| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Potřeba práce na PC při výuce

 Celkem 30 názorů.
 Delete 


Téma: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 16:49:08)
Opět inspirovaná jinou diskuzí bych se chtěla zeptat, jak jste na tom se vztahem k PC? Kdy a kde jste se s PC potkaly/i? Kdy jste se na něm začaly/i učit aktivně pracovat? Jak moc potřebujete počítač při vlastní práci? Měly/i jste někdy s něčím problém nebo vám to šlo "samo"?
A co interaktivní tabule, používáte? Umíte si na ní vytvořit výukový program podle vlastních představ nebo spíš využíváte ty, co vytvořil někdo jiný? Nebo máte tabuli jen na psaní a promítání filmů?
A jaký je váš celkový vztah k technice používané při výuce? Vyhovovala vám doma nekonečných smyček a zpětných projektorů nebo máte raději dataprojektory a inteaktivní tabule? Nebo by vám bylo úplně nejlépe s klasickou tabulí a křídami?
A pokud jakoukoliv novou technologii začnete používat, je to proto, že vám to vyhovuje nebo spíš na nátlak vedení?
 Zufi. 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 16:59:31)
Na PC mě naučily dcery, ve škole jsme měli později 2 školení a používám ho denně a i při výuce.
Některé hodiny mám v PC učebně, pustím kousek filmu, najdeme si něco na netu, dostanou úkol a něco zpracují do excelu nebo mi napíší mejl.
Třeba Karel Veliký a k tomu dám otázky...
IT -umím dělat programy, ale letos jsem líná, používám veskole.cz nebo, co mám hotovo a taky promítám filmy, naposledy opět další třídě Sch.seznam.
Zapisuji denně známky do PC a mejluju si s rodiči, chatuju s kolegy, nemám problém.
Uf, to je tak vše.Jdu se válet....Jsem z tý školy dneska hotová.:-)~3~
 angrešt 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 17:09:20)
Velmi mnoho otázek~;)
S počítačem jsem se setkala poprvé na matematické ZŠ, to ale bylo ještě v dřevních dobách počítačových a nebylo to tedy ještě PC.
PC jsem poprvé potkala doma, rodiče pořídili jedno z prvních dostupných v republice. Bylo to něco pro nás nového a skvělého (navíc všichni kamarádi zelenali závistí a chodili se k nám domů na ten zázrak koukat~t~), takže mě to od začátku strašně bavilo a šlo dost samo, když se pak vyrojily spousty PC všude možně, tak už jsem měla DOSové základy a něco tak směšně snadno ovladatelného obrázkovým písmem, jako jsou Windows, už byla jen sranda~:-D - než jsem narazila na zrádnost a poruchovost této analfabetické komunikace s počítačem~;)
Počítač je pro mě dnes v práci naprosto nezbytný, i teď na MD pracuju z domova přes počítač, mimojiné přes e-learning učím v rámci Talnetu.
Interaktivní tabuli jsem do práce vyškemrala, na jakési prezentaci mě hrozně nadchla a umluvila jsem na ni kolegy~:-D Používám ji, ale méně, než jsem si představovala. Občas používám hotové programy, občas si tvořím vlastní - ale je to velmi pracné. Vlastně ji nejvíce oceňuju ve chvílích, kdy demonstruju nějaké internetové nástroje - to, že nemusím běhat ke stolu s počítačem, ale plynule během řeči jen prstem klepnu na tabuli a odkaz se otevře, je moc příjemné, umožňuje mi to neztrácet kontakt s posluchači během přednášení.
 Klára 
  • 

Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 17:27:19)
Já bych viděla tlak na PC gramostnost učitelů i ze strany dětí! Je to výborný prostředek, jak dětem výuku rozšířit a zpříjemnit. Škoda nevyužít dnešních možností prezentace.
Taky bych vznesla dotaz: pouštíte k interaktivním tabulím i děti? (Např. pokud má referát v pdf). Reagujete na jejich požadavky? My pořád posíláme učitelce naskenované obrázky, odkazy na pěkné stránky (Tom Wizard a pod.), a mládě si stěžuje, že je dětem ani neukáže ~:(
 Markéta, kluci 9 a 3 
  • 

Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 17:33:17)
K dnešním možnostem prezentace - občas mi připadá, že už je to jen o způsobu prezentace a o ničem jiném. Navštěvuju docela dost školení, tu a tam nějakou konferenci a prezetace jsou čím dál tím zábavnější, vtipnější a vynalézavější. Často mám pocit, že na úkor obsahu. Posluchači pak často očekávají, že je přednášející schopen shrnout třeba tisíc stran odborného textu do dvaceti slidů obsahujících pohybující se obrázky a že jim to bude stačit pro pochopení problému.

 angrešt 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 17:49:46)
Markéto, velice souhlasím!
Prezentace, které mají být jen vedlejší pomůckou, se staly středobodem výuky. A to je špatné, vše se točí jen kolem kvality prezentací a pedagogický um nikoho nezajímá. Jaké nastane bědování, když nejde dataprojektor!
Přitom učitel by měl být plně schopen vysvětlit látku beze všech pomůcek, byť někdy můžou obrázky chybět, ale skutečný pedagog má dostatečné vysvětlovací dovednosti a obrázky dokáže plně nahradit.
Na jedné konferenci jsem slyšela přednášku věnovanou studii efektivity prezentací - porovnání získaných vědomostí z hodin jen přednášených a hodin s krásnými prezentacemi (pokud si dobře vzpomínám, šlo o něco z matematiky). A dopadlo to tak, že nejen,že přednášky s prezentací neměly lepší výsledek, ale měly ho dokonce o chloupek horší.
 Klára 
  • 

Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 18:20:21)
Dík za reakce. Spíš jsem myslela obrázky v přírodopisu, zeměpisu a tak. Vykládej něco o kytce nebo lidském těle bez obrázků. Taky zeměpis je ohodně zajímavější, když děti vidí fotky z dané oblasti (krajinu, přírodu, lidi). Právě v těchto předmětech musí být výuka s obrázky pohádkou.
Nedávno jsem si pouštěla v přehrávači lekci angliny. Bylo to o různých hudebních stylech, ale borci tam nevložili ukázky těch stylů a já tím pádem jsem si z lekce nic neodnesla...
 Delete 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 17:36:09)
Tak já se taky naučila html jen díky tomu, že jsem to měla naučit pár deváťáků ~t~.

Ale jak to myslíš, nepustit děti k interaktivní tabuli? Vždyť pro ně tam je, ne?

Jako chápu, že někdo neumí rozběhat obrázek nebo prezentaci, zejména pokud byla vytvořena v jiné verzi, než která je ve škole k dispozici. To byl problém i u nás, žáci měli často doma významně lepší vybavení, takže se často stalo, že to nebo ono nešlo pustit. Měli jsme ve škole informatika, správce sítě, a stejně jsem si program, co umožňoval zobrazovat soubory z jiné verze, instalovala sama a jen díky manželovi....
Ale když už je k dispozici interaktivní tabule, tak jediný důvod, proč k ní nepustit děti, může být, že ji neumím zapnout ~8~.
 EvaK, Kryštof04,Rozulína11/07 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 18:14:33)
PC jsem poznala jako cca 10letá, s programem KAREL jsem zkoušela pokládat značky :DD
pak chvilku nic a PC jsem si koupila až jako pracující, v té době byl ve škole 1 a byly na něm jen 3 hry (Mario)
momentálně používám ve škole téměř denně, prezentace nedělám, ale na interaktivní tabuli videa, motivační obrázky, pracovní listy pro děti, výukové programy
 Mlada 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 18:18:58)
Tabuli mám a používám - když běží, tak dokonce i na psaní, protože si šetřím ruce od křídy. Zvykla jsem si na ni, ale snažím se, aby prostě zaplula do výuky. A když ji nepotřebuji, tak prostě nejde. Přípravy si dělám sama, od jiných přebírám máloco-a když, tak si to stejně předělávám ke svému obrazu. Vyhovuje mi, že máme k dispozici internet a můžeme si lehce najít obrázek něčeho, co děti neznají a těžko by se vysvětlovalo - a udělat to hned. Děti na ni pouštím s omezením kvůli věku, ale někteří mají program i doma a pracují si s ním. Referáty jsem schopná přijmout i jinak než na papíru, akorát jsem teď krutě narazila, když mi čtvrťák jako referát přinesl odkaz na webovou stránku (že prý mu to takto stáhla maminka~o~) - budeme si muset vysvětlit, jak vlastně internet jako zdroj funguje.
 HelenaPa 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 18:38:16)
Dělám s ním dlouho, prakticky denně, jde mi to celkem samo. Používám dataprojektor a interaktivní tabuli. Buď si připravuji prezentace v Powerpointu, nebo interaktivní záležitosti. To umím sama tak, jak potřebuju. Specializovaný hotový software ve škole nemáme, nejsou peníze.
Někdy pustím video z Youtube (např. Novozélandská haka měla fakt úspěch).
Zápisy studentům dodávám ve Wordu, protože za prvé hrabu, za druhé se mi to nechce psát v každé zkupině znovu a za třetí mi připadá jako ztráta času v hodině něco opisovat. Takže si je naklapu, pak jim je v hodině promítnu a pošlu jim je do třídní emailové schránky, oni si je doma vytisknou a vlepí do sešitu.
Techniku používám, protože mi vyhovuje, ne kvůli tlakům shora.
 Markéta,kluci 9 a 3 
  • 

Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 19:08:29)
Proč jsou zápisy v hodině ztráta času?

Možná prostě nechápu, k čemu slouží zápis (ani nevím, jak staré děti učíš)- ale jak můžou fungovat studenti bez toho, že si nenapíší, co se v hodině probíralo? Respektive - proč je to ztráta času - buď to není důležité, pak ani nemá cenu si to do sešitu vlepovat, nebo to důležité je, a pak by to asi mělo být zaznamenáno. Jsem nějaká zmatená. Když jdu na přednášku, tak si dělám poznámky, což je ten zápis - nebo není?

Jinak pro mého syna by to bylo báječné - nestíhá opisovat, takže píše všechno bez diakritiky - ale k mému překvapení si ty věci pamatuje.

 HelenaPa 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 19:14:33)
Markéto, na střední škole mi přijde ztráta času něco opisovat, to zvládnou beze mě doma, když si to nebudou chtít vytisknout. Než trávit čas koukáním, jak něco opisují, často i s chybami, tak ho raději věnuji aktivněji tomu, že s nimi o to dýl konverzuji, vysvětluji, opakuji, prostě dělám něco, co (narozdíl od opisování) beze mě doma budou dělat dost těžko.
 Markéta, kluci 9 a 3 
  • 

Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 19:17:54)
A píšou si teda něco sami? Jsou schopní si sami udělat poznámky?

Já bych třeba ve své práci bez toho, že bych byla schopná zaznamenat informace od druhé strany, byla pěkně namydlená.
 Delete 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 19:22:31)
Na střední škole si dělat samostatně poznámky? ~e~

Já si pamatuju náš gympl...všechno ze slajdů, opisováno doslova, často celé věty ~d~.

No a na VŠ to pak nebylo jiné.

Já to tedy dělala jinak, naopak jsem z každé věty udělala bod o dvou slovech a ta, ale fakt jsem byla extra výjimka....

Pochybuju, že jsou na tom dnešní studenti o něco lépe....

Ale možná je to jen tím, že je to takto pohodlnější, nevím.

Máš pravdu, na umění udělat si výpisky z přednášky se moc nedbá. Ještě tak z psaného textu.....
 Mlada 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 19:31:45)
Já si tedy z gymplu zase nepamatuji, že bychom cokoliv opisovali, jestli se na tabuli objevilo pár slov - cizích, bylo to hodně. V biologii, zeměpise, dějepise, literatuře učitel prostě vykládal a my si dělali poznámky.

Ad dotaz výše, učím na prvním stupni.
 Markéta, kluci 9 a 3 
  • 

Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 19:38:47)
Já jsem na gympl chodila před dvaceti lety a určitě jsme si dělali samostatné poznámky plus jsme opisovali z tabule. Totéž na VŠ.

Opisování poznámek mi připadá jako první mezistupeň k tomu, aby si děti byly schopné dělat samostatné poznámky. Ale jestli úkolem učitele není naučit děti učit se, tak to je celé mé chápání školství úplně mimo.
 HelenaPa 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 19:44:16)
Markéto, mým primárním úkolem je naučit anglicky natolik, aby prošli úspěšně přes maturitu z cizího jazyka. Tak prostě dělám maximum pro to, aby to zvládli. K tomu vlastní poznámky nezbytně nepotřebují. Ano, není to ideální stav, ale prostě taková kvalita studentů teď je. Úroveň studentů dnešních středních škol je opravdu jinde než bývala dřív. Takže pokud nemohu s nimi zvládnout vše, tak vyberu to, co považuji za důležitější. Sorry.
 Delete 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 19:52:27)
Hm, my jsme jen opisovali a opisovali....docela mě to tenkrát překvapilo, protože nás právě na ZŠ strašili, jak nám tam nikdo nebude nic předepisovat, jak to budeme muset zvládat sami....a fakt ne ~a~.

A ani na VŠ to nebylo jiné, pořád si pamatuju ty výkřiřky "Ještě ne, my to ještě nemáme.....", když chtěl přednášející vyměnit fólii...
Jen v botanice nic nebylo a tam bych zrovna tu možnost si ty latinské názvy opsat uvítala ~d~.
 HelenaPa 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 20:04:54)
My na gymplu opisovali jen v chemii, to byla jedna meotarová folie za druhou. V dějepisu nebo biologii nám nikdy nic nenapsali a museli jsme to chytat sami.
Na VŠ to bylo různé, spíš jsme si dělali sami poznámky.
 Lída,3 kluci a holka 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 20:04:14)
Ivo, my jsme si samostatný poznámky z výklady na gymplu dělali běžně ~d~ Jenom v biologii nám je profesor diktoval, ale on byl trošku zvláštní. A na VŠ už vůbec - samozřejmě, že definice, věty a důkazy jsme opisovali z tabule, ale jinak jedině vlasntí poznámky.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 20:34:15)
My jsme si taky psali na gymplu poznámky.
Jen retardovaná chemikářka a podobně stiženej učitel na ZSV diktovali zápisy doslova. ten druhej pak chtěl doslovný věty slyšet i jako odpovědi při zkoušení ~a~

Vlastně jsme měli jednu takovou úču i na vejšce, ale ta už byla senilní. Měla kartičky - z jedný strany otázka a z druhý odpověď - a normálně při zkoušce kontrolovala na tý kartičce, jestli jsme jí řekli vše, co nám k tématu nadiktovala. Kdyby nás nechala ty její kartičky okopírovat, nemuseli jsme k ní celej rok chodit, páč nic kloudnýho nás stejně nenaučila, takře zkouška byla to jediný, na co jsme ji potřebovali. Vybavuju si, že ani neuměla (nebo nepochopila, že je žádoucí) vypínat v čase seminářů mobil, takže jsme byli svědky, jak si čtvrt hodiny telefonuje přímo ve výuce s kámoškou o tom, jak si předají sazeničky rajčat apod. My čekali, až se vykecá, protože pak pokračovala v diktování ~8~
 HelenaPa 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 19:33:35)
Někdy si dělají poznámky sami, kdo chce. Ale na to učit je, aby se naučili dělat správně samostatně poznámky, nemám kapacitu. Jsem u některých ráda, když jsou schopni opsat větu z tabule bez chyby.
 HelenaPa 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 19:15:30)
Jo a ještě - oni ten zápis dostanou komplet na mail, kde k němu mají všichni přístup. Mají povinnost si ho do sešitu dát. Je ji jedno, jestli vytištěný nebo si ho opíší.
 Delete 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 19:09:34)
Když tu čtu reakce....na jakém stupni učíte?
 arantxa 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 20:08:09)
Počítač jsem se naučila používat hlavně na VŠ a už si bez něho nedovedu život představit.
Interaktivní tabuli používám jednou týdně v každé třídě. Používala bych více, ale máme je ve škole jen v některých třídách, takže je třeba se střídat. Materiály si hodně dělám sama. Přijde mi to lepší než nosit kartičky s obrázky, které děti v zadních lavicích ani neuvidí. Jinak hodně používám videa z internetu. žáci toho ješt ěmoc neumí, ale když supluji jiné předměty, tak nosí děti prezentace, které si pak pouštíme na interaktivní tabuli. V dnešní době mi to přijde normální.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 20:26:43)
Tak my používáme počítač denně - ne všichni, ale tak třetina dětí každej den (od výukových programů po hledání informací a obrázků), učitelky tim pádem denně. Počítačů máme dost, mohly by u nich sedět všechny děti, ale záměrně to sezení u compů omezujem.

Já konkrétně se ještě starám o školní web a stránku na facebooku...

Občas projíždim materiály jiných učitelů na stránkách rvp, páč leckdy najdu dobrý nápady, který lze přetvořit v montessori pomůcky, ale nabyla jsem tam dojmu, že mnozí učitelé si myslí, že když zkopírujou wikipedii do powerpointu a udělaj tomu strašlivý duhový pozadí, tak to bude škola hrou nebo co ~8~

Jinak zrovna včera jsem našla celkem hezkou tabulku s příkladama a vybarvováním a chtěla jsem trošku zvětšit písmo - a při tý příležitosti jsem zjistila, že autorka chudák nezdá funkci vložit tabulku ve wordu a vkládala jednotlivě 49 textových polí, do kterých vpisovala po jedný číslici. Kdyby to chudák napsala na psacim stroji, měla by to rychleji... A takových případů je tam kupa...
 HelenaPa 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 20:33:04)
Jeno, souhlas, někteří nepochopili, že není třeba v každé prezentaci ukázat všechny typy písma a animací, které Powerpoint umí.
Tam je to spíš kontraproduktivní, protože z toho, jak každý obrázek bliká jinak, mi za chvíli jdou oči šejdrem a nemůžu se dál na prezentaci soustředit.
 JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 20:37:52)
Jo, přesně - různý typy písma, blikání, různý způsoby objevování a mizení obrázků (člověk kliká jak zběsilej na enter, aby u toho neseděl půl hodiny, když chce projet, jestli je obsah k něčemu, protože než přijede jeden obrázek zleva, druhej zprava, třetí zezdola....)
 HelenaPa 


Re: Potřeba práce na PC při výuce 

(18.11.2011 20:40:52)
Naštěstí studenti mi tohle nedělají. Když mají své prezentace, tak je mají spíš jednodušší, protože hoši na tyhle "serepetičky" prostě nejsou. Zaplaťpámbůh.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.