Archciba |
|
(27.8.2012 10:22:46) Dobrý den, máme doma předškoláka a tento školní rok nás čeká výběr základní školy. Ale vůbec si nejsem jistá jestli si vůbec můžem vybrat základní školu a pokud ano, tak podle čeho.
Dnes je den otevřených dveří ve "spádové" škole, tak se tam jdem podívat, ale stejně nevím, co tam vykoukáme
Je možný výběr ZŠ? Podle čeho rozhodnout, do které se přihlásit? Co bylo u vás rozhodující? Jaké kritérium? Na co se ptát na dni otevřených dveří?
Napište mi vaše zkušenosti.
|
Termix |
|
(27.8.2012 10:31:25) Školu si můžeš vybrat, ale nemusí tvé dítě přijmout, pokud bude mít velký nával dětí, které do ní náleží spádově. Spádová škola tě musí přijmout případně zajistit místo v jiné škole. Já jsem dala syna do blézké školy, ale ne spádové. Chtěla jsem menší počet dětí ve třídě, hezké prostředí, rozumnou komunikaci, zajímala jsem se o vzdělávací plán, o aktivity školy, bylo toho hodně. Moc mi pomohlo navštívit několik základních škol ve dny otevřených dveří. Po roce jsem přesvědčená, že jsem školu vybrala správně.
|
|
Hudba Ainur |
|
(27.8.2012 10:32:05) Můžeš dítě přihlásit třeba i do Čiernej pri Čope, když ho tam zvládneš denně dovážet a budou mít místo.
Děti vozím do školy 15 minut autem, i když spádovou máme 200 m od domu. Ale prostě se mi nelíbila.
Při výběru školy jsem se dívala na vzdělávací program, hledala jsem školu, kde mají ponětí o kritickém myšlení a uplatňují ho v praxi, školu s dobrými výsledky a referencemi, s dobrým ředitelem. Ono na prvním stupni je to skoro (říkám skoro!) jedno, kdo dítě učí, pokud je to empatická, vlídná a zároveň dostatečně rázná a důsledná osoba. Ale na druhém stupni už pak ty rozdíly bývají veliké - a myslím, že dobrý ředitel si ohlídá, kdo mu tam učí a kdo ne.
Vybírala jsem školu dlouho, ale nakonec museli odmítnout skoro 40 dětí (nespádových), prostě byl o školu moc veký zájem. Tak jsme šli do druhé školy v mém seznamu, a jsem tam spokojená, možná ještě víc, než bych byla v té první. Protože jako velký bonus mají málo dětí - v té první jsou třídy nacpané do limitu počtu dětí, kdežto moje děti mají ve třídě 17-19 dětí. A je to nesídlištní škola, je tu málo dětí z problémových rodin. Spíš se zvyšuje počet dětí ze zeméí bývalého SSSR, ale s těmi až takové problémy nejsou, jsou z normálních rodin, a ne z těch novorusů, co se tu roztahují a chovají jak páni světa.
|
|
Líza |
|
(27.8.2012 10:36:27) Každej má ty priority jinde, já jsem koukala, jestli škola podle webu a podle informací rodičů dětí vypadá, jako že ji vede někdo normální, že se tam k dětem chovaj slušně a respektujou je, jak zacházejí s vybočujícíma (zacházení s dys, s integrovanýma, s nadanýma), jak zacházejí se šikanou (varování - která škola tvrdí, že u nich se šikana nevyskytuje, té se vyhnout obloukem). Vzdálenost. Kam půjdou děti ze školky. Družina, jídelna, možnost kroužků přímo ve škole. Jak je to s výukou jazyků. Jakej je školní vzdělávací program.
Ono hlavně je důležitý, aby si člověk nejdřív sám odpověděl na to, co od školy chce. Já chtěla, aby na tom začátku školy nikdo mýmu dítěti vzdělávání neznechutil, aby na něj nikdo neřval a nebuzeroval ho kvůli blbostem, a protože starší byla spíš nesmělá a hůř se seznamovala, tak pro mě byly důležitý i ty děti - kamarádi ze školky.
Jsou lidi, kteří chtějí hlavně do dítěte nacpat hodně vědomostí, těm bude vyhovovat výkonově zaměřená náročná výběrová jazykovka. Jsou lidi, kterým jde hlavně o to, aby se tam dítě od začátku cítilo dobře, ti upřednostní něco jinýho... a záleží to i na tom, jaké je to dítě, kde má silné nebo slabé stránky.
|
Kamisi |
|
(27.8.2012 10:58:06) Líza to popsala dost přesně, jen bych dodala, že první pohled může taky klamat a že hodně záleží na konkrétním dítěti, jaké je, co mu bude vyhovovat a jak ho směřovat. Já jsem vybírala školu především, aby byla komunikativní, vstřícná, přístupná k individualitám. Škola se tak skutečně tvářila, jenže realita - konkrétní učitelka s konkrétním dítětem - byla jiná. A dnes bych po zkušenostech hleděla dost i na úroveň vzdělávání, tyhle věci bývají bohužel dost často na základkách v protikladu.
|
Ropucha + 2 |
|
(27.8.2012 11:56:25) Souhlasím naprosto s Lízou i s Kamisi. Nedávala bych moc na to, co o sobě škola hlásá, ale zkusila bych z drobných náznaků sama vysledovat, jaká tam je opravdu atmosféra. To se během dne otevřených dveří docela dá. Uvidíš prostředí školy, můžeš vidět ukázkové hodiny (tam se samozřejmě učitelky poněkud předvádějí, ale kdo má čich na lidi, vycítí ledacos i tak), můžeš vidět i způsob komunikace učitelů se žáky o přestávkách. Můžeš zajít za zástupcem pro první stupeň a klást mu otázky. Pro mě osobně by byl důležitý počet žáků ve třídách, osobnost konkrétní učitelky, a samozřejmě ta celková atmosféra a filozofie školy, jak je škola vedena. Množství zájmových kroužků a podobné podružnosti, kterými se školy rády prsí, jsou pro mě až na druhém místě.
|
|
|
|
Pole levandulové |
|
(27.8.2012 10:43:33) Vybrat skolu si muzes a pak zalezi na te skole, jestli bude mit misto a tve dite vezme. Prednost maji spadove deti.
|
|
Tante Ema |
|
(27.8.2012 12:00:05) Školu si vybrat můžeš, ale jen vaše spádová dítě přijmout musí. Abys dobře vybrala, je potřeba si nejdřív ujasnit, CO od školy očekáváš. Hodně napoví prostředí a promluvit si s ředitelkou/ředitelem.
|
Tragika |
|
(27.8.2012 12:16:46) Bydlím na vesnici, která nemá školu. Škola, kam spádově patříme je špatná a dítě tam dát nechci. V okruhu 5 km jsou tři další školy, které mají převis žáků a neberou jiné děti, než spádové. Praha je 20 km dojíždění. Školy které se mi líbí, jsou na dojíždění dost časově náročné.
|
|
|
Lída+2 |
|
(27.8.2012 12:15:08) Archciba, Líza Ti to popsala přesně.....
Každý má jiný dítě a každý hledá něco maličko jinýho.
A necho´d jen do jedné školy. Dny otevřencýh dveří budou nejvíc listopad prosinec. já sama abyla se synem nebo sama v 4 základní školách a nakonec až ta poslední nám přišla super. syn tam byl spokojený a neznechutili mu školu. Zrovna dopoledne jsem byla něco odíst na jeho bývalou základku,kdyby jsi viděla jak ho přivítali PUBErtáka A i na tom je vidět, že on tam byl spokojený. Družinářka se nad ním rozplávala s ředitelkou....
A vybrala jsme sice základku jen do 5 třídy na vesnici než ve městě celých 8 tříd....teb rodinný přístup je k nezaplacení u neprůbojných dětí.
|
|
Zufi. |
|
(27.8.2012 13:55:13) Doporučuji prostudovat ŠVP a porovnat si je. Někde mají od 3.tř. němčinu, někde konverzaci v AJ, někde dokonce ruštinu, dá se i vyčíst podle rozvrhů, u nás jsou odpoledky od 4.třídy, jinde ani v devítce!
|
Lída+2 |
|
(28.8.2012 5:02:08) Zufi má pravdu...ty odpoledky od 4. řídy. Jsou NIC moc...
..děti mi závodí v týdnu a odjíždí na závody a pak ten den mají pravidelně odpoledku a zbytečná honička.
|
|
|
Klára | •
|
(7.10.2012 22:23:06) Dobrý den, já vybírala podle zkušeností rodičů a vybrala jsem dobře Navštěvujeme ZS Parentes v Dobřejovicích u Prahy. Jde o soukromou školu sdružení Parentes. Školné není příliš vysoké a hlavně jeho výši lze na základě dohody snížit tak, aby nebylo překážkou přístupu ke kvalitnímu vzdělání. Sdružení má dvě školky, jednu jsme také navštěvovali a dětem se opravdu věnují maximálně. Doporučuji navštívit jejich stránky nebo přímo školu. Škola je založena na úzké spolupráci rodičů s dětmi. Mají družinu s kroužky a dokonce mají i školní autobus.
|
|
|