Eva + Klárka2/07 |
|
(26.3.2011 20:06:31) Začala jsem s Klárkou chodit na logo, má velkou patlavost. Dostali jsme první cvičení - gymnastika jazyka. Vyplazovat jazyk, čertík, atd. A má dávat jazyk na horní ret - neumí a za zuby - taky ne. Vlastně nezvedne skoro vůbec ten jazyk (při koníkovi ano, ale ne za zuby). Jak dlouho vám trvalo, než se to děti naučily? Máme cvičit po chvilkách 8-10x denně, zvládáme tak 6x a to ještě díky tomu, že teď má neštovice a jsme doma.
|
Wiking |
|
(26.3.2011 20:46:55) Zkus se na logopedii zeptat,jestli neprodává Trainer. Vypadá to jako taková ta "miska" na zuby u zubaře, když dělá třeba otisk na rovnátka. Je to gumové. Stojí to ale 1200,- Syn to nosí, když se dívá na pohádky. Posiluje to svaly pusy a jazykem se musí dotýkat takového výběžku nahoře, což ho posiluje
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(26.3.2011 21:17:23) Jenže Klárka řekne, že ten jazyk nahoru nejde a tím to hasne. Jako jo, snaží se, ale tohle by jen leželo ve skříni.
|
|
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(26.3.2011 21:40:38) A ještě se chci zeptat, souvisí s logopedií i malování (grafomotorika)? Klárka má namalovat obrázek na příští návštěvu, tak by mě zajímalo proč. Jestli z toho dr. pozná i vývoj?
|
|
Ilona | •
|
(27.3.2011 7:52:31) S mluvením souvisí jemná motorika, proto ten obrázek. Uvolňovací cviky na ruce - trhání papíru, mačkání, malování do mouky nebo písku, navlékání, malování.
|
Jaňulík a Lucka 9/04+Bára10/08 |
|
(27.3.2011 9:39:46) Ano souvisí. Naše logopedka chce taky čas od času malování. A je pravda, že ve chvíli, kdy s e zlepšila motorika mluvidel, zlepšilo s e i psaní. Vše souvisí s e vším.
|
|
|
Helča + J+V+M |
|
(27.3.2011 9:42:21) Chodíme na logo skoro 1,5 roku, ale s jazykem nahoru má Jeník stále problémy. Má to špatně zafixované - takže R a Ř je v pohodě, ale nedá čisté K. A u malé zatím čekám, zda se jí trochu uvolní uzdička dole pod jazykem. Tak možná,jestli ji také nemáte kratší (ale toho by si logopedka jistě všimla). Vytrvejte .
|
|
Jana + 4 |
|
(27.3.2011 13:17:31) cvičím takhle už s dvěma dětmi, stejný problém. Trvá to, chce to pravidelně cvičit. Pokud ho tam vůbec nedá, zkoušela bych opatrně pomoci špachtlí, lžičkou. Např. řeknu dej jazyk jako když děláš koníčka a pak špachtlí přidržím chvilku nahoře. A chválím chválím chválím. Dostáváme také silikonové kroužky, které tam mají přitisknout, a velmi nadšené jsou když mají nahoru zvednout kousky jedlého papíru. Ten nástavec nám taky pomohl, ale to chce asi až se vůbec nahoru podaří jazyk zvednout, aby se učila ho tam udržet. Držím palce a přeji mnoho trpělivosti, je to na dlouhou trať
|
Jana + 4 |
|
(27.3.2011 13:19:35) ještě - grafomotorika určitě souvisí, také tronujeme, uvolňujeme ruku. Náš malý měl přirostlou uzdičku, proto nezvedal jazyk, ale toho by si logopedka všimla.
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(27.3.2011 13:21:19) Jani, díky! Uzdičku má stříhanou jako mimino. Pomáhá si prstem, že si ten jazyk nahoře přidrží. Ale trochu jste mě uklidnily, já myslela, že to má za pár dnů umět.
|
.Katka |
|
(27.3.2011 17:03:29) Pokud má ten jazyk takový, tak to bude chtít hodně trpělivosti. U mojí starší dcery několik let. Taky jí přestřižení uzdičky moc nepomohlo, jazyk sice na horní ret dala brzy, ale má ho neobratný doteď, kdy jí je 10. Před pár měsíci se teprve naučila r. ř jí ještě místy dělá potíže a l má děsné, když na to nemyslí.
|
ALL |
|
(6.4.2011 10:42:19) Tak to jsi mi dala naději, že se k tomu R a Ř taky dopracujeme - dceři bude za chvíli 9 ...
|
|
|
|
|
|
ALL |
|
(6.4.2011 10:39:51) Nám logopedka poradila pošimrat špičku jazyka kartáčkem na zuby (to aby si to místo dcera uvědomila) a horní patro za zuby pomazat medem - pak tou špičkou ten med olíznout
|
|
|