Kvída |
|
(13.9.2011 20:23:17) Dobrý večer všem, dcera (2r7m) má dle psychologického vyšetření s největší pravděpodobností vývojovou dysfázii. Podrobnou diagnózu zatím nelze stanovit (nemáme jediné slovo). Vím, že ze všech možných diagnóz a postižení jsme si vylosovali ještě celkem "dobře", ale nějak si zatím nedokážu představit, jak to bude dál a co očekávat. Informace, které jsem zatím získala se dost liší. Např. logopedka tvrdí, že už dle názvu je to jen vývojové a dá se to "vyřešit", někde čtu, že jen polovina dětí s VD zvládne běžnou ZŠ. Jaké máte vy zkušenosti s VD? Jinak začínáme zkoušet obrázkovou komunikaci a už máme za sebou první návštěvu logopedky. Chápu, že na nějaké pokroky si budu muset asi trpělivě počkat, ale co lze dělat, abysme následky VD co nejvíce do budoucna zmírnili? Všude se píše o tom, že včasná terapie je to nejdůležitější, jen nepíšou jak na to u tak malého dítěte. Děkuju!
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(13.9.2011 20:27:44) možná tady něco najdeš: http://www.logopedonline.cz/stranky/vady_reci/vyvojova_dysfazie
Je tam i poradna.
|
|
kambala pláááckááá |
|
(13.9.2011 20:29:15) ahoj, mam dve kamaradky, obe maji dite dysfatika.
jedna odesla z prace, diteti se venuje kazdy den nekolik hodin, chodi ke dvema logopedkam, neuropsycholozce a psycholozce, cvici. dite chodi do treti tridy a je integrovane. problemy ma, ale dari se jim zvladat.
druha pracuje, s ditetem chodila na logopedii, mozna bude pokracovat, procivicuji tak hodinu denne, chodi taky na sfumato. dite chodi do druhe tridy. problemy ma, ale dari se jim zvladat. dite neni integrovane.
oba pristupy maji asi neco do sebe, osobne nevim, ktery bych si vybrala.
|
|
Eržika. |
|
(13.9.2011 20:38:02) Kvído, mám kluka s vývojovou dysfázií - expresívní (ještě existuje receptivní).
Byl diagnostikován v 3,5 letech. V jeho 4,5 nastoupil do logopedické třídy školky ( a já na plný úvazek do práce), a s odkladem nastoupil do první třídy montessori (státní, běžná třída). Teď chodí do druhý, čte špatně, ale čte, největší problém mu dělá dát dokupy správně písmenka ve slově, když je má napsat.
Do 4 let jsme chodili na logo-spíše hraní do Rané péče, poté na logopedii.
Klidně se ptej, a taky můžeš vyrazit zde na Rodině do Drbáren - Ostatní - Děti s poruchou komunikace, je tam s touto dg. více dětí.
|
Eržika. |
|
(13.9.2011 20:38:57) http://www.rodina.cz/diskuse2038.htm
|
|
|
Eržika. |
|
(13.9.2011 20:47:27) Já dodám - syn byl ve 3,5 letech na přibližně 20měsících co se týká úrovně řeči, cca 20 slov s významem (neadekvátních běžným slovům).
|
|
Kvída |
|
(13.9.2011 20:47:43) Tak ranou péči už jsem taky kontaktovala, ale u nás je beznadějně obsazeno a musíme holt čekat, než se na nás dostane řada.
|
Kvída |
|
(13.9.2011 21:29:18) no, porozumí základním pokynům, složitějším spíš ne, ale je otázka, jestli je to věkem, nebo negativismem, nebo tím, že tomu nerozumí...těžko říct
|
|
|
|