| Czeperka | 
 |
(3.10.2012 8:47:42) Dobrý den, ráda bych vás požádala o radu, třeba máte některá pododbnou zkušenost.
Synovi bude v listopadu 7 let, do školky chodí od 2,5 let. Vzhledem k tomu, že má dysfázii, chodil do logopedické třídy. Teď od září byl přeřazen do třídy předškoláků. (má kvůli dysfázii odklad). Nikdy ve školce neplakal, chodil tam rád a s úsměvem. Teď už 3 týdny každé ráno pláče, bolí ho břicho, někdy má průjem, ve školce se mě drží jako klíště a nechce do třídy. Bavila jsem se s ním i s učitelkami a na nic jsme nepřišli. Syn mi říká jen, že se mu tam nelíbí. Díky dysfázii má horší vyjadřování, ale myslím, že kdyby byl konkrétní problém, dokázal by jej pojmenovat. Je to pro mě hodně psychicky náročné. Neměla jste některá podobný problém a jak jste to zvládali? Dodatek - s manželem jsme rozvedení, syna máme ve střídavé péči už od 4 let. Nikdy problém nebyl, s manželem komunikujeme v pohodě.
|
| Evžíček | 
 |
(3.10.2012 8:53:49) syn je taky dysfatik, po odkladu šel teď do školy. Jako předškolák taky občas stávkoval, že do školky nechce, nebrečel- ale měl ve školce bratra, tak to měl jednoduché....spíš si myslím, že ho to tam už nebavilo.
U tebe to bude nejspíš ten přechod z logo třídy mezi ostatní- že mu třeba děti nerozumí- já to řeším aktuálně ve škole a je to velice nepříjemné, byl zvyklý ze školky, že mu rozumí a teď ne.
|
| Czeperka | 
 |
(3.10.2012 8:56:04) Evžíčku, taky mě napadlo, jestli se mu třeba děti nesmějí nebo tak. Ale prý ne... Syn nemluví nijak špatně, vcelku je mu rozumět, on sám má někdy problém s porozuměním...
|
| Jana, 2/07+10/08+5/11 | 
 |
(3.10.2012 8:59:00) A jak je na tom s dětmi? Má v té nové třídě už nějaké kamarády? Nebo se třeba ještě nevyrovnal s tím, že skončily prázdniny a má povinnosti?
|
| Czeperka | 
 |
(3.10.2012 9:00:43) Má tam kamaráda, který s ním přešel z logo třídy a s tím si hraje. Jinak mi říká, že si z nikým jiným nehraje. O prázdninách chodil měsíc do jiné školky, a to bylo v pohodě.
|
|
|
|
|
| KvětuškaS | 
 |
(3.10.2012 9:11:06) Zkusila bych se ho vyptat, co se mu ve školce nelíbí - ať to pojmenuje... Jiná/é učitelky (přísná?), nový kolektiv, jiný režim (u předškoláků)...?
|
| Czeperka | 
 |
(3.10.2012 9:12:36) To všechno jsme řešili, ptala jsem se ho na konkrétní věci (učitelky, kamarády, hraní) a říká pokaždé, že mu vadí něco jiného.
|
| KvětuškaS | 
 |
(3.10.2012 9:21:22) Jako, že se mu v konkrétní den nelíbí něco jiného, než v den předchozí? A jak to vnímáš pocitově ty? Intuitivně, jestli tě něco nenapadá, když zhodnotíš jejich třídu, učitelky (podle vystupování, jednání...), děti (neubližuje mu někdo?, nezlobí tam výrazněji některé dítě?)...
Třeba já jsem se u syna setkala u předškoláků s tím, že je tam "prudil" jeden zlobivější kluk, postrkoval je ve frontě u oběda, nastavoval nohy v šatně... A povaha učitelek se taky dala vycítit poměrně za krátkou dobu.
Může to být třeba nějaký prudič + jedna méně sympatická učitelka a už to "jede"... 
Možná bych ještě zkusila nějakou "oklikou" (nepřímo) probrat možnou šikanu ve školce (ze strany dítěte/dětí).
|
|
|
|
| Shayla a 3 kluci | 
 |
(3.10.2012 9:18:30) Muze byt jen ze spatne reaguje na zmenu. Tam predtim bylo vsechno lepsi. A ted najednou jini lidi, jine povinnosti, musis, ne muzes...
|
|
| . | •
 |
(3.10.2012 9:58:29) Taky to může být tím, že v logo třídě byl průměrný/nadprůměrný a teď ve srovnání se stejně starýma dětma si víc uvědomuje, že je v tom mluvení prostě horší. My máme podobný "náraz do reality" s kreslením a psaním, ve smíšené třídě byly děti starší než syn a tak to bral, že někdo kreslí líp, ptž je větší, teď jsou všichni předškoláci a on vidí, jak to je. Holt se ty děti musí naučit žít s tím, že nebudou ve všem mezi nejlepšíma.
|
|
|