| arantxa | 
 |
(13.4.2011 11:34:09) Můj syn 4 roky začal loni chodit do školky. Třída je smíšená asi jako všude v dnešní době, ale mám pocit, že hodně aktivit dělají jen "velké děti" a ty malé skoro nic. Můj syn mi vždycky vykládá jak velké děti malovali nebo lepili autíčka atd. Doma se mě ptá, proč on taky nemůže lepit nebo malovat, že by chtěl taky. Když jsem mu říkla, že budou ve školce malovat vajíčka, tak první otázka byla I malé děti? Za celý rok jsem od něj viděla dva obrázky, básničku nebo písničku žádnou ze školky neumí. Přijde mi to hrozně málo. Jka je to u Vás?
|
| Klára | •
 |
(13.4.2011 11:38:44) U nás jsou učitelky ochotné vyrábět i s tříleťáky. Dokonce je berou i do keramického kroužku. Já zase zuřím, že dělají málo s předškoláky. Žádná spešl aktivita, jen placená jedna hodina týdně.
|
|
| susu | •
 |
(13.4.2011 11:39:06) U nás se teda zúčastňovali všichni, kdo chtěli. Menším i učitelky pomáhaly.
|
|
| Sisqi | 
 |
(13.4.2011 11:39:56) tak to je přesně ten důvod, proč jsem dceru přihlásila do školky s věkově rozdělenými třídami....Mám pocit, že rozdíl mezi aktivitami tříleťáka a předškoláka je dost velký a není moc učitelek, které si s tím dovedou uspokojivě poradit. Ale je taky fakt, že děti většinou zajímá hlavně to, co sami nemůžou a co dělají jiní..:o))) takže bych to asi nejdříve prokonzultovala s ostatními rodiči, jestli mají stejné dojmy, pak učitelka, ředitelka a v nejzažším případě zřizovatel...
|
| Blanka | •
 |
(13.4.2011 13:00:40) Dcera chodila do smíšené školky a já bych řekla, že to bylo spíš ku prospěchu, zkraje, když byla malinká, tak ji hodně zabavily větší děti, naučila se toho mnohem víc, potom se naopak zase ona starala o ty malé.
|
|
| Ivuljenka | 
 |
(13.4.2011 14:31:50) máme smíšenou třídu a děti jsou zapojovány všechny, dcera nosí domů každý den nějaký obrázek a na konci školního roku nám učitelky předávají celou složku s výtvory jednotlivých dětí. Na nástěnkách visí obrázky tvorby všech dětí.
To je spíš o učitelkách a ne o tom,jestli je třída smíšená nebo ne
|
|
|
| Paradox | 
 |
(13.4.2011 11:41:39) Dcera nastupovala do školky přesně ve třech letech a dělali všechno jako ostatní. Každý týden měli novou nástěnku plnou obrázků. Tam bude problém jinde než ve věku dítěte.
|
|
| jana | •
 |
(13.4.2011 11:43:21) Kluci chodí do venkovské školky - pouze jedna třída. Den mají rozdělený následovně - ráno si děti hrají, 7,30 předškoláci dělají s p.uč. úkoly, - hrají si 8,00 společná výuka - povídají si o zvířátkách, učí se tvary, pohádky ... 8,30 svačina tvoření, lepení, stříhání, malování apod.. 9,30 procházka (ale nechodí pravidelně) nebo malování 10,30 návrat a hra 11,45 oběd
Mám kluky 5,5 a 3, starší má odklad ale chtěl pracovat s předškolákama, tak jsem mu to u paní učitelky domluvila. Mladšímu se kolikrát nechce do žádné společné aktivity, tak si celý den "jen" hraje.
Myslím, že když promluvíte s p. učitelkou, že by měla Vašeho synka také zapojit do činností.
|
|
| Z+2 | 
 |
(13.4.2011 11:43:58) Tak se neptej jeho, ale učitelky. Pokud máš pocit, že není zapojován, ptej se proč?
|
|
| Deja | 
 |
(13.4.2011 11:46:20) U nás máme taky smíšené třídy a nemohu si stěžovat: pracují na dané téma, liší se ale techniky: př. předškoláci vybarvují podle čísel, středňáci malují vodovkami a malí tvoří z plastelíny...
|
|
| kreditka | 
 |
(13.4.2011 11:52:05) Tak to zírám u nás je též smíšená jednotřídka. Když velké děti malují tak menší taky, akorát dělají něco jednoduššího apod. Dcera teď byla pořád nemocná a přitom když vidím co obrázků má vystavených tak pochybuju že mi na to jedna taška bude stačit. Co se týče básniček pohádek, písniček apod. tak malé děti nikdy nevyřazují prostě jen dostanou něco jednoduššího nebo jim učitelky víc pomůžou než těm starším, kteří už to kolikrát nepotřebují. Naposled přišla dcera dom s pohádkou o Koblížkovi - musela to mít ze školky, neb jinde tuto pohádku slyšet nemohla
|
|
| sylvaina | 
 |
(13.4.2011 11:54:29) U nás všechny děti dělají všechno. Kromě přeškoláků, ty v době, kdy ostatní děti spí, dělají navíc předškolní přípravu. Když to těm nejprťavejším ještě nejde- třeba něco vystříhnout, tak jim pomůže nějaké starší dítě.
|
| Eržika. | 
 |
(13.4.2011 12:02:44) U nás aktivity dělaly všechny děti, a všechny výtvory šly domů nebo na nástěnku (pochlubily se i ty nejmenší). S předškolákama pracovaly místo spaní.
|
| zerat | 
 |
(13.4.2011 12:17:25) Eržiko a co když předškolák pravidelně spal? U nás ve třídě předškoláků byly snad jen 3, co si chodily hrát do vedlejší třídy - zbytek denně spával
|
| Eržika. | 
 |
(13.4.2011 12:25:37) Zerat - školka byla montesori - tj. část dne si děti sami vybíraly aktivity. Tedy předškoláci = předškolácké (pro malé už nebavily). Když jsme chodily brzy ráno, byl na to prostor do 8,30 než se děti slezly.
Naopak oceňuji, kolik se toho malý naučily od starších. Ať už v sociálních dovednostech, či v "projektech".
|
| zerat | 
 |
(13.4.2011 12:38:04) Eržiko, tohle je praktikovatelné jen při malém počtu dětí nebo několika dospělácích na větší skupinu dětí, ale při dnešních 30-ti dětech na 1 nebo 2 dospělé je tohle dost dobře nerealizovatelné... nechci to tu znovu rozebírat, protože jsem podobné téma zakládala já sama před pár týdny... tenkrát se to tu řešilo taky a nepřesvědčilo mě to k tomu dát dítě do takové třídy, protože v okolí neznám jediný skutečně spokojený případ z takovéhle školky ...
|
| Eržika. | 
 |
(13.4.2011 12:58:01) Zerat - vyvedu tě z omylu - montesori je státní školka, tudíž 25 dětí různého věku na 1-2 učitelky!
A jde to.
|
| Eržika. | 
 |
(13.4.2011 13:00:15) Jo, Zerat, a je tam děsný nátřesk, právě pro dobrou pověst, suprové učitelky a zajímavé aktivity.
|
| zerat | 
 |
(13.4.2011 13:20:28) Eržiko, tu super pověst má právě i školka kam dávám holky já resp. kam chci teď dát mladší dcerku. Ale popravdě nátřesk je tu úplně ve všech školkách v dnešní době
|
|
|
| zerat | 
 |
(13.4.2011 13:04:50) Eržiko, buď ráda. Já v tohle prostě moc nevěřím a v našem krajském městě tomu fakt nevěřím. Stačilo mi si popovídat s více rodiči a prostě nejde to-min. teda tady. Starší děti se tváří na oko před učitelkami, jak malým dětem pomáhají a přitom se jim posmívají, nadávají jim, a to dost nevybíravě... ale jen tehdy, aby to učitelky neviděly, neslyšely. Pokud je malé dítě málomluvné, tak se to od něj ani rodiče nemusí dozvědět Já jdu osvědčenou cestou Waldorf. školky třídy s prvky Waldorfu a třídou malých dětí a líbí se mi mmj, že tam jsou pořád dvě - učitelka a paní na výpomoc, která pomáhá kde může... Hlavně ale známe tam to zázemí, znám obě učitelky a vím, že jsou tam rozumní. Tak snad tam budeme spokojení.
|
|
|
|
|
|
|
|
| Tenna /2 | 
 |
(13.4.2011 11:58:04) U nás ve smíšené třídě dělali vždycky všichni všechno, maximálně měli rozdělené úkoly podle věku - větší děti složitější, malé děti snadnější. Ale pracovali vždy společně na jednom projektu, pomáhali si navzájem, malí se učili od větších. Jen předškoláci dělali předškolní přípravu extra, vždy po obědě, zatímco malé děti si šly lehnout. Byla jsem moc spokojená.
|
| KoproFka | 
 |
(13.4.2011 14:31:34) U nás stejně tak. Spokojenost veliká. Předškoláci mají "Předškoláčka" 1x v týdnu místo spaní. Synek je předškolák a spí také (narozdíl od té doby, kdy jsem s ním byla doma), nebo alespoň leží a odpočívá. Usne tak z 75%. Jsem ráda. Doma bych ho nedonutila. Jemu tedy rozhodně neuškodí, když se takto zklidní. U nás ve školce je spaní (nebo odpočívání) povinné pro všechny. Já s tím problém nemám ani náhodou.
|
|
|
| Winky | •
 |
(13.4.2011 12:14:37) trochu OT, ale chci se zeptat na to téma o placení individuálních hodin a nechození studentů - bylo smazáno? proč?
|
| petadurka |
 |
(13.4.2011 12:59:26) presunuto jako prispevek do OSVC - a nedelej prekvapenou, vis jak to tady chodí
|
|
|
| zerat | 
 |
(13.4.2011 12:16:34) Přesně z tohoto a dalších důvodů jsem dcerku přihlásila do školky a třídy, kde jsou malé děti. A pevně doufám, že ji přijmou
|
|
| Sabrina | •
 |
(13.4.2011 12:16:53) Tak naštěstí u nás není tento problém.
Moje 2,5letá dělá hodně to co ostatní. Sice ji p.uč. pomáhá. Ve školce jsou 4uč a každá má na starosti 5-6dětí a každá skupinka dělá věci přiměřené k jejich věku. A pokaždé něco dělají, když je venku ošklivo.
Na Tvém místě bych si promluvila s učitelkou.
|
|
| Mickey16 | 
 |
(13.4.2011 12:41:34) Delaji vsechno... loni si trilety syn nabral kusy dreva, hrebiky a kladivo a stloukl si z toho letadlo
|
|
| Lída+2 | 
 |
(13.4.2011 13:03:03) syn byl ve smíšené třídě 4roky a starší 3 roky a vždycky vše dělali všichni dohromady.....možná ať si úči zjistí jak se to dělá jinde....
A k výkresům: nástěvka se dělala jednou týdně...a výkresů plná igelitka velká...cca 20cm výkresů a pracovních sešitů do 4let i pracovní listy pro předškoláky(ty jednodušší)
|
| Lída+2 | 
 |
(13.4.2011 13:04:27) Jo a ten poslední rok před skolou, školka sebrala všechny děti co tam měli jít a dala je do jedný třídy a ta třída třeba od pololetí NIKDY nespala...a od jara šli prostě po O znova ven....
|
|
|
| Pawlla |
 |
(13.4.2011 13:22:12) Obě moje děti chodily ve školce do smíšených tříd,na aktivitách se vždy podílely všechny děti,taktéž kroužky byly pro všechny,jediný rozdíl byl,že předškoláci měli pracovní sešity a učitelky s nimi individuálně pracovaly.Na tu školky nedám dopustit,bez problémů se tam adaptoval i můj autistický syn
|
|
| Encarna | 
 |
(13.4.2011 13:59:59) Syn chodí do třídy která smíšená není, je to tříleťák, takže jsou třída nejmenších. Ale obrázků několik do týdne, básnička a písnička nová každý týden. Mají na nástěnce vyvěšeno co se učí za básničku a písničku, aby si to mohli rodiče přečíst. Básničky i písničky jsou tématické teď jarní, předtím podzimní apod. Vajíčka malovali prťouskové včera i dnes, takže dva obrázky za rok jak píšeš mi přijde teda dost hrůza.
|
|
| chabíbí | 
 |
(13.4.2011 18:04:35) Jsem učitelka v mš. Tohle chápu, nicméně dnešní trend je jiný. Není to to, aby si děti odnášely co nejvíce výrobků, aby uměly co nejvíce písniček apod. Ze všech stran (škola, odborné knihy, semináře atd.) je učitelkám doporučeno zapojovat jen děti, co se zapojí samy. Doteď jsem to dělala tak, že některé děti jsem musela pobídnout, aby šly např. malovat, ale dneska už to nedělám. Malují jen děti, co přijdou samy. Je to na dlouhou debatu a chápu, že tomu rodiče nemusejí rozumět. Není to pro nás učitelky jednodušší, opravdu ne. Věkově smíšenou třídu máme také - dřív by se mi víc líbila rozdělená podle věku, dnes už zase říkám ne, vždyť nejvíc se toho člověk naučí ve chvíli, kdy učí někoho druhého. Starší děti menším pomáhají, tzn. nejvíc se toho naučí starší nebo jak to lépe napsat.
|
| Pawlla |
 |
(13.4.2011 18:06:22) Hm,to je hezký trend,tím pádem můj syn by čtyři roky nedělal vůbec nic,ještěže když chodil do školky bylo to jinak.
|
| chabíbí | 
 |
(13.4.2011 18:11:45) Pawllo, doporučuju Ti přečíst si nějaké odborné knížky.
|
| daba+holčička | 
 |
(13.4.2011 18:12:58) chabíbí, doporuč nějaké knížky o výchově předškolních dětí
|
| chabíbí | 
 |
(13.4.2011 18:17:46) Dabo, s dovolením si zkopíruju Tvůj mail a nejpozději o víkendu Ti napíšu. Těch knížek jsou desítky, z hlavy to dohromady nedám a nemám teď, bohužel, dost času.
Každopádně chci ještě napsat jednu věc - já i chápu, že někoho štve, že děti mají málo obrázků atd., u nás to třeba řeší jedna maminka, že by dcera strašně ráda tvořila a netvoří. Jenže tam je problém ten, že zpravidla tvoříme od osmi do devíti a když maminka dceru pravidelně vodí ve třičtvrtě na devět, tak už nestihneme nic. Navíc tvořit se dá doma, ta školka je opravdu o něčem jiném než potom škola. Je to nejdůležitější období života pro duševní rozvoj člověka a vnucovat dětem "ale tak si to pojď konečně namalovat" je nesmysl.
|
| daba+holčička | 
 |
(13.4.2011 18:20:45) no já bych právě potřebovala 1-2 doporučit ale napiš
|
|
|
|
| Pawlla |
 |
(13.4.2011 18:17:24) Chabíbi,odborné knížky čtu už z důvodu,že podobný obor studuju,ale nechápu jaksi souvislost.Ty píšeš,že nový trend je v tom,že se pracuje jen s dětmi,které se aktivně zapojí,ujišťuju Tě,že můj syn by se nezapojil nikdy.Přesto když byl zapojen,dokázal hodně.On sice má diagnozu,ale myslím si,že jsou i úplně normální děti,které je třeba trošku popostrčit,takový odborník jako Ty jistě ví,že každé dítě je individualita a proto jednotný přístup nefunguje na všechny.
|
| chabíbí | 
 |
(13.4.2011 18:20:21) Pawllo, tak se stav někdy na nějakou přednášku na pajdáku nebo si projeď pár školek v praxi. Já to tedy dělám tak, že dětem řeknu, co budeme dělat, kdo chce jít tvořit, může nebo může přijít za chvilku atd. Dětem činnost nabízím a je na nich, jestli přijdou nebo nepřijdou.
|
| Pawlla |
 |
(13.4.2011 18:25:43) Chabibi,při vší úctě myslím,že nevíš o čem konkrétně mluvím,ne o přednáškách jak by to mělo být,ale o skutečných dětech.Ano jsou děti,které si pěkně řeknou co chtějí dělat a aktivně k tomu přistupují.Pak jsou děti,které i kdyby to zkusit chtěly,nikdy to samy neřeknou,syna učitelka vždy vzala za ruku a řekla pojď malovat,pojď si hrát s dětma,samozřejmě poznala kdy opravdu nechce a pak ho nechala o samotě.Kdyby to tak nedělala seděl by na jednom místě,s jedním autem v ruce,tak jako v předešlé školce,ze které jsme odešli.Naučil se tam strašně moc díky ní,ač nebyla speciální pedagog,dokázala s ním pracovat snad nejlíp.
|
| chabíbí | 
 |
(13.4.2011 18:29:24) Pawllo, já nepíšu konkrétně o Tvém dítěti. Píšu obecně. Těžko můžu psát konkrétně o Tvém synovi, kterého jsem v životě neviděla, navíc napíšeš, že má diagnózu, ale nenapíšeš jakou, já se vyjadřuju obecně. A samozřejmě vzhledem ke své práci vím, že děti potřebují individuální přístup.
Nic, nechtěla jsem se tu přít, ani jsem nečetla celou diskuzi. Jen jsem chtěla napsat, jak to prostě funguje. My tvoříme denně, ale ne vždy tvoří všechny děti, někdo to nesnáší, tak má dva výrobky za rok, někdo to miluje, tak má dva výrobky denně. O tom ale školka není.
|
| Pawlla |
 |
(13.4.2011 18:31:51) Já jsem ho dala jako příklad,ale myslím si,že i děti bez diagnozy(i takové děti znám),bývají někdy stydlivé a neprůbojné a proto je třeba je postrčit.Jistě ne proti jejich vůli,ale to snad už dobrá učitelka pozná,jestli dítě opravdu nechce nebo se jen upejpá.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|