pavla12345 |
|
(18.10.2011 16:30:44) Je to dotaz jak na učitelky, tak rodiče.
Uvítaly byste, kdyby na stránkách školy byly veřejně přístupné vaše přípravy na hodinu? Ne do podrobna, stačilo by rámcově co v dané hodině proberete, zápis do sešitu, zadání dú. Byl by to pro vás problém?
Už ani nevím, jak jsme se k tomu s dalšími rodiči dostali, ale tak nějak nám to přišlo jako dobrý nápad, který by rodičům i žákům usnadnil život.
|
qwerty | •
|
(18.10.2011 16:33:47) Mne by se to jako matce libilo, dokonce by mi i stacil nejaky tydenni prehled, co se bere. I v nemoci je pak lehci dohanet ucivo, clovek to nemusi shanet po vsech certech. Ani by to nemuselo byt verejne, klidne v nejaky zaheslovany sekci jen pro rodice ty tridy.
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 16:39:02) ano, tak nějak jsme to teoreticky vymysleli Výhody taky vidím hlavně když je dítě nemocné, mohlo by se učit průběžně, taktéž doplňovat zápisy. Já bych tedy jistou kontrolu uvítala i v běžném provozu. Třeba když v sešitě dlouho nepřibude žádný nový zápis, netuším, jestli se fakt nic nedělalo, syn neměl sešit, učitelka nebyla...Jedno z mých dětí je fakt nesdílné a páčím z něj každé slovo.
|
qwerty | •
|
(18.10.2011 16:48:33) Moje dcera dostava od ucitelky kazdy pondeli papir A4 Tydenni plan, kde je rozepsane, co budou z jednotlivych predmetu ten tyden delat, kdy se pise pisemka a co ma za ten tyden udelat za domaci ukol. Zaroven ji ucitelka ohodnoti minulej tydenni plan (jak samostatne pracovala, zda to bylo spravne, jak se chova atd.). Je to super, ale pres net by to bylo jeste lepsi, takhle kdyz neni v pondeli ve skole, tak taky nevi nic nez dojde do skoly.
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 16:52:18) tak to je aspoň něco
Mám pocit, že školy jsou pořád 20 a více let zpátky. Alespoň u nás to tak je. Mailem se nedá vyřídit vůbec nic, jediné aktuální informace na stránkách školy jsou rozvrhy jednotlivých tříd
|
Katka +3 |
|
(18.10.2011 17:00:07) ...a jídelníček školní jídelny.
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 17:03:31) tak ten jako jediný máme a zrovna bez toho bych se minula, protože si stejně pod spoustou názvů nevybavím konkrétní jídlo ( a dcera říká, že to stejně vždycky chutná tak nějak podobně)
|
Katka +3 |
|
(18.10.2011 17:17:55) Taky to je pro mě věc postradatelná.
|
|
|
|
|
vetvicka |
|
(18.10.2011 17:58:49) Já jsem jako učitelka psala nejprve týdenní, později dvoutýdenní plány a věřte je to spousta práce navíc, takže mě hodně vytáčelo, když mi pak někteří rodiče říkali, že to nevěděli, že se k nim taková informace nedostala apod., přestože jsem na všechny vyjímečné události a akce upozorňovala v plánech několikrát. Takže za mě: rozhodně bych byla proti tomu psát všechny tyto informace ještě na web, nebo někam jinam. Myslím si (aspoň na naší škole to tak bylo), že informací je dost, ale vůle některých rodičů si to aspoň přečíst je malá. Taky jsem běžně komunikovala s rodiči žáků, a vlastně i s žáky samotnými mailem.
|
Mlada |
|
(18.10.2011 18:02:27) Větvičko, tak s tímto musím částečně souhlasit. Informace dostupné kdykoliv, ale stejně někteří nevědí.
|
|
|
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(18.10.2011 19:19:26) Začni od svého dítěte, vymlouvat se, že je nesdílné, je opravdu snadné. Když bylo batole, taky asi neumělo mluvit, chodit a kadit do nočníku hned, nějakou dobu to trvalo, než se naučilo. Pak na rodičáku navrhni učitelce, jestli by vám nemohla poskytovat třeba stručné týdenní plány učiva a dění ve škole.
|
|
|
|
Katka +3 |
|
(18.10.2011 16:35:14) Ty domácí úkoly bych uvítala velmi. Můj syn za těch 45 minut, než se dostane ze školy domů, obvykle zapomene, že vůbec nějaký úkol má a pak má v žákovské pěkné známky z písemek a zkoušení proložené pětkama za nedonesené úkoly.
Notýsek samozřejmě má, ale místo zadání domácích úkolů je plný detailně rozkreslených vesmírných bitev.
|
qwerty | •
|
(18.10.2011 16:45:10) Katko, muj syn ma notysek pro jistotu uplne prazdny. Takze ukoly dela odhadem, co se mu zachce nebo co si vsugeruje (a mne vsugeruje), ze ma za ukol. Ted vymyslela pancitelka, ze si budou deti teda razitkovat stranky, ktery jsou treba doma udelat. Datumovkou, aby se videlo, kdy ten ukol dostaly. Tak prvni dva dny to fungovalo, pak donesl synek prekvapive nekolik razitek s datem v budoucnosti (o mesic) a dneska tam mel pro zmenu datum s rokem 2009. Je mi jasne, ze se Einstein rozhodl prozkoumat mechanismus datumovky a pretocil to) Protoze sedi hned u katedry a razitkuje jako prvni a predava razitko dal dasim detem, predpokladam, ze podobne hovadske datumy tahaj domu i ostatni deti. By me zajimalo, co si o tom rodice myslej.
|
|
|
Gladya, bývalá dasa, |
|
(18.10.2011 16:42:40) Alespoň stručná informace by byla dobrá, hlavně pro rodiče na prvním stupni. Na druhém spíš pro žáky a pro rodiče takových žáků, jako je syn, to by bylo k nezaplacení. Co probírají ve škole bych z něj nedostala ani mučením, sám si k učení nesedne, tak musím pátrat, co je sešitech, abych zjistila, co se nenaučil.
|
|
Inka+Viki | •
|
(18.10.2011 16:44:21) To, co chcete, nejsou přípravy, ale podrobný tematický plán - já jej dávám třídám vždy na začátku září: přesně vědí, co budeme probírat, kolik, kdy a z čeho budou psát větší testy atd. Všichni jsou pak spokojení, protože je máloco překvapí.
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 16:47:43) Ne, mám na mysli skutečně přípravu na konkrétní hodinu, ne obecné cancy, co se ten rok mají naučit.
|
...j.a.s... |
|
(18.10.2011 16:49:26) Pavlo, ale to jde leda tak na prvním stupni, ne? Protože si nedovedu představit, že by to zvládaly učitelky, co učí v několika třídách různým tempem.
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 16:56:06) No to je přece jedno, jakým tempem učí. Prostě by napsala, co skutečně udělali, ne co podle plánu udělat měli
|
Klára | •
|
(18.10.2011 19:35:50) Chceš teda přípravu na hodinu, nebo zápis z hodiny? Naštěstí nejsem učitelka, ale to je buzerace ze strany rodičů. Když bude učitelka psát podrobný zápis z každé hodiny - nezbyde čas na přípravu. Ona má komunikovat hlavně s dětma.... MYslím, že byrokracie mají učitelky dost i bez toho.
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 19:41:24) Kláro, zápis, který jsem hodila jako pro informování rodičů dostačující, měl tak 5 řádků, to snad není podrobný zápis o průběhu hodiny.
|
katschka |
|
(24.10.2011 13:17:35) Jenom malý dotaz. Chcete, aby učitelky učily nebo mají psát a psát a psát, co by měli udělat nebo co udělaly? Přijde mi to jako békovina. Když něco nevím, tak se zeptám. A u dětí na druhém stupni mi to přijde jako totální zhovadilost. Snad mají vlastní zodpovědnost??? Nebo se za ně má řešit všechno? Tak dostanou pětku, je to jejich problém. Je to jejich život. Teda přístup k nim jako k miminům mě fakt dokáže hooodně rozčílit. Takhle se zodpovědnosti za svoje činny, resp. nečinny nikdy nenaučí! Ono každý si řekne, ˇže ty učitelky na tyhle věci mají času dost. Pracují od 8 do půl druhý a to maximálně, mají prázdniny, atd. atd. OMYL!! Chodí domů ze školy hotové kolikrát později než kdyby pracovaly v kanclu. Mají plnou hlavě dětí, jejich problémů, jak co budou řešit. Mají obrovskou zodpovědnost nejen za to, aby se dětem nestalo nic fyzicky, ale hlavně aby je pomohly rozvíjet psychicky. Lidi jsou fakt krátkozraký!!! A prázdniny? Neustálé vzdělávání a práce. Jo, to je opravdu volno, jak má být. Teda jsem se rozčílila nebo co...
|
|
|
|
Líba | •
|
(18.10.2011 20:11:45) Máš na učitelky docela pifku. Ano učila jsem a tak ze zkušenosti můžu říct, že psát co jsme probrali a co jsme měli probrat ( někdy se to dost posune neb je spousta neplánovaných událostí či akcí), tak už vidím některé rodiče, jak se v tom rýpou, řeší a obrátí se to proti vyučujícímu. Přijde mi dostatečné, pokud rámcově vědí, co se probírá - jsou na to tématické plány hodin - buď nechat okopírovat či jak psaly jiné vyučující, píšou to rodičům na začátku. Pokud je dítě nemocné - opravdu stačí zavolat spolužákům a zeptat se, případně si přijít přímo ( po domluvě) do školy pro úkoly. Dělala jsem to tak, že jsem napsala - co se bralo a co se asi tak bude brát po přepokládanou dobu nemoci. Někteří si i jen zavolali a já jim to řekla.
|
|
|
|
Inka+Viki | •
|
(18.10.2011 16:50:12) Pavlo, ale TP mám rozepsaný na dny a v Excelu se dá pěkně aktualizovat . proč by to měly být obecné cancy? je to přesný popis probíraného a větší dú. Příprava učitele není o názvu látky a stránky domácího úkolu.
|
|
qwerty | •
|
(18.10.2011 16:51:56) Pavlo, to nase vypada tak, ze jsou tam z matematiky vypsany povinny cviceni, dcera si je pak odskrtava, kdyz je udela, z jazyka tam jsou slova na zapamatovani a procviceni (tak pet tydne) a cviceni a texty, jaky ma udelat, plus poznamky typu: v patek je vylet, prijdte pred skolu v osm s batohem, konec vyletu v jednu. nebo ve ctvrtek se pise pisemka z matematiky. nebo prineste si na prvouku tri rajcata.
|
qwerty | •
|
(18.10.2011 16:52:35) jo a dcera je ve druhy tride.
|
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 16:54:05) Tak to je super. Funguje to tak na celé škole, nebo je to jen aktivita jedné pí uč?
|
qwerty | •
|
(18.10.2011 16:56:56) Jenom v te jedne, bohuzel. Syn bordelar na stejne skole o tridu niz ma jinou ucitelku a tam mam zpetnou vazbu nula cela nic, protoze jak jsem psala niz, on si nic nepoznamena, nic nevi, nic mi nerekne a hodnoceni taky zadny od ucitelky nemam. Zrovna u nej bych tyhle tydenni plany tak potrebovala.:-(
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 17:01:36) a neptala ses synovy učitelky, jestli by týdenní plány taky nezavedla? Já to opravdu vidím jako přínosnou věc.
My jsme právě uvažovali, že bychom to nadhodili na tř. schůzkách, ale velkou naději tomu nedávám.
|
Zufi. |
|
(18.10.2011 17:05:43) Pavlo, já dnes učila 8 hodin v jednom kuse, bez oběda, všechny přestávky dozor, čůrat jsem šla v páté hodině u nejklidnější třídy. Představa, že ted sednu a kromě všech známek, které musím zadat do počítače, budu ještě popisovat, co se dělo v jednotlivých hodinách, tak ta představa je humus.
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 17:08:47) ale každý den neučíš 8 hodin, že ne
bych si dovolila připomenout, že kdykoli přijde na přetřes přímá vyučovací povinnost, začnou se učitelé ohánět tím, že další 3 hodiny denně věnují přípravám a opravám
|
Žžena |
|
(18.10.2011 17:20:11) Pavlo, no a to snad není práce? Myslíš, že přípdavu na hodiny má učitel dělat zadarmo a místo vlasního volného času? Když chceš kvalitně učit, tak se musíš i kvalitně připravovat.
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 17:48:44) žženo, jasně že to je práce když to zjednoduším´, tak na 25hod přímé vyuč. povinnosti připadá dalších 15 na přípravu. To by snad šlo stihnout, hodit pár řádků na stránky. Jak je vidět, některé učitelky s tím problém nemají
|
Líba | •
|
(18.10.2011 20:25:28) Ale ani ty nepíší doslovnou přípravu - jak jsi požadovala, také napíšou téma či strany a úkoly. Učila jsem první stupeň - tj. z pohledu z venčí těžká ulejvárna neb jsme končili mezi 12 -13,45. Ale že jsem tam pak (každý den) opravovala kolem pěti sad sešitů pro 25 dětí, dělala přípravu na tabuli a doma (večer) na počítači dělala pracovní listy, to už vidět nebylo.
|
pavla12345 |
|
(19.10.2011 9:18:51) Promiň, ale asi neumíš číst. O podrobných zápisech tady psaly jen místní učitelky. Jako příklad jsem dala zápis na 5 řádků, to má k podrobnému zápisu sakra daleko
|
|
|
Jana (Lukáš 6/03,Martin 8/05) |
|
(18.10.2011 20:27:38) Jo aháááá, já to nejdřív pochopila, že Pavla je učitelka - a ono to tak nejní.
Zufi to napsala pěkně. Já mám pocit (a to učitelka nejsem), že po nich opravdu někdy chceme nemožné - aby za 45 minut naučily, vychovaly... ale - možná to vidím zkresleně, protože u obou kluků máme štěstí na skvělé učitelky, které toho i tak dělají hodně nad rámec své práce (a nemusely by).
|
|
|
|
MarianaN |
|
(19.10.2011 7:04:03) Mnohdy to bývá i více!!!!!!!
|
|
štěpánkaa |
|
(19.10.2011 11:06:07) 3 hodiny denně? to přidej, to dělá mnohem víc (pokud si to zprůměruju jen na pracovní dny
|
|
|
MarianaN |
|
(19.10.2011 7:02:35) Tyhle nápady mohou mít rodiče, kteří si nedokáží práci učitele ve skutečnosti představit, jinak by o tom ani neuvažovali. Tohle je reálné opravdu tak pro 1.stupeň maximálně...
|
|
Ema | •
|
(15.2.2012 21:16:56) Tak ja ucim v jedne jine zemi. Mam 29 vyucovacich hodin na nejvyssim stadiu (materstinu teto zeme a anglictinu). To, co tady popisujete, mame uz tretim rokem. Pres pocitac zaznamenat dochazku kazdou hodinu (mam ruzne tridy s ruznymi zaky), do kalendare na pocitaci zaznamenat pripravu na hodinu, potom co se probralo, co je za ukol a na kdy. Zapisovat akce te ktere tridy, pisemky, prospech (k casti techto informaci ma pristup pouze zak a jeho rodice, k casti cela trida, k casti cela skola). K tomu mam samozrejme opravy vsech textu atd atd, pisemky, slovicka... Momentalne opravovat statni pisemne zkousky z materstiny v 9. tridach. Za 5 tydnu statni pisemne zkousky z anglictiny v 9.tr.
Muzu k tomu jen dodat, ze jsem z toho na slozeni.
|
Ema | •
|
(15.2.2012 21:22:37) Jo, prescasy se neplati. Jsou to pracovni povinnosti. Na pracovisti mame povinnost zustavat 45 hodin tydne (v tom jsou 2x rocne rozpocitane osobni pohovory s rodici, a 30 min na zaka (kazdy ucitel ma 12 - 15 zaku na starosti), tridni schuzky s rodici 2x tydne, dohled ve skolni jidelne 2x 20 min tydne, 2x 20 min tydne dohled na chodbe a v okoli skoly o prestavce, kontakty s rodici po telefonu a mailu (celkem caste), povinne skoleni 20 dni za rok, jednou tydne konference 3 hod. Pracovni doba je 40 hod tydne, ale my si nadelavame prazdniny temi 5 hod navic tydne.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(18.10.2011 16:59:03) Dceřina učitelka v 1. tříde posílala každé odpoledne, kdy někdo chyběl, na všechny adresy probrané učivo. Bylo to skvělé. Bohužel v 2. třídě mají novou a a ta něco takvého kategoriecky odmítla, místo toho to píše na papírek a rodiče si pro to musí přijít do školy (přitom je věkově skoro 2x mladší než ta předchozí, tak bych čekala, že jí email přijde jako snažší).
|
|
Mlada |
|
(18.10.2011 17:06:33) Ano, proto (s jazykem na vestě) dělám týdenní plány, které děti dostávají v pondělí a mají je i k dispozici na svých webových stránkách. Jsou tam jen hlavní předměty (tedy bez výchov) - přehled učiva, odpovídající str. v učebnici, co zhruba uděláme v prac. sešitech a domácí úkoly. Zatím dobrý, jen některé děti štve reflexe, kterou po nich chci na konci týdne.
|
Mlada |
|
(18.10.2011 17:09:27) Ovšem, pokud si představuješ, že bych byla schopná rozepisovat, jak konkrétně vypadala každá hodina ještě pro někoho jiného než pro sebe, tak to bych tedy nebyla.
|
|
|
Ivatema |
|
(18.10.2011 17:09:51) U nás má celý první stupeň(a některé třídy 2.stupně) na stránkách školy svoje stránky-každá třída má svůj odkaz a tam jsou úkoly rozvržené na celý týden, plánované akce, možnost psát vzkazy....Je to skvělé, hlavně když je dítě nemocné, že nemusím běhat do školy pro úkoly a vím,že v daném týdnu dojdou na tu a tu stranu. Některé učitelky tam píší i pozdravy pro nemocné, výsledky prověrek(obecně-jako jsou tři jedničky, dvě pětky...)Takže to asi až tak problém není. Druhý stupeň má zase internetovou žákajdu-že vidím i známky, které si dítě "zapomene" napsat do žákajdy.
|
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(18.10.2011 17:34:46) Tak to by mi teda problém dělalo. Píšu rodičům v pátek odpoledne mailem, co se chystá příští týden, co budeme probírat /jestli jsou schopní si téma popř. najít v učebnicích už je jejich problém, hledat v obsahu snad dovedou/, jestli a jaké mají mít pomůcky do Vv, jaké budou akce... Je mi celkem jedno, jestli dítě, které chybí, napíše konkrétní cvičení stejná, jako jeho spolužáci ve škole, důležité je, že se s ním rodiče na probíranou látku podívají a proberou. Kdyby po mě rodiče chtěli, abych zápisy, které děláme do sešitů popř. volných pracovních listů a ještě všechno to, co se odehrává na tabuli, přepisovala do mailů nebo někam na net, byla bych proti.
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 17:57:06) Mikeš, neber si to osobně
My jsme zkrátka s několika rodiči dali řeč a shodli jsme se na tom, co chybí NÁM. Nedostáváme žádné plány, týdenní ani jiné, žádné seznamy potřebných pomůcek do vv, program družiny, prostě nic. Se vším se spoléhá na ten debilní deníček, který ovšem ve škole nikdo nezkontroluje, jestli je tam všechno potřebné zapsané a jestli ten zápis má hlavu patu. Argument, že 8leté dítě je dost velké, aby si všechno zapamatovalo, neberu. Úkoly pro nemocné dítě můžeme vyzvednout jen odpoledne, když nemůžeš přijít v jednu, máš smůlu, protože učitelka na tebe čekat nebude, ráno to ředitelka zakázala, o přestávce taky.
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(18.10.2011 18:08:42) Však já taky odpovídám na to, co bych osobně odmítla já ¨ A osobně si myslím, že se o ty děti fakt přehnaně staráme. Mají za den 5 hodin = 5 předmětů, to není zas tak moc, aby si nemohli zapamatovat, z čeho je úkol. Jsou příliš rozmazlené tím, že za ně pořád někdo něco řeší a zjišťuje a zařizuje. Takže na všechno kašlou, mozky vypnou, doma nejsou schopné říct ani ukázat, co se ve škole dělo, nepamatujou si ani ten pitomej úkol. Já myslím, že by si to všichni i pamatovat měli, když už nejsou schopni ten řádek opsat z tabule do úkolníčku a to obvykle na pokyn "otevřete úkolníček a zapiště si domácí úkol". Mají hlavy plné Pikačů, Pokémonů, dotykáčů, jak otravovat nebo vytočit toho a jak dostat kartu s nějakým strašidlem z támhle toho. Nevím, jestli si pamatuješ na svou školní docházku, ale v té době určitě nebyly maily ani týdenní plány ani mobily, aby se zavolalo učitelce nejlíp v půl osmé večer, aby sdělila, co je za úkol. Mseli jsme ve škole věnovat pozornost tomu, co se děje, úkoly jsme si zapisovali do normálního sešitku nebo na ruku A fungovalo to.
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 18:13:14) Jasně, ale neučíme náhodou děti, že nemusí držet všechny informace v hlavě, stačí vědět, kde je najdou? Proč nemohou dú najít na netu. Máme rok 2011
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(18.10.2011 18:35:07) Ne, neučíme, neosvědčilo se to. Někteří to berou doslova, ale jen tu polovinu o tom, že si nemusí pamatovat. Neumí ani hledat a ještě navíc netrénují mozek a nepamatují si pro jistotu vůbec nic.
Určitě by nebyl problém dávat úkoly na net, ale proč? Zase se dětem postarat o tu jednu z mála zodpovědností, které mají?
Podle mě by rodiče měli každý u svého dítěte trvat na tom, že když přijde domů ze školy, bude schopné říct, o čem se ten den učili /sčítali jsme pod sebou, hledali jsme kořen slova, zpívali jsme Vyletěla holubička a počítali noty ve 2/4 taktu, v čítance jsme četli o studánce.../, ukázat případně sešity, co v nich ten den přibylo, pracovní listy, kde co dělali v učebnici nebo pracovním sešitu, z čeho je úkol /obvykle navazuje na učivo/. Jenže tohle všechno většina rodičů nechce, nezajímá je to. Děti mají informací od učitelů obvykle dost, stačí, aby jim opravdu věnovaly pozornost. Chtít, aby učitel látku jednou podal a procvičoval s dětmi a pak to ještě komplet znovu přepisoval na internet pro rodiče, je moc.
|
qwerty | •
|
(18.10.2011 19:20:13) muj synek-mimon si ale tohle nezapamatuje i kdybys ho prerazila, napsala mu sto poznamek a navrch ho postavila do kouta.
Takze bud bude za vola, kterej nema nikdy domaci ukol a skonci jako nevzdelany popelar nebo se bude ucitelka ve spolupraci s matkou snazit najit nejaky system, aby si i nesoustredeny hovadko dalo do kupy svoje ukoly a treba z nej byl matematicky genius, kterym se jevi.
Ja jsem ochotna se mu nadmerne venovat, nehazim odpovednost na skolu, ale potrebuju, aby se mnou skola spolupracovala a ne na me delala dlouhy nos.
Jinak na synovo ucitelku si nestezuju, byt u ni ty tydenni plany nejsou, tak se snazi najit jiny system, jak zajistit, aby si deti ukoly poznacily (na to, ze je udelaj si samozrejme dohlidnu ja).
Ale rict, kdo si nezapamatuje, co se delo ve skole a jaky jsou ukoly ma smulu... nevim, prijde mi, ze tim deti ke vzdelani nepritahnu.
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(18.10.2011 19:44:29) Jestli teda má význam, aby do té školy vůbec chodil, když nevnímá, co se děje Je tam půl dne, nějaký výstup snad být musí, ne? Opravdu, když doma sednete a otevřete sešity a učebnice, neukáže, co z toho se dělalo právě dnes? Nedocvakne mu při pohledu na ty sešity a knížky, o čem učitelka vykládala jako o úkolu na doma?
Mám 20 třeťáků, odmítám kontrolovat notýsky, jestli a jak si zapsali úkoly. Jen tak přehlídnu třídu a vidím, že někteří si to nepíšou, jiní to po sobě nepřečtou. O úkolu ale ví všichni a obvykle ho všichni odevzdají - tak stane se sem tam, že zapomenou knížku nebo pracovní sešit v lavici.
|
Žžena |
|
(18.10.2011 19:46:18) Mikeš, "Jestli teda má význam, aby do té školy vůbec chodil, když nevnímá, co se děje"
|
|
qwerty | •
|
(18.10.2011 19:56:45) Mikes a to je druhej problem, ze skoro zadny ucebnice a sesity nenosi domu.
Vseobecne je trend nechavat vsechny knizky ve skole, coz znamena, ze loni jsem ucebnici na prvouku dcery zahlidla v listopadu a v kvetnu. Pokazdy jsem se vydesila, co za hovadiny jim vecpali do hlavy a ze nemam zadnou moznost to korigovat.
Zpet k synovi - nema sluchovou pamet, co mu kdo jen tak rekne si proste nezapamatuje, potrebuje k tomu vizualni podnet. Oblikat se naucil jenom za pomoci obrazku s postupem. Dikybohu ve skolce mel pani ucitelku, ktera nemela nic proti tomu, kdyz si obrazkove schema s postupem oblikani vylepil na skrinku (jakoze poradi slipy, ponozky, tricko, kalhoty, mikina). Do te doby se jevil jako debil, ktery se neumi ve ctyrech letech oblict a vezme si kalhoty bez spodaru. Dneska uz to schema samozrejme nepotrebuje.
A kdyz teda uz nejakej ten pracovni sesit ze skoly jednou za uherak dotahne domu, tak kdyz se s nim divam zpet, tak nema po tech mnoha dnech nejmensi tuseni, kdy to probirali a o co tam slo. Uz jsem objednala na netu celou sadu ucebnic a pracovnich sesitu jeste jednou, abych to z nej vypacila hned ten den.
Do skoly chodi, protoze povinna skolni dochazka. Rada bych si ho ucila sama doma, ale jednak tady neni domaci skola mozna, jednak se potrebuje doucit jazyk, jednak miluje kolektiv.
Ale zoufale potrebujem jiny system, ty vizualni podnety, jenom sluchem syn neda nic, nic, nic. Muzes mu to rikat stokrat, jedno v jaky reci, jde to v hlave tunelem z jedny strany dovnitr, z druhy ven.
Az se nauci psat a cist, tak takovej tydyt doufam nebude, pocitam, ze se stejne jako ja a muj otec (trpime tim zrejme geneticky) nauci, ze si ma okamzite napsat poznamku, co mu kdo rekl a precist si ji po sobe, pak uz to nezapomene. Nicmene do ty doby bude za vola bez ukolu a bez donesenych orisku na prvouku, bohuzel se to s tema detma rado tahne - zapominals ukoly v prvni tride? Tak jsi trubka navzdycky.
|
Žžena |
|
(18.10.2011 20:07:16) qwerty, u Tvého syna mají tato opatření odůvodnění a jasný smysl. Prostě by to bez nich nezvládl. Většina dětí to ale bez berliček zvládne a je jim to dokonce i ku prospěchu, naučí se tím samostatnosti a tomu, že makat mají ve škole.
|
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(18.10.2011 20:11:55) A individuální řešení pouze pro tvého syna nejde domluvit? Co já vím, pokud učitelka nemá takových "mimoňů", jak píšeš o svém synovi, plnou třídu, nejspíš nebude problém, aby měla toho tvého po ruce a víc ho kontrolovala, barevně označovala, dohlídla, aby si všechno nosil domů... nebo co já vím, že ve čtvrtek přijdeš v tolik a tolik se všemi sešity a s učitelkou to projdete a označíte, co mělo být hotovo? To je otázka pár minut.
|
qwerty | •
|
(18.10.2011 20:17:04) Jo, ja s ni mam zitra schuzku. A ja si na ucitelku nestezuju, myslim, ze se hodne snazi, viz treba jak jsem psala vys - ten napad s razitkem-datumovkou na oznacovani DU.
|
|
|
|
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(18.10.2011 19:37:30) Proč by mi proboha měly děti doma meldovat, co ve škole probírali???
|
pavla12345 |
|
(18.10.2011 19:43:43) Víš, já bych si s nimi ráda opakovala, ale když mají v sešitě s prominutím hovno, učebnici nemají používat, protože je blbá a dítě mi tvrdí, že nedělali nic, tak co si můžem opakovat? To co mají v sešitě...
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(18.10.2011 19:55:55) Dítě ti tvrdí, že nic. To je jistě blbost, jak sama cítíš. Určitě tam nemůžou 5 hodin nedělat nic. Takže bys přidala učitelům papírování nebo mailování, aby sdělovali zvlášť rodičům, co se ve škole dělalo?
Když se doma zeptám dcer, co dělaly ve školce nebo ve škole, první odpověď je "nic" nebo "já nevím". Když se s tím spokojím, nedovím se nikdy nic. Když se s odpovědí nespokojím, musí holky zapřemýšlet a zavzpomínat a dobereme se skutečného dění včetně podrobností, které bych pomalu ani vědět nepotřebovala.
|
|
štěpánkaa |
|
(19.10.2011 11:08:15) zapracovala bych spíše na pracovních návycích tvého dítěte, než učitelů
|
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(18.10.2011 20:34:41) To jako důvod neberu. Zopakovat si to můžou i bez recitování, co ve škole dělaly. Ostatně ani na začátku školní docházky jsem to nesledovala. Já snad chodím do školy???
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(18.10.2011 21:16:30) Ale kdo mluvil o recitování? Že doma řeknou během 10 minut, co ve škole dělali, je přece normální komunikace v rodině a navíc rychlý a snadný způsob, jak se toho hodně dovědět, mít přehled. Zároveň se dá stejně rychle a účinně ověřit, jestli děcko vůbec dávalo pozor a ví, co a jak má udělat doma.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(18.10.2011 21:19:53) Dobře, to je tvůj názor. Mě to začne zajímat až v momentě, kdy se objeví problémy. Nehodlám dětem stát za zadkem, škola je jejich základní povinnost.
|
Roya |
|
(18.10.2011 21:35:27) "Mě to začne zajímat až v momentě, kdy se objeví problémy. Nehodlám dětem stát za zadkem"
|
|
|
|
|
|
|
Jana (Lukáš 6/03,Martin 8/05) |
|
(18.10.2011 20:33:04) Mikeši,
souhlasím s tebou. Naše paní učitelka psala každý pátek v první a druhé třídě (ke konci už snad každý druhý týden) co se bude dít další týden, např. prac. sešit MAT máme dojít po str. 28... a pod.
Ve třetí třídě usoudila (a na schůzce jsme se na tom vlastně shodli všichni), že bude psát jenom mimořádky a "občasníky". Funguje to.
|
|
|
|
|
|
|