že u nás v kraji spolupráce PPP a MŠ příliš nefunguje. Pokud u dítěte byla zjištěna nějaká porucha či odlišnost, měla by být vypracována nějaké zpráva, která se dá použít v předškolním vzdělávání.
Rozhodně nadprůměrně inteligentní dítě JE dítětem se speciálními vzdělávacími potřebami. A proto by pro něj měl být vypracován individuální vzdělávací plán (pokud školka dostala zprávu z PPP je to dokonce povinnost). Při jeho tvorbě by měla učitelka vycházet z doporučení psychologa a dát ho na vědomí i rodičům.
Rozhodně to, že syn je v některých oblastech (sociální dovednosti, zvládání stresu, ...) "problémový" je typické pro děti s nadprůměrným IQ. A právě proto má speciální potřeby.
Obecně pro tyto děti platí, že potřebují dostatek vhodných úkolů a zajímavých činností. Co já mám zkušenosti, často jim nevyhovovalo standardní dělení času v MŠ (např. potřebovali jinak zorganizovat řízenou činnost, zadávat krátké úkoly během dne, zadávat i dlouhodobé projekty, ke kterým se dalo během dne vracet...).
|
| Jardine |
 |
(18.10.2012 14:35:24) Luthienko, děkuji za cenný názor. Taky si myslím, že náš kluk má s tím klasickým školkovém systémem prolém ... když byl u psycholožky, vydržel tam hodinu a půl řešit zadávané úkoly, nezlobil, neodbíhal, byl naprosto soustředěný na práci; psycholožka do zprávy napsala, že byl "pozitivně naladěn a měl smysl pro humor". Tak by se přece problémové dítě nechovalo!
Bohužel argumentace ředitelky je, že má na starost 25 dětí a že se jim individuálně věnovat nemůže, ať je malý nadaný, jak chce. Nevidím tam z její strany ochotu s ním nějak pracovat, má rok-dva do důchodu a chce mít už klid.
Myslíž, že přizvání psycholožky do školky má smysl? Díky!
|
| luthienka | 
 |
(18.10.2012 14:54:16) Rozhodně psycholožka ve školce je fajn, ale musí s tím ta školka souhlasit. U nás to bylo tak: přišla na dopoledne, pozorovala při všech činnostech, pak si s námi popovídlala, sdělila své první dojmy a po nějaké době zaslala rodičům písemnou zprávu.
Pokud přímo psycholožka doporučí individuální plán a školka ho nezpracuje, je to podle mě zralé kontaktovat zřizovatele (asi obec) a krajskou školní inspekci. Podle mě je i možné chtít po kraji přidělení peněz na pedagogického asistenta. Ale musí to být opět doporučeno PPP.
Vyloučit vás prakticky nemohou, co já vím, děje se to pouze při vysoké agresivitě. A v plzni bych to spočítala na prstech. Vždy to musí ředitelka odůvodňovat na kraji na odboru školství. Problém vidím v tom, že to malému můžou "dát sežrat". S dětmi se dá bohužel skvěle manipulovat .
|
|
| Juldafulda | 
 |
(18.10.2012 15:10:32) Mam doma neco podobneho... je to boj.... nejak to zvladame vsechny zucastnene strany, ale proste temto detem by opravdu pomohla nejaka specialni skolka. Ne kvuli tomu, aby z nich delal nekdo, jaci jsou to intelektualove, ale tyhle deti jsou proste tak narocne, ze to ta ucitelka sama nemuze pobrat... Ja mam doma dve deti a musim rict, ze jsem k.o..... Bohuzel nam do zarizeni nastoupilo ditko stokrat horsi nemuzu sem psat detaily a to jsem teda na trni uz i ja, protoze tam jde o agresivitu, dite za to chudera nemuze.. Akorat rodice to kapanku podcenili..
Drzim palce at to nejak vyresite. Myslim, ze v situaci kdy jsou mista ve skolkach luxus je to neresitelny problem....
|
| Juldafulda | 
 |
(18.10.2012 15:13:04) Soukroma skolka neni reseni. Pro dite, ktere je introvertni a jsou mu deti putna mozna dobre, ale pro dite, ktere potrebuje vytvaret vztahy to je k nicemu, pac tam ty deti nevydrzi moc dlouho navic jsou tam vetsinou mensi deti... Ctyrletak potrebuje nejakeho tahouna a ne davat porad pozor, aby neshodil male batole....
|
| Jardine |
 |
(18.10.2012 17:14:49) Tak jsem byla dnes ve školce, a co se na mě sneslo, mě skoro položilo. Malej jim tam prý všechno bojkotuje ... spaní, vycházky, chová se stále vzdorovitěji, prý už učitelky vůbec neposlouchá. Málo jsme prý ho bili, kdyby bylo podle učitelky, urazila by mu hlavu. Taky se mi potvrdila jedna moje obava ... malej poslední dobou víc mrká, myslela jsem, že hůře vidí a plánovala návštěvu u očaře (přestože na poslední prohlídce měl zrak OK). A učitelka mi hlásila, že jim tam ve školce začal hodně mrkat ... on tam z toho patrně dostává tik! Předtím už v několika výchovných zařízeních byl ... mateřské centrum, školka v bývalém místě bydliště ... přestože nikdy nebyl vyložený andílek, nikdy takové stížnosti ani problémy nebyly. Jsem z toho na dně.
P.S. Učitelka mi ještě sdělila, že když dnes zlobil, zavolala si ředitelku celé školy (školka spadá pod ní), ať se na to podívá. Takže patrně se nás snaží vyšachovat i z celé školy, abychom tam za rok kluka nedávali. Zřejmě to udělala proto, že v pondělí jdeme na ten kobereček, tak aby se posichrovala v případě, že bychom si chtěli stěžovat "výš".
Je to jak z nějakého absurdního dramatu. Jenže kluk je důslednej, takže čím více z něj budou dělat padoucha, tím svědomitěji se tímhle směrem bude sunout, Když už, tak už.
|
| luthienka | 
 |
(19.10.2012 14:24:31) Rady na pondělní setkání: Chtěj vědět v čem je syn dobrý a v čem ne. Chtěj vědět, zda pracují podle RVP - tam je jasně zakotveno, že dítě se má rozvíjet podle jeho možností. Raději si ho předem také prostuduj, dozvíš se třeba zajímavé věci. Vyjádři ochotu situaci řešit (co když dopředu budeš vědět plán činností, abys na to syna mohla připravit, nebo mu připrav nějaké činnosti ty, ať se zabaví). Rodič má možnost být přítomen ve třídě. Nechceš vidět, jak se syn chová? Navrhni spolupráci školky s psychologem. Zásadně se ohraď proti radám dítě doma bít. Zeptej se, jak ho pozitivně motivovat.
Obecně myslím, že jediná vhodná cesta je pedagogický asistent, speciální školka, nebo nová školka s malou skupinkou (cca 12 - 15dětí). také jsem něco podbného zažila (na druhé třídě) a bylo to opravdu o nervy. 26dětí na třídě a 1 učitelka je tragédie dnešního vzdělávání. Když jsem v této třídě suplovala, byla jsem po dnu vyřízená.
|
| LOUČÍM SE | 
 |
(19.10.2012 14:39:51) Já teda nevím, ale snad je to plus když je chytrej ne. Nemocný děti asistenta nemají a chytrý budem litovat, že je jich 26 ve třídě. Kolik nás bylo, když jsme chodili do školy. No dnes každej by chtěl bůhvíco. Opravdu kam spějeme. Nevidím žádný problém v tom, že by šel mezi větší děti a bylo by po problému. Stačí se jen domluvit.
|
| Juldafulda | 
 |
(19.10.2012 15:28:57) Olikro bude to silene, ale nemocne deti delaji na druhe dojem, ze jsou chudaci a musi se jim pomoci.... "prehnane chytre deti, hyperaktivni deti atd. delaji dojem, ze cloveku jenom vysavaji energii a nejlepe je zmlatit, protoze to s nima jinak nevydrzime...
Ano taky nas bylo ve tride 30 a bylo to psycho... Defakto jsem se v te skole nic nenaucila, protoze tam byl porad bordel, kluci vecne vyrusovali.... Nevim co je na tom tak uzasneho trida o 26 detech. Byla jsi se nekdy podivat do skolky kde je 26 deti? Dovedes si predstavit, ze neco takoveho pak bude v tom mnozstvi sedet v lavicich a ty je budes muset naucit psat pocitat a delat jine veci? Bude tam par hodnych holcicek a chlapecku a mezi nima par deti, kterym nestaci informace co dostavaji od ucitelky, protoze to uz bohuzel vlastni zvidavosti vedi a budou zlobit, protoze se nudi... ucitelka tim padem nebude mit cas se venovat ani tem hodnym holcickam a chlapeckum, ani tomu prumeru a ani tem ostatnim nabouravatelum klidu ve tride.... Nezapomen na jednu vec, za nas bylo hlavni, aby byl clovek delnicka trida cim vyssi vzdelani tim vetsi vyvrhel ceskeho naroda. Jim bylo jedno, jake ma nekdo vzdelani, hlavne, aby mohli manipulovat. cim je clovek vzdelanejsi tim je mensi sance ho manipulovat do role poslusne ovce... To chces, aby z deti vyrustalo to v co jsme vyrostli my?
|
| LOUČÍM SE | 
 |
(19.10.2012 18:11:19) A tobě to jako teˇˇd připadá lepší jo? Dřív jako nebyly chytré děti? Nás bylo teda ve třídě 32 a jedničkářů celkem dost. Nepřipadalo mi, že by jsme neměli možnost vzdělání. Teˇˇd jde na střední dítě co má čtverky, na výšku, kdo si to podplatí...to je v pořádku? Mám děti, vím kolik je jich ve školkách a bohužel se všechno nedá svádět na chytrost, nebo na postižení. Mám jak chytré, tak postižené dítě. Zatím se u nás ve třídě mají nejlépe sígři. Učitelka se bojí jim cokoliv říct, tohle je v pořádku?
|
| Jardine |
 |
(19.10.2012 20:25:33) Mám v živé paměti, jakým způsobem se za časů minulých "zvládaly" děti ve školce. Malý je v něčem po mě; byla jsem hodně aktivní, neposedné a zvídavé dítě, nechtěla jsem spát, když na mě šly učitelky silou, vzdorovala jsem ... no nakonec se jim ze mě podařilo udělat celkem hodné poddajné dítě, takové totalitně poslušné a kolektivně se chovající. Metody? Zavírání na izolaci (už v jeslích), kde jsem trávila skoro více času než v kolektivu, stání na hanbě, sprchování studenou sprchou, atd atd ... jímá se mě nostalgie - nebylo tehdy líp?
P.S. Ještě dnes mám problém ozvat se, nedat se, vzepřít se autoritám, jsem-li v právu. No, hlavně že jsme byli tenkrát "vychovaní" a nebylo potřeba žádných individuálních přístupů a jiných moderních nesmyslů.
|
| LOUČÍM SE | 
 |
(19.10.2012 20:38:56)
|
|
|
|
|
|
| Terka | •
 |
(11.12.2012 21:50:54) Dobré rady. Jako učitelka, když toto čtu, tak se stydím. Je to silně neprofesionální a naprosto nechápu, jak se takto může učitelka vyjádřit - když už nic jiného, měla by se při tomto přístupu bát o místo. Jinak si myslím, že učitelky si s ním neví rady, mají už určitý zažitý přístup a u něj nefunguje. Tak zvyšují tlak a dítě ZCELA LOGICKY přechází do opozice. Je to tristní, ale jako matka bych také nedala.
|
|
|
|
|
|
|
|