kdyzsluncenesviti |
|
(30.1.2012 16:37:58) Ráda bych se zeptala, jestli (a případně jaké) používáte doma pomůcky. Ať už pro strukturové učení, hraní, stravování, ...
Zajímá mě cokoliv, co doma používáte a různě se Vám osvědčilo.
|
Monča+Kačka(5/04)+Martin(8/06) |
|
(30.1.2012 19:28:42) Denní režim,týdenní režim,komunikační knížka,pro strukturu spoustu přiřazovacích obrázků,např dát pod sebe na čtvtku kartičky pexesa,připevnit je sucháčem a na druhou stranu kartičky přiřazuje, takhle se dají procvičovat zvířátka,předměty,tvary,barvy.......Nebo zalaminovat obrázek ,rozstříhat a jsou puzzle,které skládá,na logické myšlení přidán kousek nějakého jiného,aby je vyřadil. Oblíbená hračka,která Martínka baví jsou puzzle,kuličkodráha (naprosto ho fascinuje,už ji sám skláda a vyhraje si), zvuková tabulka - na tlačítku je obrázek,zmáčkne ho,vydává zvuk věci na obrázku, je tam i abeceda atd., garáž se sjezdem a samozřejmě počítač,který bravurně ovláda.....
|
Monča+Kačka(5/04)+Martin(8/06) |
|
(30.1.2012 19:45:05) Ještě jsem zapomněla na třídění,do mističek dát po jednom korálku jedné barvy a třídí korálky podle barvy nebo tvaru. Pak má ještě rád knížky s magnetkami,které se mají přiložit na správné místo. Jo a ještě mame zážitkový deníček,který má v komunikační knížce,zalaminované a popsané fotky např. z dovolené,bazénu,teď nově z Vánoc atd.,ale můj chlapeček nemluví,tak nevím,jak jste na tom vy
|
kdyzsluncenesviti |
|
(30.1.2012 20:14:40) Čím jste začínali v komunikační knize?
Já se na ní chystám. U staršího mám jasno. Začnu fotografiemi členů rodiny a jen pochopení toho nám nějakou chvíli dá (má i těžkou MR).
|
|
|
kdyzsluncenesviti |
|
(30.1.2012 20:11:30) My jsme tak nějak teprve na začátku, ale jak to tu popisuješ, tak přesně nějak by mohl mladší syn pracovat. On mluví, ale spíš tak hí, bů, bé, ... Něco smysluplného už taky vyplodí třeba stůj nebo nejde to. Starší ten nemluví a komunikace prakticky žádná. Je tam těch postižení několik. Tak se snažím udělat něco pro oba. Začala jsem nákupem laminovačky. Starší by normální obrázek nebo fotku mít v ruce nemohl. Potom máme doba iPad, ale o ten je zase boj. Máme v něm nahrané různé logopedické, motorické hry, hry pro podporu sluchového vnímání, ... Teď čekám na sraz komunity a doufám, že získám nějaké další informace. Hlavně ohledně komunikačních programů. S těmi nějak neumím pracovat. Doma jsme měli z rané péče vypůjčenou komunikační tabulku. Původně jsme chtěli pořídit tu, ale vycházela prakticky na stejnou cenu jako iPad. Dnes máme nově tyhle dvě hry - http://bukanyr.eu/hry/1466-mindok-smart-zahadny-hrad-8595558300518.html a http://bukanyr.eu/pro-1-hrace/1743-mindok-smart-den-a-noc-8595558300747.html. Ten hrad mi doporučila jedna maminka tady a mladšího to opravdu zaujalo. Neudrží dlouho pozornost, ale snažil se. Hlavně u té hry den a moc. Staví se to podle obrázků a jsou to různé tvary a barvy. Podobně jsme to měli v SPC, kde měl navlékat korálky podle tvarů a barev. Musí to vidět. Jinak nevím. Barvy, ... umí jen přiřazovat. Potom máme doma různé dřevěné hračky - pexeso, kostky, vkládání tvarů, ... Potom máme kartička na skládání z dvou a více částí (zvířata, povolání, ...). Tak trénujeme to, ale pořád přemýšlím, co dál.
Potřebovala bych s tím tak nějak všeobecně pomoci. Nejezdila k vám třeba raná péče z Aply? Myslím, že tam nějaká je.
U nás je to s tím režimem dost problém při dlouhou dětem, které mají rozdílné potřeby. Ani ani spánek nemají tak, jak by měl být. Ať dělám, co dělám, tak prostě jeden usne k ránu a druhý se v noci vzbudí a je vzhůru klidně i hodiny než usne znovu.
Takže by asi bylo dobré jim nafotit nějaké denní rituály a předtím než to budeme dělat, tak ukázat obrázek, aby věděli, co bude následovat? Pak třeba oblečení, aby věděli, co si nandat a podobně? Co myslíš tou zvukovou tabulkou?
|
Monča+Kačka(5/04)+Martin(8/06) |
|
(31.1.2012 22:54:43) Ahojky, snad jsem ještě zabrousíš.... Jezdí k nám slečna z rané péče od Aply,zavolej jim a řekni,že máš zájem o jejich služby, my jsme museli asi půl roku čekat,než nám někoho přidělili.Oni ti pomůžou se začátkem,jak na to,je možno u nich navštívit kurs,zkusím ti něco přeposlat na email.
Ad komunikační kniha - u nás funguje zejména ve školce,má tam věci,hračky,předměty ze šklky a kartičkou si o tu věc říká,místo řeči podá kartičku.Pak tam mám přidělaný proužek,kde má fotku školky a pak fotku,toho,kdo ho ten den vyzvedává a co bude následovat,např. fotka školky - moje - nákupní košík/pojedeme nakupovat/ - fotka dcera /vyzvedneme ji z družiny/ - fotka našeho domu - prostě aby věděl,co ho čeká, i když už se hodně zlepšil a docela všemu rozumí,ale je to pro něj ujištění.
ad denní režim - na obložce u dveří máme dolů přilepný suchý zip(dlouhý pruh),nahoře je Maertínkova fotka a pak tam dávám kartičky,toho co ho čeká - např. oběd - procházka - návštěva - večeře - koupání - čistit zuby - spát Mám nafocené reálné obrázky,existují i piktogramy. Rozfázované oblékání,čištění zubů atd. my nepotřebujeme,ale můžeš si je nafotit a zalaminovat nebo ti je můžu nafotit a poslat mailem.
Každý autík je jiný,my už tak pevný režim nepotřebujeme,už mu to stačí jen řict a ví,kam jdeme.Já taky s ním už doma tolik nepracuji,chodím už do práce a ve školce s ním pracují hodně,tak má pak odpoledne víc "odpočinek".
Chápu,že to musí být náročné.|Když nám Martínka diagnostikovali,byla jsem zoufalá a hrozně jsem se v tom plácala,teď fungujeme celkem dobře. Obrať se na Aplu a jeich ranou péči, oni ti ukážou,jak na to,poradí,vyslechnou,utřou slzičkyKdykoli mi napiš na email,mám ho v nicku.Hodně štěstí!!!!M.
|
Cirilinka |
|
(1.2.2012 12:21:30) Moni ale můžeš využívat pro dítě jen jednu ranou péči a mám pocit, že určitě už k nim někdo jezdil, nebo se mýlím?
|
Monča+Kačka(5/04)+Martin(8/06) |
|
(1.2.2012 13:28:33) To já právě nevím.....Jestli ano,tak by ten koordinátor měl umět vysvětlit,jak na denní režim atd.Snad se Slunce ještě ozve.
|
Cirilinka |
|
(1.2.2012 19:19:45) snad...
|
|
|
|
|
|
|
Mammita |
|
(30.1.2012 19:53:07) Nalepit na zeď zátěžový koberec a na něj oobrázky zatavené ve folii s nalepeným sucháčem
|
|
Pawlla |
|
(31.1.2012 6:54:34) Nepomůžu,nevím jestli je to tím,že syn je vysocefunkční autista,ale denní rozvrh a podobné věci ignoruje.Kromě toho já jsem podstatou chaotik,takže sama s pomůckami pracovat neumím,věci,které dělá ve škole,neumí doma a naopak.
|
|
|