| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Kázeň a tresty za nekázeň

 Celkem 56 názorů.
 Delete 


Téma: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 21:47:27)
Zase mě inspirovalo jiné téma a protože je to téma pro mě hodně zajímavé, ptám se:

Jak udržujete kázeň ve třídě? Jde to ve všech třídách stejně nebo máte v každé jiný fígl?

Jak řešíte nekázeň? A co vůbec považujete za nekázeň?
 Zufi. 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 21:56:09)
Já se zkopíruji od vedle a s dovolením si přidám k tvému tématu otázku.
Učitel by neměl dávat tresty, neměl by psát poznámky, pokud třída zlobí, asi je nezaujal...ale jak mi vysvětlí kdokoli, že hodina začala, třída ještě ani neví, co má učitel na programu, tudíž je ještě nestihl zaujmout ani nezaujmout a vyrušují, překřikují atd.
Co má tedy učitel dělat?
Mluvím o situaci, kdy buď učitele ještě neznají nebo znají a v jiných hodinách byli v poho.
 arantxa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 22:08:55)
Je pravda, že jsem začínající učitelka, ale už teď vím, že na každou třídu se musí jinak. Není univerzalní pravidlo.
Já třeba letos dostala třídu osmáků , která je " neposlušná". Hned jak jsem přišla první den do školy, kolegyně v kabinetu mi dávali rady jak na tuto třídu, že je musím zaměstnat od první minuty po poslední,apod. Mám za sebou sice jen pár hodin,ale prostě vím, že je učivo, které je zaujme a užijeme si u toho spoustu legrace a bavímě se všichni a jsou věci, které je prostě nezaujmou a to pak 45 minut bojuji o udržení povinnosti. Zatím je poznávám a myslím si, že za pár týdnů budu přesně vědět, jak na ně.
 Kičína, Sona Richard Hanka 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 22:18:04)
Omlouvám se, normálně tohle nedělám a podobně nereaguji, ale u učitelky v osmé třídě, a je úplně jedno, co učíte, mě to zvědá ze židle.
Jak můžete napsat:
kolegyně v kabinetu mi dávali rady
Nedávno se se mnou jedna učitelka na plese hádala, že tácy (jako podnosy, myšleno) se píší s měkkým i - táci, protože je to měkká souhláska c - a tenktokrát byla opravdu učitelkou češtiny na druhém stupni!!!
~8~~8~~8~~8~~8~
 Kičína, Sona Richard Hanka 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 22:25:53)
Vždyť říkám, že to normálně nedělám, chápu překlepy, ale v i/y to není překlep, ale hrubice. A jsem na to vysazená u učitelek, čeština je chudák čím dál víc... - viz například název příspěvku zde v přehledu diskuzních témat - Kapsář na zeď k postely, ale tam jsem samozřejmě nic nepsala.
Já učitelka nejsem, ani nechci moralizovat, jen se mi to prostě u učitelek nelíbí, nic víc...
 arantxa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 22:28:46)
No tak jsem se upsala. Navíc neučím češtinu a po letech v zahraničí a studováním cizích jazyků už bych ani nikdy nechtěla.
 Inaaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 22:29:01)
čeština je chudák čím dál víc...


Hm, tak zrovna přemýšlím, jestli se může napsat hovorové čeština je chudák, nebo to má být, že čeština je chudinka, když je to ženský rod.
 Kičína, Sona Richard Hanka 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 22:32:08)
~t~
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 10:02:59)
Já myslím, že to přijatelné je, stejně jako "Pepíčku, ty náš kluku ušatá."

 ALL 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 22:24:36)
Ale to je snad rozdíl,"zvědá" je jasný překlep, kdežto "kolegyně radili" je jasná gramatická chyba... ~7~
 štěpánkaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(25.9.2011 20:18:43)
AL, to se tedy pleteš, záměna Y/I může být klidně taky překlep a nebo projev nějaké dys-poruchy. světe div se, mají to i učitelky. A když se musíš ve škole před dětmi pořád hlídat, holt v diskusi na netu to může snadno "ulítnout".~d~Tohle šťourání fakt miluju. a směšné je, že zrovna učitelky za tohle někdo pranýřuje, u právničky, doktorky, ekonomky, nebo jiné VŠ vzdělankyně by to prošlo, co?~t~~t~~t~
 Pawlla 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 5:00:12)
Štěpánko,já tohle teda taky nesnáším,ale ze zvědavosti,Ty znáš nějakou dys učitelku?A učí češtinu?Nějak si to nedovedu představit.~d~
 štěpánkaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 13:02:27)
Pawllo, sebe, ale ČJ neučím.~;) Z vyprávění (školení o Dysfunkcích, které jsme měli ve škole) ano. ale už dělá něcvo jiného~3~~3~~3~
 ALL 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(30.9.2011 22:40:30)
Mně by to teda zarazilo i u právničky nebo doktorky... ale u učitelky mi to vadí víc. Kdyby to měla někoho učit...
 štěpánkaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(1.10.2011 11:29:58)
no, tak nevím o školském zařízení, kde by se učilo na základě internetové diskuse~;)~d~ navíc proč by mezi učiteli nemohli být lidé s různými podobami dys-funkcí? Dobrý příklad pro děti, kam až to mohou "dotáhnout"~t~~t~~t~
 ALL 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(2.10.2011 15:43:51)
Ale jo, hlavně když neučí tu češtinu...
 štěpánkaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(2.10.2011 18:48:40)
AL - i učit češtinu může, pokud zvládne nedělat tyto chby při výuce~;). Taková úča může mít naopak pochopení pro děti s DYS- poruchami~d~~d~~d~
 Yuki 00,03,07 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(25.9.2011 23:00:46)
no vidíš, já jsem učitelka, sice ne češtiny (teda někdy jo, podle potřeby), češtinou se živím, hledání překlepů je náplní mé práce už strašně dlouho, ale tady si to po sobě ani nečtu a vím, že sem napíšu tolik chyb, i pravopisných, že bych se za to měla stydět.
A právě proto, že se nestydím, tak ani nevnímám, jak píšou osttní :)
i učitelka češtiny má během roku tolik práce s opravování a sledováním chyb, že ji to v diskusi už nezajímá :)

mimochodem - v diktátu, který synovi opraví jeho učitelka, taky chyby najdu, minule dokonce další 3, ona jich našla "jen" 10, ale rozhodně si nemyslím, že by ona byla špatná učitelka nebo že by neuměla češtinu
(syn je dysgrafik a asi dysortografik)
 Pawlla 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(24.9.2011 4:59:03)
To mi připomíná,jak se v deváté třídě moje dcera hádala s češtinářem,že Poe napsal Jáma a kyvadlo a ne Jáma a divadlo.Naštěstí kázeňský postih nedostala,neb se p.učitel podíval do učebnice zjistil,že má pravdu.~t~Ale je fakt,že tam vydržel jen rok a pak se ho ředitel zbavil,protože to bylo moc i na něj(a to je co říct).
 Merylin5 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(24.9.2011 6:43:33)
Jáma a divadlo, to je dobrá avantgarda~t~
 Pawlla 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(24.9.2011 6:50:08)
A to se s ní fakt 10 minut hádal.~t~
 Merylin5 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(24.9.2011 6:40:39)
Kičíno, co na to říct...chyby děláme všichni, a z celýho sdělení vypíchnout jen to, že je tam jedno špatný i, je ubohost..i když píšeš, že to normálně neděláš, tak to nedělej ani teď.
 Zufi. 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 21:59:31)
Nekázeň-mluvení nahlas, posílání lístečků, házení čímkoli, chození z místa, písknutí, pobrukování, hraní si pod lavicí s bůhvíčím...
Vyjímečně píšu do žákajdy, jinak dávám něco málo opsat např. troje vyjmenovaná slova .
Jednou jsem odvedla žáka k ředitelce a ona volala rodičům, stál na židli a ječel na černouška ,,negře nedomrdanej,, , prý mu shodil penál.....
Každá třída je jiná a na každou se musí jinak~;).
 Inaaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 22:27:12)
Celkem by mě zajímal seznam trestů, které kdy kdo ve své škole dostal.
Protože zpětně by to mohlo znít dost humorně, co vše jsou schopni učitelé vymyslet.

Nic mě zrovna nenapadá, ale vyhazovala mě učitelka NJ na chodbu, ať se uklidním, když jsem se smála při vyučování.
Mám pocit, že bylo i nějaké opisování nebo zůstat po škole, ale to si nemapatuju přesně.
Poznámek jsem měla z holek nejvíc, soutěžila jsem nakonec s klukama, jen oni měli víc.
A jen jedna ředitelská důtka na gymplu, což jsem měla taky co dělat, abych nevyprskla smíchy, když nám ji ředitel uděloval.
Vlastně se on loni dostavil na náš pomaturitní sraz a ona němčinářka taky, byli oblíbení tak jako tak.

Ani ty tresty na tom nic neubraly.
Jsou to v životě nakonec jen takové malé věci.
 Evanek 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 23:13:03)
Na gymplu jsem musela 50x napsat větu: Osobní zdravotnický balíček příjemně voní~t~
...jsem se totiž šklebila, když ho učitel BV otevřel. No a dodneška se tomu smějem .
No a dcera , když byla v 1.třídě přišla za taťínkem a chtěla po něm, ať se podepíše na list papíru. Tak se chtěl podepsat - ale ona říkala- Tady ne, musíš tady dole. A odešla. Manžel se vypravil do pokojíku podívat, o co vlastně šlo. No a milá prvňačka psala (myslím že 20x). Nebudu před vyučováním běhat okolo školy~t~~t~
 kreditka 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 22:28:19)
Nejsem učitelka, ale jak píšu vedle v diskusi třídní nás nutil cvičit holky dřepy, kluci kliky, podle závažnosti přestupku se jich dělalo 10 - 50 dřepů/kliků, byl to super učitel vyřídil vše na místě v danou chvilku a i ti největší grázlíci si pak rozmyslely zda chtějí celou hodinu procvičit ~t~
 Binturongg 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 23:07:32)
Určitě víš, co znamená klima třídy...
No a od toho se všechno odvíjí.
Jinak postupuju ve třídě, kde je 13 romských dyslektických kluků a jińak u páťáků, kde je 28 dětí všehochuť ~:-D

Ale popsat to prostě nedokážu - co hodina, to jiná situace, atmosféra, složení dětí ve třídě...
Postupuju asi intuitivně a zatím jsem s tím měla problém pouze při zkouškách na fakultě, jelikož prostou teorii (např. jak zvládnout třídu, odměna/trest atp.) papouškovat nedokážu ~d~
 ..maya.. 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 23:42:31)
Bin, musíš mít nervy ze železa~x~
 Delete 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(24.9.2011 1:13:59)
Binturong,
teoreticky to znám, i takové ty všeobecné rady, jak na to..

Mě by spíš zajímaly fígle pro chvíle nebo pro třídy, kde ta klasika nefunguje ~d~.
A hlavně konkrétnosti. Jako mluvím potichu. Nebo zkouším ještě tu samou hodinu z probrané látky. Nebo dávám nečekané prověrky. Řvu. Zkouším....
Prostě co kdo dělá a jak mu to funguje, určitě se to liší i podle věku dětí...

A obzvlášť by mě zajímaly nápady od těch, co nechávají děti (starší) pracovat ve skupinách s pomůckama.....prostě tak, že se nějakému pracovnímu ruchu nelze vyhnout. Jak předejít tomu, aby to nezklouzlo v nezvládnutelný řev?
 Spiklenec slasti 
  • 

Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(23.9.2011 23:59:42)
Kantor/ka buď autoritu má nebo nemá. My jsme jako děti reagovaly úplně jednoznačně a dnešní děti v tom nejsou jiné. Základní pravidlo vždy a za všech okolností zní: Nenechat se vytočit :o)

My jsme měli na základce kantora, kterému jsme celá třída kolektivně zobali z ruky. Přitom nás naučil a když bylo v osmičce po příjimačkách a už se víceméně nebylo, co učit, pouštěl nám každou hodinu desky a vyprávěl o muzice... no, a ten třeba, když začalo být ve třídě příliš hlučno, zůstal klidně sedět za katedrou, mile se usmíval, a pomalu ztišoval hlas, až jenom tak naprázdno pohyboval ústy. A ono to na nás tehda fungovalo :o)
 Pawlla 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(24.9.2011 5:00:35)
Ivo,osobně si myslím,že moc se toho naučit nedá,jo v začátcích,kdy člověku chybí praxe,to jo.Ale jinak si myslím a vidím to i na dětech,že někdo autoritu má a někdo ne.Málokdy je to o trestech.~d~
 Delete 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(24.9.2011 16:34:52)
Pawllo,
no já nastoupila do školy plná ideálů a na tohle jsem trochu dojela., že jsem s těmi tresty neuměla pracovat. Jako ono to dlouho šlo bez nich, ale když pak nastane situace, kdy už po něčem sáhnout musíš, chce to být připraven, protože jinak to skončí podobnými úlety jako 50x opiš....
Navíc já jsem ohledně kázně byla dost benevolentní a zjistila jsem, že to je špatně. Mně spousta věcí nevadila, nejradši jsem učila stylem, že jsem nadhodila otázku a nechala žáky, ať odpovídají, často to probíhalo formou rozhovoru s někým, ostatní třeba jen poslouchali...jenže jsem právě neodhadla, kdy je to ještě dobré a kdy už přes čáru, ten "pracovní ruch"....a bylo toho víc....
O to spíš mě zajímají různé nápady, zkušenosti, co komu vadí a co ne, co kdo trestá a jak....
Jo a poznámky jsem nepsala a i to mi děti občas vyčetly, přitom to bylo většinou bez efektu, když někdo nějakou dostal, ale ony to braly, že se to má....
Pro mě je poznámka sdělení rodičům, že jsem selhala....a já se tak nerada pranýřuju ~f~. Ostatně co může rodič doma udělat s tím, že ten konrétní žák vyrušuje v mé hodině? To je podle mě věc právě jen mezi mnou a tím žákem....~d~
 Delete 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(24.9.2011 16:41:42)
A ještě mě napadla otázka....

Učíte někdo ve třídě, kde je katedra na celou šířku učebny (podobně jako v posluchárnách na VŠ) a žáci sedí v řadách, kde je jich 10 vedle sebe, neoddělených uličkou? Navíc stoly přišroubované k podlaze a spojené dráty (aby šly dělat pokusy s elektřinou přímo v lavicích), takže se uspořádání lavic nedá měnit....

Mně toto uspořádání hodně nevyhovovalo, byla jsem od žáků víceméně odříznutá svým pracovním prostorem, vzhledem k pomůckám a pokusům jsem se do třídy ani pořádně nedostala, takže mi chybělo takové to uklidňování třídy tím, že procházím mezi dětmi....Mohla jsem chodit jen okolo a to ještě tak při písemce....

Jaké uspořádání třídy máte nejradši? Mně by se líbilo U, abych měla ke všem stejně daleko a všichni stejně dobře viděli, co to tam na tom svém stole provádím. Současně by tak vzniknul uprostřed super prostor pro pokusy a složitější manipulace.....
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 10:08:09)
Já U měla v jazykovce a nesnášela jsem to. Znamenalo to hodinu a půl bejt otočená bokem.
 štěpánkaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 13:04:48)
ono, s tím "účkem" musí umět učitel zacházet. Moje bývalá (a velmi oblíbená) kolegyně AJ vždy stála nebo seděla většinu hodiny uprostřed toho U a mohla tak komunikovat se všemi stejně. Pokud někdo učí "klasicky", tak je to pro ty "bokem" opruz.~d~~d~~d~
 Delete 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 14:27:51)
No tak já při hodině nikdy nesedím a neustále něco ukazuju, předvádím nebo píšu na tabuli. Ale právě při tom předvádění už ti ze druhé a třetí lavice se hrnuli dopředu, že nevidí. Také mi právě chyběl ten prostor pro různá měření, pouštění autíček, vláčků, když se řešil pohyb, pro větší stojany a další manipulace, co se lépe dělají na zemi....
Jinak to U bych brala tak, aby můj stůl byl vysunutý z toho U ven, takže bych bokem neseděla k nikomu....
 štěpánkaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 15:08:42)
~t~~t~~t~ víš jak velkou třídu bys na to potřebovala? při počtu 30 ve třídě?
a myslím, že šlo hlavně o to, že žáci (když s tím učitel neumí zacházet) sedí bokem k centru dění, k tabuli,....
U nás má fyziky stupínky, takže, kdo chce, ten vidí.~3~~3~~3~
 Delete 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 17:43:55)
štěpánko,
já vím, že je to náročné na prostor....jen píšu, co by se mi líbilo nejvíc, za podmínky, že ty lavice budou i tak spojené drátama, aby se daly dělat ty věci s elektřinou.
Stupínky jsou fajn na koukání, ale zase berou ten manipulační prostor, kdy potřebuješ delší dráhu (ještě je možné chodit na chotbu, ale to si zase stěžují ostatní ~d~)....
Kdyby nebylo nutné mít do lavic zavedenou elektřinu, tak se dá udělat pseudoúčko, takže lavice za sebou trochu nakloněné a bez prostřední řady, ale pro třicet dětí pořád spíše nerealizovatelné ~d~....
 štěpánkaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 17:50:54)
u nás mají fyziku v řadách pro 3 žáky, uprostřed ulička. Kadedra široká, ale často si chystají pokusy na vozík a ten si postaví mezi katedru a děti a stojí mezeře mezi katedrou a vozíkem. docela dobře vyřešeno (dle mě). Mají tam zásuvky na 12V na každém žák.místě~3~
 Delete 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 18:03:19)
Já učila kdysi v klasické třídě, kde byl stolek pro učitelku jako normálně u okna a pak dlouhý stůl před tabulí....bez stupínku....tam to bylo v pohodě, protože žáci seděli po dvou, mola jsem mezi nimi procházet...

No a teď jsem dva roky učila ve třídě, kdy byl dlouhý stupínek, na něm dlouhý učitelský stůl a jedna bílá tabule, plátno, co se stahovalo přes tabuli a dataprojektor....smůla, buď se požívalo jedno nebo druhé...
Tabule byla bílá na fixy a jen jedna plocha, bez otvírání, totálně malá, když si tam člověk chtěl něco nachystat....
No a pod stupínkem tři řady lavic po deseti, mezi kterými se nedalo projít, protože to bylo na sebe nalepené tak akorát, aby se tam dalo pohodlně sedět. Všechny lavice stejně nízko, navíc široké (teda hluboké), takže ze třetí lavice už dopředu moc vidět nebylo. Zdířku měla také každá lavice, smůla byla, že byly zapojené do série, takže zdroj stejně neutáhl všechny najednou....
U okna a u dveří ulička tak akorát na projítí, ale už ne na to, aby tam někdo stál a ještě se tam dalo něco dělat....
No učitelka, která třídu zařizovala, byla hrdá na svůj výtvor a spokojená, učilo se jí tam dobře....vyhovuje jí frontální výuka, žáky z lavic nepouští, dataprojektor prakticky nepoužívá nebo jen na pouštění filmů, do kterých pak sama nezasahovala, takže při tom nepotřebovala ani tu tabuli....
Ale já jsem tam byla celkem nešťastná, k těm dětem jsem měla na můj vkus daleko, když někdo něco potřeboval, znamenalo to obejít celou třídu a v případě těch, co neseděli na kraji, i vyrušit všechny v cestě....~d~
 štěpánkaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 18:45:05)
ty bílé tabule - ty jsou fakt děs. Bohužel pro mnoho rodičů je to ukázka ůmoderního" zařízení~t~~t~~t~
 Delete 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 19:33:01)
Mně by ani nevadila, asi bych zkousla i interaktivní, ale jedna plocha je hrozně málo.....Takže kdyby byla otvírací jako ta klasická, klidně budu psát fixama.....ony ty barvičky jsou na té bílé pěkně vidět ~;).
 štěpánkaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 19:33:30)
no, to jso, jsou pěkně vidět, asi tak do 3.lavice~Rv~Rv~Rv
 Delete 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 19:44:32)
To je pravda u některých, my měli takové doplňovací, ty psaly hezky, ale člověk si musel dát pozor, aby nepsal moc malá písmena....ono jak se s tím dobře píše, tak to k tomu svádí....

A taky jsem si těmi doplňovacími barvami zničila několik triček. Když se to naplnilo víc, tak fixa při otevření vycákla....a samozřejmě, že mně na triko ~4~. Vyprat to nešlo, odstranit ničím jiným také ne...

Když jsem si koupila svoje fixy na whiteboard, tak ty na té tabuli nebyly skoro vidět ~a~.

Na černé tabuli je zase dobře vidět jen bílá, těmi barvenými se dá dozdobovat, ale na psaní jako takové už se tolik nehodí a hlavně ne všechny....

Prostě je to celé nedokonalé....co takhle tabule zrušit úplně? ~t~

Co do čitelnosti na dálku i v barvách jsou asi nejlepší ty interaktivní.....
 štěpánkaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 19:48:18)
to nevím, u nás je nemáme. kluci to ve škole mají, ale prý to skoro nikdo z učitelů neumí využívat....~d~
 Delete 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 20:00:37)
Interaktivní tabuli? No vidíš a já bych se na ní vyřádila doaleluja.....právě ten nekonečný virtuální prostor na psaní, možnost překlikávat mezi tím dávno napsaným, nemuset nic mazat, abych mohla napsat něco jiného.....do toho filmečky s pokusama, která já třeba neumím, možnost více oken vedle sebe.....
A všelijaké hry a hříčky, co už jsou naprogramované a stačí si je jen naplnit vlastním obsahem...

Ale ono je to spíš pro ty počítačové blázny jako jsem já....

Ve škole nás takových bylo minimum, trochu to používaly přírodopisářky, které měly svojí tabuli v přírodopisu, sem tam někdo na prvním stupni, ale všichni spíš nahodile a často hlavně proto, že se to muselo....protože to bylo za peníze z projektu a škola musela prokázat, že se to používá....

Asi by to bylo jiné, kdyby měl každý svou tabuli, ale střídat se u jedné, nemít pořádně možnost si tam všechno včas připravit, vyzkoušet a hlavně nemoct kombinovat s ostatními pomůckami, to pak ztrácí smysl ~d~.
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(27.9.2011 10:04:50)
Ani tlustá fixa není tak silná jako křída.

Projektor jsem jako dítě nenáviděla. Bylo to vždycky hůř vidět než na tabuli (a to jsem seděla ve 2.lavici). Když chtěla učitelka ukázat něco na tabuli, normálně ukázala rukou nebo ukazovátkem. Na projektoru to ukázat nešlo. Navíc jak vykládala, šoupala s tím zápisem, aby to posunula, to byla to hrůza. Vůbec jsem zápisy nestíhala.
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(27.9.2011 10:00:37)
Pro ty demonstračky to chápu, ale pro situace, kdy o něčem "jen" mluvím - viz můj příspěvek níže.

A to s tím bokem - nemyslela jsem to tak, že je učitel bokem, ale žáci jsou bokem k němu.
 Markéta s párkem 
  • 

Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(27.9.2011 9:58:43)
A jak by se s tím mělo správně pracovat? Ať si to U představím podlouhlé nebo široké a učitele v kterémkoliv místě, tak vždycky bude k někomu zády nebo žák bude sedět bokem. Nemůžu si pomoct, ale klasický rozložení lavic mně připadá nejlepší - učitel je ke všem rovně čelem.
 štěpánkaa 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(27.9.2011 11:22:42)
ta moje kolegyně stála (nebo seděla na kolečkové židli) uprostřed toho U a na toho s kým mluvila se otočila čelem. pak rozesadila děti tak, že mohly pracovat ve skupinkách, ona je jednotlivě obcházela. Jen asi 5 min z hodiny byla u tabule a něco si zapisovali, tak to byly 2/3 bokem, to jo, na chvilku~d~
pro sebe (matematika) si to moc představit neumím, je nutné koukat na tabuli rovně, případně na plátno.~d~
 Delete 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(27.9.2011 16:18:52)
štěpánko,
matematika je dost specifická....ale ta fyzika vlastně taky, u těch menších dětí obzvlášť, tam je potřeba, aby si to hodně osahali...
Taky jde o to, jak učitel učí, každému vyhovuje něco jiného. Někdo lépe vypráví, to mi pak přijde klasické uspořádání lavic asi nejlepší. Já zase raději vedu rozhovory nebo nechávám hovořit děti mezi sebou a to je pak lepší, když na sebe všichni vidí....
 Delete 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(27.9.2011 16:23:44)
Markéto, když bude učitel z toho U vytažený ven, tak bude ke všem víceméně čelem...ono pro ty děti není takový problém se v lavici lehce pootočit...Jinak co vím, tak dětem u nás ve škole toto uspořádání vyhovovalo, kdo se mu bránil, byly učitelky....

Jo a nevím, jestli nepíšeš o zpětném projektoru, z toho se ty zápisy opravdu špatně četly, pokud to bylo napsané moc malým písmem....ale nebylo to špatné na různé obrázky, kde člověk potřeboval postupně přidávat vrstvy....
Co se týče dataprojektoru, tak ten jen promítá, co si v počítači nastavíš....a čitelnost písma z PC není špatná, takže třeba na zápisy je to fajn....jen by to plátno mělo být někde vedle tabule, aby se dalo zároveň používat oboje...
 Pawlla 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(24.9.2011 18:07:29)
Souhlasím,myslím,že si dobrá učitelka.~x~
 Xantipa. 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(26.9.2011 10:41:04)
Ivo - ad tresty
Za mne - absolutně nepřijatelné tresty jsou přesně ty typu 50x, x krát opiš........
poznámky - na této škole je zvykem, že těmto poznámkách se neříká poznámky, ale sdělení rodičům - zdá se, že to je jen o názvu, ale není - sdělení typu - neměl tu a tu pomůcku - znamená, že musí dodělat učivo a pokud je to často, že je s tím u žáka problém.
Sdělení - neustále hovoří při hodině apod. znamená, že problém je velký a v podstatě to znamená nepřímou pozvánku do školy.
Ve škole ale asi dospěli k názoru, že zápisy nemají smysl a v případě nějakého problému se volá rodičům a řeší se to na extra setkání.
Jinak v případě nekázně - je extra úkol z toho kterého přemětu - nemám s tím problém. Na druhém stupni začala jedna učitelka nekázeň řešit extra testem na známky - ani s tím nemám problém, nevymýšlí si věci, aby žáky tzv. dostala, ale je to běžný procvičovací diktát - je to učitelka češtiny.
 Pawlla 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(24.9.2011 5:03:55)
A za úplně nejhorší selhání pedagoga považuju neustálé psaní poznámek o ničem.To se dělo i za nás a někdo to praktikuje i dnes.Moji rodiče tedy nikdy autoritu učitelky nepodrývali,ale když jsem v druhé třídě donesla v deníčku poznámku "hraje o přestávce na flétnu" tak se neudrželi a smáli se,no já se jim nedivím.~;)
 Pawlla 


Re: Kázeň a tresty za nekázeň 

(24.9.2011 5:05:09)
Podotýkám,že maminka byla učitelka.

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.