Gajka + 2 |
|
(5.4.2011 13:19:02) Prosím nemáte nějaký tip, jak nacvičit R na konci slova, např. VOR, MOR, TRAKTOR...syn už zvládá klasická místa, ale na konci slova ne a ne to naskočit. Čím si tam lze pomoci? Místo VOR říkat VOD? to se mi zdá dost divné a když bude říkat TD, tak je to také divné, protože PETR je PETD, ale PER už nemůže přeci říkat PETD :) A pak je ještě pár slov, které také netuším, jak mu zpřístupnit např. NERV ...jako NEDV? nebo ČERMÁK jako ČEDMÁK? jemu to "do" hodně pomáhá, když nějaká slovo neumí, tak mu ho řeknu s D např. trénink, tdénink a on to dobře slyší, řekne s D a pak rovnou s R..ale u pár slov netuším, jak je "přiblížit" k té správné podobě..díky za tipy
|
berunka,M+M 11/04,M 01/08 |
|
(5.4.2011 13:22:33) Dobré téma, jsem sama zvědavá na odpovědi. Mám s jedním z dvojčat ten samý problém. Druhému R naskočilo tak nějak samo. Taky nám pomáhá místo R říkat D. Jenom v nějakých slovech to prostě nejde.
|
|
Balbína |
|
(5.4.2011 13:27:59) a co říká místo r? L? Dcera ráčkovala. Chodila na logopedii. Místo R říkala D. A to pořád, nebo taková byla aspoň snaha. Postupně říkala nevýrazné d a na jednou se naučila ř a z něj jí logopedka naučila r. na konci slova je to nejtěžší, logopedka říkala, že to přijde časem.
|
MajdulkaF |
|
(5.4.2011 14:54:01) Balbíno, syn taky ráčkuje, prosím Tě, jak dlouho Vám trvalo, než se to Tvá dcera odnaučila? A začala pak to správné R i používat? Synovi je sedm, bojujeme už s tím dlouho a používá právě pořád to zadní R - správné R teď teprve (asi po dvou letech) začíná naskakovat. Díky za odpověď.
Jinak přiznávám, že někdy už klesám na mysli a mám chuť se na to vykašlat
|
|
|
Delete |
|
(5.4.2011 13:28:44) Já bych řekla, že když je tam před R to T (PETR), tak stačí R tím D nahradit. Ale když tam T není (ČERMÁK), je nutné tam vložin nejen D, ale celé to TD. Jinak mě napadá jen trpělivost a zkoušet a zkoušet. Já už pak rezignovala na veškerá cvičení a jen jsem vyslovovala správně, co holky řekly nesprávně. Zopakovala jsem jednou, když měly zájem, vícekrát....Prostě to došlo samo u některých dřív, u jiných později. Totéž se Ř.
|
Balbína |
|
(5.4.2011 13:35:34) dcera tedy TD místo R v prostředku slova nedávala. Místo ČERMÁK říkala ČEDMÁK.
|
|
|
remus |
|
(5.4.2011 13:31:52) Vydrž, tohle naskočí už úplně samo, jen co si to R pořádně zafixuje! Jinak můžeš zkusit na konci slovo přidat písmenko, aby to tím R jako nekončilo, ale opravdu to naskočí samo, jen stačí nechvátat
|
Gajka + 2 |
|
(5.4.2011 13:50:52) D dáváme jako pomocné písmeno...pomáhá to...no trénujeme R už rok, předtím 2 roky bylo L (do te´d ještě není úplně ve všech slovech čisté, synovi už bude za chvíli 7), takže se těším na "ř" neboť to nás ještě čeká...ale právě jsme narazili na to, že v některých slovech ani po několika měsících tréninku mu nejde říci...on sám to popisuje, že neví, jak to říci...neumí totiž stále jako říkat rrrrrrrrrr umí ho ve slovech, ale samotné ne a tím pádem si myslím, že to nepůjde říci na konci slov...např. to vor, per, mor, hor atp. ale když říká VOD, PED, MOD ...tak ho to k tomu "r" nijak neposunuje..... Jinak právě ten ČERMÁK si myslím, že je typický zástupce slova, kde mu také nejde..je to po samohlásce E a je za tím souhlaska..obecně po E mu to jde nejhůře...ale třeba PERE už říci jde. Místo toho R na konci neříká L ale takový jakoby pazvuk..nevím, jak to popsat, ale L to není. Šlo mi prostě o to, jestli není nějaká pomůcka na R v této pozici..ale asi není :(
|
remus |
|
(5.4.2011 14:16:47) Ne, jak píšeš, přidat třeba to E - PERE, to mu pak jde, ale jestli neumí sám drnčet RRRRRRRRRRR, tak vydrž, jinak přeji silné nervy, to si neumím představit, cvičit to taklhe dlouho, dcera taky neuměla L,R,Ř, no naučila se to během tří návštěv logopedky, takže pohoda. Syn začíná zítra. Jinak manžel je logoped, ale na vlastní děti si netroufne
|
|
|
|
Carlin |
|
(5.4.2011 14:07:51) A umí říct R samostatně? Myslím, že když už to zvládá v prostřed slova, tak to časem naskočí samo. My nejdřív trénovali R následující po T (strom, trenky, matrace,...) pak R uprostřed slova a dál to potom naskočilo samo.
|
|
|