| cyann |
 |
(2.12.2010 20:23:32) Jak řešit, že moje dítě zlobí ve školce? Už jsem z toho vážně na mrtvici. Syn, 5 let, je doma celkem hodný. Dá se s ním domluvit, nic na mě nezkouší, poslechne - i když někdy až napotřetí, ale stačí se přísně podívat a udělá co má. Jsme spolu sami, já si myslím že jsem přiměřeně přísná - o dost věcech si může sám rozhodnout, ale má jasně dané hranice. Je fakt, že nemá sourozence - ale zase chodil od dvou let do miniškolky, musí se přizpůsobovat mojí práci, takže rozhodně není pořád po jeho. Jenže ve 4 letech nastoupil tady v cizině do školy - podobné české školce. A tam zlobí. Blbne, neposlouchá, žádné výchovné metody na něj podle učitelek neplatí, občas je i agresivní. On je ve škole spokojený, vůbec to nevnímá jako problém. Ostatní děti (hlavně holčičky) ho mají podle učitelek rády, že je s ním sranda. Každé ráno mu opakuju, jak se tam má chovat, a každé odpoledne slyším to samé - zlobil. A já fakt už nevím, co s ním - vysvětlování je k ničemu. A jak ho trestat za něco, u čeho jsem nebyla a stalo se před x hodinami? Možná je to ze stresu - o vánocích se stěhujeme zpět do ČR, ví že půjde do nové školky... No ale co když to tam bude to samé? Tady už je to takhle celý rok. No kdyžtak pak vyrazíme k psycholožce, ale potřebujus e z toho teď vypsat, a třeba máte někdo nějaký tip, jak na takovéhle dítě...
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2010 20:31:58) teď už to vydrž, nic bych neřešila...
počkej, co bude v nové školce a pak to budeš řešit operativně... velké stěhování, to bude na něj i tak dost, k tomu Vánoce... prostě bych to teď neřešila nijak, i tak toho bude více než dost... změn, emocí atd.
ať je vše pak ok
|
| Lenka a dva kluci | 
 |
(2.12.2010 20:33:39) taky bych ho nechala třeba to je jen truc že je někde jinde v cizině a dáva to takto najevo na dr je čas vždy nechala bych ho děti reagují na změny hodně divotvorně někdy
|
| cyann |
 |
(2.12.2010 20:47:33) No to bych chápala, kdyby se tak choval po přistěhování, to chodil do jeslí a neuměl jazyk, byly mu tři. To si ale rychle zvyknul a učitelky tam ho měly moc rády.
|
|
|
| cyann |
 |
(2.12.2010 20:49:30) Děkuju moc. Já to te´d řešit nebudu, jen mě to deptá. A bojím se, aby si nezvykl takhle chovat - jakože poslouchat učitelky není třeba, protože se zase tak moc nestane - a pak se to s ním netáhlo i ve "velké" škole.
|
|
|
| Skapik,Ráďa93,Hanek97,Maty06 | 
 |
(2.12.2010 20:34:56) a co si ty myslis o tech ucitelkach ? ta nase je uz zaslouzila ucitelka a poradek si zjedna , a prostenastavi pravidla a ty se musi respektovat , jasne ze nejaky ten vychovny problem se muze objevit, ale z tveho psani na me pusobi nezkusenost a bezradnost ucitelek, proste kdyz ma problem s blbnutim, tak ho zamestnam, sleduju, udelam z nej pomocnika a mam ho na ocich aby se eliminovala pripadna agresivita my mame hodne ziveho,svehlaveho 4 leteho chlapecka , chodi do skolky uz rok, doma obcas problem je , je opravdu hodne svehlavy a ma dva o dost starsi sourozence, tudiz zastava pozici "mazanek " a ja se desila co bude, jakmile jsme prekonali pocatecni zvykani, neni problem,nejsou stiznosti, ale je videt prace ucitelky, jeji pristup a jeji zajem, nebo jak to nazvat, kdyby je nechala litat a delat si co chteji tak ji to tam zbori a ten nas bude vcele ...
|
| cyann |
 |
(2.12.2010 20:46:10) No jo. Ony mi na začátku (vloni) řekly, že zlobí proto, že tam nechodí pravidelně. Protože jsme první tři měsíce vždy týden někde byli a chyběl. Že tam musí chodit nonstop. Tak jsem ho tam začala dávat pořád, i když to byl pro mě organizačně trochu problém - a ejhle ono se to nijak nezlepšilo. Z učitelek jsem měla celkem špatnej pocit, ale říkala jsem si, že jsem jen zaujatá mamina. Teď už mám ten pocit lepší - myslím, že se snažej. Ale je tam vždy jedna na 30 dětí, nechodí po o spát, ty starší už se učí číst a počítat - takže to prostě nezvládají, nějak se mu víc věnovat. Jinak syn chodí i do družiny, na sport - tam jsou menší skupiny a víc dospělých, taky je tam z těch živějších, ale nejsou s ním zásadní problémy. Asi mu nějak nesedne ten konkrétní kolektiv, nebo je tam moc dětí či co.
|
| Winky | •
 |
(2.12.2010 20:51:54) no, pokud se mu děti v kolektivu nevyhýbají - spíš píšeš že je to naopak - tak bych byla v klidu. Asi jen není "tabulkový" dle učitelek. Za zlobení bych považovala to, že ubližuje nebo nějakým jiným způsobem špatně působní na ostatní děti. A jestliže je jedináček, třeba si ten dětský kolektiv rád "pořádně" užije v té školce a doma pak s tebou je v klidu.... Buď bych se snažila zjistit CO PŘESNĚ je problém (učitelku neposlechne napoprvé ale až napodruhé či napotřetí, nebo vůbec? "devastuje" učitelce aktivity tím, že vymyslí něco zábavnějšího pro děti sám? apod.). A určitě bych se snažila zeptat i jeho. Nicméně - i tak, je to dítě a vybít se někde potřebuje. Někdo v kolektivu, někdo doma.... tak teď to vydržte a přeju víc štěstí s novou školkou zde, aby synkovu aktivitu uměli "využít".
|
| cyann |
 |
(2.12.2010 20:59:12) Díky. Já se snažím zjistit o co přesně jde, ale jde to těžko. On sám vůbec nechápe, co je přesně zlobení, a mám pocit, že mi říká přesně to, co si myslí že chci slyšet. Hlavně jde asi o to, že když je z dohledu, vymyslí s dalšíma dvěma klukama nějakou krávovinu a tu pak zrealizuje - někam vlezou, něco rozbijou, něco někam nahážou. Nebo sabotuje aktivity - dnes prý dvakrát seděl za trest na "přemýšlecí židličce", protože když měli zpívat, tak on i tancoval. Agresivní je občas na kluky - neprovokuje, ale když se mu něco od někoho nelíbí, tak reaguje pěstí. Holčičky pusinkuje a ony ho milují. No doufám že natrefíme na nějakou učitelku, která se na mě nebude koukat jako na nemožnou matku, ale pomůže mi to nějak řešit.
|
| Maraska |
 |
(2.12.2010 21:04:50) Jjo tak to přesně se děje i u nás. Navíc kolikrát někdo jinej něco vymyslí a synek dovede k dokonalosti - třeba dítko čárne pastelkou na zed a přestane a náš to napodobí, akorát, že pomaluje půlku zdi. Mě tedy už bylo řečeno, že prostě takový je, problémy budou a mám se s tím smířit. Takže se smiřuju, ale někdy je mi z toho do breku.
|
| cyann |
 |
(2.12.2010 21:31:24) Já jenom nechápu, že když jsem s ním, tak ví kdy se zastavit a co už je moc. Ale když jsou u toho další děti a dospělí daleko, tak stačí, že se tomu ostatní smějou, nebo se dokonce přidají, a pak neví kdy přestat.
|
| dadlenka |
 |
(2.12.2010 21:37:51) Tto je úplně normální, předvádí se před holkama, začleňuje se do skupiny, s tím mají problém i velcí hoši
|
|
| štěpánkaa | 
 |
(2.12.2010 22:02:29) cyann, neptrap se tím zase moc, protože většina dětí je jako to tvoje, nebo naopak jako moje. Málokteré se chovají všude stejně..... Doufej, že až se usadíte doma a budete ve větším klidu, tak se zklidní i syn...
|
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2010 22:50:09) cyan, tak to budeš mít prostě "šaška", v každé třídě je někdo takový... potřebuje obecenstvo 
teď už bych to fakt neřešila, do stěhování to nějak vydržíte a pak uvidíš v nové školce... tam se můžeš "hrozně divit" že zlobí, když ve staré školce byl andílek 
dělám si legraci... ale řešila bych to fakt až v novém "doma"
|
| cyann |
 |
(2.12.2010 22:53:47)
Jo, budu to svádět na "volnou holandskou výchovu", a zatajím, že moje dítě je ten nejzlobivější Holanďan ze všech.
|
| Marťa11 |
 |
(2.12.2010 22:54:54) přesně
|
|
|
|
|
|
| Líza | 
 |
(3.12.2010 8:08:10) Trest za to, že když měli zpívat, tak i tancoval? Tak to se ani nedivím, že neví, co tím učitelka myslí, že zlobil. Máš asi živýho kluka, učitelka na to podle mě nereaguje úplně nejlíp. A 30 dětí tohohle věku na jednu učitelku, to je docela maso. Neřeš to, nějak to doklepete do konce roku a bude.
|
|
|
|
| Maraska |
 |
(2.12.2010 20:52:56) Jestliže tam je jedna učitelka na 30 dětí, tak nemá čas se mu věnovat, což by asi potřeboval a to bude ten problém. Některý děti si sednou kam je posadíš, některý jsou živější a musí se jim člověk věnovat víc. Třeb
|
|
| TerezieK | 
 |
(3.12.2010 9:47:30) Cyann bud v pohodě, protože to co vyvádí tvůj syn ve školce vyvádí můj i doma. Moje dítě se chová stejně doma jako ve školce . Takže mě občas přijde komický, když si mi někdo stěžuje, jak jeho jinak "hodné" dítě ve školce divočí . Co na to mám pak říkat . Prostě tvého syna nabudí ten kolektiv, potřebuje se najednou předvádět . A chápu, že jsou z toho učitelky vyděšený, protože mít ve třídě 30 dětí a jednoho pošuka, když vidím co mi vyvádí malej doma..... Asi nic moc . My se malého snažíme "zklidňovat" nějakou aktivitou, kterou absolvuje s jedním s námi, při které musí byt v klidu. Prostě trénink .
|
| cyann |
 |
(3.12.2010 10:57:38) Chápu a soucítím. Já mám určitě výhodu, že doma je klid. I když doma my moc vlastně nejsme, 4 dny v týdnu ho vyzvedávám až v 5. O víkendu jezdíme hodně po výletech. Mně se předved opravdu v akci snad jen jednou - o prázdninách jsem jela s ním a kamarádovou holčičkou (jinak moc hodnou) kempovat tady k moři. A spolu spustili nějakou skupinovou dynamiku, že byli oba jak utržený ze řetězu. Během chvíle naházeli rajčata k večeři do křoví, běhali v kempu za projíždějícími auty a stopovali je, vylezli na pračku, chytali za nohy sprchující se osoby (ve sprchách byla taková ta díra dole ve dveřích). Ale během necelých dvou dnů jsem si je srovnala. Byl to ale adrenalin, a od te doby ty učitelky trochu chápu.
|
|
|
|
|
| Maraska |
 |
(2.12.2010 20:39:26) No uvidíš jak se bude chovat v nové školce. Mám doma něco podobného, akorát, že u něj nedošlo k žádné stresové situaci - je takový odmalička, hyperaktivní. Dělám to co ty, vysvětluju, ráno ve školce mu říkám, že se má chovat hezky a stejně dochází k různým situacím, i když se to časem lepší. Nic s tím neudělám, nevím co se jak doopravdy stalo, takže nějaké potrestání je k ničemu. I psycholožka mi řekla, neřešte to, když jste u toho nebyla, to si musí vyřešit učitelky.
|
| cyann |
 |
(2.12.2010 20:52:20) No jo, možná bych si měla prostě zvyknout, že má svůj temperament a prostě to bude ten "zlobivej kluk". A některé učitelky to skousnou a nějak se s ním domluví, jiné ne. Ale já jsem povahou šprtka a hrozně se stydím, když ty stížnosti poslouchám, a nechápu že jemu je to tak šumafuk.
|
|
|
| dadlenka |
 |
(2.12.2010 21:13:30) Cyan, mám stejně starého synka a podobně "tvůrčího" Podle mě je tam mnoho dětí a málo učitelek. To se potom ty akčnější děti hlásí o pozornost. Ve školce jsme to s učitelkama vypozorovaly, že když je kolem 15 dětí mladej je v pohodě, když přes 20, zlobí. Jinak syn je velmi společenský a s dětmi problém nemá. Poslední zlobení bylo ve stylu že náš chlapeček dával na wc zájemcům čuchnout k použitému toaletnímu papíru
|
| Maraska |
 |
(2.12.2010 21:15:43) Dadlenko, úplně tu situaci vidím 
|
|
|
| štěpánkaa | 
 |
(2.12.2010 22:01:21) koukám, že je fakt lepší mít to opačně. Kluci jsou ve škole za slušňáky a super studenty, doma je s nimi časo k nevydržení. A to již od školky (teď jim je 14)
|
| cyann |
 |
(2.12.2010 22:19:38) Já jsem právě poctivě prohledala diskuse, abych nezakládala téma, které už tu bylo, a všechno je to o dětech, které zlobí doma a ve školce jsou hodné. I moje kamarádky to tak mají. Já si prostě připadám výchovně hrozně bezmocná - nevím co mám dělat, a přitom se něco ode mě jako vychovatele očekává. Chápu, že učitelkám bourá program, a že by se mu i mohlo třeba něco stát při tom zlobení. Vím jak je to protivný. Ale prostě nevím co dělat. Mám se na něj doma zlobit, a kazit si tak čas spolu, a navíc ho ještě víc stresovat? Nebo ho jenom pokárat a jinak dělat, že se nic moc neděje? Nevím.
|
| Jedůfka / 99,00 | 
 |
(2.12.2010 22:24:22) A co teprve ty děti, co zloběj doma i ve školce? No nic, ale zajímalo by mě, jak to zlobení probíhá, co učitelky považují za zlobení? Jestliže holčičky hodnotí, že je s ním sranda, tak asi nebude "naschválník" a "ubližovatel".
|
|
| dadlenka |
 |
(2.12.2010 22:26:54) Ty mu maximálně vysvětlíš, že má poslouchat píučku, a je na nich, aby si s ním poradily, tu bezmoc znám, jak já mám dohlídnout ve školce na syna aby třeba nemluvil hlasitě, nebo aby si s pepíkem neukazovali zadky, to musí řešit učitelka, zvlášť když se jedná o děti bez nějakých poruch pozornosti apod.Posledně mě pobavila píuč. že mladej nechtěl uklízet hračky, doma je uklízet musí, jak tohle mám řešit
|
| cyann |
 |
(2.12.2010 22:58:32) No právě. Mám pocit, že snad bere jako autoritu jenom mě (a trochu babičku), jinak má ze všech dospělých prču. Pořád mu vysvětluju, že musí učitelky poslouchat a proč, slibuju odměny když bude hodnej, straším že nebudou dárky od ježíška, projevuju bezmeznou radost, když ho učitelka jednou pochválí - a nic.
|
|
|
| Pole levandulové | 
 |
(2.12.2010 22:43:41) cyann, mam pocit, ze pises o nasem Adovi. Je predskolak a ma premiru energie /neni hyperaktivni/, i kdyz se mu snazime tu energii ubirat krouzkama. Doma posloucha, protoze vi, ze na neho mame paky, ve skolce se proste neudrzi. Zalezi na ucitelce, nektera ma prirozenou autoritu, jina ne a tam pak synek vyrusuje. Ma to jednu vyhodu, vubec se nestydi a tak otevira veskere skolkove besidky a krouzkova predstaveni, protoze je jistota, ze s hruzou neutece z podia Mezi detmi je oblibeny, holcickami milovany, v tom problem neni, ale ucitelky s nim musi mit svatou trpelivost. Ted pujdeme k zapisu a ja uz se vidim, jak, na rozdil o vetsiny rodicu, budu hledat, ve ktere tride bude ucit ucitelka typu Igora Hnizda. To je totiz presne typ, ktery by ho zkrotil, aniz by ho zlomil. Radu nemam, sama bych ji potrebovala, ale aspon vidis, ze v tom nejsi sama.
|
| cyann |
 |
(2.12.2010 22:52:44) Jsem fakt ráda, že v tom nejsem sama . Synek je přesně taky velký extrovert a bavič, pořád je veselý, asi až moc. Poruchy podle mě žádný nemá, v pohodě se soustředí i delší dobu, doma je večer celkem klidný, pracuje prý ve škole dobře. Ale zlobí. V družině to podle mě zvládají proto, že je tam paní vychovatelka takový generál, ale přitom milá a empatická, a pak chlap, kterýho všichni kluci milujou. A když tam někdo zlobí, tak ho pošlou vyblbnout ven. Zatímco ve škole musí být v klidu. Mají tam asi tak polovinu prostoru ve třídě, než bývá běžné v Česku. V ČR ho chci dát na fotbal, klidně ho tam budu vozit i třikrát týdne a v sobotu na zápasy, pokud se tam vyřádí a zároveň tam bude trenér, který ho zkrotí.
|
| Pole levandulové | 
 |
(2.12.2010 23:02:18) Cyann, Ada taky nema potize se soustredenim, ma vybornou pamet, ale je to takove to konzumni dite, ktere zajimaji pokemoni, gormiti a podobne veci, kdezto nejake planety, dinosaury a jine intelektualni zaliby nema. Na jednu stranu se nemuzu moc divit, ja jsem byla stejna, kdyz v prvni tride ucitelka chtela, jestli nekdo umi recitovat nebo zpivat, nemohla se mi pak ze stupinku zbavit, protoze jsem chtela mermomoci predvest oboji . Ale od tech krouzku bych si zas tolik neslibovala, Adrian ma trikrat tydne plavani a dvakrat tydne lidove tanecky, takze pohybu az az a spis mi pripada, ze mu to dodava energii jeste vic.
|
|
|
|
| Líza | 
 |
(3.12.2010 8:10:18) Cyan, ale co kdyby sis řekla, že on je prostě takovej. Všechny děti přece mají něco, co učitelkám může vadit, ale těžko se s tím něco nadělá - někdo je nesoustředěnej, někdo moc živej, jinej je pasivní a další zas třeba bordelář. Ovlivnit to můžem jen zčásti, fakt si tohle na sebe neber, jako že ty výchovně selháváš. V té školce s ním nejsi, takže těžko můžeš přímo tam ovlivnit jeho chování - to by měla učitelka. Ty mu můžeš doma čas od času připomenout, na co si ve svém chování má dávat pozor, ale těžko naděláš něco víc.
|
| cyann |
 |
(3.12.2010 8:26:48) Díky. Já mám asi nejvíc problém s tím, že mi na rodičovských schůzkách a odpoledne učitelky hlásí, co provádí. Se synkem vlastně problém nemám
|
| cyann |
 |
(3.12.2010 11:05:11) Oni mají do 4 let jesle, ty jsou fajn, 12 dětí na 2 učitelky. Ty jsou soukromé, ale stát dává pracujícím rodičům přímo příspěvek, takže cena ok. Ale od 4 let je škola, a v té naší je fakt 29-30 dětí, učitelka jedna, navíc se fakt už "učí". Mají krásnou školu, zajímavé metody, které na papíře vypadají pěkně, bohužel na moje dítě nezabírají. Jsou tu možná i lepší školy, ale to musí člověk dát dítě na waiting list když je mu rok dva, a to já jaksi nemohla.
|
|
|
|
|
|
|