| Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 | 
 |
(21.3.2012 22:02:47) Ahoj, nemáte zkušenost s tím, že dítě nemluví ve školce ani po roce a čtvrt docházky? Nyní jsou mu 4 roky a čtvrt. Nemluví s učitelkama a ani s dětmi. Když přijde do školky tak nepozdraví, neodpovídá na otázky, radši si o nic neřekne... Synovi domlouváme že by měl s dětmi a učitelkama mluvit, ale prý nemluví, protože nechce chodit do školky. Když jsme s ním nebo doma nebo mezi známými tak mluví neustále, je upovídaný a taky i dost hlasitý. Nevíme, čím to je, nikdy mu nikdo ve školce neublížil, začínal si zvykat postupně. Do školky chodí i jeho starší bratr a ten je pravý opak - extrovert. Ale nechodí spolu do třídy, protože to v naší školce neumožňují, prý je pro děti lepší když chodí dítě každé jinam. Už nás i napadlo, že požádáme aby dali děti k sobě, protože když jsou občas spolu (při spojení tříd) tak si povídají. Ale máme obavu, že by se ještě více fixoval na bratra a s ostatními vrstevníky se nebavil. Máte nějakou radu? Máte někdo podobnou zkušenost a jak se to dále vyvíjelo? Bude to ve škole lepší? Jak mu máme pomoci? Děkuju!
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(21.3.2012 22:06:24) a nebylo by lepší, kdyby se bavil aspoň s tím bráchou a nebyl sám? toto mu jen školdí, přes bráchu se naučí, jak se jedná s okolím, každopádně doporučuju
no a v takové situaci vás ještě učitelka neposlala k psychologovi na pyšetření na poruchy autistického spektra?
to jsou mi divný věci
|
| Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 | 
 |
(21.3.2012 22:09:35) Mno, ona vidí, že v naší společnosti je to živé normální dítě. Mě se zdá, že to dělá schválně, že si chce něco vynutit a taky že nemá tyto učitelky v této třídě rád. Zajímalo by mě, jestli by jste poradili, aby byli kluci spolu ve třídě. Druhá věc, jestli by nám to umožnili, protože na to oddělení sourozenců se u nás striktně dodržuje.
|
| babiki | 
 |
(21.3.2012 22:11:28) Firsty ja fakt nevim, jestli by to bylo lepsi, nebo ne..zasla bych se urcite poradit s dobrou detskou psycholozkou
|
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(21.3.2012 22:16:45) já bych rozhodně chtěla, aby to aspoň zkusili
jinak mám syna staršího, a ten nemluvil s třídní asi půl roku vůbec, a jdeme na žádost školy právě na vyšetření, není to normální a jestli se to učitelkám zdá být normální, tak jsou nenormální ony, kluk je malý a možná tak vyjadřuje jen svůj poztoj k školce, ale ani to není správný, musí mluvit, aby se domluvil, a jestli za víc než rok nemluví, tak je nějaká chyba, to není vynucování, to je problém a ten je potřeba řešit, protože počítej s tím, že na vyšetření se taky nějakou dobu čeká, i pár měsíců, pak nestačí jedna návštěva, ale klidně to zabere půl roku, než se něco hne, to ho chce š trápit ještě jak dlouho? když nepoznaly nic učitelky, tak to řeš ty, nepotřebuješ dopručení učitelky, domluv se s dětskou doktorkou, koho ti poradí, určitě ví, kam vás poslat, něco řeší PPP, něco SPC a něco klinický psycholog, tak začni jednat, v horším případě si prjdete přes všechny a to trvá fakt dost dlouho
děcko, který nemluví, není v pohodě, řešě to co nejdřív, začala bcyh tím, aby byli kluci spolu a zároveň se domluvit s dětskou doktorkou, co dál, on tak může reagovat i ve škole a tam už s bráchou do třídy chodit nebude určitě, tady mu ještě může pomoct tak honem!
|
| Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 | 
 |
(21.3.2012 22:24:17) Yuki - díky. Ono je to těžké, já jsem doteď do školky vůbec nechodila chodila tam babička a manžel, já vodím děti asi měsíc. A až teď slyším, že si na to učitelky stěžují. Stěžují, ale nedaly mi žádnou radu a doporučení co s tím. Nenapadlo mě, že je to tak vážné. Psychologa znám, byli jsme se starším v PPP a tam jsme byli spokojení. Jenom se domluvím s dětskou kvůli doporučení.
|
| babiki | 
 |
(21.3.2012 22:26:40) Firsty hodne stesti, ucitelky jsou s prominutim trubky, je fakt, ze logopedka o tom, ze nemluvi ve skolce zrejme vubec nevi...
|
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(21.3.2012 22:29:47) to je přesně ono - učitelky si stěžují, že se děcko ve školce chová nestandardně, ale ony si nemají stěžovat, ony mají řešit a doporučit řešení a hlavně tě o tom informovat, to je fakt přístup neskutečný :(
držím palce, začni řešit co nejdřív, fakt to nevyřídíte asi během týdne, abudeš ráda, když to zvládnete do prázdnin
|
| Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 | 
 |
(21.3.2012 22:39:09) Díky.
Když vidím, že nemá cenu na nic čekat, tak to začnu řešit.
|
|
| Líza | 
 |
(22.3.2012 5:57:58) Yuki, ne, učitelky to nemají řešit. Učitelky mají informovat rodiče. Vzhledem k tomu, že Firsty do školky nikdy nechodila a že nevíme, co k tomu učitelky říkaly manželovi nebo babičce, nenasazovala bych jim psí hlavu. Kromě toho, pokud by byl Firsty syn naštvanej na učitelky a chtěl si něco vynucovat, nevypadalo by to tak, že vůbec nikdy nemluví, občas by mluvil. A především, mluvil by s dětma. Tohle je trochu hlubší problém.
|
|
| rachomejtle | •
 |
(22.3.2012 7:31:38) To je pravda, ten přístup je blbej. Správně by učitelky taky měly samy přijít s nějakým řešením, co ony dělají pří výuce, aby syn mluvil. To přece nejde dostat všechny děti bez problémové. Jakmile je takový problém, tak půlku řešení musí zastat rodič, ale půlku učitelky. Od toho tam jsou.
|
|
|
| štěpánkaa | 
 |
(21.3.2012 22:32:02) Firsty a ty učitelky to manželovi ani babičce neřekly a nebo ti to oni netlumočili? To je fakt hodně zvláštní chování (učitelek) .... syn sám, jestli to dobře chápu říká, že nemluví schválně, protože tam nechce být? 
|
| Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 | 
 |
(21.3.2012 22:41:08) To že nemluví mi říká syn, říká, že nemluví, protože nechce chodit do školky. Ale ve školce jsem měla pocit, že si zvyknul, neplakal, hrál si, jedl, spal, spolupracuje, ale prostě nechce zdravit a odpovídat na otázky učitelkám. Když něco potřebují a naléhají, tak prý jim potichu stručně odpoví.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(21.3.2012 22:44:58) jo, to ten můj taky, potichu a co nejstručněji
ale učitelky si nemají po takové době stěžovat, mají to řešit mnohem dřív, ten přístup je fakt šílený :( a striktní oddělování sourozenců, to je taky úžasný výmysl, introvert, který je spokojený aspoň s bráchou, má být co nejvíc s bráchou, jasně že to nejde pořád, asi je i dobře, když si pomalu zvyká na to, že musí sám za sebe, ale to stačí postupně a ne takto, chudáci děti v některých školách
u nás to teda ale nebylo o moc lepší :(
|
| štěpánkaa | 
 |
(21.3.2012 22:53:37) dryjádo, minimálně doporučení do PPP by rodiče měli dostat, to je běžné ve školách i školkách, pokud jsou s dítětem problémy, stejně jako doporučení na logopedii Jistěže konečné řešení, obcházení psychologů, atd... to už je na rodičích. V tomto případě ani matka nevěděla, že je to tak vážné, otázkou je, zda babička a otecx info od učitelek podcenili, nebo zda učitelky řekly dost jasně, že dítě není ve školce OK 
|
| babiki | 
 |
(21.3.2012 22:56:04) Souhlas se Stepankou, komunikace nekde uvazla.. Firsty nic si nevycitej, to ti nepomuze at se dari co nejrychleji sehnat pomoc
|
|
| štěpánkaa | 
 |
(21.3.2012 23:00:52) dryjádo, prosímtě, to myslíš vážně, že učitelka, která dítě vidí denně nepozná logopedickou vadu? To snad ne? Samozřejmě, že i pediatr dá doporučení, ale tam přeci jen dítě nechodí tak často, pokud je zdravé, tak jen na preventivky   doporučením od školky jsem nemyslela ten papír (ten samozřejmě napíše lékař), myslela jsem doporučení ústní - jak postupovat.
|
| Lída+2 | 
 |
(22.3.2012 7:11:01) dryjáda máš asi maličko skreslené představy....ve školce jsou vžy aspoň 2 úči co se LOGo péčí zabývají.A mají vzdělání.....takže i toto ve školce poznají....pokud o tom rodiče dávno neví....a dávno neřeší.
|
| Firsty+Matouš07/06+Šimon01/08 | 
 |
(22.3.2012 7:33:23) Lízo, tak syn mi říká, že měnit třídu nechce, že tam má kamaráda a nějakou holčičku co se mu líbí. Takže nevím jestli ho převádět. Prý nebude mluvit ani s bráchou ve třídě.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(21.3.2012 22:55:58) no ony sice nemají povinnost něco řešit, ale jestli je nějaký problém, tak mají říct, že se něco děje a doporučit, poradit, co s tím, na koho se obrátit - pak už je na rodičích, aby něco dělali, ale jak má rodič vědět, jak se děcko chová ve školce, nebo ve škole, když mu to neřekne učitelka, nikdo jiný to říct nemůže a jak se děcko chová ve školc,e tak se pak většinou chová i ve škole, a tam je pozdě řešit už některý věci, nebo začít je řešit
takže od učitelky ve škole by měl vzejít nějaký první impuls, že se něco děje
je problém, že kluky nevyzvedává maminka, ale babička, ale i té může přece učitelka říct, aby mamiknku někdy poslala, že by s ní chtěly o něčem klem kluků mluvit, nebo se bavit přímo s babičkou, ale tak, aby laik pochopil, v čem je problém, aby to přetlumočila babička dál - z vlastní zkušenosti vím, že pokud chce učitelka ve školce něco řešit, a vyzvedává babička, tak jí sice naznačí, ale se mnou to pak probere druhý den, a kdybych nepřišla, tak mi může zavolat, nebo vzkázat, že je něco k řešení
školka a škla má nejen vzdělávací funkci, ale i výchovnou, a toto s výchovou souvisí
taky si myslím, že učitelka má víc zkušeností s dětma, tak by měla problém poznat dřív než rodič, který je zvyklý nachování toho svýho jednoho až tří dětí a nemá srovnání
ono je to podle mě celý o špatné komunikaci školy (školky) a rodičů vzájemně
|
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(21.3.2012 23:01:15) Po učitelkách nikdo nechce odbornou pomoc. Ale aby dítě přes rok s nimi odmítalo komunikovat a samo to zdůvodňovalo tím, že s učitelkami mluvit nechce, protože do školky chodí nerado, to není v pořádku. Představ si, že jsi učitelka, rok se o takové dítě denně staráš. Necháš ho být a nebudeš si ho všímat, nebo se pokusíš k němu najít cestu, aby bylo spokojené a řešíš to s rodiči? Školka by neměla být jen hlídací ústav, kde dětem dají učitelky chladně najíst a rozdávají pokyny. Bohužel to tak ale často probíhá, teda aspoň já mám takové zkušenosti.
|
|
|
|
|
|
|