.. |
|
(21.10.2011 17:06:12) Zaujala mě reklama v TV... jen jsem jí slyšela při mytí nádobí:
holčička vypráví, že jednou v neděli řekl tatínek mamince: "jsi žena, ne myčka", a začal mýt nádobí sám... pak ale přišel na skvělý nápad a koupil myčku...a teď mají neděli každý den...
předpokládám, že reklama je podbarvena spokojenou rodinkou v uklizeném bytě se psem, bílým kobercem a smějícími se rodiči...
napadlo mě, proč do toho montují toho chlapa, otce?
nebyla by krásná reklama:
Jednoho dne povídá žena: "JSEM ŽENA, NE MYČKA"... JDE, KOUPÍ SI MYČKU A PAK ZÁBĚR NA CHLAPA, JAK S LÁSKOU TU MYČKU OBSLUHUJE...
nebo by to bylo na místní poměry moc?
|
daba+holčička |
|
(21.10.2011 17:09:01) To ani není původní nápad. Kdysi měl whirpool nebo kdo plakát, kde byla fašanda u dřezu a nápis. Nebuďte myčkou, kupte si ji.
|
|
dadlenka |
|
(21.10.2011 17:09:46) Bylo by to moc:-D
|
|
Ecim |
|
(21.10.2011 17:10:30) Cig, možná by bylo nejlepší do toho netahat pohlaví a říct něco, co s genderem vůbec nesouvisí, něco ve stylu "koupíme si myčku a tím ušetříme čas a energii na příjemnější věci".
Já jsem kdysi viděla pěknou reklamu, už nevím na co, kde se maminka chystala dělat velký úklid a tatínek a děti se chtěli jít někam něčím bavit, ale pak se do úklidu pustili všichni, byli pak dřív hotoví a bavit se šli také všichni.
|
anemon |
|
(21.10.2011 17:11:50) Děláme si to samy, viz. diskuze o pořadu Prostřeno před pár dny zde.
|
Ecim |
|
(21.10.2011 17:12:19) A o co v té diskusi šlo?
|
.ganesha. |
|
(21.10.2011 17:14:43) O to, že když se natáčelo v docela velký špíně u jednoho chlapa, hned se ten bordel připisoval jeho ženě. Že on za to nemůže, to ona by se měla starat o uklizenou a čistou domácnost.
|
|
MrakovaK |
|
(21.10.2011 17:16:41) pár lidí tu psalo, že domácnost je vizitka ženy, takže když v domě měl chlap z Prostřeno bordel, tak je to jen chyba ženy. Což je prostě blbost, ale že si to opravdu plno lidí myslí je hnus.
|
Ecim |
|
(21.10.2011 17:18:41) I když si na uklizenou domácnost hodně potrpím a z převážné části ho u nás doma vykonávám já (ale jak už jsem tu psala, není to z důvodu mého pohlaví), tak tenhle mýtus mě také štve. To, jak domácnost vypadá, je vizitkou VŠECH členů domácnosti, kteří jsou schopní uklízet.
|
Ecim |
|
(21.10.2011 17:21:09) Také jsem se v blízkém okolí při hodnocení stavu domácnosti jednoho vdovce se dvěma školou povinnými dětmi setkala s přístupem: "Oni mají sice doma nepořádek, ale ten tatínek je s dětmi sám, a tak to má těžké." Nemohla jsem se zbavit dojmu, že matka-samoživitelka s dětmi by takto mírně hodnocena nebyla.
|
|
anemon |
|
(21.10.2011 17:22:20) Tak pro mě bylo dost za čáru, že další spolusoutěžící řekla, že by měl ženě dát "na hubu", rodina se stará o 5 dětí.
|
Ecim |
|
(21.10.2011 17:23:47) Anemon, tak to je síla. Pořad jsem neviděla a diskusi nečetla, ale za lepší řešení bych považovala, kdyby si doma prostě uklidili - manžel i manželka, popř. ty děti, které to vzhledem ke svému věku už zvládnou.
|
Markéta, kluci 9 a 3 | •
|
(21.10.2011 17:30:46) Já osobně bych za nejlepší řešení považovala, kdyby lidi přestali hodnotit to, jak má nebo nemá někdo jiný doma uklizeno. Ten standard má každý někde hodně jinde a nepřestává mě fascinovat, když přijdu někam na návštěvu a hned se dozvím : "Sorry já jsem nestihla uklidit." Jako bych tam chodila kvůli bytu, ne kvůli těm lidem.
|
Ecim |
|
(21.10.2011 17:32:53) Já jsem se spousty stresu v souvislosti s úklidem zbavila ve chvíli, kdy mi docvaklo, že uklízím hlavně pro sebe a teprve potom kvůli návštěvám.
|
Eliška Junková |
|
(21.10.2011 20:29:53) no my teda uklízíme taky pro sebe, ale dřív než dopoledne před návštěvou to nikdá nestihnem. takže já jsem za občasné návštěvy moc ráda, nedovolí nám utopit se ve svinčíku
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ecim |
|
(21.10.2011 17:14:28) Já se na reklamy moc nekoukám a nebaví mě o nich příliš přemýšlet. Co mě ale štve, jsou reklamy vedené do krajnosti, která dělají pitomce v podstatě z kohokoli, jak třeba když tatínek má být doma večer sám s pětiletou holčičkou a reaguje, jak kdyby měl IQ nanejvýš 40, je hrozně bezradný, protože neví, jak se postarat o dítě, umýt nádobí, zamést a já nevím, co ještě. Tyhle reklamy přeci musejí slušné mužské urážet.
|
Modřinka |
|
(21.10.2011 18:33:59) Jo, jenže to bude zjevně reklama zaměřená na "průměrné" ženy a ty to pobaví, že.
|
|
|
|
.. |
|
(21.10.2011 17:14:18) Určitě by se našel lepší způsob, jak píšeš Ecim... ale mě jde práve o způsob podání té reklamy... proč může být gender v tomto podání přijatelnější, než naopak? proč by to nemohlo být naopak, ale raději by se použilo to "společně rozhodneme.."
jen takoví zamyšlené pozdního odpoledne.
|
Ecim |
|
(21.10.2011 17:16:36) Cig, máš pravdu. Já jsem dost "rozporuplný" člověk. Nádobí u nás myji většinou já, ale ani ne tak proto, že jsem žena, ale protože jakožto osoba pracující na poloviční úvazek mám na domácnost logicky víc času než manžel, který je v práci přes týden od rána do večera. Jako služka si nepřipadám, protože když je potřeba, tak to manžel také udělá. Ale vadí mi přístup, že mytí nádobí je e-e a že je to aktivita vhodná jen pro ženskou.
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(21.10.2011 17:15:49) inovace: "jsem muž ne myčka" a odchod muže do obchodu s myčkami. Doma se s manželkou zálibně koukají, jak jejich myčka hezky myje V naší rodiče (s mými rodiči), bylo mytí nádobí mužská práce (jsme 2 ségry + rodiče)
|
.. |
|
(21.10.2011 17:16:20)
|
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(21.10.2011 18:37:23) V naší rodině taky a model převzal i bratr. Nám raději muž koupil myčku :)
|
|
|
Petronela s pubescentom |
|
(21.10.2011 17:24:30) Pre mňa osobne by bola úplne rovnaká, ako táto. Obsluhovať myčku nie je nič tak strašné.
|
|
Siddhártha |
|
(21.10.2011 17:49:03) No nejspíš proto, že žena te tak tupá, že by na to nepřišla a taky není schopná si uvědomit, že není myška a že si myšku může koupit sama (ještě že ty reklamy ignoruju a málo co zaregistruju, bo to jsou fakt perly)
|
|
Fous&fousek |
|
(21.10.2011 17:53:17) Reklama je trapná, všiml si toho i manžel a dokonce to komentoval víc než já. Moc se jim to nepovedlo, trošku zaspali dobu, přijde mi, že tyhle reklamy jsou "out".
|
Ecim |
|
(21.10.2011 17:55:59) Já jsem vždycky nemohla z reklam, kde se celá rodina slezla nad vypraným prádlem a hýkala blahem nad tím, že je prádlo čisté a voňavé. Někdy dokonce dětičky i manžel děkovali mamince-hospodyňce, jak to krásně vyprala.
|
Binturongg |
|
(21.10.2011 19:29:51) Mně daleko víc iritovala reklama, kde se matka ca 20h denně potí nad žehlením a nemůže se radovat s rodinou. Vypadalo to, že kyž nevyžehlí, starej jí dá po hubě. Že se na to nevys....
|
M.Butterfly |
|
(22.10.2011 0:43:24) Nejlepší je vždy s sebou tahat lahev tekutého pracího prostředku - v les i v ples
|
Ecim |
|
(22.10.2011 10:25:54) Tím myslíš reklamu na perwoll, kde si ho ženská tahá s sebou i na rande?
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(21.10.2011 19:15:57) Nevím, jaké jsou místní poměry, nějak to nemám zmonitonitorované (a ani neznám reklamy, protože se nedívám na TV), ale pro mne osobně by to, co popisuješ, bylo určitě stravitelnější. Ale holt asi tvůrci vycházeli z tradičního stereotypu, že domácím pracím se věnují ženy
|
Ropucha + 2 |
|
(21.10.2011 19:16:34) ... zmonitorované
|
|
|
Pawlla |
|
(21.10.2011 20:45:15) Hm,možná ne,manžel tvrdí,že nádobí do myčky umí uskládat jen on,tak ať skládá,ne?
|
Anadar |
|
(13.11.2012 13:55:58) Z úplně jiného soudku:
Cpu takhle po nedělním obědě nádobí do myčky-ale že ho bylo-všelijak převracím,aby to nemuselo být na dvakrát.Viděl mne u toho mladší syn a zálibně pravil:"Léta strávená hraním tetrisu nebyla nadarmo."
Mě tahle reklama štve spíš z toho důvodu,že dokud myla nádobí mamka,bylo vše v pořádku,jakmile musel mýt nádobí taťka,rázem se koupila myčka.
U nás byl o myčku šílený boj.Muž tvrdil,že není potřeba a navíc ,že přeci myje nádobí on.Nutno říci,že ano,po víkendovém obědě se k tomu postavil a dobře umyl.Bohužel všechno ostatní mytí bylo na mně. Já mytí nádobí šíleně nenávidím,doma to byla oblíbená forma trestu. Bitvy na téma myčka byly dost úporné.Nakonec jsem musela postavit kolem myčky celou novou kuchyň.
|
|
|
|