| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Učitelky, jak známkujete výkresy?

 Celkem 42 názorů.
 Zufi. 


Téma: Učitelky, jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 8:16:06)
Dostala jsem na 2 měsíce VV v pětce.
Nevím, jak známkovat výkresy.
Když totiž dám všem jedničku (některým jen za snahu), tak ti výborní si řeknou, proč se namáhat, když dostanou i patlalové.
Když to vezmu s porovnáním, tak bych měla 3 super malíře na jedna, většinu na dvě a 3 děti na 3-4, a to rozhodně nechci.
Zatím jsme malovali perníkovou chaloupku a dala jsem 1 a 2 , ale je to těžké.
 peps 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 8:22:35)
Známkování výchov (VV, Tv, Hv) bych zrušila. Když někdo nemá hudební sluch, tak ho prostě ani tou největší pílí nezíská, když neumí kreslit, může se snažit sebevíc a stejně bude výsledek mazanice.
Dávala bych 1, max.2. Druhá věc je, jak ocenit totální bojkot, ale v 5.třídě to snad ještě nehrozí.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:30:23)
když někdo nemá logický myšlení, tak ho taky nezíská a cit pro češtinu stejně tak

to je stejný napříč předměty

moji dyskalkulici, dyslektici a dysortografici by ti o tom mohli povídat - a pak je kupa dětí, který dys nemají, ale naděleno od pána boha taky ne...


zrovna ve středu jsem kolegyni říkala: Tak K. právě pochopil dělení se zbytkem, o kterym slyšel prvně v životě, tak, že po pěti minutách mi řek "Aha, takže třeba 187 : 3 by byl zbytek jedna?" S T. dělám dělení se zbytkem v oboru malý násobilky už 14 dní a furt nic moc.
Nespravedlnost stejně jako v tý výtvarce...
 Delete 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 10:51:35)
JENO, souhlasím ~R^. A na neznámkování nebo mírné známkování (jen za snahu) výchov doplácí nejvíc ti, co jim nebylo naděleno v ostatním, zatímco v tomhle jediném by mohli vyniknout....jenže jak, když jedničku má každý?
I výtvarka, hudebka nebo tělocvik jde vydřít..možná ne na jedničku, ale na dvojku....podobně jako matematika nebo čeština....jen nikdo není ochotný tomu ten čas věnovat a platit za doučování v něčem, co je společností považováno za nedůležité....
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 11:11:07)
právě o to mi jde nejvíc - že jsou děti, který vyniknou jedině ve výchovách a pro ty je nefér, když maj pak jedničku stejně jako ty ostatní

navíc když se porozhlídnu po našich rodičích, tak matikou a češtinou se neživí prakticky nikdo - živí se uměním (památkář, kastelán, šéf alternativního divadla, vedení kurzů v galerii), ekologií, právničinou, psychologií, chemií atp. - uznávám teda, že máme asi specifickou skupinku - matiku paradoxně využívá jedna naše sociálně slabá rodina (prodej léčivých kamenů, lamp apod.)
 Evik+Šmudla+Šmudlinka 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 11:39:22)
Mluvíš mi z duše! Nechápu, proč třeba z tělocviku by měl mí každý jedničku. Třeba naopak běh (na čas) se vydřít dá lépe, než matika. Pro mě je předmět jako předmět, známkovala bych všechny podle výkonu dítěte. Ve výtvarce mu není dáno, tak prostě bude mít trojku nebo čtxřku, ale zase bude vynikat v chemii. Aspoň děti, kterým bylo naděleno pouze ve výchovných předmětech, budou mít pocit, že vynikají, když budou i "jejich" předměty odstupňované.

Otázka je, jestli tento systém zavádět, pokud zakladatelka jenom na dva měsíce supluje...
 remus 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 8:32:25)
Patlalové? Tak jestli se snaží, neruší a pracují, tak za to snad nemohou, že jim malování nejde, ne? taky bych známkování zrušila, naštěstí má dcera soudnou učitelku, neznámkuje výkresy ale snahu. Když trváš na známkování, tak bych tedy dávala těm výborným malířům známky dvě - výkres/snaha, jestli se ti tedy zdá, že se cítí vůči ostatním poškozeni.
 Zufi. 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:56:04)
Já na známkování netrvám, ale u nás se známkuje.
 Vínečko 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 8:36:04)
To mi připomíná, že syn 3 třída donesl tento týden dvojku z tělocviku, že neprovedl bezchybně nástup třídy~t~
 gertrude2 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:36:09)
Tak to je hustý! Kvůli nástupu~8~
 TiNiWiNi 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(1.2.2012 20:57:23)
~t~~t~~t~~t~~t~Dcera dostala úplně první trojku z TV. Nevvydržela viset na žebřinách, pustila se příliš brzy.
 Ivka3 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 8:39:59)
Syn je mazal...v bývalé škole dostával 3-4...chodil domů ubrečený, známka mu kazila vysvědčení. Když jsme se přestěhovali, říkala učitelka, že hodnotí snahu, má 1-2...pro syna strašná úleva.
 zwedavka 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 8:54:33)
Mladému (5. tř) dává píuč vesměs dvojky za výkresy, které evidentně nestihl dodělat, protože se buď moří s nějakou podružností a nestihne to (genetika je svinstvo~o~) nebo se trápí, že to neumí a že si s tím neví rady a tím pádem pozdě začne a zase to nestihne.
Pětky dává dětem, které kreslení bojkotují (ano, propadlíci jistého etnika).
 gf fgfhf 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 8:56:42)
Jde o to že známky být musí (nařízení atd.) já bych dávala známky dvě, jak tu někdo psal první za snahu a druhou za to jak to vypadá, ale max. bych dala za to jak to vypadá 3. Takže např. 1/3 stím, že by na vysvědčení rozhodovali ty první.
 Zufi. 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:57:10)
Ano, ředitelka kontroluje , jestli jsou v ŽK i v počítači. Sice namátkově, ale co mám tak asi dělat, že...
 Zufi. 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 12:01:59)
Ta dává 1-5.
 madreci 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:05:39)
Páťáci se ještě dají namotivovat tak, že snažit se budou všichni, ne. Z VV jsem nikdy nedala horší známku než trojku, snad i dvojky bych napočítala na prstech jedné ruky.
Samozřejmě, kdyby na to někdo záměrně dlabal, asi bych mu jedničku nedala, ale jak říkám, páťáci se dají ještě jednoduše nadchnout. Je to na Tobě, jak zajímavou vymyslíš práci, jak je chytneš na vařený nudli. Ale za mě určitě dávej jen jedničky. A pokud se to někomu opravdu hodně nepovede, klidně to přece můžeš nechat bez známky.
 Merylin5 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:07:53)
Já bych dala většině 1, pokud je to fakt pěkný, nebo je vidět snaha (i když je to patlal-taky jsem byla). 2 bych dala, když by bylo evidentní, že se to dítě nesnažilo a bylo mu to jedno. Já myslím, že zrovna ve VV se děti mezi sebou neporovnávají, že si neřeknou, já mám tak hezkej obrázek a stejnou známku jako patlal. Každý dělá, co může, výsledek je maximální vždy podle možností (když se na to nevyfláknou).

Paní učitelka nám při VV vždycky četla z knížky, byl to jeden z nejhezčích zážitků ve škole~R^
 Zufi. 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:59:22)
Markyrko, já vyprávím pohádky. Myslela jsem, že páťáci jsou už na to velký, ale zatím jsou nadšení. Jejich učitelka na VV se vrátí koncem února, tak to mám jen na pár týdnů.
 Merylin5 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 10:05:16)
~s~ To je super~R^ Nevím, možná je to dneska teda běžný, ale za komunismu byl tenhle lidskej přístup pohlazení na duši:-)
 Zufi. 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 10:28:31)
~;((
 peps 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:17:34)
Apak je tu další otázka.Kdo je kompetentní říct, že tento výkres je hnus a tento je nádherný? Na rozdíl třeba od známkování testu z dějěpisu je hodnocení výtvarné úrovně velmi subjektivní.
Párkrát se mi na výstavě stalo, že jsem stála před obrazem, který bych si nepověsila ani na záchod a ono to dílo statisícové hodnoty ~2~
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:22:23)
Neznámkujem nic v žádnym předmětu, což Ti nepomůže... ale hlavně chci napsat, že téměř neděláme výkresy. Posledně jsme teda po delší době kreslili, ale děti nejdřív složily mapu evropy (děláme v projektu Evropu), pak kreslili podle knížek zvířata a vystřižený se to pak lepilo do tý Evropy. Jinak taky chodíme na výstavy, děláme z keramický hlíny nebo z brček a špejlí, abstrakce na hudbu... teď klidně můžete tvořit něco do sněhu...

Teď jsem našla prima soutěž, tak ve čtvrtek budem dělat potisk na trička - námětem jsou záchranný stanice pro zraněný zvířata a hotový trička se budou dražit na hudebním festivalu - výtěžek půjde na pomoc jedný blízký záchranný stanici, tak počítám, že se děti budou snažit, protože na zvířata ony slyší... (nejlepší tričko ještě teda získá poukaz na didaktický pomůcky, tak proto soutěž, jinak se ale soutěžím vyhýbám).

Jestli chceš tipy na něco, co se snad známkovat ani nedá - leda tak za tu aktivitu, tak třeba jsme

vytřihovali a různě po škole umisťovali panďuláky


vyráběli jsme z odřezků dřevěný hračky


stavěli společný město (z krabiček)

dělali loutky


perspektivu - tam se uplatní i techničtější děti



mandalu z potravin


třídění věcí ve třídě podle barev


románský rotundy


vyrazili jsme ven fotit


vyráběli jsme oděvy na faraonskej tanec


pokoušeli jsme se o kaligrafii

a tady je hlaholice nebo cyrilice - už nevim...


nebo jsme tkali - tam stačí známkovat aktivitu...
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:23:20)
sorry za chyby - já vždycky zapomenu, zda jsem na začátku použila "děti" nebo "všichni..." kreslili atd.
 Termix 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:43:55)
Jeno, ty jsi prostě úžasná. Díky za tipy pro mě samotnou na práci s dětmi doma. Fakt mooooc hezké. K=ž by všechny paní učitelky byly jako ty.
 Minís 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 11:14:34)
Ty faraonské tance jsou dost odvážné. Kdybys byla učitel- muž, věřím, že bys mohla mít problém. Jinak super nápady.
 Minís 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 11:22:11)
Jo, to asi ano, ale nechat lítat po třídě polonahé děti je v dnešní době úchyláků dost odvážné. Kdyby to byl učitel, věřím, že by měl problém. U nás si třeba rodiče nepřáli ani fotit děti na plavání, aby jejich fotky nezneužil nějaký pedofil.~;)
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 12:28:02)
Mám od všech rodičů písemný souhlas a všichni vědí, že kdyby se jim cokoli nelíbilo, sundám to.
Od jednoho souhlas nemám, resp. mám souhlas fotit dítě jen z boku nebo zezadu - prostě tak, aby mu nebyl vidět obličej. Pokud je to konkrétní dítě zpředu na nějaký fotce, kterou by bylo škoda vyřadit, rozmazávám mu obličej. Ví, že jeho názor respektuju...
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 12:32:59)
Jinak když se vrátíme v zimě ze sáňkovačky, běhá polovina dětí ve škole v kalhotkách nebo ve slipech, páč to jsou trubky a nejsou schopný si donést náhradní oblečení, takže než se jim to usuší na topení... Ale máme děti jen do pátý třídy a jsem hodně maličká škola, kde si všichni tykají...
O tom, jak to vypadá, když jdeme na plavání, ani nemluvě - sice se můžou převlíkat v kabinkách, ale polovině dětí to přijde zbytečný a čtvrtina potřebuje pomoct najít tu ponožku, tu slipy... takže nakonec maj stejně otevřený dveře, aby mohli volat o pomoc ~t~ Takže zbejvá čtvrtina, která se zároveň stydí a zároveň je schopná sebeobsluhy.
 lipoo 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.2.2012 22:49:52)
jeno-ten klučík má nějaký znetvořený obličej??nějak nechápu proč tohle focení bojkotovat u dětí ze školních akcí~a~
 štěpánkaa 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(22.2.2012 15:27:47)
ale ne, někteří rodiče jsou paranoidní a myslí si, že si dítě někdo vyhlédne a když je to na webovkách školy tak ho snadno najde a unese. Tuto utkvělou představu má jedna moje známá, všude dává nesouhlas se zveřejněním fotek své dcery. Přitom dítě je naprosto tuctové, ale ona má nějakou fobii z únosu~d~~d~
 lipoo 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(22.2.2012 16:31:17)
~t~~t~~t~~a~
 Zufi. 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 10:03:35)
~g~
Akorát domečky mě taky napadlo, ostatní super nápady.
 Janoow 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 11:03:52)
teda velká chvála ~g~~g~~g~
A mě nadchla ta mandala z potravit a pak ta kaligrafie, ale i ostatní je super!!!
 magrata1 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 9:54:08)
jestli jednou budu učit výtvarku, budu známkovat spíš podle snahy a chování. A ocením nejlepší tím, že vyberu třeba 10 výkresů, položím na podlahu a 3-4 žáci vyberou 3 nejlepší obrázky. Ty půjdou na nástěnku. Porotci se budou střídat. Za opakované vystavení bych třeba napsala pochvalu do žákule.
 Urbík 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 10:42:18)
Idealni by bylo neznamkovat vychovy.Ale k tvemu dotazu.Ja napriklad umim hrat na nekolik hudebnich nastroju, delala jsem vrcholove sport (Hv a Tv), ale dodnes kreslim jako dite v prvni tride.Myslim, ze jsem pro tebe typicky priklad, kdyz nekomu jde neco jineho vyborne a vytvarka vubec. Mne osobne by pomohlo, kdybych tu pernikovou chaloupku mela predkreslenou na tabuli, nebo na papire vedle sebe, snazila bych se to prekreslit nez v hlave fantazirovat, jak asi chaloupka vypada. A take bych netrvala na tom, aby vsichni kreslili stejnou vec.To se pak da porovnat a ty se citis, jak pises, spatne, ze nechces davat spatne znamky, ale znamkovat musis.Zadala bych tema pohadky o pernikove chaloupce a at si kazdy nakresli co chce.Nekdo les (ten je podle me lehky), kde porostou houby,nekdo postavy Jenicka a Marenky, nekdo chaloupku...a pak muzes dat detem hezke znamky, neb nebudou mit vsichni stejny obrazek, nikdo se nebude citit spatne.
 Delete 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 11:18:57)
Tak já bych známkovala splnění/nesplnění zadání a ne to, jestli se mi výkres líbí....

Jestli mělo být cílem ilustrovat konkrétní pohádku, jedničku by měl každý, kdo nakreslil ilustraci z konkrétní pohádky, použil zadané potřeby (pastelky, vodovky), případně techniku....

Dvojka by bylo vybočení z tématu nebo nevhodné potřeby nebo nedovolené techniky.

Trojka by bylo porušení více kritérií současně, ale při dodržení tématu.

Čtyřka navíc ještě ve špatné kvalitě.

Pětka za úplné nesplnění zadání, ignorace.

Podle mě by měla být výchova ne o tom, že děti kreslí nebo dělají, jak umí, ale že jim učitel ukáže, co a jak mají dělat, co mají používat, kdy se hodí tužka, kdy štětec, jak se nazývá jaká technika, jak se míchají barvy, jak se stínuje....

Stejně tak v hudebce, dítě, které neumí zpívat se nezlepší tím, že bude pořád dokola zpívat s ostatními, aniž mu někdo řekne, aby třeba přidalo na hlase nebo ubralo, aniž s ním někdo, kdo to slyší, nezkusí snížit nebo zvýšit tón, neukáže mu, jak zpívat...proto často neumí zpívat ani ti, co hudební sluch mají a mohli by si většinu z toho pořešit sami, jen kdyby jim někdo ukázal jak ~d~.

A v tělocviku? Nezažila jsem, že by někdo dětem vysvětloval techniku běhu, rozdíl mezi běháním na krátké a dlouhé tratě, techniku hodu, skoku, jak udělat výmyk nebo hvězdu....

Vše je o tom, že děti pouze odkoukávají buď od sebe nebo, když je učitel dostatečně šikovný, tak od něj....ale dítě, které nemá pro to nebo ono cit a nadání, toho moc neokouká a potřebovalo by přesnější a hlavně déletrvající vedení, než jeden ukázkový přeskok nebo kotoul....Potřebuje říct, co má udělat, jak to má udělat, kam až to dělá dobře a co musí změnit aby výsledkem byl očekávaný výkon....

V případě, že mají být výchovy pouze relax, měly by být zcela mimo vyučování a pokud možno nepovinné....Nikdo nezíská vztah k něčemu tím, že je mu to nařízeno a neznámkování pak vede akorát k otevřené ignoraci, známkování zase vede ke znechucení ~a~.


 Jedůfka / 99,00 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 13:56:25)
Řekla bych, že moc záleží na tom, jak jsou hodiny vedené a co se vlastně po dětech chce.

Naše děti třeba na prvním stupni výtvarku nesnášely, mladší syn jí vyloženě bojkotoval, strašně ho nebavilo malovat vodovkama na dané téma, obzvlášť třeba k pohádkám, nebo vyrábět sněhuláky, či co to dělali ještě v páté třídě. Z tohoto pohledu mohl mít klidně čtyřku, nakonec ani nevím co dostal, byla jsem ráda, když se vůbec někdy zapojil.

Na gymplu se učí různé techniky (u obou kluků na různých gymplech), jednají s nimi jak s dospělými, všechny děti to baví - i naše výtvarné antitalenty, dělají opravdu moc hezké věci, synův výtvor byl dokonce použit do školního kalendáře. Oceňuje se osobitý přístup a vlastní fantazie. Ve známkách se pohybují mezi 1 a 2 a nevím o nikom, že by měl ve výtvarce výrazné problémy.

Co se týče hodnocení páťáků, oceňovala bych hlavně snahu a dávala maximálně dvojky - myslím na vysvědčení, pokud během roku nachytají horší známky za konkrétní práce, dala bych jim možnost někde jinde na opravu (třeba snaha a práce v hodině). Jestli má někdo obzvlášť talent, ohodnotila bych to jinak než známkou, třeba vystavením výtvoru na školní chodbu. Nechtěla bych někomu pokazit vysvědčení, hlavně jestli se třeba hlásí na gympl.

 Zufi. 


Re: Jak známkujete výkresy? 

(21.1.2012 15:23:37)
Jasně. Budu tam jen 2 měsíce, pak se kolegyně vrátí. Bohužel známky už mají v počítači od ní a nemají všichni 1 a 2 na výzo.
 Martina Malá,2 děti 


Re: Učitelky, jak známkujete výkresy? 

(21.2.2012 19:37:06)
Je to individuální.Záleží i na celkové atmosféře pro práci a na skupině dětí.Je dobré jim říct co se bude hodnotit,(barevnost,kompozice,originalita,splnění úkolu,naučená dovednost,...)aby si samy děti zkontrolovali co doplnit a nemuselas jim říkat dodělej tohle nebo tohle.Názor dítěte - takhle se mi to líbí,víc s tím dělat nebudu - je dobré vyslechnout,ale pokud na výkresu je viditelná chyba(prázdno,vulgarita,,,,)je lepší dovést dítě k myšlence předělat to jeho HEZKE.
 lipoo 


Re: Učitelky, jak známkujete výkresy? 

(21.2.2012 22:34:28)
no,hlavně je největší kravina jak to udělala "naše" učitelka z výtvarky...pořád dávala na výkresy jedničky-v žákovské měl asi osm jedniček a dvě dvojky..a na vysvědčení v pololetí dostal dvojku~a~..jo beru,neumí kreslit,je dysgrafik,motorika špatná-ale tak mu má dávat dvojky i na ty výkresy.~q~
 Karel 
  • 

Re: Učitelky, jak známkujete výkresy? 

(23.2.2012 8:03:55)
Náš kluk (14) má asi docela výtvarnej talent, protože mu už nejmíň 2x ocenili obrázek na nějaké soutěži kam to škola poslala. (Ale nerozvíjíme to, jeho teď nejvíc baví děják, zemák a němčina, a když už výtvarno, tak třeba galerie starých mistrů apod.)

Ale největší sranda byla, cca před 2 roky, když malovali nějaký vánoční obrázek, tuší a vodovkama, a jemu tam vznikla kaňka, tak z ní udělal uprostřed jeskyně narození antickej sloup. Prej, že by tam mohl bejt... Jinak normální obrázek.

No a učitelka i komise už v tom zřejmě viděla symbol sepětí křesťanských a antických prvků dějin... Kluk se mohl smíchy potrhat. A na počátku byla kaňka.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.