Lída,3 kluci a holka |
|
(29.9.2011 22:26:35) Ivo, mně by se takovej přístup nelíbil ani trochu. A na požadavek na každodenní hlasitý čtení V PÁTÝ TŘÍDĚ bych si snad stěžovala kamkoli vejš - pro naprostou většinu dětí to považuju za úděsnou buzeraci. MMCH, jsem spíš nakloněná brát jako nadměrnou buzeraci i požadavek na podepisování úkolů (v tomhle případě buzeraci rodičů).
|
Delete |
|
(29.9.2011 22:37:25) Lído, jenže já jsem zjistila, že tady je to bráno jako naprosto normální . A já jsem vlastně kverulant, který všechno moc řeší . Jo a to neřeším to povinné podepisování úkolů....denně se podepisuju asi 15x....ale to mi fakt vadí ze všeho nejmíň....
zerat, čtení nahlas nepřispívá k porozumění čteného, navíc moje holka čte od první třídy, hltá celé knížky a ví, o čem čte... Jenže ve třídě jsou děti, které kokatjí nebo nevědí, co čtou, no tak se každodenní čtení napaří všem....za nečtení následuje trest ve formě poznámky, která má vliv na hodnocení chování (napomenutí, třídní důtka, ředitelská....). A opakuju, ve druhé třídě je to jiné než v páté....mám ještě děti ve třetí a v první a ani v té třetí už nás takhle nebuzerujou a doufám, že už ani nezačnou....tam stačí, že holky čtou, i když by také měly každý den, ale když nečtou, nikdo je za to netrestá...
A fakt ti hodina na úkoly (bez učení se, opakování, procvičování) připadá v pořádku? Po osmi hodinách ve škole? No mně fakt ne .
|
Federika |
|
(29.9.2011 22:41:13) jo a podepisování úkolů v pátý třídě je taky naprostá buzerace. K čemu to má podepisovat? Mně je fakt úplně nedjno,kde si úkoly moje dítě píše,ať si je píše klidně na klíně v autobuse, okud ho má, je všechno v pořádku..
|
|
zerat |
|
(29.9.2011 22:44:00) Ivo, mně to učení fakt moc nepřipadá. Co se týká toho čtení. Pokud Tvoje dcerka čte dobře, tak v tom případě bych zašla za učitelkou soukromě a poptala bych se jí, jestli si myslí, že to i Tvoje dcerka skutečně potřebuje a proč si to myslí a řekla bych jí, že vzhledem k tomu, že čte dobře a třeba zase potřebuje více času na splnění jiných úkolů, tak to čtení prostě vypustíš, protože čte sama... Třeba se s ní dá domluvit a zbytečně se tím užíráš Pokud na tom uč. bude trvat - tak bych to viděla takhle, pokud jsi přesvědčená, že to nepotřebuje, tak bych ji číst nenutila nechce-li a považuješ-li to fakt za zbytečné, protože víš, že to umí bezvadně a tak nějak všeobecně, by mě vůbec nenapadlo zrovna v tomhle případě měřit čas. HOld bych jí vždycky podepsala, že četla a hotovo - nijak bych to nehrotila - z mého úhlu pohledu zbytečné to řešit.
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(29.9.2011 22:46:00) Zerat, hodina ÚKOLŮ, ne hodina učení. To je fakt docela hodně. To nemá ani můj septimán
|
zerat |
|
(29.9.2011 22:47:21) Lído, ale jak chceš tu hodinu změřit? Jedno dítě má ty úkoly třeba hotové za 10 minut, jiné se s tím párá hold hodinu -myslím, že tohle prostě ošéfovat dostatečně ideálně nejde
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(29.9.2011 22:51:43) To množství, co Iva udává, mi přijde skutečně silně nepřiměřený. To už vypadá, jako když ve škole nic nedělají a má se to dohánět doma. Hele, když učila moje babička, nemohla úkoly zadávat prakticky vůbec - za prvé je děti neměly kdy dělat (hned po příchodu ze školy měly plno dalších povinností doma), za druhé by ani nemohla čekat, že by dítěti někdo s úkolem pomohl (dost rodičů bylo gramotnejch jen částečně). On ani náš kluk neměl v první třídě skoro žádný úkoly, a pozdějc taky jen minimum.
|
|
Federika |
|
(29.9.2011 22:52:13) Zerat, ale Iva tady psala, v jaký rozsahu asi ty úkoly dostávají, to je tak na hodinu pro běžný dítě, ne pro pomalý dítě.
|
zerat |
|
(29.9.2011 22:57:32) Federiko, ale když každý předmět učí někdo jiný - hele za nás tohle taky nikdo neřešil. Prostě bylo x předmětů denně a na 90% jsme z každého měli úkol. Nemyslím si, že u mojí dcerky to bude jinak. Když srovnávám nároky na ZŠ kam jsme holku dali a nároky na ZŠ spádové, tak to se vůbec nedá srovnat, takže očekávám, že holka bude taky nad plněním úkolů trávit hodně času. Kdyby tolik úkolů dávala jedna uč. tak bych řekla, že je hloupá, ale když učí předměty různí učitelé? (a tak si to nějak vybavuju z psaní zakladatelky - doufám, že si to vybavuju dobře).
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:04:27) v pátý třídě je pár předmětů a ty ještě nejsou denně, takže fakt nemusí bejt ani úkol každej den. Z nějakýho zeměpisu, přírodovědy ani nevidím důvdo,proč by měly bejt úkoly.. Syn chodí na náročnej víceletej gympl a fakt ani nevím,že by nějaký úkoly měl, v pátý třídě s nima byl hotovej do deseti minut,pokud nedělal sloh nebo seminárku.. Druhák má úkoly z několika předmětů a přesto je s nima hotovej do deseti minut, pokud nepočítám čtení.rostě je nesmysl dávat úkoly,který vyžadujou delší dobu, proč?
|
|
Delete |
|
(29.9.2011 23:06:49) zerat, ano, mají 7 různých učitelů...ale každý z nich dává úkol takového rozsahu, jako by byl jen ten jeden předmět....stránka v pracovním sešitě (třeba 6 cičení)? Opsat cvičení, které vyjde na celou stránku? Snad jen z matematiky mají rozumnou délku, většinou jde o jedno cvičení, tedy 2 - 6 příkladů podle toho, jak jsou obsáhlé...
Ano, klidně ať mají z každého předmětu úkol....ale z češtiny jsou to vlastně dva (čtení plus opisování do domácího sešitu z učebnice) a občas tři (když je k tomu ještě cvičení v pracovním sešitě)....a angličtinu má u nich tatáž učitelka....takže čtyři denně jen od ní .
Prostě tohle je učitelka, která se tváří přátelsky, ale jedná nekompromisně. Když za ní půjdu, potopí jednak Lenku, která chce jít na gympl (a na té učitelce bylo dneska vidět, jak je jí to proti srsti, když odcházejí děti z pětky na gympl), ale i další dceru, která má tuhle učitelku na angličtinu....Už dneska ukázala, že vůbec nerozlišuje, o které z nich mluví .
Přiznám se, mám strach....
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:09:43) to se ti Ivo, nedivím... Frrr, na gympl, přežijte to...
|
Delete |
|
(29.9.2011 23:11:58) Fed, to bude muset udělt přijímačky....a jak to vypadá, bude mít nevýhodu několika dvojek na vysvědčení....obávám se, že z češtiny a angličtiny už je poznamenaná a matiku si zvoře sama....
Mimochodem, jak je na tom malá?
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:14:12) Ivo, dobrý, je zas ve školce..Já dodělávám resty a pak už knečně můžem dát kafe Mám poslední dobou trochu depku, nestíhám a jsem unavená, potřebuju nějakou vzpruhu,..
|
Delete |
|
(29.9.2011 23:17:11) Fed, no právě, pomalu se dostávám do stavu, kdy se buď vykecám nebo skončím na AD....
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:21:16) ty taky,jo? Já bych dneska nejradši všechny poslala někam ...nevim kam, estihla mě rozčílit jen malá.A navíc jsem na všechny řvala tak, že devítiletje kluk, syn od kamarádky,kterej u nás spí, mi pozdějš přišel říct, že nemůže usnout teda nevim,jestl to bylo kvůli mně,ale je to možný...
|
Delete |
|
(29.9.2011 23:27:47) A proč myslíš, že jsem se ptala, jak je na tom malá? Myslíš jako, že ze zájmu o její malou osobičku, jo?
Ba ne, to víš, že mě to zajímalo, ale svůj zájem jsem v tom měla taky, to ne že ne .
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:32:43) napíšu na mejl, když nikdo neonemocní, měla bych cca ve sředu odevzdat překlad pak by mělo bejt pár dní klidnějš....
|
Delete |
|
(29.9.2011 23:37:57) Fed, jasně, já zatím nic nemám...ale budu muset začít lítat po doktorech, protože jdu nejspíš za tři týdny pod kudlu....nechám si vrtat koleno a nebude to kvůli koruně . Což je další důvod, proč jsem s nervama v kyblíku .
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:41:24) ó, jé tak to držím palce..meniskus nebo co? byla na tom teď známá, dělala balet a podepsalo se to na ní.. Tak se nějak domluvíme, dřív než bude ukotvená doma Razím do vany, zítra ráno budím 4 děti..
|
|
Delete |
|
(29.9.2011 23:47:06) Loro, neozvou . Jak jsem psala, oni si s ní někteří tykají, jiné učila....já jsem přivandrovalec....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zerat |
|
(29.9.2011 23:14:48) Ivo, nám říkali v první třídě, že nás upozorňují, že z naší ZŠ se na gympl přijímacími zkouškami dostávají i trojakři. Zástupce ředitele nám přímo řekl, že nejlepší jsou rodiče jedničkářů z okolních ZŠ, kteří nemůžou pochopit, jak to, že jejich dítě, které má celé roky samé jedničky prostě nesložilo zkoušky. Takže dvojkama bych se já asi vůbec netrápila
|
Delete |
|
(29.9.2011 23:19:10) zerat, no a tady se nedostanou ani ti se samými jedničkami...... No být to moje kolegyně, je asi na půdě školy hodně dusno. Jenže já se zařekla, že na škole, kam chodí moje děti, učit nebudu....
|
|
|
|
|
zerat |
|
(29.9.2011 23:13:07) Ivo, tak potom nevím, co poradit. Jedině teda zajít za dalšími učiteli, kteří holku učí a zkusit s nimi rozumně popovídat o délce úkolů... A nebo to teď už nechat plavat a vydržet to, bojíš-li se, že to pak budou holkám vracet U nás je naštěstí štěstí v neštěstí, že ZŠ má svůj víceletý gympl a naopak cítíme, že jim hodně jde, aby od nich děti na gympl odcházely, takže tím i zdůvodňují vyšší nároky na děti...
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:15:37) to je dobře, Zerat,že mají samy zájem na odchod dětí a gympl..Nicméně vyšší nároky nesouvisí s větším rozsahem domácch úkolů.. A za základka pak normálně pokračuje?
|
zerat |
|
(29.9.2011 23:17:50) Federiko ano. Spojí pak zbytky do tříd kolik je třeba a jede se dál a i se dost snaží, nepřistupují k dětem coby k odpadu - ždímají z nich dál co se dá (říkala kamarádka, která tam má syny ve vyšších ročnících). A jinak k těm úkolům jsem psala, že je-li u zakladatelky, tak velký rozsah úkolů, že bych to zkusila řešit s konkrétními učiteli - teda já bych tam poslala nejspíš manžela
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:19:04) ó bože,manžela já ne, to by dopadlo
|
zerat |
|
(29.9.2011 23:24:32) Federiko, tož já to beru tak, že on ví profesně líp o čem mluví. Já jsem třeba vloni přišla jako spráskaný pes domů, že mi uč. řekla, že holka nedrží při vyučování pozornost a když jsem to říkala manželovi, tak on mě zarazil a říká "a ptala ses jí, co máš s tím udělat, jak to či ono připomenout holce?" Nezeptala - nějak mi nedošlo, že těžko můžu něco zmoct s tím, u čeho nejsem Takže druhý den jsem mastila znovu za učitelkou zjistit podrobnosti - o jaký druh nepozornosti jde...
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:27:38) tak to máš dobrý. Já mám manžela cizince, česky sice mluví,ale on obecně mluví hodně málo,je jedno, jakým jazykem. A nikdy se na nic nezeptá,nic neřeší. Jednu jsem ho dostala na rodičák a to je proto, že mladší syn měl besídku a někod musel i k němu,tak jsem mu dala vybrat,rodičák byl kratší Z celýho rodičáku mi řek je to, že má David počmáranou lavici a že dvě ženský strašně smrděly parfémem...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(29.9.2011 22:47:25) z mého pohledu to není zbytečný. Starší syn měl taky denně číst nahlas,ve druhý třídě. nechtěl anepotřeboval to, měla jsemale podepisovat "čtení", denně. Jo,mohla jsem to podškrábnout,bylo by to to nejjednoduší, ale přišlo mi to nefér, ukazovat dítěti takhle brzy,jak obcházet učitelku. Víc fér mi přišlo zajít za učitekou a oznámit jí, že můj syn prostě nahlas číct nebude aproč. Tudíž že ani nebude domů nosit nic napodepisování..
|
zerat |
|
(29.9.2011 22:51:38) Federiko, však já jsem psala, že bych v první řadě zašla za učitelkou... U nás taky druháci už mají čtenářský deník. Učitelka nám ale na rodičáku řekla, že netrvá na tom, aby tam byly knihy v pravém slova smyslu. Stačí časopisové knihy , Čtyřlístky... prostě aby bylo vidět, že dítě něco zkouší číst. Ono to ty děti docela motivuje. Naše holka třeba nejdřív protažený obličej a když jsem jí ukázala můj opravdu velmi vymazlený čtenářský deník ze střední školy, tak mi přišlo, že tenhle úkol u ní dostal úplně jiný rozměr
|
|
|
Delete |
|
(29.9.2011 22:51:53) zerat, no ona rovnou řekla, že nehodlá řešit, jak kdo čte, že prostě nahlas budou číst povinně všichni... A já zase nedokážu holce říct, že nemá číst a napsat, že četla....to je totiž přesně to, co je u mě ve vztahu rodič - učitel už přs čáru. Prostě nechci holce vztah k učitelce narušit, i když z mého pohledu nemá pravdu. Já se tedy snažila vecpat do Školské rady, což se mi, bohužel, nepovedlo, protože pak bych na takové věci měla opravdu vliv. Takhle mám šanci jen tehdy, když se za mě postaví více rodičů, což se neděje, protože si s učitelkou buď tykají nebo je učila a oni k ní mají důvěru, zatímco já jsem přivandrovalec...
Jo, možná to moc řeším....ale fakt se potom nedivím, že vztahy mezi rodiči a učiteli jsou takové, jaké jsou....
|
Federika |
|
(29.9.2011 22:53:42) Ivo, jo,to je to,o čem jsem psala..přijde mi to nefér, lhát, podvádět a ještě to učit dítě.Nepodepíšu,že četl,dyž to tak není anebudu nutit svý dítě nahlas číst,když jsem přesvědčená o tom,že je to nesmysl, navíc kontraproduktivní...
|
|
zerat |
|
(29.9.2011 22:54:04) Ivo, tak bych zašla klidně za učitelkou osobně a řekla bych jí do čeho Tě nutí (podvádět, potažmo to zkusit řešit jinde).
|
|
Červená řepa |
|
(29.9.2011 23:02:36) Já mám dceru ve třetí, plynně čte už od první třídy, přečetla desítky knih. Máme tatéž každý den číst deset minut nahlas, řešily jsme to snad skoro od počátku tak, že si dcera četla každý večer v posteli sama co chtěla( nikoli nahlas), já jí to zapsala a podepsala, tedy jsem zadání úkolu sama trochu pozmněnila. Myslím že to není nic proti ničemu, ona čte-to jsem ráda, učitelka má podpis, číst umí perfektně. NEřešily jsme spolu jestli bude nebo nebude učitelce říkat, že nečte nahlas ale v duchu. A i kdyby to spolu řešily a řekla by pravdu, tak co, nestydím se za to, nejsme ovce.. A nepřipadá mi že bychom učitelku obcházely, podváděly, atd...
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:06:07) mně to tak přijde, Bukvice. A hlavně-nevidím k tomu žádnej důvod, já si vybírám učitele pro svý děti,školu pro svý děti a nevidím důvod, proč bych neměl klást podmínky-tedy alespoň v tom smyslu,že můžu vyslovit svůj názor na smysluplnost a nesmysluplnost nějakých aktivit..
|
Červená řepa |
|
(29.9.2011 23:11:53) když budu cítit potřebu vyslovit svůj názor, tak to udělám, ale zatím nemám. Že denně čte mi nevadí a s tím že to není v případě dcery nahlas, za tím si stojím a věřím že učitelka by na to nic nenamítala. Kdyby ano, pak bych to teprve řešila.
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:13:01) Bukvice, ale Iva právě psala,že to musí bejt nahlas..
|
|
Delete |
|
(29.9.2011 23:15:16) Bukvice, no ta naše namítala . A z těch deseti rodičů, co jsme tam byli, jsem byla prostě jediná, kdo s tím měl problém....nebo spíš, kdo byl ochotný o tom mluvit....předpokládám, že ostatní to buď řeší tak, jako ty (ještě loni jsme to tak také řešili, ale s tím, že čtení nahlas nebylo povinné, dokonce ani každodenní čtení nebylo nutné), nebo ty děti nenutí číst vůbec . Já jsem holt "poctivej blbec", fakt nedokážu podepsat, že četla, když nečetla.... No tak holt chodí spát občas i v jedenáct, protože jsem nezodpovědná a ona chodí i na nějaké kroužky .
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:18:35) hehe, Ivo, víš, kdy naše učitelka ve druhý třídě přestala s požadavkem každodnního podepisování čtení? Arch s podpisama kontrolvala každý pondělí..A jednou si ho vyžádala kvůli něčemu hned v úterý po kotrolním pondělku a zjistila,že půlka dětí má podpisy v kolonkách až do dalšího pondělí!!!!
|
Delete |
|
(29.9.2011 23:20:29) Fed, jenže tady se to kontroluje každý den .
|
|
zerat |
|
(29.9.2011 23:20:34) Federiko, arch s podpisama? Tak tohle u nás ještě není. Podepisujeme jen v sešitech a co je potřeba podepsat si hlídá holka sama. Co si neřekne to nepodepíšu
|
Federika |
|
(29.9.2011 23:23:51) jo,Arch, tam předtištěný datumy, s kolonkou podpis. Jak nebyly v pondělí všechy podpis,ybyl černej puntík..A jelikož samozřemě občas zapomínali i rodiče,tak si to vzájeně ulehčovali a hned to pondělí opět podepsali celej následující tejden...
|
zerat |
|
(29.9.2011 23:26:09) pěkný ještě měla zavést černé puntíky pro rodiče Já se omlouvám, padám spát. Přeji všem hezkou dobrou noc!
|
|
Delete |
|
(29.9.2011 23:31:06) My máme notýsky...na čtená, na informace, na úkoly, na zapomínání....dva notýsky a používají se z obou stran.... Plus žákovská na jiná sdělení....a podepsaná musí být každý týden u každého předmětu....takže v neděli večer jen do žákovských podepisuju asi 20x....plus ty notýsky a pak případně i něco u Janičky.....ale tam má učitelka rozum, podepisovat nic nechce, jen nějaké ty informace o třídních schůzkách a výletech...
|
Delete |
|
(29.9.2011 23:41:55) Loro, no u nás není nutno podepsat každou známku, takže každou neděli to stačí... Za pět zapomenutí už je poznámka....jak to pak mají odstupňované na ta napomenutí a důtky nevím, ale odhaduju, že to bude také tak po pěti.... Tohle ale nedopustím, i kdyby to mělo znamenat, že budu celý rok kontrolovat, jestli má opravdu všechno hotové... Takovouhle buzeraci jsem tedy nezažila ani před třiceti lety . A pro lidi tady je to normální, sami tím prošli a považují to za správné .
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(29.9.2011 23:43:31) Loro, podepisovat každou známku, to by mi za chvíli jeblo. FUJ. U dcery žákajdu podepisujeme jednou za měsíc (i tak na to občas zapomínám), syn na gymplu žádnou nemá
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(29.9.2011 23:53:04) Loro, já bych se nesnažila si na takovou blbinu zvyknout šla bych se hádat. Je ale fakt, že my tady máme úžasnou výhodu, že si školy můžeme vybírat - máme jich v dosahu několik, některý jsou i blíž než ta, kam dcera chodí.
|
|
|
|
|
|
|
|
Červená řepa |
|
(29.9.2011 23:21:50) vtipný
|
|
|
Červená řepa |
|
(29.9.2011 23:20:09) hm, my jsme teda čtení s učitelkou nikde nikdy neprobírali, takže vlastně nevím jak se k tomu staví, ale doufám. Kdyby k tomu došlo a vyšlo by jako u vás najevo že učitelka vyloženě vyžaduje aby všichni, včetně konkrétně tvé dcery četli nahlas, taky bych už to cítila jinak. Těžká situace. Ale v páté třídě to je fakt úlet, asi bych si dupla.
|
|
|
|
|
|
|