Beruška+J02A07T10 |
|
(30.11.2011 15:08:24) no já teda nevím, ale už před 3,5 rokoma logopedka dávno vkládání D nepoužívala... nemáš nějakou starou logopedku? teď se to učí úplně jinak, aktuálně chodím na logopedii se 4,5 letou, ale jsme teprve u K a F, má víc chybějících písmen.
Syna učili tak, že se měl prvně zřetelně naučit vyslovat D, pak z něho Dn (jako když drn a vypadne ti r) a pak jak to dělal a říkal rychle za sebou, tak stačilo špilkou od lízáčka šťouchnout do jazyku a naskočilo mezi to drn.. pak už to zvládl sám bez šťouchání do jazýčku a pak už jsmejen r vkládali do příslušných slov. Nikdy jsme za d nenahrazovali. To dělal můj bratr jako dítě, nyní mu je ale už 34
|
ALL |
|
(30.11.2011 17:03:00) No - pokud to přes "td" nejde, určitě stojí za úvahu zkusit jiný způsob. A pokud to nedojde logopedce, možná je někde chybka...
|
Renca a 2 |
|
(30.11.2011 18:05:53) Ahojky všem,
mam dcerku v dubnu jí bude 6 let, nemusí podotýkat,že je před námi zápis do školy..
Dneska jsme byli na logopedii, chodíme od jejich 3 let, jenže nekomunikavala vůbec a dostat něco kloudného byl hrozný problém, zlom nastal ve 4 letech kdy nastoupila do školky, s pani učitelkama se 3 měsíce nebavila a do dnešního dne je to stejné.. na otázky neodpoví a nebo mumlá pod nos a nebo ji nerozumí co vlastně říká, mluvení nevyhledává ani mezi dětma bohužel, takže kamarády moc nemá a nebo slyším od pani učitelky že to a to děvčátko zaní chodí že naše dcera jí pořád něco říká ale ona ji nerozumí.. :( Takto se chová ale i třeba u dětské lékařky, návštěv doma atd. S dobrý den a nashledanou si vystačí
Doma pravý opak řve ječí,mluví tedy dost rychle ale mluví a mluví v malování je na úrovni dvouletého dítka, ale angličtina ve školce, zapamatování písniček,básniček atd neni problém pozná všechna slova a jejich začínajicí písmenko, hláskuje-zatleská slovo a kolikrát..maminka na 3 atd.. Napočítá do 13 a zná barvy.. Je jede jediný problém a to že ji nikdo enrozumí od doby co komunikuje ovšem jen jak kdy s logopedkou od těch cca 4 let cvičíme denně co 14 dní chodíme k ní a výsledek žádný.. nerozezná A od E neumí měkčit atd atd.. Zkrz to nám bylo doporučeno foniatrické vyšetření a mne by zajímalo co vše nás dál čeká, při objednání mi řekli že bude nutné vyšetření klinickým psychologem a neurologem-ikdyž dítko ani neviděli. Po poradě s jinou logopedkou která mi tvrdí že to její nemluvení s řečí souvisí,případně i s plícema(dcerka je kardiak) a že se dle ní(také ji vyšetřila) jedná o dysfázii či dysartrii ani jedno se mi nezamlouvá..
Takže ybch ráda věděla váš názor co si myslíte dle stručného popisu,zda může mít nějakou dys,samozřejmě teoreticky..
Co nás čeká na té foniatrii a případných dalších vyšetřeních a zda máte někdo zkušenost s Foniatrickou klinikou v Praze na Žitné ulici..
Budu opravdu vděčná za všechny rady a náměty...
|
Renca a 2 |
|
(30.11.2011 18:35:27) Nedodala jsem ,že nám na stejném místě tedy na Foniatrické klinice byl doporučen pobyt: denní v stacionáři cca na měsíc fungujicí jako školka a tak by mne zajímali zkušenosti zda někdo má..Zda má nebo nemá smysl..
Děkuji moc
|
|
Lenka, Terka 4.06,Anicka 10.07 |
|
(1.12.2011 10:33:57) Ahoj Renco, nechodila jsi na zacatku na dubnata 06 ? Tvuj nick je mi povedomy :)
Renco to ti nezavidim, trosku mi tvoje holka pripomina tu moji... ta taky zacala mluvit dost pozde, hrozne dlouho nerikala K, takze ji slo velmi spatne rozumnet.. a navic nikdy nebyla prilis ukecana.. i ted maji nekteri lide porblemy ji rozumnet. Ale s tvymi dotazy ti neporadim vubec, byli jsme jen parkrat na logopedii, kde mi taky dr. rikala, ze by se mela TEreza nechat vysetrit kuvli sluchu nebo nevim jak presne se to jmenuje, ze spatne rozlysuje slysene hlasky.. ale myslim, ze to jsme uz vypilovali a ze to neni kamen urazu...
Ted jsem cetla jednu diskuzi a tak jsem se zamyslela, jestli to neni i u nas problem. Ja jsem totiz dost ukecana a casto mam tendenci mluvit za vsechny :(, mladsi dcera je taky uzvanena az beda a proste Tereza casto neodpovida, nemluvi, protoze my to rekneme za ni. Uz jsem si vypozorovala, ze kdyz se ji manzel zepta co se treba nekdy delo, tak ona nic nerika a to uz nastupuje Ana, aby to osvetlila a nebo ja.. ze pak to dite nema motivaci mluvit, kdyz je linejsi a vi, ze to vsechno bude za neho receno a ze kdyz bude mluvit i malo - ze mu bude rozumneno. TAk jsem se ted zarekla, ze zakazu mladsi za Terezku mluvit a hlavne ja si dam jazyk pod zamek a necham ji se pekne pomalicku vymacknout a nebudu ji to vubec ulehcovat a kdyz ji nebudu rozumnet, nebudu napovidat, at se vic snazi. Vim, ze to asi nebude vas problem, ale kdyby nahodou...
Jinak neves hlavu.. muj mladsi bratr (je o 16 let, tak si to pamatuji objektivne) zacala rikat prvni nejaka slova ve trech letech, mluvil celkove hodne spatne a hodne malo, nikdo krom nas mu nerozumnel. Mel i problemy s navazovanim socialnich kontaktu, takze poprve sel az do predskolni tridy ve skolce a pak do skoly - sel tedy do skoly az v 7,5 letech. Nyni je mu 16, neni nijak zvlast hovornej, ale kdyz uz ho clovek donuti mluvit, tak mluvi zcela normalne, jasne a zretelne, je chytrej, ve skole nema zadne problemy a vztahy navazuje az moc dobre (hlavne s holkama)... Tak hlavu vzhuru... prinejhorsim date odklad, at se mala jeste rok uci a zdokonaluje.. co ?
|
Renca a 2 |
|
(3.12.2011 17:46:52) Ahojky Leni, nepleteš se :) právě Anetka patří pod dubňátka2006..bohužel čas mi již moc nedovoluje chodit na tuto diskuzi ale občas nakouknu a přečtu si něco, ale na reakci čas již neni :( Anetka je doma ukecaná až až a mele a mele ale horší to je mezi jinými co nezná.. U nás to asi kámen úrazu bude, protože cvičíme dost dlouho nato aby byl nějaký pokrok,ale zatím nic..Stejně jsem cvičila intenzitou jak domácí tak na logopedii co 14 dní, sice neuměl jen LRŘKSZ ale za rok to uměl je se špatným Ř šel do 1. třídy a byl vidět pokrok u dcerky ale neni vidět.. Začala nyní jak vidí u synka ačkoli počítají daleko více odchytla sčítání a odčítání do 10-ti a mam dojem a vím od syna který šel skoro se stejnýma znalostma do 1. třídy,že se pronudí a odradí jí to..
Tak to co popisuješ děláme už cca půl roku, všichni ji vše odkývali atd a hlavně syn sní komunikuje nonstop a rozumí ji i ve slovech kdy já tápu co chtěla..to jsem zakázala všem a snažím se hlídat.. Jenže tobě třeba mluví ale vyzvednu-li ji po obědě a zeptám se jaké bylo divadlo jak se měla co dělali, co papala automatická odpověď já si to nepamatuji a ačkoli se ptám každou chvilku nic se nedozvím.. Byla 10 dní na školce v přírodě a jediné co jsem se dozvěděla že ji nechutnala ryba k obědu jinak ano a že pořád chodili do lesa.. Víc nic
A jediné co teda pro odklad neni to co umí a to dkonale a v 7,5 letech je už dost hodně..
Prošla jsme s ní za celou dobu několik knih nyní Rozumíš mi? a chybí mi v ní jako AEIOU je tam jen OU a Ě atd..což se asi předkládá že to děti umí.. dneska tedy nám vypadlo E ale musí být jen na začátku v prostředku slova jsme zase v koncích a CH to ji prostě neumím pořádně vysvětlit..
Máte někdo pomůcku na CH??
Jinak Leni děkuji moc za reakci..
|
|
|
|
|
|